Jump to content
Guest dahlback

30 χρόνια Vw Golf Gti

Recommended Posts

Guest dahlback

Το Golf αποτελεί για Volkswagen το καθοριστικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των μοντέλων της και τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της. Ακόμη μεγαλύτερη έκπληξη, ήταν η δημιουργία της έκδοσης GTI.

Η παρουσία του Golf, το 1974, έγινε σε μια ταραγμένη περίοδο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η πετρελαϊκή κρίση ήταν πρόσφατη και επικρατούσε μια γενικότερη ύφεση στην αγορά αυτοκινήτου. Όμως, ο σύγχρονος σχεδιασμός και η οικονομική λειτουργία του Golf το βοήθησαν να κατακτήσει πολύ γρήγορα ηγετική θέση στην κατηγορία του. Η ιδέα μιας ισχυρότερης έκδοσης υπήρχε στα σχέδια της ομάδας έρευνας της VW ήδη από το 1973, δηλαδή πριν παρουσιαστεί το Golf. Όμως, η προαναφερθείσα κρίση στο χώρο καθυστέρησε την παρουσίασή του, η οποία έγινε περίπου ένα χρόνο μετά την αντίστοιχη της βασικής έκδοσης.

Όπως είχαν προσχεδιάσει οι μηχανικοί της VW, το σπορ Golf θα έπρεπε να εφοδιαστεί με έναν αρκετά ισχυρότερο κινητήρα (σε σχέση με εκείνον της βασικής έκδοσης), ο οποίος θα απέδιδε τουλάχιστον 100 ίππους. Για το συγκεκριμένο σκοπό καταλληλότερος ήταν αυτός των 1,6 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων του Audi 80 GT. Μάλιστα είχαν αρχίσει δοκιμές με αυτόν στις αρχές του 1975. Το Golf στο οποίο είχε τοποθετηθεί και με το οποίο γίνονταν οι δοκιμές δέχθηκε τροποποιήσεις και στην ανάρτηση, η οποία χαμήλωσε κατά 20 χιλιοστά πίσω. Επίσης εφαρμόστηκαν νέες ρυθμίσεις στα ελατήρια και στους αποσβεστήρες.

Η επίσημη παρουσίαση αυτής της ισχυρότερης έκδοσης του Golf έγινε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1975, με την ονομασία Golf GTI, όπου τα αρχικά σήμαιναν «Grand Tourisme Injection»

D15.jpg

Golf GTI 1ης γενιάς (1975-1983)

Η υποδοχή του GTI ήταν ενθουσιώδης, αφού μόλις ένα χρόνο μετά τη βασική έκδοση του Golf έδειχνε τις προθέσεις των ανθρώπων της VW να επεκταθούν δυναμικά σε ένα χώρο που δεν είχε μέχρι τότε συνηθίσει το κοινό της.

Οι εξωτερικές διαφορές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις ήταν λίγες, με κυριότερη την ύπαρξη του λογότυπου GTI στη μάσκα και το πίσω μέρος. Βέβαια, η συγκεκριμένη έκδοση διατέθηκε τότε μόνο με τρίθυρο αμάξωμα και μόνο σε κόκκινο και ασημί χρώμα. Οι πιο παρατηρητικοί διέκριναν ένα λεπτό κόκκινο περίγραμμα στη μάσκα, μαύρο ματ περίγραμμα στο πίσω παράθυρο και προεκτάσεις των φτερών επίσης σε μαύρο χρώμα. Γενικά, η έκδοση GTI δεν είχε κραυγαλέες διαφορές εξωτερικά, αφού η πραγματική αξία της κρύβεται εντός της και απευθύνεται σε όσους γνωρίζουν να χρησιμοποιήσουν τη δύναμή της. Η τελική ταχύτητα των 182 km/h και ο χρόνος επιτάχυνσης των 9,0 δευτερολέπτων στη διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 km/h ήταν πολύ καλές για την εποχή. ¶λλωστε ο προορισμός του GTI ήταν να προσφέρει σε προσιτή τιμή την εμπειρία της σπορ οδήγησης. Ακόμη μπορούσε να λάβει μέρος σε αγώνες στην κατηγορία έως 2.000 κ .εκ.

