giannispolo Posted July 23, 2006 Report Share Posted July 23, 2006 (edited) Όλοι γνωρίζουμε ότι στα μπροστοκίνητα Γερμανικά μας Αυτοκίνητα (εκτός 4 motion Golf -R32) φθείρονται ανομοιόμορφατα μπροστά με τα πίσω . Γι'αυτό τι κάνουμε τα σταυρώνουμε. Οσοί έχουν Outside-INside δεν τα σταυρώνουν(σημαίνει έχει και φορά κύλισης), βάζουν τα μπροσ-πίσω. Οσοι έχουν μόνο φορά κύλισης τα σταυρώνουν. το μπροστά δεξιά-πισω αριστερα και αντίστοιχα, Το θέμα είναι πόσα χλμ τα αλλάζουμε γιατί δεν μπορούμε να το κάνουμε κάθε 1000χλμ. διοτι στοιχίζει. Λοιπον ψηφίστε Κάθε 5.000 χλμ(1) Κάθε 10.000 χλμ(2) Κάθε 15.000 χλμ(3) Κάθε 20.000 χλμν(4) 1 ή 2 ή 3 ή 4 Εγώ λέω κάθε 15.000(3) για να πάει τρεις (3) αλλαγές και επειδή έχουμε άσφαλτο με βάση τον άργιλο δεν έχουμε μεγάλη φθορά όσο στο εξωτερικό όσο γήρανση(λόγω χρόνου). Edited July 23, 2006 by giannispolo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stoilas Posted July 23, 2006 Report Share Posted July 23, 2006 Κανένα, στα 20.000 τα αλλάζω. BTW δεν έβαλες ψηφοφορία Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSAKHS-EYBOIA Posted July 23, 2006 Report Share Posted July 23, 2006 και επειδή έχουμε άσφαλτο με βάση τον άργιλο δεν έχουμε μεγάλη φθορά όσο στο εξωτερικό όσο γήρανση(λόγω χρόνου). - και βουλκανισμα οπως το λενε λογω μεγαλων θερμοκρασιων - στα 10,000 περιπου αναλογα και το τι θα βλεπω στον οπτικο ελεγχο Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AMMWN Posted July 23, 2006 Report Share Posted July 23, 2006 Την προηγουμενη βδομαδα που περασα αμορτισερ τους ειπα να κανουν και μια αλλαγη μπρος πισω.Τα ειχα περασει πριν ενα χρονο και εκανα περιπου 12.000χλμ.Ετσι δεν κοστιζει και τιποτα,συγκρητικα με το να τα σταυρωσεις. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw6jin Posted July 23, 2006 Report Share Posted July 23, 2006 Εγώ που άλλαξα την περασμένη βδομάδα μου είπε ο μάστορας να τα αλλάξω μπρος - πίσω μετά από 25.000 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arci_20VT4 Posted July 23, 2006 Report Share Posted July 23, 2006 Τα Radial ελαστικά ΔΕΝ σταυρώνονται Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john the best Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 kalimera. DEN SAYRWNONTAI TA LASTIXAAAAAAAAAAAAAAAAA.POY EIMASTE STIS ANARTISEIS TOY 1980???? MHN KSEXASW KAI AYTA POY KSERW. KANIS LA8OS FILE MOY. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scorpio Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Δεν τα αλλάζω, τα αντικαθιστώ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alemao Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Δεν χρειάζονται σταύρωμα αλλά μόνο μπρος - πίσω. Η φθορά δεν είναι ίδια και φαίνεται και οπτικά μετά τα 10 - 15.000χλμ. Το ιδανικό είναι να αλλάζουν τα εμπρός με τα πίσω στα 20.000χλμ ώστε αυτό να γίνεται μία ή δύο φορές, ανάλογα βέβαια με τη διάρκεια ζωής τους που εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSAKHS-EYBOIA Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Τα Radial ελαστικά