Στις ευρωπαϊκές χώρες PIGS (Portugal, Italy, Greece, Spain, όπως μας λένε οι βόρειοι της Ευρώπης) έχουμε όλοι βιοντίζελ στο πετρέλαιο μας...
Το ποσοστό του βιοντίζελ δεν ξεπερνά το 7%, στην ανάμιξή του με το ντίζελ κίνησης.
Όλα τα πετρέλαια κίνησης έχουν πρόσθετα και αντιμυκητιακά και αντιαφριστικά κλπ. Το avio της ΕΚΟ είναι το μοναδικό που κάνει το φιλτράρισμα που αναφέρει.
Η κύρια διαφορά είναι ότι το βιοντίζελ έχει πολλά υπολείμματα από την κατεργασία των φυτών και αφήνουν κατάλοιπα στο σύστημα τροφοδοσίας και καύσης των οχημάτων, όπως και την συσσώρευση μυκήτων (λόγω των φυτικών στελεχών που υπάρχουν στο καύσιμο).
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που τα μικρού κυβισμού πετρέλαια στην Ελλάδα (και στις χώρες που αναφέραμε πριν) έχουν αρκετά προβλήματα. Τα μεγάλου κυβισμού δεν έχουν τόσα γιατί λόγω της θερμοχωρητικότητας ενός μεγάλου κινητήρα, γίνεται καλύτερη καύση του καυσίμου (κύκλος Καρνό, η βάση λειτουργίας του πετρελαιοκινητήρα).
Τέλος το βιοντίζελ είναι ένας από τους λόγους της "μαυρίλας" που βγάζει το πετρέλαιο, ειδικά στην εκκίνησή του, αφού αυτό που βλέπουμε είναι κυρίως υπολείμματα από στελέχη που δεν κάηκαν. Μιλώντας για τους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες πάντα με καταλύτη και πιστοποίηση euro και όχι τους παλιούς.