Παιδιά έχει ακούσει κανείς κάτι για αυτό;
http://www.autobild.de/artikel/vw-1.4-tsi-probleme-mit-steuerketten-2892135.html
Sorry για τα γερμανικά και ‘γω από μετάφραση το διάβασα.
Αν υπάρχει ήδη topic γι’ αυτό το θέμα μπορεί κάποιος να μου στείλει ένα link.
Έχω το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Ακούγεται η καδένα, όταν ο κινητήρας παίρνει μπροστά από κρύος μέχρι να ανέβουν τα λάδια στη μηχανή.
Στην αντιπροσωπία (έχει και service) μου ζήτησαν 600 euro για αλλαγή.
Μου είπαν ότι δε χρειάζεται άμεσα αλλά θα χρειαστεί οπωσδήποτε, αν αρχίσω να την ακούω την ώρα της λειτουργίας.
Μου είπαν επίσης ότι το κόστος της καδένας είναι το 1/3 της τελικής τιμής καθότι η αλλαγή είναι περίπλοκη διαδικασία (απ’ ότι κατάλαβα πρέπει να ανοίξει ο κινητήρας).
Όπως και να ‘χει εμένα η τιμή αυτή μου φαίνεται υπερβολική.
Εσάς πως σας ακούγεται;
Έχει κανείς υπόψη του κάποιο συνεργείο για καλύτερη τιμή με σωστή ποιότητα;
Αν δεν επιτρέπονται τέτοιες ερωτήσεις (λόγω διαφήμισης κλπ, κλπ) συγνώμη προκαταβολικά.
Ευχαριστώ
Μανώλης
Google translate
More and more chains of control in certain VW engines make limp far too early. According to information from AUTO BILD (issue 10/2012, from 9
March in the trade), it comes with some VW engines to more problems with
worn timing chain. Affected is the 1.4-liter TSI engine. AUTO BILD are
61 before damage is similar to reports in Touran, Golf and Tiguan. The
outages affect timing chain, chain tensioner and cam plate. This results
in costly engine damage. The evaluation of the AUTO BILD grief box
showed that most defects in the VW Touran compact MPV built between 2006
and 2007 occurred (1.4 TSI with 140 hp, engine code BMY) - typically at
km stalls 40000-70000. The damage often announce themselves by rattling
after a cold start or a lit check engine light.
Normally, the timing chain to keep the car's lifetime. This was
confirmed by VW at the request of AUTO BILD. The chain was "interpreted
the life of the engine" on. Among the possible causes of damage to VW
wants to say not. Remain speculation only: Engine expert Fritz Indra, of
the University of Vienna. "First, would I be thinking of material
problems of a supplier can be ruled out that, for example, engine
vibrations at certain speeds, questioned what the timing chain in the
long term overload This would also explain why. the damage in some
models frequently occur. "
Despite the large number of complaints Kummerkasten-Volkswagen talks
about individual cases, in different versions of this engine. Goodwill
is full then it is merely a vehicle up to three years old, one year
after the factory warranty, with a maximum of 100,000 miles. With up to
six years of cars with more than 200,000 kilometers VW granted after
examination of the case, then pro rata reimbursement, if the holder can
prove uninterrupted service interval work according to manufacturer
specifications.