Βρήκα αυτό για το κροτάλισμα... Ενδιαφέρον,
Σε τι οφείλεται ο ιδιαίτερος και φανερά αντιληπτός θόρυβος των πετρελαιοκινητήρων;
Ο θόρυβος στους πετρελαιοκινητήρες είναι αποτέλεσμα θορύβου των μηχανικών μερών και της καύσης. Οι ιδιότητες του καυσίμου επηρεάζουν μόνον τον θόρυβο της καύσης. Στους πετρελαιοκινητήρες το ντήζελ αυτοαναφλέγεται λίγο μετά την έγχυση.Σε αυτό τον χρόνο υστέρησης το καύσιμο ατμοποιείται και αναμιγνύεται με αέρα στον θάλαμο καύσης.Η καύση προκαλεί απότομη απελευθέρωση θερμότητας και απότομη αύξηση της πίεσης στον θάλαμο καύσης. Η απότομη αύξηση της πίεσης ευθύνεται για το "κτύπημα ντήζελ" το οποίο είναι φανερά αντιληπτό στους κινητήρες ντήζελ.
Πώς μπορούμε να μειώσουμε αισθητά το "κτύπημα" ενός κινητήρα πετρελαίου;
Ο αριθμός κετανίου μετρά την ευκολία με την οποία το ντήζελ αυτοαναφλέγεται στον θάλαμο καύσης. Είναι σημαντικός παράγοντας και σχετίζεται με την εκκίνηση σε χαμηλή θερμοκρασία και την ομοιόμορφη καύση. Καύσιμο με υψηλό αριθμό κετανίου έχει μικρή περίοδο υστέρησης αυτοανάφλεξης, ενώ ντήζελ με χαμηλό αριθμό κετανίου έχει μεγάλη περίοδο υστέρησης αυτοανάφλεξης. Επομένως αυξάνοντας τον αριθμό κετανίου, μειώνεται η περίοδος υστέρησης αυτοανάφλεξης και μειώνεται και ο θόρυβος από το "κτύπημα".
Ξεκινάμε δοκιμές
Μέτρησα με ντεσιμπελομετρο (στο κινητό μου) και της δονήσεις από το μοτέρ.
Μόλις μαζέψω μερικά στοιχεία θα τα γράψω.
Πάντως δεν ξέρω γιατί αλλά όλα αυτό το ψάξιμο για βελτιωτικα, καλό πετρέλαιο, σωστό και καλό λάδι με έχουν κάνει να αγάπησω το TDi μου