Jump to content
giannispolo

Σταύρωμα ελαστικών

Recommended Posts

Όλοι γνωρίζουμε ότι στα μπροστοκίνητα Γερμανικά μας Αυτοκίνητα (εκτός 4 motion Golf -R32) φθείρονται ανομοιόμορφατα μπροστά με τα πίσω . Γι'αυτό τι κάνουμε τα σταυρώνουμε.

Οσοί έχουν Outside-INside δεν τα σταυρώνουν(σημαίνει έχει και φορά κύλισης), βάζουν τα μπροσ-πίσω.

Οσοι έχουν μόνο φορά κύλισης τα σταυρώνουν. το μπροστά δεξιά-πισω αριστερα και αντίστοιχα, Το θέμα είναι πόσα χλμ τα αλλάζουμε γιατί δεν μπορούμε να το κάνουμε κάθε 1000χλμ. διοτι στοιχίζει. Λοιπον ψηφίστε

Κάθε 5.000 χλμ(1)

Κάθε 10.000 χλμ(2)

Κάθε 15.000 χλμ(3)

Κάθε 20.000 χλμν(4)

1 ή 2 ή 3 ή 4

Εγώ λέω κάθε 15.000(3) για να πάει τρεις (3) αλλαγές και επειδή έχουμε άσφαλτο με βάση τον άργιλο δεν έχουμε μεγάλη φθορά όσο στο εξωτερικό όσο γήρανση(λόγω χρόνου).

Edited by giannispolo
Link to comment
Share on other sites

και επειδή έχουμε άσφαλτο με βάση τον άργιλο δεν έχουμε μεγάλη φθορά όσο στο εξωτερικό όσο γήρανση(λόγω χρόνου).

;) - και βουλκανισμα οπως το λενε λογω μεγαλων θερμοκρασιων - στα 10,000 περιπου αναλογα και το τι θα βλεπω στον οπτικο ελεγχο

Link to comment
Share on other sites

Guest AMMWN

Την προηγουμενη βδομαδα που περασα αμορτισερ τους ειπα να κανουν και μια αλλαγη μπρος πισω.Τα ειχα περασει πριν ενα χρονο και εκανα περιπου 12.000χλμ.Ετσι δεν κοστιζει και τιποτα,συγκρητικα με το να τα σταυρωσεις. ;)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ που άλλαξα την περασμένη βδομάδα μου είπε ο μάστορας να τα αλλάξω μπρος - πίσω μετά από 25.000 km.

Link to comment
Share on other sites

Δεν χρειάζονται σταύρωμα αλλά μόνο μπρος - πίσω. Η φθορά δεν είναι ίδια και φαίνεται και οπτικά μετά τα 10 - 15.000χλμ.

Το ιδανικό είναι να αλλάζουν τα εμπρός με τα πίσω στα 20.000χλμ ώστε αυτό να γίνεται μία ή δύο φορές, ανάλογα βέβαια με τη διάρκεια ζωής τους που εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης.

Link to comment
Share on other sites

Τα Radial ελαστικά ΔΕΝ σταυρώνονται

:wacko: - παρε μια ψηφο και απο μενα σε αυτο - εγω για λογους οικονομιας εβαλα τα εμπρος πισω και μετα απο λιγο αλλαξα ολη την 4αδα να μην εχω υπερστροφη/μπλοκαρισμα φρενων σε ασχημη ασφαλτο απο τα πισω που ηταν φαγωμενα

Link to comment
Share on other sites

αυτο εκανα κ εγω πριν καιρο (1000χλμ) αλλά αποτι βλεπω αυτη η λυση ειναι κ ριψοκινδυνη. οι δρομοι μας ειναι ΓΤΠΚ, γλιστεροι κ θα πρεπει να γινει αντικατασταση απο Σεπτ.Ειμαι υπερ της αντικατάστασης για περισσότερη ασφαλεια.Το σταυρωμα κ η αλλαγη μπρος\πισω ειναι για την επιτακτικη γρηγορη λυση κ οχι για μεγαλη δειάρκεια.

Link to comment
Share on other sites

Η αμοιβαία αλλαγή των εμπρός με τα πίσω δεν γίνεται όταν τα εμπρός φθαρούν υπερβολικά και δεν κρατάνε αλλά για να μη συμβεί αυτό.

Τα εμπρός ελαστικά φθοίροναι γρηγορότερα και για να μη φθάσουμε στο σημείο μετά από 40.000χλμ τα εμπρός να είναι άχρηστα ενώ τα πίσω μια χαρά, τα αλλάζουμε ώστε η φθορά τους να είναι ομοιόμορφη και κατά συνέπεια πιο ασφαλή.

Είναι καλύτερα να έχεις 4 ελαστικά που γλυστράνε (λίγο) το ίδιο παρά 2 που γλιστράνε και 2 που βεντουζόνουν.

