Θα συμφωνήσω με τον φίλο periptero, ότι ο κομπρέσορας λειτουργεί είτε το έχεις στους 18 βαθμούς είτε στους 28. Δεν παίζει ρόλο αν είναι χειμώνας ή καλοκαίρι, όπως δεν παίζει ρόλο αν πρέπει να βγάλει ζέστη ή κρύο.
Από την άλλη θα διαφωνήσω με τον φίλο periptero σε 2 πράγματα:
1. Φίλε μου όλοι μιλάμε προφανώς για 2-ζωνικό κλιματισμό, μόνο που εσύ το δουλεύεις σαν να είναι απλό aircondition του '80!!! Γιατί να το βάλεις στο HI χειροκίνητα, αφού αν το αμάξι έχει 5 βαθμούς (λόγω ψύχους) είτε το βάλεις στους 25 και αυτόματο είτε και στο ΗΙ, θα βγάζει με την ίδια ένταση (αφού χρειάζεται να προκαλέσει μεγάλη αλλαγή στη θερμοκρασία). Προφανώς η πιο σωστή λειτουργία είναι να το βάζεις στην επιθυμητή θερμοκρασία και στο AUTO, όπου ο κλιματισμός θα μειώνει σταδιακά την ένταση μέχρι να επιτευχθεί ΟΜΑΛΑ η θερμοκρασία που επιθυμείς.
2. Ρε παιδιά, 25 και 26 βαθμοί τον χειμώνα, είναι ΑΡΡΩΣΤΙΑ!! Πως την παλεύετε μέσα στο αμάξι με τόση ζέστη??? Γενικότερα, το "σωστό" είναι να έχουμε χαμηλή θερμοκρασία τον χειμώνα και υψηλή το καλοκαίρι. Όσο χαζό και αν σας ακούγεται, όταν μπαινοβγαίνουμε στο αυτοκίνητο, δεν πρέπει να αλλάζουμε περιβάλλον με μεγάλη διαφορά θερμοκρασίας! 26 τον χειμώνα και 19-20 το καλοκαίρι, θα μπορούσε να προκαλέσει σοκ στο σώμα μας (ακραία περίπτωση) αλλά θα μπορούσε να είναι αιτία για κρυώματα τον χειμώνα και ψύξεις το καλοκαίρι. Εγώ προσωπικά το έχω στους 21-22 τον χειμώνα και 23-24 το καλοκαίρι.
Τώρα, τι είναι το AUTO? Στο αυτόματο (το οποίο από την πρώτη μέρα που πήρα το αμάξι μου δεν έχει κάνει ούτε 100 μέτρα χωρίς να είναι στο AUTO και με τον κομπρέσορα ανοιχτό χειμώνα-καλοκαίρι) ο κλιματισμός ρυθμίζει την θερμοκρασία του περιβάλλοντος αυτόματα, ρυθμίζοντας κάθε στιγμή την ένταση του αέρα, την θερμοκρασία του αέρα, και το σημείο εισόδου του αέρα στην καμπίνα (δλδ αν φυσάει από τα πόδια ή από τους αεραγωγούς στο ταμπλώ ή τον αεραγωγό στο παρμπρίζ). Έτσι εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να δηλώσεις τι θερμοκρασία θέλεις να έχεις, και όλα τα άλλα τα κάνει μόνο του. Εξάλλου, αυτή είναι και η σημαντικότερη διαφορά του από ένα απλό A/C. Πάνω σε αυτό, αν προσέξατε, τον χειμώνα που ο αέρας πρέπει να είναι ζεστός, φυσάει από τα πόδια, γιατί ο ζεστός αέρας είναι ελαφρύτερος από τον κρύο και ανεβαίνει προς τα επάνω, ενώ το καλοκαίρι όπου ο αέρας είναι κρύος, φυσάει από το ταμπλώ και τον αεραγωγό του παρμπρίζ, γιατί ο κρύος αέρας είναι βαρύτερος και πέφτει προς τα κάτω...
Αυτά περι κλιματισμού. Ελπίζω να βοήθησα και να μην μπέρδεψα περισσότερο...