Jump to content
Guest golfplus-voyager

Ερώτησεις για τα Λάδια

Recommended Posts

AMSOIL "Series 2000" synthetic 0W-30 that shows it meets the VW 502 and 505 specs.

Το AMSOIL TSO 0W30 (Series 2000) έπαψε να πληρεί την VW502.00 καθότι στη νέα του έκδοση για API SM έπεσε ο δείκτης HTHS στο 3.2. Καλύπτει μόνο την VW503.00. Βέβαια, σαν λιπαντικό παραμένει εξαιρετικό.

Το μόνο 30ρι της AMSOIL που καλύπτει ανετότατα την VW502.00 (αλλά δεν το αναφέρει λόγω μάρκετινγκ - απευθύνεται περισσότερο στην αγορά των diesel) είναι το πανίσχυρο HDD 5W30 (Series 3000 Heavy Duty Diesel).

Έτσι (για λόγους μάρκετινγκ πάλι) το μόνο λιπαντικό (από AMSOIL) που αναγράφει την VW 502.00 (ταυτόχρονα και την VW 505.01) είναι το AFL 5W40 (European Formula). Όμως μπορούν άνετα να χρησιμοποιηθούν ως λιπαντικά που άνετα υπερκαλύπτουν την VW 502.00 τα AMO 10W40, AME 15W40, DEO 5W40, XLO 10W40.

Ούτως ή άλλως κανένα λιπαντικό της AMSOIL (πλην των Group III της σειράς XL) δεν είναι επίσημα πιστοποιημένα κατά API και εννοείται ότι η AMSOIL δεν πρόκειται να πληρώσει ποτέ ούτε ένα σεντ σε κανέναν παρασκευαστή για να πάρει άδεια να αναγράψει την προδιαγραφή του. Και όσες προδιαγραφές αναγράφει στα μπουκάλια της είναι αυθαίρετα διατυπωμένες από την ίδια. Φυσικά είναι θέμα φιλοσοφίας και τέτοιος παρασκευαστής παράγει λιπαντικά που μπορούν και καλύπτουν ακόμη και προδιαγραφές που δεν βγήκαν ή καλύπτουν σημερινές προδιαγραφές ακόμη και με κατώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά (όπως πχ το TSO 0W30 που παρότι έχει HTHS 3.2 είναι στην πράξη προστατευτικότερο από ένα άλλο λιπαντικό με HTHS 3.5+ που δικαιούται την αναγραφή της VW 502.00). Αν πλήρωνε για τις πιστοποιήσεις τα Group IV/V λιπαντικά της θα κόστιζαν 50-100% ακριβότερα (προσέξτε ότι τα Group III της AMSOIL είναι μόνο ελάχιστα φτηνότερα από τα Group IV/V κι αυτό επειδή για τα GrIII πληρώνει για την πιστοποίηση κατά API).

Αυτή η εικόνα όμως αφορά μόνο κορυφαίους παρασκευαστές όπως η RED LINE, MOTUL (όσον αφορά τα 300V), Silkolene (δεν αναφέρω τα Mobil 1 γιατί η Mobil δεν έχει πρόβλημα να πληρώσει για να αναγράψει ό,τι θέλει και ευτυχώς για εμάς είναι ίσως ο εντιμότερος παρασκευαστής των μεγάλων πετρελαϊκών - μην ξεχνάμε τις πολυετείς δικαστικές διαμάχες με την Castrol). Βέβαια η AMSOIL θεωρείται από πολλούς (και από μένα που είμαι φαν των AMSOIL - χωρίς να υποτιμώ ή να υποβιβάζω κανέναν καθότι πρωτίστως σέβομαι τον εαυτό μου και το χόμπι μου) ως over the top παρασκευαστής με διαφορετικού προσανατολισμού πολυποίκιλες συνθέσεις state of the art που δεν μπορούμε να τα αξιολογήσουμε απλώς από τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά.

Edited by Miltellas
Link to comment
Share on other sites

πόσο παίρνουν για αλλαγή λαδιών εργασία?
Σημερα εκανα σερβις γιατι εκλεισα 1 χρονο απο την αγορα του:

Λαδι Mobil1 ESP 5-30 (δικα μου)

Εργατικα: 25ευρω

Φιλτρο λαδιου: 17,80ευρω

Καθαρ. παρμπριζ: 1,90ευρω

Συνολο: 44,70ευρω

Ελεγχος στο διαγνωστικο, και σπρει σε ολους τους μεντεσεδες απο τις πορτες και στα αμορτισερ καπω και πορτμπαγκαζ.

Edited by greekparot
Link to comment
Share on other sites

-_- - το φιλτρο λαδιου κανει 5 Ε δεν το επαιρνες και αυτο μαζι με το λαδι να μην στο χρεωναν 3πλο οπως και εγινε ?

για τα λαδια δεν λενε τιποτα στις αντιπροσωπιες αν τους πας με τις ιδιες προδιαγραφες

για ανταλακτικα γραφουν στο βιβλιο οτι δεν εχεις βαλει τα σωστα

Link to comment
Share on other sites

:mellow: - ανεκαθεν δεν γουσταρα τις αντιπροσωπειες και τους εκβιασμους τους στο βιβλιαρακι αν δεν κανεις αυτα που θες ,εμενα δεν μου το σφραγιζαν μετα απο βαλβιδες και κατι σχετικα γιατι τους πηγα τα λαδια και δεν εβαλα τα δικα τους (!)
Link to comment
Share on other sites

Eγω που εκανα των 30000 χθες μου το σφραγισαν

ισως γιατι τα εσκασα χοντρα στα υπολοιπα.....

Link to comment
Share on other sites

Eγω που εκανα των 30000 χθες μου το σφραγισαν

ισως γιατι τα εσκασα χοντρα στα υπολοιπα.....