Link to comment
Share on other sites

Τα Radial λάστιχα σταυρώνονται όπως και όλα τα υπόλοιπα. Μακάρι να ήξερα βέβαια τί εννοείται radial, γιατί εδώ και περίπου 30 χρόνια πρακτικά όλα τα λάστιχα είναι radial... Radial είναι το είδος του σκελετού

Γιάννη τα Inside-Outside δέν έχουν φορά, έχουν εσωτερικό-εξωτερικό (π.χ. Michelin), οπότε σταυρώνονται κανονικότατα. Απλά δεν μπορείς να τα ξεζαντάρεις-ξαναζαντάρεις γιατί πρέπει το έξω να μείνει έξω.

Τα μονής φοράς (Uniroyal Rainsport, Goodyear F1, T1-R κ.λπ.) σταυρώνονται μόνο μπρός-πίσω και όχι δεξιά-αριστερά, εκτός και αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα.

Link to comment
Share on other sites

Guest akoro

Τα λάστιχα δεν "σταυρώνονται" το εμπρός δεξί να πάει πίσω αριστερά και το το εμπρός αριστερό να πάει πίσω δεξία, αλλά μόνο τα δεξιά στα δεξιά και τα αριστερά στα αριστερά. Νομίζω έιναι θέμα γεωμετρίας. Αν θεωρίσουμε οτι στην Ελλάδα κρατάμε τα λάστιχα 40.000 έως 50.000 χλμ. τότε μία αλλαγή στα 20.000 χλμ. είναι οκ.

Link to comment
Share on other sites

Αντιθέτως. Ιδανικά το σταύρωμα γίνεται διαγώνια, δηλαδή ο μπροστά αριστερά τροχός πίσω δεξιά κ.λπ., και μάλιστα ιδανικά ξεζαντάρεις τα ελαστικά και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα (αυτό δε γίνεται σε ασύμμετρα ελαστικά για κανένα λόγο, αλλά είναι ιδανικό σε unidirectional) ωστε η μέσα πλευρά να πάει έξω και αντίστροφα. Στα unidirectional δεν μπορείς να τα πάς αριστερά/δεξιά εκτός αν τα ξεζαντάρεις/ξαναζαντάρεις ανάποδα. Αν εχεις Unidirectional ελαστικά (με V στο πέλμα, και μαρκαρισμένο rotation με βέλος), ή τα σταυρώνεις μόνο μπρός πίσω ή τα ξεζαντάρεις και ξαναζαντάρεις ανάποδα για να τα κάνεις διαγώνια. Αν έχεις ασύμμετρα (με μαρκαρισμένο inside/outside) δεν μπορείς να τα ξαναζαντάρεις ανάποδα, αλλά τα σταυρώνεις κανονικά διαγώνια.

Αυτά γίνονται για να επιτύχεις την πλέον ομοιόμορφη φθορά, μέγιστη διάρκεια ζωής και βέλτιστη συμπεριφορά. Αυτό γίνεται γιατί συνήθως έχουμε πιό φαγωμένη είτε τη μέσα μεριά (απο πολύ αρνητική κάμπερ σε "στημένα" αυτοκίνητα που συνήθως κινούνται στο δρόμο) είτε την έξω πλευρά (απο πολύ λίγη κάμπερ και οδηγούς που τα "βάζουν" σε στροφές. Τα ελαστικά έτσι διαρκούν το maximum της ζωής τους.

Το πρόβλημα είναι οτι άν το σταύρωμα δεν γίνεται τακτικά (κάθε 5, το πολύ 10 χιλιάδες χιλιόμετρα), τα μπροστοκίνητα γίνονται επικίνδυνα στο βρεγμένο μετά το σταύρωμα (γιατί τα πίσω έχουν πολύ λιγότερο tread απο τα μπροστινά και το αυτοκίνητο υπερστρέφει στο νερό). Τα πισωκίνητα χοντρά χοντρά δεν έχουν πρόβλημα στο σταύρωμα, εκτός αν έχεις αφήσει τα πίσω να γίνουν τσιγαρόχαρτα οπότε μούτρα, μούτρα, μούτρα...

Αν τα ελαστικά σταυρώνονται με τον προαναφερθέντα τρόπο κάθε 5-10.000km πετυχαίνουμε maximum απόδοση και μάλιστα αν ταυτόχρονα τα ζυγοσταθμίζουμε, τα ρουλεμάν και οι μπιλιοφόροι μας θα μας ευγνωμονούν μερικά χρόνια μετά...

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Guest akoro

Σωστά όπως τα λές, αλλά ποιός τα κάνει τόσο τακτικά και ποσα λάστιχα σήμερα είναι ασύμετρα. Πιό Ασφαλές νομίζω είναι αυτό που ανέφερα πρίν σε αλλαγές με πολλά χιλιόμετρα.

Link to comment
Share on other sites

Περί γούστου και χρώματος ουδείς λόγος...

Παρ' όλα αυτά, με το δεξιά-αριστερά μόνο δεν έχεις να κερδίσεις και πάρα πολλά... Το σημαντικότερο είναι το μπρός-πίσω.

Ομως, σήμερα τα περισσότερα Performance ελαστικά είναι ή ασύμμετρα ή unidirectional... Εσύ τί ελαστικά φοράς?