ΔΕΝ σταυρώνονται - παρε μια ψηφο και απο μενα σε αυτο - εγω για λογους οικονομιας εβαλα τα εμπρος πισω και μετα απο λιγο αλλαξα ολη την 4αδα να μην εχω υπερστροφη/μπλοκαρισμα φρενων σε ασχημη ασφαλτο απο τα πισω που ηταν φαγωμενα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theos_larissa Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 αυτο εκανα κ εγω πριν καιρο (1000χλμ) αλλά αποτι βλεπω αυτη η λυση ειναι κ ριψοκινδυνη. οι δρομοι μας ειναι ΓΤΠΚ, γλιστεροι κ θα πρεπει να γινει αντικατασταση απο Σεπτ.Ειμαι υπερ της αντικατάστασης για περισσότερη ασφαλεια.Το σταυρωμα κ η αλλαγη μπρος\πισω ειναι για την επιτακτικη γρηγορη λυση κ οχι για μεγαλη δειάρκεια. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alemao Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Η αμοιβαία αλλαγή των εμπρός με τα πίσω δεν γίνεται όταν τα εμπρός φθαρούν υπερβολικά και δεν κρατάνε αλλά για να μη συμβεί αυτό. Τα εμπρός ελαστικά φθοίροναι γρηγορότερα και για να μη φθάσουμε στο σημείο μετά από 40.000χλμ τα εμπρός να είναι άχρηστα ενώ τα πίσω μια χαρά, τα αλλάζουμε ώστε η φθορά τους να είναι ομοιόμορφη και κατά συνέπεια πιο ασφαλή. Είναι καλύτερα να έχεις 4 ελαστικά που γλυστράνε (λίγο) το ίδιο παρά 2 που γλιστράνε και 2 που βεντουζόνουν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Τα Radial λάστιχα σταυρώνονται όπως και όλα τα υπόλοιπα. Μακάρι να ήξερα βέβαια τί εννοείται radial, γιατί εδώ και περίπου 30 χρόνια πρακτικά όλα τα λάστιχα είναι radial... Radial είναι το είδος του σκελετού Γιάννη τα Inside-Outside δέν έχουν φορά, έχουν εσωτερικό-εξωτερικό (π.χ. Michelin), οπότε σταυρώνονται κανονικότατα. Απλά δεν μπορείς να τα ξεζαντάρεις-ξαναζαντάρεις γιατί πρέπει το έξω να μείνει έξω. Τα μονής φοράς (Uniroyal Rainsport, Goodyear F1, T1-R κ.λπ.) σταυρώνονται μόνο μπρός-πίσω και όχι δεξιά-αριστερά, εκτός και αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest akoro Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Τα λάστιχα δεν "σταυρώνονται" το εμπρός δεξί να πάει πίσω αριστερά και το το εμπρός αριστερό να πάει πίσω δεξία, αλλά μόνο τα δεξιά στα δεξιά και τα αριστερά στα αριστερά. Νομίζω έιναι θέμα γεωμετρίας. Αν θεωρίσουμε οτι στην Ελλάδα κρατάμε τα λάστιχα 40.000 έως 50.000 χλμ. τότε μία αλλαγή στα 20.000 χλμ. είναι οκ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 (edited) Αντιθέτως. Ιδανικά το σταύρωμα γίνεται διαγώνια, δηλαδή ο μπροστά αριστερά τροχός πίσω δεξιά κ.λπ., και μάλιστα ιδανικά ξεζαντάρεις τα ελαστικά και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα (αυτό δε γίνεται σε ασύμμετρα ελαστικά για κανένα λόγο, αλλά είναι ιδανικό σε unidirectional) ωστε η μέσα πλευρά να πάει έξω και αντίστροφα. Στα unidirectional δεν μπορείς να τα πάς αριστερά/δεξιά εκτός αν τα ξεζαντάρεις/ξαναζαντάρεις ανάποδα. Αν εχεις Unidirectional ελαστικά (με V στο πέλμα, και μαρκαρισμένο rotation με βέλος), ή τα σταυρώνεις μόνο μπρός πίσω ή τα ξεζαντάρεις και ξαναζαντάρεις ανάποδα για να τα κάνεις διαγώνια. Αν έχεις ασύμμετρα (με