Jump to content

groovion

Members
  • Posts

    1
  • Joined

  • Last visited

About groovion

Other Info

  • Car Type
    Polo 9N

groovion's Achievements

VWClub Member

VWClub Member (1/1)

0

Reputation

  1. Να προσθέσω και εγώ μερικά στοιχεία για το Polo και τα σημεία παραγωγής του. Από όλες τις γενιές του Polo, μόνο η πρώτη γενιά κατασκευαζόταν αποκλειστικά στη Γερμανία και συγκεκριμένα στο κεντρικό εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg. Το Polo 1ης γενιάς ήταν rebadged μοντέλο του αδελφού επίσης Γερμανικού Audi 50. Το 2ης γενιάς Polo αποτέλεσε ένα μεγάλο βήμα για τη VW, όχι μόνο γιατί αυτονομήθηκε από την Audi, αλλά κυρίως γιατί έκτοτε η παραγωγή του μεταφέρθηκε και στο εξωτερικό. Τούτο ήταν σημαντικό διότι επέτρεψε στη VW να παραγάγει σε μεγάλη κλίμακα όχι μόνο το ίδιο το Polo σε εργοστάσια του εξωτερικού, αλλά κυρίως γιατί απελευθέρωσε σε μεγάλο βαθμό και τη γραμμή παραγωγής στο Wolfsburg ώστε να αυξηθεί η παραγωγή για το μεγαλύτερο μοντέλο VW Golf. Μόνο όταν η VW κατάφερε να παραγάγει σε σημαντικά μεγάλες ποσότητες το Golf, το Passat-Santana και το Polo, μπόρεσε σαν εταιρεία να κυριαρχήσει σταδιακά στον ευρωπαϊκό χώρο. Το 2ης γενιάς Polo ήταν και το τελευταίο Polo που κατασκευάστηκε κυρίως στη Γερμανία. Οι επόμενες γενιές έκτοτε παρήχθησαν - κυρίως έως και μόνον - στο εξωτερικό. Σημαντικό βήμα ήταν η συνεργασία με τη SEAT το 1983, και η μετέπειτα εξαγορά της το 1986, που οδήγησε στην έναρξη της παραγωγής του Polo για πρώτη φορά στην Ισπανία. Έκτοτε και μέχρι σήμερα, όλες οι γενιές του Polo κατασκευάζονται τουλάχιστον στο συγκεκριμένο εργοστάσιο. Μερικά στοιχεία παραπάνω τώρα για το συγκεκριμένο εργοστάσιο που βρίσκεται στην περιοχή Pamplona-Navarra της Ισπανίας. Ιστοσελίδα εργοστασίου: http://www.vw-navarra.es/fabrica/historia.aspx https://www.volkswagen-media-services.com/medias_publish/ms/content/en/pressemitteilungen/2011/03/15/volkswagen_navarra.standard.gid-oeffentlichkeit.html Το εργοστάσιο αυτό ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1965 με την επωνυμία “AUTHI“ - Automóviles de Turismo Hispano Ingleses. Η εταιρεία Authi ήταν μια αυτοκινητοβιομηχανία που όπως λέει το όνομά της (Automoviles de Turismo Hispano Ingleses) κατασκεύαζε στην Ισπανία μοντέλα της αγγλικής BMC και του διαδόχου σχήματός της British Leylands λχ το Mini. Όταν η τελευταία χρεωκόπησε το 1975 εθνικοποιήθηκε από την Αγγλική κυβέρνηση, ενώ οι εργασίες της στην Ισπανία διεκόπησαν με αποτέλεσμα η ισπανική κυβέρνηση προκειμένου να μη μείνουν στο δρόμο οι εργαζόμενοι να καλέσει τη SEAT να αγοράσει τις εγκαταστάσεις της Authi (ανάμεσά τους και το εργοστάσιο του Landaben όπως λεγόταν τότε το εργοστάσιο του Polo μας). Η SEAT γρήγορα προσάρμοσε το εργοστάσιο, επένδυσε σ' αυτό, το επεξέτεινε και άρχισε άμεσα να παράγει εκεί πλέον δικά της μοντέλα λχ το SEAT 124D, το SEAT Panda, αλλά και το Lancia Beta, το μοναδικό ίσως μοντέλο της ιταλικής εταιρείας που κατασκευάστηκε εκτός Ιταλίας. Όταν ξεκίνησε πλέον η συνεργασία με τη VW το 1983, η τελευταία επένδυσε περαιτέρω