Jump to content

N/A Gti

Members
  • Posts

    82
  • Joined

  • Last visited

About N/A Gti

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

User Information

  • Gender
    Male

Other Info

  • Car Type
    Golf MK 2

N/A Gti's Achievements

VWClub Member

VWClub Member (1/1)

2

Reputation

  1. Λοιπον αρχίζουμε. εχουμε λοιπον ενα σαζμάν στον πάγκο. αρχίζουμε αφαιρόντας τις τάπες του κιβωτίου και αδειάζουμε τις βαλβολίνες. όσο στραγγίζει κανουμε ενα τσιγαράκι. Στράγγιξε? ωραία. το στήνουμε όρθιο στον πάγκο και αρχίζουμε το λύσιμο. ξεκινάμε απο το "ψευτοκάπακο" της 5ης, και ξεβιδώνουμε τις 5 βιδες που το συγκρατούν οπως στη φωτο http://img387.imageshack.us/img387/1285/002ev.jpg . συνεχίζουμε αφαιρόντας τισ φλάντζες των ημιαξονίων, βάζοντας ενα μεταλικό αντικέιμενο απο κάτω για να μην τραυματίσουμε το αλουμίνιο και με βιδώνουμε μια μακρυα βίδα Μ8 στο σπείρωμα για να μας το "πετάξει" έξω. αν κολλήσει καντε το διαδοχικά απο τη μια πλευρά και απο την απέναντι οπως στη φωτο http://img384.imageshack.us/img384/5908/003ty.jpg . επαναλαμβάνουμε και για την άλλη πλευρά. τωρα, θα αφαιρέσουμε τα γρανάζια της 5ησ σχέσης. Δειτε πρωτα τη φωτο http://img396.imageshack.us/i/005n.jpg/. Λοιπον, αρχίζουμε ξεβιδώνοντας τις 2 βίδες "Α". στη συνέχεια λασκάρουμε τη βίδα "Β", και αφαιρούμε την φουρκέτα της 5ης "1". στη συνέχεια επιλέφουμε την 2η σχέση απο τον επιλογέα, και εμπλέκουμε το συγχρονιζέ της 5ης. λογικα οι αξονες εχουν κλειδώσει. τωρα προχωράμε στο ξεβίδωμα των βιδών "Γ" .ειναι torx 55 και εδώ θα χρειαστει ο κολλητος σας να σας κρατάει κόντρα αφοθ θέλοθν πολύ δύναμη για να λύσουν. αφού αφαιρέσετε τις βίδες και τις ροδέλες, με εξολκέα αφαιρούμε τα γρανάζια, με προσοχή μην σπάσουμε κανα δόντι -και ποιοσ παει οδοντίατρο μετα- όπως στη φωτο http://img202.imageshack.us/i/006rl.jpg/ .βγήκαν? όμορφα. το συγχρονιζέ της 5ης δεν έχει ασφάλειες οπότε μην νομίσετε οτι κανατε κατι στραβά και εκσφενδονίσθηκαν στο θεό. απλα δεν υπάρχουν. συνεχίζουμε με την αφαίρεση του σώματος του σαζμάν (transmission case). αφαιρούμε τη βίδα που δείχνω στη φωτό http://img202.imageshack.us/i/007jo.jpg/ εκεί στο βάθος κήπος, που αν δεν στο πουν οτι ειναι εκει δεν τη βρίσκεις με τιποτα, και συνεχίζουμε με τις εξωτερικές "Α" όπως καταδυκνύονται απο τα βέλη http://img246.imageshack.us/i/008ap.jpg/, http://img251.imageshack.us/i/008ah.jpg/ συνεχίζουμε αφαιρώντας τον επιλογέα (2 βίδες), το έδρανο του επιλογέα (διαμετρικά αντίθετα-απο την κάτω πλευρά-2 βίδες) και τις 4 βίδες των πείρων που συγκρατούν τις φουρκέτες (δυο πάνω δυο κάτω) στις φωτο με βέλη. http://img111.imageshack.us/i/009gh.jpg/, http://img397.imageshack.us/i/010z.jpg/. αφαιρέστε τους 4 πείρους που συγκρατούν τις φουρκέτες.http://img397.imageshack.us/i/011mwk.jpg/ θα ακούσετε ενα πράγμα σαν να χύνονται τα σωθικά του σαζμάν -μη μασατε-. τέλος αφαιρείτε τη βίδα "Α" η οποία, μαζί με τη βίδα "στο βάθος κήπος" (βλεπε παραπάνω) συγκρατούν το αξονάκι της όπισθεν. στη συνέχεια με ενα