Σύμφωνα με αυτό το site, που αναφέρει για θερμοκρασίες λαδιών πετρελαιοκινητήρα, οι θερμοκρασίες λαδιών σε αυτούς τους κινητήρες είναι φυσιολογικές όταν κυμαίνονται μεταξύ 115-121 C, με συνθετικά λάδια και τρέιλερ, σε ζεστή μέρα. Εάν θεωρήσουμε λοιπόν το πατημένο "τάπα" ίσο με την ανωτέρω περίπτωση, τότε στο δικό μου Diesel το 122 ήταν φυσιολογικό νομίζω. Βέβαια, θα το παρακολουθώ και το καλοκαίρι και θα δω τι θερμοκρασίες δείχνει τότε. Για νορμάλ καταστάσεις κίνησης δηλαδή, 20 F λιγότερο είναι φυσιολογικές (88 - 99 C). Τέλος, τονίζει και το λαμπάκι λαδιών εάν διαγνωστεί υπερβολική θερμοκρασία λαδιών, οπότε σε προστατεύει αυτό. Το link εδώ: https://www.trailerlife.com/tech/qa/diesel-october-2019/ Όλο το κείμενο εδώ: The traditional thinking is that the “normal” sustained operating temperature range of oil in diesels is between 210 and 230 degrees Fahrenheit when towing. It’s generally accepted that petroleum-based engine oil starts oxidizing (breaking down) around 240 degrees F (115 degrees Celsius), while full synthetics, such as Rotella T6, can handle temperatures above 300 degrees F. Once oil starts the oxidation process, whatever damage is done by overheating can’t be fixed, much like getting a crack in a windshield. Run oil “hot,” and you’ll need to shorten up the oil-change interval. That said, you should be OK if the synthetic-oil temperatures hover between 240 and 250 degrees F when towing in hot weather. Synthetic engine oils are designed for higher heat loads/applications and longer oil-change intervals. While you are watching the engine-oil temperature, pay close attention to the difference between the engine oil and engine coolant (water). That delta should not exceed 15 degrees F, with the engine oil being the cooler of the two. If the coolant delta is greater than 15 degrees, that’s an indication that the exhaust gas recirculation (EGR) cooler is plugging up and not cooling efficiently. When engine-oil temperature is just above the boiling point of water (212 degrees), moisture buildup in the crankcase is minimized. It should be noted that modern diesel computers will activate a Check Engine Light (CEL) warning that oil temperature is too high, and even put the engine into a protective mode. VW Tiguan Allspace 2.0 TDI Biturbo 241HP DSG7 R-Line 7seater