για να αναβαθμίσει το εργοστάσιο με σκοπό την παραγωγή δικών της μοντέλων στην Ισπανία, με όφελος το χαμηλότερο φυσικά κόστος. Χωρίς όμως εκπτώσεις στην ποιότητα, αφού το 1986 το εργοστλάσιο έφτασε να πάρει βραβείο (World quality award (Q-86)). Μιλάμε πια για μια περίοδο που η Ισπανία ήταν στον προθάλαμο της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας, δεν υπήρχε ούτε παγκοσμιοποίηση, ούτε φυσικά Ανατολική Ευρώπη ανοικτή στο δυτικό κόσμο. Το εργοστάσιο παρέμεινε υπό την ιδιοκτησία της SEAT και μετά την έναρξη της παραγωγής των γερμανικών μοντέλων αλλά και μετά ακόμα την εξαγορά της από τη VW το 1986. Στη δεκαετία του 1990 το εργοστάσιο άλλαξε χέρια μερικές φορές μεταξύ VW και SEAT, λόγω προβλημάτων με την Ευρωπαϊκή Ένωση που κίνησε διαδικασίες έρευνας περί προστατευτισμού στην Ισπανία με αφορμή την κατασκευή του νέου εργοστασίου της τελυταίας στο Μαρτορέλ. Ένας ακόμα κρίσιμος λόγος ήταν και η υποτίμηση της πεσέτας στις αρχές της δεκαετίας του 1990 που καταβαράρθρωσε τα οικονομικά των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνταν στην Ισπανία, με αποτέλεσμα να κριθεί σκόπιμο να αναλάβει τα ηνία προσωρινά η ίδια η μητρική VW για να προστατέψει τις επενδύσεις της στην Ισπανία. Τελικά μετά από μερικές ακόμα αλλαγές μεταξύ VW και SEAT μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990, το ιδιοκτησιακό του εργοστασίου κατέληξε στα χέρια της ίδιας της VW κάτι που φτάνει μέχρι και σήμερα. Η 3η γενιά του Polo ήταν σημαντική γιατί σηματοδότησε στην πράξη σε μεγάλη κλίμακα και για πρώτη φορά αυτό που λέμε platform sharing. Για πρώτη φορά το πάτωμα, τα ηλεκτρομηχανικά μέρη έως και το ταμπλό μοιραζόταν ανάμεσα στο Polo και στο αδελφό SEAT Ibiza. Όπως φαντάζομαι οι περισσότεροι γνωρίζουμε, η σημερινή ευρωστία του γκρουπ της VW εστιάζεται στις οικονομίες κλίμακας που επετεύχθησαν έκτοτε. Ήταν τέτοια η διαπλοκή μεταξύ των αδελφών πλέον εταιρειών του γκρουπ που το 4θυρο Polo Classic έφτασε να είναι rebadge του SEAT Cordoba και όχι απλά το 4θυρο αμάξωμα του Polo. Επίσης το Polo Classic κατασκευαζόταν μαζί με το Corsoba στο Μαρτορέλ και όχι μαζί με το 3θυρο/5θυρο Polo στην Παμπλόνα. Το facelift του Polo 3ης γενιάς βρήκε τη VW να έχει επεκταθεί στην Ανατολική Ευρώπη. Έτσι για πρώτη φορά ανατέθηκε παραγωγή και σε εργοστάσιο στη Σλοβακία, με τον κύριο όγκο να παραμένει όμως στην Ισπανία. Με την 4η γενιά, στο κλαμπ του platform sharing προστέθηκε και μοντέλο της Skoda το Fabia, ενώ και αυξήθηκαν τα ανά τον κόσμο σημεία παραγωγής. Ενδιαφέρον είναι ότι για κάποιο διάστημα η παραγωγή του Polo στην Παμπλόνα διαταράχθηκε λόγω πυρκαγιάς στο χώρο του βαφείου. Τότε η λύση που δόθηκε ήταν να φορτώνονται σε νταλίκες τα σασί των Polo, να μεταφέρονται για να βαφτούν στο Μαρτορέλ και να επιστρέφουν για να συναρμολογηθούν στην Παμπλόνα. Και φτάσαμε στην 5η γενιά του σήμερα, που πλέον στο παιχνιδι του platform sharing παίζουν τα Audi A1 και SEAT Ibiza, ενώ και το εργοστάσιο στην Ισπανία είναι το μόνο στην Ευρώπη που παράγει Polo.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.