Στο εσωτερικό το MKI GTI διέθετε πιο εμφανή σημεία διαφοροποίησης σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, με κυριότερα τα καθίσματα με πλευρική στήριξη και την καρό κόκκινη ταπετσαρία.

Στον πίνακα οργάνων υπήρχε φυσικά στροφόμετρο και στην κονσόλα εμπρός από το μοχλό ταχυτήτων ρολόι και θερμόμετρο λαδιού. Το τιμόνι ήταν και αυτό διαφορετικό, με τρεις ακτίνες από μέταλλο και στεφάνη μικρότερης διαμέτρου. Ωστόσο, τη μεγάλη διαφορά την έκανε ο κινητήρας, που διέθετε μηχανικό σύστημα ψεκασμού και ψυγείο λαδιού και απέδιδε 110 ίππους.

Πριν ανανεωθεί το GTI (ώστε να συμβαδίσει με τη δεύτερη γενιά του Golf), υπέστη αρκετές βελτιώσεις. Από το 1979 οι προφυλακτήρες σε όλη τη σειρά Golf απέκτησαν περίβλημα από πλαστικό σε μαύρο χρώμα, ενσωματώνοντας και πάλι τους δείκτες κατεύθυνσης (φλας). Τα πίσω φωτιστικά σώματα μεγάλωσαν, ενώ στο εσωτερικό άλλαξε ο πίνακας οργάνων. Ειδικά για το GTI, στη θέση του δείκτη θερμοκρασίας στον πίνακα οργάνων υπήρχε όργανο ένδειξης της κατανάλωσης. Κάτω από αυτό υπήρχαν δύο λυχνίες (μπλε και κόκκινη) οι οποίες πληροφορούσαν τον οδηγό για τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού του κινητήρα. Αργότερα, ένα όργανο πολλαπλών ενδείξεων (ώρα, διανυθείσα απόσταση, μέση ταχύτητα, μέση κατανάλωση, εξωτερική θερμοκρασία) πήρε τη θέση του ψηφιακού ρολογιού που υπήρχε στον πίνακα των υπόλοιπων εκδόσεων.

Από το 1980 η έκδοση GTI εφοδιάστηκε με κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ από τον επόμενο χρόνο προστέθηκε και το κιβώτιο «οικονομίας» της VW, το «4+Ε», το οποίο διέθετε μία πρόσθετη, «μακρύτερη» σχέση.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές πριν από την εξωτερική ανανέωση της επόμενης γενιάς συνέβησαν το 1983. Οι λάτρεις του GTI είχαν τώρα τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 3θυρου και 5θύρου αμαξώματος. Όμως πολύ πιο ουσιαστική ήταν η αλλαγή στον κινητήρα (χωρητικότητας 1.781 κ. εκ., απόδοση 112 ίπποι).

W006-gti8v.jpg

Golf GTI 2ης γενιάς (1984-1990)

Οι μεταβολές στα μηχανικά μέρη, με το νέο κινητήρα 1.781 κ. εκ., είχαν ολοκληρωθεί από τον προηγούμενο χρόνο (1983), οπότε η δεύτερη γενιά GTI χαρακτηρίζεται από το νέο αμάξωμα, με περισσότερες καμπύλες και ελαφρά μεγαλύτερες διατάσεις. Επίσης, το άνοιγμα της πίσω πόρτας τώρα εκτεινόταν χαμηλότερα από πριν.

Η οικογένεια των GTI μεγαλώνει το 1986, αφού παράλληλα με την έκδοση των 112 ίππων , διαθέτει και μία ισχυρότερη με 139 ίππους. Ο νέος κινητήρας διατηρεί τον κυβισμό των 1.781 κ. εκ., αλλά χάρη σε μια καινούρια κεφαλή διαθέτει δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Το νέο ΜΚΙΙ GTI 16V είναι ακόμη χαμηλότερο κατά 10 χιλιοστά και εφοδιάζεται με τροχούς 14 ιντσών και ελαστικά 185/60 VR 14. Τόσο το οκταβάλβιδο GTI όσο και το δεκαεξαβάλβιδο διέθεταν νέα μάσκα η οποία ενσωμάτωνε διπλά κυκλικά φωτιστικά σώματα.