σφυράκι -μάστορα ασε τη βαριά κάτω- χτυπάτε ελαφρά περιμετρικά την ένωση transmission case-clutch housing για να σπάσει η εργοστασιακή κόλλα. αν δείτε οτι δεν πιάνει το κόλπο, πιάστε τη βαριά εε, συγνώμη, δοκιμάστε σε μια θέση που βολέυει με ενα μακρύ κατσαβίδι ή αντίστοιχο αντικείμενο, να το κάνετε μοχλό για να τα ανοίξετε. προσοχή μην τραυματίσετε τις επιφάνειες επαφής -εσείς θα χάνετε βαλβολίνες εγώ νίπτω τας χείρας μου-. Αφού λοιπον άνοιξαν, ήρθε η ώρα να αφαιρέσετε το transmission case. ιδού τι θα αντικρύσετε http://img397.imageshack.us/i/012j.jpg/, http://img387.imageshack.us/i/012ad.jpg/ τώρα κάντε ενα διαλειματάκι για να πάρετε δυνάμεις και να συγκεντρωθείτε. απο εδώ και πέρα αρχίζουν τα ψιλολοιδια, και ειναι πολύ σημαντική η σειρά με την οποία βγαίνουν-και στη συνέχεια μπαίνουν- τα διαφορα εξαρτήματα. αρχίζουμε αφαιρώντας τη βίδα που συγκρατεί τη βάση της φουρκέτας της όπισθεν http://img251.imageshack.us/i/013g.jpg/, και αφαιρούμε όλο το γκρούπ http://img111.imageshack.us/i/013a.jpg/ . το ελατήριο εχει την τάση να θελει να φύγει προς άγνωστες κατευθύνσεις οπότε μην του δώσετε την χαρα να το κάνει. συνεχλιζουμε αφαιρώντας τα 4 παξιμάδια http://img251.imageshack.us/i/014mz.jpg/ που συγκρατούν τον άξονα εξόδου. τωρα πια μπορείτε να αφαιρέσετε και τους δύο άξονες http://img119.imageshack.us/i/015f.jpg/ (οι αξονες με υποτιτλους http://img387.imageshack.us/i/016g.jpg/ ) και τελος αφαιρούμε και το διαφορικό http://img251.imageshack.us/i/017ho.jpg/ . συνεχίζουμε αφαιρώντας τις έδρες των κωνικών ρουλεμάν απο το clutch housing http://img8.imageshack.us/i/017aas.jpg/. επαναλαμβάνουμε με τον εξολκέα για την εδρα του ρουλεμαν διαφορικού στο transmission case. τα ρουλεμαν των αξόνων εισοδου εξόδου βγαίνουν χτυπητά μην παιδευθείτε με τον εξολκέα http://img8.imageshack.us/i/017bwe.jpg/ . σημειώστε εδώ οτι οταν αφαιρείτε την έδρα ενός ρουλεμάν πρέπει πάντα να την βάζετε μαζί με το αντίστοιχο "σώμα" του ρουλεμάν (το ζευγάρι του) έστω και αν τα ρουλεμάν είναι ίδια, πχ διαφορικού. τα ρουλεμάν του άξονα της όπισθεν σκοπίμως δεν αφαιρέθηκαν. η χρήση τους σε φορτίο είναι περιορισμένη και συνήθως δεν εχουν σημαντική φθορά. αφαιρέστε τα προς αντικατάσταση μόνο εαν συνηθίζετε να κάνετε χιλιόμετρα με την όπισθεν ή εαν έχετε κουρέψει κανα γρανάζι, οπότε και τα "γρέζια " θα εχουν καταστρέψει όλα τα ρουλεμάν, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της όπισθεν. συνεχίζουμε. λογικά τώρα τα δυο κελύφη του κιβωτίου είναι τελείως γυμνά. αφού λοιπόν ο μάστορας -δηλαδή εσείς- θα αρχίσει να λύνει τους άξονες, ο βοηθός -δηλαδή ο φίλος σας- δεν μπορεί να κάθεται με τα χέρια στις τσέπες. βάλτε τον να πλύνει τα κελύφη. βενζίνη και ενα κουρεμένο πινέλο -για να είναι σκληρό- ειναι οτι πρέπει. μόλις μαστουρώσει τελείως, αφήστε τον να κάνει ενα διάλειμα και μόλις συνέλθει βάλτε τον να κανει ακόμα ενα χερι με βενζίνη. τέλος πλύντε με σαπούνι πιάτων, ξεβγάλτε καλά και φυσήξτε τα με μπιστόλι αέρος για να στεγνώσουν, η αφήστε τα στον