Jump to content
Guest KostasNS

Boost Controller

Recommended Posts

Guest KostasNS

Ξερει κανεις να μου πει τι ακριβως κανει το Boost controller και αν μπαινει σε ατμοσφαιρικο (αξιζει???) :D

Link to comment
Share on other sites

το boost controller ειναι ενα ηλεκτρονικο (διαβολικο) κατασκευασμα που ελενχοντας μια ηλεκτροβαλβιδα σου επιτρεπει να ανεβασεις η να κατεβασεις πιεση σε μοτερ με τουρμπο.στα αμοσφαιρικα δεν μπορεις να κανεις κατι τετειο.

Link to comment
Share on other sites

Guest KostasNS

Εισαι σιγουρος οτι δεν ειναι και για ατμοσφαιρικα ?

γιατι στο ιντερνετ τωρα που κοιταω γραφει για Boost controllers για αυτοκινητα N/A (Natural aspiration).

Link to comment
Share on other sites

το boost controller ειναι ενα ηλεκτρονικο (διαβολικο) κατασκευασμα που ελενχοντας μια ηλεκτροβαλβιδα σου επιτρεπει να ανεβασεις η να κατεβασεις πιεση σε μοτερ με τουρμπο.στα αμοσφαιρικα δεν μπορεις να κανεις κατι τετειο.

Αυτό είναι ο ρυθμιστής ανοίγματος της wastegate ρε συ!

Link to comment
Share on other sites

Εισαι σιγουρος οτι δεν ειναι και για ατμοσφαιρικα ?

γιατι στο ιντερνετ τωρα που κοιταω γραφει για Boost controllers για αυτοκινητα N/A (Natural aspiration).

΄

το boost αναφέρεται για υπερπιέσεις , αν το δεις και σε λεξικό σημαίνει "η πίεση εισαγωγής" η οποία σε έαν N/A δεν ρυμθίζεται με κανένα ηλεκτρομηχανικό κατασκεύασμα

Link to comment
Share on other sites

Boost Controller

Το turbo είναι (χοντρικά) μια διάταξη η οποία κινείται απο τα καυσαέρια της εξαγωγής για να συμπιέσει τον αέρα της εισαγωγής ωστε να αυξήσει την πυκνότητά τους και συνεπώς την ισχύ.

Για να μπορεί να διατηρεί αυτήν την πίεση σταθερή, το turbo διαθέτει είται εσωτερικά είτε εξωτερικά μια διάταξη που ονομάζεται wastegate. Το wastegate παίρνει ένα σήμα της πίεσης στην εισαγωγή, και όταν αυτή φτάσει ένα προκαθορισμένο όριο, αρχίζει να ανοίγει έτσι ωστε ένα μέρος των καυσαερίων αντί να κινήσουν το turbo το παρακάμπτουν, και με αυτόν τον τρόπο διατηρεί σταθερή την πίεση.

Οταν θες να αλλάξεις αυτήν την πίεση έχεις δυο επιλογές. Η πρώτη είναι αλλάζεις/ρυθμίζεις διαφορετικά το wastegate.

Η δεύτερη είναι το boost controller. Αυτό είναι μια διάταξη που παρεμβάλλεται ανάμεσα στο "σήμα" πίεσης του wastegate και την εισαγωγή, και κοροϊδεύει το wastegate οτι η εισαγωγή έχει μικρότερη πίεση απο αυτή που έχει. Παράδειγμα: Εχουμε ένα wastegate που κρατά πίεση 0,6bar και θέλουμε 1bar. Αν (ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ) ανοίξουμε μια τρυπίτσα στο σωλήνα του wastegate τότε όταν στην εισαγωγή έχουμε το 0,6 bar ατο wastegate φτάνει π.χ. 0,4bar, και δεν ανοίγει ακόμα. Η πίεση ανεβαίνει και άλλο, μέχρι που, π.χ. στο 1bar της εισαγωγής η πίεση στο wastegate φτάνει το 0,6bar και την κρατά σταθερή εκεί πλέον.

Κατ' αρχάς η μέχρι στιγμής περιγραφή δείχνει οτι ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΧΡΗΣΗ ΣΕ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΟ ΜΟΤΕΡ. Δεν έχεις ούτε που να το συνδέσεις!! Δεν έχει turbo, δεν εχει boost, δεν εχει wastegate. Εκτός άν κάποιος το βάλει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου επειδή του αρέσει το χρώμα του!

Απο κεί και πέρα ο ΤΡΟΠΟΣ λειτουργίας των boost controllers δεν είναι ένας...

