Τελικά αυτά τα ερωτήματα που αφορούν την συντήρηση και ειδικά τη λίπανση ενός αυτοκίνητου συνεχίζουν να αιωρούνται....
Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι δεν συμμερίζομαι την λογική του να πηγαίνω by the book.
Αν ακολουθούσαμε το by the book θα κάναμε τα εξής:
Θα αλλάζαμε μπουζί κάθε 60K Κμ !!!
Θα αλλάζαμε λάδια κάθε 30Κ Κμ !!!
Θα αλλάζαμε βαλβολινη κιβωτίου κάθε ... ποτέ !
Η vw δεν έχει στόχο να κρατήσουμε το αυτοκίνητο της για 20 χρόνια , αυτό που θέλει είναι το στείλουμε για ανακύκλωση πολύ νωρίτερα.
Όσο το αυτοκίνητο είναι εντός εγγύησης κάνουν τους Κινέζους σε ότι τους αναφέρουμε ως βλάβη.
Μετά το πέρας της εγγύησης αυτά που χαρακτήριζαν ως “φυσιολογική λειτουργία” μετατρέπονται ως δια μαγείας σε δαπανηρή βλάβη.
Παρόλα αυτά, θέλετε να πάμε by the book ? , ας το κάνουμε !
Ο gianniskar ως κάτοχος του νέου polo 1.0tsi 115 ρώτησε σχετικά για το λάδι μηχανής και ποσταρησε σελίδες από το βιβλίο του κατασκευαστή (τις οποίες και δανείστηκα σε αυτό το ποστ).
Όλο το φόρουμ είναι γεμάτο από τέτοια ερωτήματα.
Πολλές από τις απαντήσεις κινούνται σε ένα συγκεκριμένο μήκος κύματος:
“Βάλε αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής , δηλαδή οδηγία vw508 (0w-20)
“Το καλό λάδι είναι το vw508 (0w-20)” , (παλαιότερα έλεγαν “Το καλό λάδι είναι το vw504 (5w-30)”
“Τα νέα μοτέρ της vw έχουν μικρές ανοχές και ζητούν ιδιαίτερα λεπτόρρευστο λάδι”
Από που προκύπτουν όλα αυτά ;
Δεν το έχω καταλάβει !
Ίσως στα σεμινάρια της vw να τα λένε αυτά και οι συμμετέχοντες να τα μεταφέρουν στους υπολοίπους.
Η vw είναι εταιρεία με βεβαρυμένο “ποινικό μητρώο” σχετικά με την ειλικρίνεια και ευσυνειδησία
Ας θυμηθούμε το πρόσφατο diesel-gate .
Για να επανέλθω στο θέμα του λιπαντικού , διαβάζοντας το βιβλίο του κατασκευαστή , βλέπω τα εξής:
Για σταθερό service (του τύπου κάθε 15Κ κμ ή ανά έτος , οποίο έρθει πρώτο) , ότι κάνει ο μέσος άνθρωπος δηλαδή, η οδηγία της vw είναι:
Για κινητήρα Χωρίς φίλτρο σωματιδίων η οδηγία είναι vw502 και ....τίποτα άλλο !
Αρκεί δηλαδή να φύγει από την εξίσωση το (ψευτο)περιβαλλοντολογικό αφήγημα της vw για να μεταμορφωθεί ο ίδιος ακριβώς κινητήρας των “μικρών ανοχών” που δήθεν απαιτούσε vw508 (0w-20) σε ένα μάλλον κανονικό κινητήρα προδιαγραφής vw502 που απαντάται (ευτυχώς) σε μια μεγάλη γκάμα από ιξώδη όπως 0W-30 , 0W-40 , 5W-40 , 10W-40 και άλλα.
Οπότε υπάρχει ευχέρεια επιλογής ιξώδους ανάλογα το κλίμα , τη χρήση, την κατάσταση του κινητήρα, τη λειτουργία του κινητήρα κλπ.
Επιπρόσθετα η διαφορετική σύσταση των καυσίμων από την προβλεπόμενη αρκεί για να απαγορεύσει την χρήση λιπαντικών vw504 (5w-30) & vw508(0w-20)
Ποιος τα λέει αυτά ; Η ίδια η vw !
Με απλά λόγια, ειδικά η οδηγία vw508(0w-20) , βασίζεται μόνο στο περιβαλλοντολογικό αφήγημα της vw