ήλιο. λογικά θα πρέπει να γίνουν κάπως έτσι http://img43.imageshack.us/i/017cz.jpg/ http://img16.imageshack.us/i/017df.jpg/ http://img340.imageshack.us/i/017ec.jpg/ http://img291.imageshack.us/i/017fr.jpg/ Συνεχίζουμε με τον άξονα εξόδου. εδώ θα χρειαστούμε το "seperator plate" και την πρέσσα. Βάζουμε το seperator plate κάτω απο το γρανάζι της δευτέρας -προσέχουμε να πατήσει μόνο στο σώμα του γραναζιού και όχι στα δοντάκια εμπλοκής του συγχρονιζέ- και πρεσσάρουμε σιγά σιγά. στις φωτο φαίνεται πώς πρέπει να τοποθετηθεί το sep plate http://img387.imageshack.us/i/018j.jpg/, http://img119.imageshack.us/i/018ah.jpg/. εχετε το νού σας γιατι ενώ τα γρανάζια θα μείνουν στο sep plate, ο άξονας θα φύγει προς τα κάτω οπότε βάλτε κάτι απο κάτω για να πέσει στα μαλακά και να μήν τραυματιστεί. μολις βγεί ο άξονας η κατάσταση έχει ώς εξής http://img202.imageshack.us/i/018bp.jpg/ . απλώνουμε τα εξαρτήματα στον πάγκο με τη σειρά και συνεχίζουμε με τον άξονα, αφαιρώντας την ασφάλεια που φαίνεται στη φωτο http://img80.imageshack.us/i/018c.jpg/. συνεχίζουμε ξανά στην πρέσσα για να αφαιρέσουμε το συγχρονιζέ 1ης-2ας, την πρώτη και την βάση συγκράτησης όπως στη φωτο http://img80.imageshack.us/i/019tm.jpg/. τώρα που ο άξονας είναι γυμνός, συνεχίζουμε με την αφαίρεση των ρουλεμάν. αρχίζουμε με το κάτω http://img387.imageshack.us/i/020kf.jpg/, (το βάζουμε μαζί με την έδρα του που έχουμε βγάλει σε προηγούμενο βήμα) και συνεχίζουμε με το πάνω http://img251.imageshack.us/i/021c.jpg/ . Η vw το ρουλεμαν αυτό το δίνει πακέτο με τη βάση συγκράτησης. εγώ πάντως αφαίρεσα την έδρα του απο τη βάση http://img119.imageshack.us/i/022ea.jpg/, και αφού υπάρχει στο εμπόριο, το πήρα σκέτο http://img11.imageshack.us/i/023wyc.jpg/, http://img40.imageshack.us/i/023ah.jpg/.
  2. Το παρόν DIY προορίζεται για αυτούς που μπορεί να χρειάζονταν μια ενθάρυνση / ενα βοήθημα για να πάρουν τη μεγάλη απόφαση να λύσουν το κιβώτιό τους αλλά και σε εκείνους που είναι απλά περίεργοι να δουν "πως είναι μέσα". Και στις δυο περιπτώσεις είναι σίγουρο οτι θα γνωρίσετε το σαζμάν σας "like the back of your hand". Το παρόν αφορά τα σαζμάν 02Α, και χωρίς να βάζω το χέρι μου στη φωτιά, το 99% είναι όμοιο με το 02J, απο οσο κατάλαβα απο τους κωδικούς εξαρτημάτων που είναι κοινοί. Λοιπόν, πρίν αρχίσετε να λύνετε, υπάρχουν κανόνες: 1. απαιτείται απόλυτη προσοχή και μεθοδικότητα. κάθε τι που αποσυναρμολογείτε πρέπει να θυμάστε απο που και πως βγήκε και που και πως μπαίνει. αν δεν ειστε και πολύ του μνημονικού, πάσχετε απο πρόημο altsheimer όπως ο γράφων κτλ, κρατείστε σημειώσεις η βάλτε ταμπελάκια, δεν κανει κακο. οταν αφερείτε μεγάλες ομάδες εξαρτημάτων, "απλώστε" τα στον πάγκο εργασίας με τη σειρά και τη πλευρά(πανω-κατω) που βγαίνουν. 2. απαιτείται απόλυτη καθαριότητα. κάθε εξάρτημα που αποσυναρμολογείται καθαρίζεται-πλένεται με βενζίνη 'η διαλυτικο και σκουπίζεται. εξαιρούνται ελαστικά μέρη (τσιμούχες, ο-ring κτλ). 