Οι τουρμπίνες ως γνωστό χαλάνε, ήρθε λοιπόν η ώρα και για μένα...
Ξυπνώντας σήμερα νωρίς, πήγα για ψώνια και το πρωί πατώντας ελάχιστα το γκάζι στις 1500 περίπου ακούστηκε ένας απειροελάχιστος ήχος αλουμινίου. Και ήμουν τυχερός (έχει ακόμα καλό καιρό),
διότι το χειμώνα βγαίνει η φιλτροχοάνη και μπαίνει το εργοστασιακό φιλτροκούτι μαζί με τα χειμερινά λάστιχα.
Μετά τα ψώνια λοιπόν, άνοιγμα στη θερμοασπίδα, καθρεφτάκι και βλέπω σταγονίτσες λάδι επάνω στο σωληνάκι αποστράγγισης λαδιών της τουρμπίνας.
Βγάζουμε το κολλάρο στο turbo Inlet και με τη βοήθεια της τσιμπίδας, βλέπουμε ότι η τουρμπίνα μας απέκτησε μικρό αξονικό (γραμμικό) τζόγο.
Στο επόμενο cold start, με ένα χαρτί κουζίνας τσεκάρισα την εξάτμιση, λίγα σταγονίδια λαδιού βρέθηκαν οπότε βεβαιώθηκα πλήρως.
Η φτερωτή και οι λεπίδες της είναι άθικτες. Αν όμως το αφήσουμε τότε θα αρχίσει η φθορά της και η αντικατάσταση θα είναι επιβεβλημένη.
Ευτυχώς είχα άλλο ένα ολόιδιο Carτridge έτοιμο, υβρίδιο 064, οπότε έγινε η αλλαγή μέχρι το μεσημεράκι. Δυστυχώς βιαζόμουν να τελειώσω και δεν έχουμε φωτογραφίες.
Απολογισμός για το τουρμπάκι, 65,000 χλμ τα οποία έγιναν με πίεση 1,9ob 1.6ct και τα 20,000 από αυτά 2,1ob 1.7ct. Η WG είναι της Forge (blue spring).
Απόλυτα ευχαριστημένος από την απόδοσή του και τη διάρκειά του!
Η έγκαιρη αλλαγή του, όταν η φθορά είναι στην αρχή, θα μας εξασφαλίσει λιγότερες λαδίλες σε όλο το μοτέρ, εξάτμιση, λ, αλλά και μικρό κόστος επισκευής. Αυτό ισχύει φυσικά σε όλες τις τουρμπίνες.
Μπορεί που και που να χαλούν αλλά για τα χαμόγελα που χαρίζουν χαλάλι τους