Link to comment
Share on other sites

Guest akoro
Σωστά όπως τα λές, αλλά ποιός τα κάνει τόσο τακτικά και ποσα λάστιχα σήμερα είναι ασύμετρα. Πιό Ασφαλές νομίζω είναι αυτό που ανέφερα πρίν σε αλλαγές με πολλά χιλιόμετρα.

Εκ παραδρομής ήθελα να πω οτι "ποσα λάστιχα σήμερα δεν είναι ασύμετρα"

Link to comment
Share on other sites

Παιδια εγω οταν πηγα να κανω μινι service (πριν κανα δυο μηνες) τους ειπα οτι περνει λιγο το τιμονι δεξια, αλλα δε θελω να κανω ευθυγραμμιση (γιατι θα βαλω αναρτησεις και θα κανω ετσι κι αλλιως αυτη τη βδομαδα).

Τι πηγαν και εκαναν? (το ειδα μετα που το πηρα, αλλα δεν ειπα τιποτα).

Εβαλαν τον μπροστα δεξιο τροχο αριστερα, και τον μπροστα αριστερο δεξια.

Και ρωταω.. Καλα εκαναν ????

Τα πισω δε τα πειραξαν καθολου και εχουν κανει 10.000km τα λαστιχα (και το αμαξι :Ρ)

btw ειναι τα michelin pilot exalto 2 τα λαστιχακια...

Παντως απο τοτε περνει πολυ λιγοτερο δεξια σε σχεση με πριν...

Edited by trv
Link to comment
Share on other sites

Ναί πολύ καλά και άγια έκαναν, απλά ακόμα καλύτερα θα ήταν να κάνουν διαγώνια. Αλλά δε βαριέσαι...

Link to comment
Share on other sites

Τα Radial λάστιχα σταυρώνονται όπως και όλα τα υπόλοιπα. Μακάρι να ήξερα βέβαια τί εννοείται radial, γιατί εδώ και περίπου 30 χρόνια πρακτικά όλα τα λάστιχα είναι radial... Radial είναι το είδος του σκελετού

πολύ σωστά το λές Γεράσιμε tongue.gif

Γιάννη τα Inside-Outside δέν έχουν φορά, έχουν εσωτερικό-εξωτερικό (π.χ. Michelin), οπότε σταυρώνονται κανονικότατα. Απλά δεν μπορείς να τα ξεζαντάρεις-ξαναζαντάρεις γιατί πρέπει το έξω να μείνει έξω.

thanx mate for the insight

Τα μονής φοράς (Uniroyal Rainsport, Goodyear F1, T1-R κ.λπ.) σταυρώνονται μόνο μπρός-πίσω και όχι δεξιά-αριστερά, εκτός και αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα.

εδώ νομίζω ότι έχεις κάνει καποιό λαθάκι, τα μονής φοράς, one way direction (Uniroyal, Goodyear,...) αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα δλδ το μπροστά δεξιά να πάει πίσω αριστερά η φορα κύλισης τους θα είναι αντίθετη από την προβλεπόμενη.Τι λες?

Edited by giannispolo
Link to comment
Share on other sites

Τα μονής φοράς (Uniroyal Rainsport, Goodyear F1, T1-R κ.λπ.) σταυρώνονται μόνο μπρός-πίσω και όχι δεξιά-αριστερά, εκτός και αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα.

*εδώ νομίζω ότι έχεις κάνει καποιό λαθάκι, τα μονής φοράς, one way direction (Uniroyal, Goodyear,...) αν τα ξεζαντάρεις και τα ξαναζαντάρεις ανάποδα δλδ το μπροστά δεξιά να πάει πίσω αριστερά η φορα κύλισης τους θα είναι αντίθετη από την προβλεπόμενη.Τι λες?*

Σκέψου το έτσι. Φοράς τα Τ1-R. Τα σταυρώνεις μπρός-πίσω: Ολα ΟΚ, δεν αλλάζει τίποτα. Για να τα σταυρώσεις όμως δεξιά-αριστερά, ο τροχός γυρνά ανάποδα - η φορά του αντιστρέφεται και γίνεται αντίθετη απο αυτή που πρέπει - οπότε δεν γίνεται. Οπότε πρ΄ν φορέσεις το δεξιά λάστιχο στα αριστερά και αντίστροφα, το ξεζαντάρεις, το γυρνάς αντίστροφα πάνω στη ζάντα, και η φορά γίνεται αυτή που πρέπει (γυρνά δεύτερη φορά τούμπα και η φορά πλέον είναι η σωστή) Οκ? :o

Edited by Quasar
Link to comment
Share on other sites

Guest arci_20VT4

radial ναι αναφέρομαι στο είδος του σκελετού, τα συρμάτινα...Και έχω διαβάσει πως δεν σταυρώνονται επειδή ο σκελετός τους πέρνει το πάτημα της μεριάς στην οποία φοριέται, οπότε αν το σταυρώσεις δεν πατάει σωστά όλο το λάστιχο μιας και πρόκειται για πλαστική και όχι ελαστική παραμόρφωση.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.