3. χειριστείτε με ευλάβεια τα γρανάζια (κοστίζουν). Τι θα χρειαστείτε: Αν δεν εχετε αλλο μεταφορικό μέσο, και δεν μπορείτε να το εχετε στον τακο περαν του ΣΚ, θα χρειαστείτε ενα αλλο σαζμαν. Αυτό γιατι τα περισσότερα ανταλλακτικά θα τα βρείτε μόνο μεσω VW, που σημαίνει παραγγελία (99% στο εξωτερικό) και παράδοση σε καμια εβδομάδα. σειρά καρυδάκια, σειρά άλλεν (κατα προτήμιση καρυδάκια), σειρά πολύσφηνα, σειρά τόρξ, μυτοτσίμπιδα για ασφάλειες, εξολκείς (θα δοθούν με φωτο και κωδικο στο apendix) υδραυλική πρέσσα, ορολογιακό μικρόμετρο με βάση, παχύμετρο, και τα βασικά: καφέδες, τσιγάρα, τοστάκια, τραυμαπλάστ-ιώδιο και ΠΟΛΥ ΥΠΟΜΟΝΗ. ενας κολλητός κρίνεται απαραίτητος για συμπαράσταση, για να κρατάει κόντρα οταν ξεβιδώνετε αυτη τη #$@%^%$* βίδα που δε λασκάρει με τίποτα, να πετάγεται για καμια τσιμούχα κτλ στο τέλος του diy θα δωθεί λίστα με τους κωδικούς των ανταλακτικών Παρακαλώ για την υπομονή σας γιατι δεν τα παω καλα με αυτα τα image hosting και δυσκολευομαι.
  3. ΝΑΙ ΝΑΙ ΤΟ ΕΙΔΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΣΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΒΑΛΕ !!!!!!!!!!! λοιπον φιλε stelth αν ενδιαφέρεσαι ακομα εχω να σου πω τα εξής: 1.ναι αν χαμηλωσει πολυ (παρα πολυ) το αμαξι "χτυπανε" κορωνοπίνιο, γιατι μειώνεται το "παιξιμο" του εσωτερικου μπιλιοφόρου. Αυτο, και αναλογα παντα με τον τυπο μπιλιοφορων και ημιαξονιων που φορας, εχει το εξης αποτέλεσμα: σε ανωμαλια του δρομου τυπου "σαμαρακι", δηλαδη οταν ο τροχος αναγκαστει να κινηθει προς τα πάνω, εχεις δυο πιθανες περιπτωσεις. 1) τερματιζει η διαδρομη του μπιλιοφορου, και αρχιζει και ζοριζεται η φλαντζα του διαφορικου, 2) ο μπιλιοφορος εχει διαδρομη αλλα το ιδιο το ημιαξονιο χτυπαει την φλαντζα. Οπως καταλαβαινεις και στις δυο περιπτωσεις καταπονειται το συγκροτημα κορωνα-πινιο, αποκτουν ανοχες τα ρουλμαν και τελικα υπαρχει αστοχια. Αυτό βέβαια δεν ειναι 100% σιγουρο οτι θα συμβει. Αν θες να το τσεκαρεις στο δικο σου μια λυση υπαρχει. Βγάζεις το ημιαξόνιο, βγαζεις απο το ημιαξονιο τον εσωτερικο μπιλιοφορο και τον βιδωνεις στη θεση του. Με την αναρτηση σε θεση ηρεμιας (οπως καθεται κανονικα το αμαξι) μετρας απο το εσωτερικο του μουαγιε (εκει που "παταει" ο εξω μπιλιοφορος) μεχρι τον εσωτερικο μπιλιοφορο εκει που παταει στο ημιαξονιο (ενοειται οτι ο μπιλιοφορος ειναι στη θεση "0" ουτε μεσα ουτε εξω). Τωρα μετρας το ημιαξονιο( μαζι με τον εξω μπιλιοφορο), απο το σημειο που παταει ο εξω μπιλιοφορος στο μουαγιε μεχρι εκει που τερματιζει [(η "παταει") οταν τον σπρωχνεις για να μπει στο ημιαξονιο] ο εσωτερικος μπιλιοφορος. Ιδανικα οι δυο μετρησεις πρεπει να ειναι οι ιδιες, η να εχουν πολυ μικρη διαφορα. Αν βλεπεις οτι η αποκλιση ειναι μεγαλουτσικη, αρχιζουν τα δυσκολα. Πρεπει να επαναλαβεις τη πρωτη μετρηση με την αναρτηση πληρως εκτεταμενη (το αμαξι στον αερα) και πληρως συμπιεσμενη (αυτο ειναι δυσκολο-σηκωσε τον τροχο απο το μπαλακι και ανεβασε 5-6 ατομα στο φτερο ), και αφου μετρησεις τη διαδρομη που μπορει να κανει ο εσω μπιλιοφορος, να υπολογισεις αν σε καποιο απο τα δυο σημεια τερματιζει. Ποπο μπερδεμα..... 2. Επίσης ναι, αυτο το κιτακι που λες ειναι ενα σετ βιδες-παξιμαδια, που αντικαθιστουν τα πριτσινια που συγκρατουν την κορωνα πανω στο σωμα του διαφορικου. Τα 020 ειχαν ευαισθησια σε αυτο το σημειο και καλο ειναι να αλλαζονται. 3.Αν δεν το εχεις ανοιξει ακομα και ενδιαφερεσαι, καπου πρεπει να εχω ενα overhaul manual για 020, αν ειναι πες μου να ψαξω να το βρω.
