Jump to content
stelios1.6fsi

Γρανάζι Μεταβλητού Χρονισμού 1,6 Fsi

Recommended Posts

28 Μάιου 2010

Aλαχθηκε σημερα ο μεταβλητος χρονισμος στο fsi μου.στο link υπαρχουν φωτογραφιες απο τα ανταλακτικα που αλαχθηκαν οπου φαινεται και η φθορα τους.

My link

My link

My link

Φαινεται η φθορα πανω στα δοντια απο το κοπανημα της καδενας πανω στα γραναζια.

Kοστος 900 ε.αλλαχθηκε λογω του κροταλισματος κατα την εκκινηση.η δουλεια εγινε σε συνεργειο vw.

Oι κοπανοι στη vw βαλανε βιδες στο γραναζι τυπου torx αλλα με 5 ακμες,οχι 6 οπως ειναι το κανονικο torx.

My link

μολις βρω εργαλειο να το ξεβιδωσω θα ανεβασω φωτογραφιες για περισσοτερη μελετη επι του θεματος.

Πόσα χιλιόμετρα έχεις διανύσει μέχρι τώρα για να ξέρω να κάνω καβάτζα.:D

Εχω κανει σχεδον 30000 χλμ απο τοτε που πρωτοακουστηκε.

ΠΡΟΣΟΧΗ-το κροταλισμα εξαφανιζεται με την αλλαγη λαδιων.οστωσο το προβλημα παραμενει χωρις να ακουγεται και εμφανιζεται μολις αρχισουν να παλιωνουν τα λαδια περιπου στις 6000 χλμ μετα την αλλαγη.εγω ετσι το τρεναρα,με αλλαγες λαδιων,για τοσα χλμ.

Φιλε Στέλιο μήπως η αλλαγή που έκανες ήταν μη αναγκαία. Το μόνο πρόβλημα της φθοράς του μεταβλητού είναι ο θόρυβος ή μπορεί να εμφανησει και άλλα προβλήματα. ΜΕχρι τώρα ελεγα καλα που το FSI έχει ημαντα αλλά καδένα αλλα αν είναι να περιμμένω αλλαγή μεταβλητου -900ε τότε καήκαμε. Πάντος μέχρι τώρα 50.000χλμ κάνει κάποιο θόρυβο στην εκκίνηση αλλά ειναι αμελητέος.

Μαλλον φιλε μου λεμε για αλλο θορυβο.Εσυ μαλλον ενοεις εναν πολυ ελαφρο θορυβο που κανουν τα ωστηρια μεχρι να γεμισουν καλα με λαδι.αυτος ισα που ακουγεται και ειναι φυσιολογικος και ολοι οι κινητηρες με υδραυλικα ωστηρια τον κανουν.

Αυτος που λεω εγω ειναι μεταλικος χτυπος,εντονος,τον ακους και πονας,και εχει αναφερθει και απο πολλα ατομα στο φορουμ σαν "ντηζελοθορυβος"Γινεται κατα την εκκινηση και για 2-3 δευτερολεπτα,οχι παντα,συνηθως οταν ο κινητηρας ειναι κρυος,και οταν τα λαδια ειναι σχετικα παλια.δεν το εχουν βγαλει ολα τα fsi,αλλα ειναι γνωστο προβλημα στα συνεργεια.ειναι κατι που η θα στο βγαλει στα 30-50,000 χλμ η δε θα στο βγαλει ποτε.

Παντως εσυ αν θες να φυλας τα ρουχα σου,μην αλλαζεις ποτε τα λαδια σου στα 15000 χλμ αλλα στα μισα. Δε νομιζω να ειναι τυχαιο που μολις αλλαζα λαδια ο θορυβος εξαφανιζοταν για αρκετα χλμ περιπου 7000.σημαινει οτι τα λαδια με αυτες τις ωρες λειτουργιας εχουν "παλιωσει".Αυτο θα στο πουν και ολοι οι μηχανικοι αυτοκινητων αν ρωτησεις,και συμφωνω και εγω μαζι τους,μηχανικος ειμαι και εγω,αλλα σε αλλο αντικειμενο-σε καραβι. Επισης να σημειωσω οτι τα castrol τα λαδια "παλιωναν" στις 3000 χλμ μονο.

Εαν κανεις αναζητηση στο φορουμ με τα προβληματα θα δεις ενα θεμα σχετικα,οπου περιγραφεται το προβλημα πολυ αναλυτικα.μπορεις επισης να δεις και το πρωτο ποστ του αρθρου!

Λοιπον συνεχιζω σημερα που ανοιξα το γραναζι του μεταβλητου χρονισμου και μου λυθηκαν πολλες αποριες.....

My link

εδω βλεπουμε τον εσωτερικο λωβο ο οποιος ειναι αυτος που βιδωνεται πανω στον εκκεντροφορο.αυτος θυμιζει αντλια λαδιου,ετσι μοιαζει η αντλια.

αν το μελετησουμε βλεπουμε 8 λουκια να πηγαινουν απο πανω μεχρι κατω.εκει μπαινουν ελατηρια στεγανοποιησης.

My link

ολο αυτο μαζι με τα ελατηρια μπαινουν μεσα στο κελυφος.