Golf3_GTI_TDI_1996.jpg

Golf GTI 3ης γενιάς (1991 - 1998)

Οι πωλήσεις της εντελώς νέα σειράς Golf άρχισαν τη χρονιά του 1991.

Το αμάξωμα ήταν νέο, βασισμένο βέβαια στο προηγούμενο. Όμως διέθετε ακόμη περισσότερες καμπύλες γραμμές και νέα μάσκα στην οποία υπήρχαν ελλειψοειδή φωτιστικά σώματα. Μεγάλες αλλαγές είχαμε και στους κινητήρες, με την κατάργηση αυτού των 1.781 κ. εκ. για το GTI, οποίος αντικαταστάθηκε από ένα νέο χωρητικότητας 1.984 κ. εκ., που απέδιδε 115 ίππους. Η έμφαση δίνεται και πάλι στη ροπή και όχι στην απόλυτη ισχύ, με το νέο κινητήρα να αποδίδει σχεδόν 17,0 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 3.200 rpm. Από το 1993 άρχισε και η διάθεση της 16βάλβιδης έκδοσης του ίδιου κινητήρα με ισχύ 150 ίππους για το MKIII GTI 16V. Και οι δύο κινητήρες διέθεταν ηλεκτρονικό ψεκασμό.

00.volkswagen.gti1.8t.f3-4.350.jpg

Golf GTI 4ης γενιάς (1999 - 2003)

Η τέταρτη γενιά του Golf απομακρύνεται ακόμη περισσότερο από τον προκάτοχό του, τουλάχιστον από πλευράς διαστάσεων, ικανοποιώντας την ανάγκη των καταναλωτών για περισσότερους χώρους. Αυτή η νέα έκδοση GTI ήταν κατά 13 εκατοστά μακρύτερη και κατά τέσσερα εκατοστά πιο πλατιά από πριν.

Η μάσκα διέθετε ελλειψοειδή φωτιστικά σώματα, ενώ και τα πίσω φώτα ήταν ακόμη μεγαλύτερα.

Το GTI εφοδιάζεται με κινητήρα 1.781 κ. εκ., που διέθετε νέα κεφαλή 20 βαλβίδων και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η απόδοσή του έφτανε τους 150 ίππους με τη βοήθεια στροβιλοσυμπιεστή. Παράλληλα οι ενδιαφερόμενοι είχαν να επιλέξουν και τον κινητήρα των 2.324 κ. εκ., διάταξης VR5, ο οποίος επίσης απέδιδε 150 ίππους.

Golf%20GTI%20drive-350.jpg

Golf GTI 5ης γενιάς (2004 -)

Ο ανταγωνισμός ωθεί τη VW να ανανεώσει γρήγορα τη σειρά Golf και το 2003 παρουσιάζει την πέμπτη γενιά του μοντέλου.

Το αμάξωμα είναι έντονα αεροδυναμικό και ακόμα μεγαλύτερο. Από τη νέα σειρά αρχικά λείπει το GTI, δημιουργώντας προβληματισμό. Όμως το 2004, παρουσιάστηκε το νέο MKV GTI, δυναμικότερο όσο ποτέ αλλά και πιο δυσπρόσιτο οικονομικά στην έως τώρα ιστορία του. Για πρώτη φορά μάλιστα το GTI διαφοροποιείται από την υπόλοιπη σειρά, καθώς διαθέτει διαφορετική μάσκα από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Ο νέος κινητήρας έχει χωρητικότητα 1.984 κ. εκ. και αποδίδει 200 ίππους. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει έξι σχέσεις. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το αποκτήσουν με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο DSG, που επιτρέπει τη συνεχή ροή ισχύος μεταξύ των αλλαγών σχέσεων. Τέλος η πίσω ανάρτηση αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.