  4. Επίσης: http://www.autotech.com/catalog/trangear.htm, http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/l323/r3...nsmissions.html Eιχα και κατι αλλους στην Αγγλία αλλα δεν μπορώ να βρώ τα link γμτ. θα το ξαναψαξω.
  5. Κιτακια για μετατροπή σαζμάν απο 5 σε 6 σχεσεις υπάρχουν απο διαφορες εταιρίες, αν και θεωρω καλυτερα τα κιτ της Quaife. To κόστος αρχίζει (σε οσα εχω δει εγω τουλαχιστον-και οχι μονο της Quaife) απο 1600 ευρώ + μεταφορικα, και μπορει να φτασει και πανω απο 2500 ευρώ. Περιέχουν καινουριους προτεύοντες και δευτερεύοντες άξονες, και εκτόσ απο τα γρανάζια της έκτης συνήθως δίνουν και καινούρια για 5η (και μερικά και για 4η) για να φτιαξει η κλιμάκωση.Τελος δινουν αλλο τελικό "καβούκι" για να χωράει και την έκτη, καθώς και παρελκόμενα, φουρκέτες κλπ για να ολοκληρωθεί η μετατροπή. Δες: http://www.eurospecsport.com/trans.htm, http://www.quaife.co.uk/product_search.cfm...hString=gearkit, http://www.europartsinc.com/index.htm
  6. Τα 2αρια συνηθως εχουν πισσα στο πατωμα περασμενη με spray. To "σακουλακι" με την αμμο ειναι οντως για ηχομονωση. Ζητω συγνωμη που δεν εχω συνεχισει το how to, αλλα βλεπετε αυτεσ οι καταραμενες υποχρεωσεις.... Αnyway, λιαν συντομως θα μπει και το στεγαστρο του γκαραζ (ναι μεχρι τωρα εβλεπα τ'αστερια) και θα εχουμε οργασμο εργασιων
  7. Γιάννη, να ξέρεις οτι οποιαδήποτε ανακατασκευή σε τέτοιας ηλικίας αμάξι θα απαιτήσει πολύ χρόνο και κόπο, και αρκετά χρήματα. Αν το δεις μόνο απο οικονομικής άποψης, ποτέ δεν θα πάρεις τα χρήματά σου πίσω. ΑΛΛΑ, αν το αγαπάς και δεν υπολογίζεις να το πουλήσεις, τοτε η ηθική ικανοποίηση που θα απολάβεις οταν το δείς τελειωμένο ειναι τετοια που υπερκαλύπτει ΟΣΕΣ ωρες και αν εφαγες, ΟΣΟ ιδρώτα και αν εχυσες, ΟΣΑ μπινελικια κιαν εριξες εντομεταξύ. Και σου μιλάω εκ πειρας Και για οτι χρειαστείς, εδω είμαστε Γιαννης
  8. almost-off-topic- Παιδια προσοχη στο swaz, ειναι οκ για ζαντες και μοτερ, αλλα ριχνετε λιγο και με προσοχη και ξεβγαλτε σχετικα χρηγορα με ΑΠΕΙΡΟ νερο και καλυτερα ξαναπλυντε με καποιο ηπιο καθαριστικο (πχ υγρο πιατων). δεν ξερω για τα τακακια που λεει ο φιλος Danichro αλλα καιει ΑΝΕΤΑ το χρωμα αν το αφησεις πολυ ωρα (το εχω δει).
  9. Παρακαλω διαγραψτε το θεμα (παλιωσε πια)
  10. καλα και οικονομικα παρτε και μια ιδεα τι θα κανουμε μετα το εσωτερικο P.S. φανταστικε moderator, πως μπορω να αυξησω το οριο των συνημενων μου?
  11. για την οροφη δεν το εχω ψαξει ακομα. Επιφυλασομαι για το αμεσο μελλον