Η απλούστερη διάταξη είναι μια στρόφιγγα που συνδέεται στο σωλήνα του wastegate και ανάλογα με το πόσο την ανοίγουμε κρατά την ανάλογη πίεση.

Μετά είναι τα λεγόμενα dual stage: Αυτά είναι η ίδια διάταξη, επιπρόσθετα με ένα διακόπτη που ανοίγει ή κλείνει την προκαθορισμένη τρυπίτσα διαφυγής ωστε να μπορείς να χρησιμοποιείς δυο διαφορετικές πιέσεις.

Απο κει και πέρα ξεφεύγουμε με τα ηλεκτρονικά boost controllers. Αυτά κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά, αλλά πολύ καλύτερα. Αντί για στρόφιγγα, έχουν μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα. Ετσι, η διαφυγή του αέρα ρυθμίζεται με βάση όποια παράμετρο θέλουμε. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν χάρτες boost, μέγεθος και διάρκεια overboost, εξειδικευμένες λειτουργίες και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς...

Link to comment
Share on other sites

knife.gifknife.gifpopeye.gif:Ddead.gif μας τσακισες!!!που να σε ρωταγε κατι αλλο οπως πχ...τους χαρτες τροφοδοσιας σε εξακυλινρο μοτερ με διπλο vanos (bmw)!! ακομα θα εγραφες!!!

αψογος!!!

Link to comment
Share on other sites

ποια η διαφορα προγραμματος αντι χρηση wastegate ή boost controler?

se a σταδιο ας πουμε π ανεβαζουν 0.9-1.3 γινετε μεσω εγκεφαλου ή χρησιμοποιουν τα παραπανω κ το προγραμμα ειναι για ρυθμιση halfmeter κτλ?

http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=9967 wastegate

Edited by kage
Link to comment
Share on other sites

Καμμία σχέση. Στη μια περίπτωση αλλάζεις το wastegate και κρατάς μιά άλλη σταθερή πίεση. Στην άλλη περίπτωση (του ηλεκτρονικού boost controller) έχεις ένα χάρτη πίεσης να φτιάξεις όπως θές, με άλλη πίεση ξερω γω στις 4.000rpm και άλλη στις 6.000, με όσο overboost θέλεις και για όση ώρα θές, με scramble boost που πατάς το κουμπί και ανεβάζει άλλο μισό μπαρ για ξερω γω 20 δευτερόλεπτα και πάει λέγοντας.

Link to comment
Share on other sites

αν καταλαβα καλα μ συγκρινες wastegate me hlektroniko boost controler?

εγω λεω το προγραμμα με interface ή τσιπακι ή αγραφος,τουλ. σε α σταδιο μονο πιεση δεν ανεβαζουν στην χαρτογραφηση του υπαρχον εγκεφαλου?

Link to comment
Share on other sites

Πες το πάλι αλλά στα ελληνικά please...

Link to comment
Share on other sites

κ που το λεω..tongue.gif

προγραμμα π.χ apo abt,mtm,revo ktl k auta mono piesh δεν ανεβαζουν τουλ.στο πρωτο σταδιο?

ποιος ο λογος να μην βαζουμε 1 απο τα 2 π λες κ οχι προγραμμα μιας κ ειναι ακριβα?

Ελπιζω να συννενοηθουμε αυτη τη φοραtongue.gif

Link to comment
Share on other sites

Αααα... Οκ το' πιασα. Στην ουσία, ελάχιστη η διαφορά... Την ίδια δουλειά κάνουν. Η ECU κανονικά χειρίζεται τη "βαλβίδα" boost control. Θα μπορούσες, *φαντάζομαι*, να βάλεις boost controller ωστε να μπορείς να χαρτογραφείς το boost κατά το δοκούν. ΟΜΩΣ το πρώτο στάδιο, πιθανόν και ανάλογα με τo αυτοκίνητο, πιθανότατα πλουτίζει και το μείγμα και αλλάζει τους χάρτες αβάνς κ.λπ. Επίσης αν ανεβάσεις boost με boost controller χωρίς πρόγραμμα πιθανότατα να μπεί η ECU σε safe mode και άλλα τέτοια. ΔΗΛΑΔΗ το boost controller είναι ιδανικό για χρήση σε τούρμπισμα, ιδιαίτερα χωρίς ECU, και σε κάποια αυτοκίνητα. Δεν ξέρω αν, πχ, χρησιμοποιείται καλά σε 1.8T ή τί άλλο. Θεωρητικά φυσικά και γίνεται, πρακτικά εξαρτάται απο την ECU και το πόσο "ελαστική" είναι στο θέμα της πίεσης.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.