My link

και ολα μαζι κλεινονται απο το καπακι που εχει και την οδοντωση για την καδενα

My link

Τωρα για την αναλυση:

για να εχουμε μεταβλητο χρονισμο πρεπει να γυρισει ο λοβος(1η εικονα)σε σχεση με το κελυφος του(3η εικονα)

αυτο επιτυγχανεται υδραυλικα με το λαδι του κινητηρα.Ο λοβος μεσα στο κελυφος σχηματιζει συνολικα 8 μικρες "δεξαμενες" λαδιου.1 αριστερα και 1 δεξια απο καθε "καρουμπαλο".επισης μεσα στο κελυφος βλεπουμε ενα δαχτυλιδι.εκει παει και μπαινει ενα εμβολακι,το οποιο δε φαινεται σε αυτες τις φωτογραφιες το οποιο κλειδωνει το λωβο σε θεση "ρελαντι".

επισης βλεπουμε στο λωβο τρυπες σε 2 υψη.αυτες τροφοδοτουν με λαδι την καθε μια"δεξαμενη λαδιου"και ειναι 8 στο συνολο,οσες και οι δεξαμενες.υπαρχει ακομια μια μικρη τρυπα πανω στο φαρδυ καρουμπαλο του λωβου,αυτη ειναι η εξαγωγη του λαδιου απο το εμβολακι που κλειδωνει σε θεση ρελαντι.

Πως λειτουργει:

οταν ο κινητερας εργαζεται σε χαμηλες στροφες,στελνει λαδι στις 4 τρυπες που γεμιζουν τις καταλληλες "δεξαμενες"και γυρνανε το λωβο στη καταληλη θεση χρονισμου χαμηλων στροφων.Επισης το εμβολακι ειναι κατεβασμενο και κλειδωμενο μεσα στο δακτυλιο του κελυφους.

Μολις ομως χρειαστει να ανεβουν οι στροφες,τοτε στελνεται λαδι στις 4 τρυπες που γεμιζουν τις αντιθετες "δεξαμενες"μπαινει και λαδι στο εμβολακι το οποιο ξεκλειδωνει,και γυρναει το χρονισμο σε θεση τετοια "υψηλης αποδοσης".

Συμπερασμα:

Που πιστευω ηταν το προβλημα,Στη μουργα η οποια υπηρχε μεσα στο γραναζι.οταν μετρησα τις ανοχες του λοβου σε σχεση με το κελυφος ανακαλυψα οτι ηταν λιγοτερο απο 5 εκατοστα του χιλιοστου(δεν περναγε το φιλερ)!!!!!!!!!αρα ακομα και μια τριχα θα μπορουσε να το φρακαρει!Επισης ανακαλυψα ενα κατασκευαστικο ελατωμα,μια ελαχιστη εξοχη πανω σε μια γωνιτσα του λωβου.μπορει να προκληθηκε κατα τη συναρμολογηση,αν ο λωβος ειχε απλα πεσει στο πατωμα!οστωσο ηταν αρκετο για να βρισκει και να κοντραρει πανω στο κελυφος!!!αυτο το εξομαλυνα με μια πετρα ακονισματος και λιγο πολυ λεπτο λαδι!

Οταν το ελυσα,ηταν τιγκα στη μαυριλα και στη μουργα(εσωτερικα)εδω το βλεπετε αφου το καθαρισα με διαλυτικο νιτρου.

Μετα το καθαρισμα και αφου καταλαβα πως λειτουργει,υποσχομαι στον εαυτο μου πως δε παιζει να τα ξανασκασω σε συνεργεια.μαθανε παντου οτι βγαζουνε να τα πετανε και να βαζουν αλλα.το γραναζι ηθελε απλως ανοιγμα,μετρημα και καθαρισμα.ειναι ετοιμο να ξαναδουλεψει.

Αρε γρυλος και παλαγκο που θα ξαναδουλεψει στο σπιτι...........

Edited by stelios1.6fsi
Link to comment
Share on other sites

Είσαι μερακλης κ έκανες παπάδες..αν κ δεν τα κατάλαβα όλα γιατί εγώ είμαι κι εγω στα καραβια αλλα κουβερτιανος κ δεν έχω πολύ σχέση..μου τον κάνει κ μένα τον θόρυβο κ με τρελαίνει..διάβασα κάτι για 600+ευρώ κ τρελαθηκα ακόμα περισσότερο..

Παίζει καμία λύση γτ τόσα λεφτά στη vw δεν δίνω.

Να σαι καλά..

Link to comment
Share on other sites

Είσαι μερακλης κ έκανες παπάδες..αν κ δεν τα κατάλαβα όλα γιατί εγώ είμαι κι εγω στα καραβια αλλα κουβερτιανος κ δεν έχω πολύ σχέση..μου τον κάνει κ μένα τον θόρυβο κ με τρελαίνει..διάβασα κάτι για 600+ευρώ κ τρελαθηκα ακόμα περισσότερο..

Παίζει καμία λύση γτ τόσα λεφτά στη vw δεν δίνω.

Να σαι καλά..

Φίλε δε σε βλέπω να τη γλυτωνεις γιατί είναι δουλειά που θέλει εργαλεία συνεργείου γιατί λύνεται όλος ο καθρέφτης της μηχανής μαζι με τη βάση κλπ κλπ.κοιτά μόνο μη δε θέλουν όλα τα ανταλακτικα αλλαγμα που άλλαξα εγώ και μήπως βρεις τίποτα μεταχειρω.έχω κ εγώ το γραναζι το καθαρισμενο κ κάθεται άμα σε ενδιαφέρει μισή τιμή από καινούριο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.