  12. Λοιπον..... οπως λεει και ο τιτλος του θεματος, εδω θα δειτε πως μπορειτε να κανετε βιδες το Golfακι σας, η αλλιώς πως να το ξανακανετε καινουριο, στο βαθμο του απλου Do It Yourself, και μερικα σημεια μετριου. Τα βασικα: θα χρειαστειτε καταρχην, χρονο, μερακι, τραυμαπλαστ και ιωδιο, ρουχα εργασιας (κοινως για πεταμα), καφε (πολυ), τσιγαρα (πιο πολλα), καλη παρεα, και ΠΟΛΥ ΥΠΟΜΟΝΗ. Μετα θα χρειαστειτε ενα γκαραζ, κατα προτιμηση στεγασμενο, και ενα αλλο αυτοκινητο για να πηγαινοερχεστε μεχρι να τελειωσετε το καμαρι σας. (εργαλεια: σειρα καρυδακια, σειρα γαλλικα,σειρα αλλεν, κατσαβιδια σταυρο και ισιο, πενσα) Αρχιζουμε απο τα ευκολα. Τα 2αρια (οχι κατ'αποκλειστικοτητα βεβαια) εχουν αρκετα χρονακια στην πλατη τους. Ετσι μπορει καποια μερα εκει που παμε να πατησουμε φρενο το ποδι μας να βγει απο κατω. Ειναι γνωστα αλλωστε τα προβλήματα διαρροων του καλοριφερ. Δεν ειναι ομως μονο αυτο. Τα λαστιχα απο τις πορτες πολλες φορες ξεραινονται-κοβονται και περνανε νερα στην καμπινα, τα οποια λιμναζουν και μπορει να μας προκαλεσουν προβληματα χωρισ να ο παρουμε χαμπαρι. Καλο ειναι λοιπον να κανουμε ενα ελεγχο μεσα εξω στο πατωμα για σκουριες, γραντζουνιες κοπανηματα κτλ.Προς το παρον θα επικεντρωθουμε στο μεσα. Ετσι λοιπον αρχιζουμε γδυνοντας το αμαξι, και αρχιζουμε αφαιροντας τα εμπρος καθισματα. Αφαιρουμε πρωτα τα προστατευτικα των σιδηροδρομων (1 βιδα εκαστο). Μετα αφαιρουμε τη βιδα στην μπροστινη (μονη) ραγα του καθισματος και το τραβαμε πισω μεχρι να βγει απο τους οδηγους. Επαναλαμβανουμε και για το αλλο. (επι τη ευκαιρια παρτε καινουριες πλαστικες γλυστρες-αυτες στους πισω οδηγους των καθισματων - για να σταματησετε το παιξιμο των καθισματων). Αφαιρουμε τα πισω καθισματα, οι βιδες (σταυροκατσαβιδο) ειναι πισω απο δυο πλαστικα καλυματακια (κουμπωτα) λιγο κατω απο κει που τελειωνει το καθισμα. Ξεβιδωνουμε τις ζωνες ασφαλειας (17αρα βιδα) (προσοχη στο ελατηριο).Αφαιρεστε το καλυμα του λεβιε ταχυτητων. Τσα, οι βιδες που συγκρατουν την κεντρικη κονσολα. Αφαιρεστε και την κενρικη κονσολα (ψαξτε και για αλλες βιδες, μπορει να εχει και αλλου). Αν εχετε τους διακοπτες των παραθυρων στην κονσολα, τραβηξτε πρωτα τουσ διακοπες εξω, σημειωστε τις θεσεις των καλωδιων (ακομα καλυτερα τραβηξτε μια φωτο) και αφαιρεστε τους διακοπτες. Αφαιρεστε το βυσμα που παει στον αναπτηρα (1 διπολικο βυσμα και ενα καλωδιο με βυσμα μονό για το φωτακι απο το τασακι. Βαλτε χαρτοταινια και γραψτε που παει το καλωδιο αυτο. Αφαιρεστε το "στοπ" του πενταλ του γκαζιου. Αναλογως της χρονολογιας και του μοντελου υπαρχουν απο 2 εως 4 (στο συνολο) πλαστικα η μεταλικα retainers (γυρω στα 3 εκ. διαμετρο, βιδωτά) που συγκρατουν την μοκετα περιπου πισω απο τα πενταλ και αντοιστοιχα στην πλευρα του συνοδηγου. Αφαιρεστε τα. Αφαιρεστε τα λαστιχα απο τις πορτες. Λογικα τωρα θα μπορειτε να αφαιρεσετε τις μοκετες. Καντε το. Μιας και τις εχετε και καθονται, χωστε το φιλο σας που τοση ωρα καθεται και σας κοιταει να τις πλυνει (με Τιde η αντοιστοιχο για να να ξεβγαλθουν και ευκολα). Αφηστε τις να στεγνωσουν (διαλειμα-καφε-τσιγαρο). Αν εχει κετσεδες κατω απο τη μοκετα αφαιρεστε τους