μαρκαρισμένο inside/outside) δεν μπορείς να τα ξαναζαντάρεις ανάποδα, αλλά τα σταυρώνεις κανονικά διαγώνια. Αυτά γίνονται για να επιτύχεις την πλέον ομοιόμορφη φθορά, μέγιστη διάρκεια ζωής και βέλτιστη συμπεριφορά. Αυτό γίνεται γιατί συνήθως έχουμε πιό φαγωμένη είτε τη μέσα μεριά (απο πολύ αρνητική κάμπερ σε "στημένα" αυτοκίνητα που συνήθως κινούνται στο δρόμο) είτε την έξω πλευρά (απο πολύ λίγη κάμπερ και οδηγούς που τα "βάζουν" σε στροφές. Τα ελαστικά έτσι διαρκούν το maximum της ζωής τους. Το πρόβλημα είναι οτι άν το σταύρωμα δεν γίνεται τακτικά (κάθε 5, το πολύ 10 χιλιάδες χιλιόμετρα), τα μπροστοκίνητα γίνονται επικίνδυνα στο βρεγμένο μετά το σταύρωμα (γιατί τα πίσω έχουν πολύ λιγότερο tread απο τα μπροστινά και το αυτοκίνητο υπερστρέφει στο νερό). Τα πισωκίνητα χοντρά χοντρά δεν έχουν πρόβλημα στο σταύρωμα, εκτός αν έχεις αφήσει τα πίσω να γίνουν τσιγαρόχαρτα οπότε μούτρα, μούτρα, μούτρα... Αν τα ελαστικά σταυρώνονται με τον προαναφερθέντα τρόπο κάθε 5-10.000km πετυχαίνουμε maximum απόδοση και μάλιστα αν ταυτόχρονα τα ζυγοσταθμίζουμε, τα ρουλεμάν και οι μπιλιοφόροι μας θα μας ευγνωμονούν μερικά χρόνια μετά... Edited July 24, 2006 by Quasar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest akoro Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Σωστά όπως τα λές, αλλά ποιός τα κάνει τόσο τακτικά και ποσα λάστιχα σήμερα είναι ασύμετρα. Πιό Ασφαλές νομίζω είναι αυτό που ανέφερα πρίν σε αλλαγές με πολλά χιλιόμετρα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Περί γούστου και χρώματος ουδείς λόγος... Παρ' όλα αυτά, με το δεξιά-αριστερά μόνο δεν έχεις να κερδίσεις και πάρα πολλά... Το σημαντικότερο είναι το μπρός-πίσω. Ομως, σήμερα τα περισσότερα Performance ελαστικά είναι ή ασύμμετρα ή unidirectional... Εσύ τί ελαστικά φοράς? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest akoro Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 Σωστά όπως τα λές, αλλά ποιός τα κάνει τόσο τακτικά και ποσα λάστιχα σήμερα είναι ασύμετρα. Πιό Ασφαλές νομίζω είναι αυτό που ανέφερα πρίν σε αλλαγές με πολλά χιλιόμετρα. Εκ παραδρομής ήθελα να πω οτι "ποσα λάστιχα σήμερα δεν είναι ασύμετρα" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trv Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 (edited) Παιδια εγω οταν πηγα να κανω μινι service (πριν κανα δυο μηνες) τους ειπα οτι περνει λιγο το τιμονι δεξια, αλλα δε θελω να κανω ευθυγραμμιση (γιατι θα βαλω αναρτησεις και θα κανω ετσι κι αλλιως αυτη τη βδομαδα). Τι πηγαν και εκαναν? (το ειδα μετα που το πηρα, αλλα δεν ειπα τιποτα). Εβαλαν τον μπροστα δεξιο τροχο αριστερα, και τον μπροστα αριστερο δεξια. Και ρωταω.. Καλα εκαναν ???? Τα πισω δε τα πειραξαν καθολου και εχουν κανει 10.000km τα λαστιχα (και το αμαξι :Ρ) btw ειναι τα michelin pilot exalto 2 τα λαστιχακια... Παντως απο τοτε περνει πολυ λιγοτερο δεξια σε σχεση με πριν... Edited July 24, 2006 by trv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Ναί πολύ καλά και άγια έκαναν, απλά ακόμα καλύτερα θα ήταν να κάνουν διαγώνια. Αλλά δε βαριέσαι... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alemao Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 με τους δρόμους που έχουμε καλύτερα τα λάστιχά μας να τα σταυρώνει παπάς!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giannispolo Posted July 25, 2006 Author Report Share Posted July 25, 2006 Κανένα, στα 20.000 τα αλλάζω.BTW δεν έβαλες ψηφοφορία δεν έβαλα γιατί δεν είχε την επιλογή "ψηφοφορία" Γιατί? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giannispolo Posted July 25, 2006 Author Report Share Posted July 25, 2006 (edited) Τα Radial λάστιχα σταυρώνονται όπως και όλα τα υπόλοιπα. Μακάρι να ήξερα βέβαια τί εννοείται radial, γιατί εδώ και περίπου 30 χρόνια πρακτικά όλα τα λάστιχα είναι radial... Radial είναι το είδος του σκελετούπολύ σωστά το λές Γεράσιμε Γιάννη τα Inside-Outside δέν έχουν φορά, έχουν εσωτερικό-εξωτερικό (π.χ. Michelin), οπότε σταυρώνονται κανονικότατα. Απλά δεν μπορείς να τα ξεζαντάρεις-ξαναζαντάρεις γιατί πρέπει το έξω να μείνει έξω. thanx mate for the insight Τα μονής φοράς (Uniroyal Rainsport, Goodyear F1, T1-R κ.λπ.) σταυρώνονται μόνο μπρός-πίσω και όχι δεξιά-αριστερά, εκτός και αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα. εδώ νομίζω ότι έχεις κάνει καποιό λαθάκι, τα μονής φοράς, one way direction (Uniroyal, Goodyear,...) αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα δλδ το μπροστά δεξιά να πάει πίσω αριστερά η φορα κύλισης τους θα είναι αντίθετη από την προβλεπόμενη.Τι λες? Edited July 25, 2006 by giannispolo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 (edited) Τα μονής φοράς (Uniroyal Rainsport, Goodyear F1, T1-R κ.λπ.) σταυρώνονται μόνο μπρός-πίσω και όχι δεξιά-αριστερά, εκτός και αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα.*εδώ νομίζω ότι έχεις κάνει καποιό λαθάκι, τα μονής φοράς, one way direction (Uniroyal, Goodyear,...) αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα δλδ το μπροστά δεξιά να πάει πίσω αριστερά η φορα κύλισης τους θα είναι αντίθετη από την προβλεπόμενη.Τι λες?* Σκέψου το έτσι. Φοράς τα Τ1-R. Τα σταυρώνεις μπρός-πίσω: Ολα ΟΚ, δεν αλλάζει τίποτα. Για να τα σταυρώσεις όμως δεξιά-αριστερά, ο τροχός γυρνά ανάποδα - η φορά του αντιστρέφεται και γίνεται αντίθετη απο αυτή που πρέπει - οπότε δεν γίνεται. Οπότε πρ΄ν φορέσεις το δεξιά λάστιχο στα αριστερά και αντίστροφα, το ξεζαντάρεις, το γυρνάς αντίστροφα πάνω στη ζάντα, και η φορά γίνεται αυτή που πρέπει (γυρνά δεύτερη φορά τούμπα και η φορά πλέον είναι η σωστή) Οκ? Edited July 26, 2006 by Quasar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arci_20VT4 Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 radial ναι αναφέρομαι στο είδος του σκελετού, τα συρμάτινα...Και έχω διαβάσει πως δεν σταυρώνονται επειδή ο σκελετός τους πέρνει το πάτημα της μεριάς στην οποία φοριέται, οπότε αν το σταυρώσεις δεν πατάει σωστά όλο το λάστιχο μιας και πρόκειται για πλαστική και όχι ελαστική παραμόρφωση. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...