προσεκτικα (εχουν την ταση να διαλυονται). Το πατωμα πρεπει να ειναι πισσωμενο. Ελεγξτε για χτυπηματα -καρουμπαλα που μπορει να εχουν κανει την πισα να "σκασει". Γενικοτερα ψαξτε για ρωγμες στην πισσα. Αν βρειτε, και ακομα χειροτερα αν η ρωγμη ειναι και ψιλοπορτοκαλι, αρχιστε με ενα ισιο κατσαβιδι να αφαιρειτε την πισα μεχρι να φτασετε λαμαρινα. Αν δειτε σκουρια αρχιστε να αφαιρειτε περιμετρικα εωσ οτου εμφανιστει καθαρη λαμαρινα 2 ποντους τουλαχιστον γυρω γυρω απο τη σκουρια. Επαναλαβετε οπου σας φαινεται υποπτο σημειο. τι θα χρειαστειτε απο δω και περα: σμιριδοπανο, ακομα καλυτερα δραπανο με συρμαστοβουρτσα, πισσα, πισσοφυλλο, φλογιστρο, κομπρεσερ (ημαρτον)(ειναι προεραιτικο), πινελα, ασταρι που βαφει στη σκουρια, βενζινοκολλα, σιλικονη η συνθετικο καουτσουκ. (απο αριστερα, πισσοφυλλο, μονωτικο υλικο (αντι για κετσε), πισσα υγρη. (τα αλλα τα ξερετε) Ξεκινηστε να τριβετε με τη συρματοβουρτσα μεχρι να μεινει καθαρο μεταλλο. Μολις τελειωσετε, καθαριστε καλα την περιοχη που τριψατε με διαλυτικο νιτρου για να φυγουν λιπαρες ουσιες κτλ. Βαψτε με το ασταρι. Επαναλαβετε αν εχετε περισσοτερα απο ενα σημεια. Αφηστε να στεγνωσει. (διαλειμα-σαντουιτσακι-τσιγαρο). Ελεγξτε τις διαφορες ταπες του πατωματος για εφαρμογη, σκασιματα κτλ. Αν δειτε τιποτα υποπτο, αφαιρεστε τις, καθαριστε το παλιο στεγανοποιητικο υλικο, βαλτε σιλικονη η υγρο καουτσουκ και ξανατοποθετηστε τις. Τωρα στις "λακουβες" που ανοιξατε ριξτε υγρη πισσα (κατευθειαν απο το δοχειο) μεχρι να γεμισουν, αφου ανακινησετε το δοχειο πολυ καλα πριν το ανοιξετε. Αν θελετε, περαστε ολο το πατωμα ενα χερι πισσα, ετσι για το καλο. Εδω θα σας χρειθαστει το κομπρεσσερ. Αν δεν εχετε, ενα φαρδυ πινελο θα κανει τη δουλεια. (Υπολογιστε περιπου 2 λιτρα για ολο το πατωμα με μπιστολι, 3 περιπου με πινελο(5-10ευρω το λιτρο αναλογα με την εταιρια). Ενοειτε οτι θα εχετε σκουπισει καλα ολο το πατωμα πριν αρχισετε να βαφετε, αλοιως δεν θα "πιασει" καλα η πισσα. Περιμενετε μεχρι την επομενη ημερα να τραβηξει η πισσα. Next day....8:00 πμ Αφου φτασατε ως εδω, να μην βελτιωσετε και λιγο την ηχομονωση? Εδω λοιπον μπαινουν τα πισσοφυλλα. Ερχονται συνηθως σε κομματια 40*40 (10 ευρω εκαστο). Η εφαρμογη ειναι απλη: βγαζουμε το προστατευτικο χαρτι της κατω πλευρας, ζεσταινουμε με το φλογιστρο και το τοποθετουμε πιεζοντας για να "παρει" τις καμπυλες του δαπεδου. Που βαζουμε? το καλυτερο ειναι παντου, αλλα υπαρχει ο παραγοντας βαρος και κοστος. ενα φυλλο σε καθε μεγαλη επιφανεια, ποδια οδηγου, ποδια συνοδηγου και επιβατων, ειναι καλα. Μετα, ερχεται η αλλη μονωση.Αυτο το υλικο θα το βρειτε με πολλα ονοματα, ειναι σαν το υλικο της αυγουλιερας (που βαζουμε στα ηχεια) αλλα ισιο και απο τις δυο πλευρες και πιο συμπαγες, και βγαινει σε διαφορες διαστασεις. Προτιμηστε αυτη που σας βολευει καλυτερα. Αρχιστε κοβοντας κοματια λιγο μεγαλυτερα απο το μερος που θελετε να καλυψετε, και τριμαροντας το στις ακριβεις διαστασεις δοκιμαζοντας το διαδοχικα. Αφου φτασετε στο ιδανικο μεγεθος, απλωστε βενζινοκολλα και στο μονωτικο και στο πατωμα και περιμεντε μεχρι να τραβηξει η κολλα. Εν τω μεταξυ αρχιστε να φτιαχνετε το επομενο κομματι. Τραβηξε η κολλα; ωραια, αρχιστε να κολλατε το κομματι απο μια γωνια και προχορωντας προσεκτικα, αφου αν κολησει δεν ξεκολλαει χωρις να καταστραφει το μονωτικο. Επαναλαβετε για τα υπολοιπα κομματια. Λογικα τωρα θα το εσωτερικο σας θα ειναι καπως ετσι: αλλη αποψη: πως μπορω να ανεβασω κιαλες φωτο??????? δεν παιρνει αλλες anyway next week χωρος πορτμπαγκαζ.
  13. λοιπον, η wastegate αυτη καθ'αυτη ειναι μια θυρίδα στο μαντέμι της τουρμπίνας (στο στροφειο της εξαγωγής) που μπορει να ανοίγει και να κλείνει ρυθμίζοντας ετσι την ποσότητα των καυσαερίων που φτάνουν τελικά στην φτερωτη της τουρμπίνας. Ας πουμε θελουμε το turbo μασ να δουλευει με 1 bar πιεση. Οσο η πιεση ειναι κατω απο 1 bar, η wastegate ειναι κλειστη. Μοιλις φτασει και ξεπερασει το 1 bar, η wastegate ανοίγει με αποτέλεσμα τα καυσαέρια να παρακάμπτουν τη φτερωτη και ετσι πεφτει η ταχυτητα της φτερωτης και κατ'επεκταση η πιεση πληρωσης. Ο ελεγχος της wastegate γινεται μεσω ενος πνευματικου actuator, (που ειναι συνδεδεμενο με την πολλαπλή εισαγωγής )και ενος ελατηριου (αυτο που αναφερεισ εσυ). Το ελατήριο κρατάει κλειστή τη wastegate, ενώ πνευματικό έμβολο τείνει να την ανοίξει ανάλογα με την ΄πιεση. οσο μεγαλώνει η πίεση, τοσο μεγαλώνει η δύναμη με την οποία το actuator τεινει να ανοίξει την wastegate. Μολις η δυναμη του actuator ξεπερασει τη δυναμη του ελατηριου, η wastegate ανοιγει. Οπως καταλαβαίνεις, το που θα ανοίξει η wastegate (και κατ'επεκταση η πιεση πληρωσης)ειναι θεμα διαφορας δυναμεων μεταξύ ελατηρίου και actuator. Oποτε, η βαζουμε πιο σκληρο ελατηριο (δυσκολο DYI καθως πρεπει να εχεισ καμποσα και να δεις τι πιεση θα σου "βγαλει" με το καθε ενα, και ακομα και εαν ειναι ρυθμιζομενη η ταση του ελατηριου με βιδα, δεν μπορεις να κατεβαινεις με ενα γαλικο καθε φορα που θες να αλαξεις την πιεση), η το πιο διαδεδομένο (που το εχουμε δει απειρες φορες σε renault 5, uno turbo, punto gt ktl), ειναι να βαλουμε μια βαλβιδούλα στο σωληνάκι που πηγαίνει στο actuator, ωστε όποτε θέλουμε να το "ξεγελάμε", αφήνοντας το να "δει" μικρότερη πίεση, ωστε να ανοιξει τη wastegate σε πιο μεγάλη πίεση. (η βαλβιδουλα αυτη μπορει να ειναι και μεσα στην καμπινα ωστε να ρυθμιζουμε την πιεση απο μεσα και εν κινησει). Λογικα ομως ανεβαζοντας με αυτο τον τροπο πιεση, θα εχεις προβλημα στο μειγμα????? Δεν γνωριζω τι γινεται με αυτο (δεν εχω turbατο) καποιος με περισσοτερες γνωσεις και εμπειρια ασ μασ δωσει τα φωτα του. Το cutback δεν γνωριζω τι ειναι, αν ενοεις ομως cat-back, ειναι η εξατμιση απο τον καταλυτη (cat) και πισω (back). To turbo-timer, πρεπει να υπάρχει αν δεν εχεις την υπομονη να περιμενεις λιγο ωστε να κατσουν τα λαδακια και να ερθει η τουρμπινα σε μια πιο "ηρεμη" κατασταση. Καλό κανει κακό δεν κάνει. (δεν εχει σχεση με το κυκλωμα νερων)
  14. στον scirocco2 απαντουσα φιλε bit
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.