ποσο πηγε το μαλλι???

Link to comment
Share on other sites

ExxonMobil: ¶ψογη συνεργασία με τη McLaren Mercedes

Με την εφαρμογή του περιορισμού των 19.000 σ.α.λ. στους κινητήρες των μονοθεσίων για τη σεζόν 2007 στη Formula 1, οι μηχανικοί της ExxonMobil συνεργάζονται στενά με τη Vodafone McLaren Mercedes για να διασφαλίσουν ότι τα λιπαντικά Mobil 1 θα μεγιστοποιήσουν την απόδοση των κινητήρων.

Ο Bruce Crawley, τεχνικός σύμβουλος του Τμήματος Λιπαντικών της ExxonMobil στη Vodafone McLaren Mercedes, δήλωσε: «Κάθε σεζόν παρουσιάζει καινούργιες προκλήσεις στις ομάδες της Formula 1. Με την εισαγωγή των νέων κανονισμών για το 2007, η απόδοση των λιπαντικών παίζει πρωταρχικό ρόλο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η αλλαγή των κανονισμών στη Formula 1 επιβάλλει την εξέλιξη και βελτίωση των λιπαντικών. Στη σεζόν 2006, οι κινητήρες των μονοθεσίων της Formula 1 μειώθηκαν από V10 σε V8 και από 3,0 λίτρων σε 2,4 λίτρων, με συνέπεια η ExxonMobil να δημιουργήσει λιπαντικά Mobil 1 ικανά να ανταπεξέρχονται σε σκληρότερες συνθήκες, λόγω της μεγαλύτερης ταχύτητας και της αυξημένης αστάθειας που προκαλούνται από τους κραδασμούς του μικρότερου κινητήρα.

Τα οφέλη αυτής της συνεργασίας δεν περιορίζονται μόνο στα μονοθέσια της F1, αλλά επεκτείνονται και στον απλό καταναλωτή. Ο Jerry Kohlenberger, πρόεδρος της ExxonMobil Lubricants & Petroleum Specialties Company δήλωσε πως «εκτός του ότι έχουμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στους αγώνες της Formula 1 με μία εξαιρετική ομάδα, η συγκεκριμένη συμφωνία μας επιτρέπει να συνεχίζουμε την έρευνά μας μέσα από αγωνιστικές συνθήκες και να αναπτύσσουμε καινούργια προϊόντα για τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα παραγωγής».

Η ποικιλία των συνθηκών κάτω από τις οποίες δοκιμάζονται τα προϊόντα της, επιτρέπει στην ExxonMobil να προσφέρει ιδανικές επιδόσεις και προστασία σε όλες τις οδηγικές συνθήκες, προμηθεύοντας τους κατόχους αυτοκινήτων με προϊόντα που συντελούν στη μείωση των φθορών του κινητήρα, στην εξοικονόμηση καυσίμου και στην απόδοση του κινητήρα.

:D - once MOBIL-1 always MOBIL-1 (!)

Link to comment
Share on other sites

μια ερωτηση:

το 503.01 ταιριαζει σε 503.00 (golf V 1.6fsi)

υγ: στα καινουρια λαδια της castrol δεν βρηκα 503 σκετο

edit: γιανα το κανω πιο απλο,

this

or

that

Edited by Thief of Always
Link to comment
Share on other sites

μεχρο τωρα εβαζα παντα 0-30 (της αντιπροσωπειας, και κατι shell που συμπληρωσα μια φορα)

δεν πιστευω να εχω προβλημα με 5-30 ... ?

απλα επειδη ακομα τσιμπαει καπου-καπου, σκεφτηκα μηπως αυτο βοηθησει

Link to comment
Share on other sites

worthy.gif - κανενα προβλημα με αυτο το λαδι ,κανε 1000 χλμ με αυτο και μετα θα καταλαβεις διαφορα στην αποδοση πχ εκκινηση,στροφαρισμα κ.ο.κ (!) Edited by TSAKHS-EVIA
Link to comment
Share on other sites

μια ερωτηση:

το 503.01 ταιριαζει σε 503.00 (golf V 1.6fsi)

υγ: στα καινουρια λαδια της castrol δεν βρηκα 503 σκετο

edit: γιανα το κανω πιο απλο,

this

or

that

Μπορείς να χρησιμοποιείς λιπαντικά που καλύπτουν μία από τις VW 502.00, 503.00, 503.01, 504.00.

Κι εγώ σου προτείνω το Mobil 1 ESP Formula 5W30. Μάλλον το καλύτερο 30ρι αυτή τη στιγμή τουλάχιστον για VAG.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά για το Golf gt που οι προδιαγραφές για τα λάδια είναι 504.00 έβαλα CASTROL FORMULA SLX LONGLIFE III 5W30. Ξέρετε αν είναι κάποιο καλύτερο με τις ίδιες προδιαγραφές ή να συνεχίσω να βάζω το ίδιο ; Ευχαριστώ

Όσον αφορά τα λάδια έχουν ημερομηνία λήξης ;

Edited by konv
Link to comment
Share on other sites

Ερωτηση: Σε ποια περιπτωση θεωρειτε σωστη τη χρηση λαδιου 15-40?Εκτος της περιπτωσης να καιει λαδι ο κινητηρας οποτε να χρησιμοποιειται για να αντιμετωπιστει η καταναλωση,κατα τα αλλα δεν ειναι αρκετα παχυρευστο?

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά για το Golf gt που οι προδιαγραφές για τα λάδια είναι 504.00 έβαλα CASTROL FORMULA SLX LONGLIFE III 5W30. Ξέρετε αν είναι κάποιο καλύτερο με τις ίδιες προδιαγραφές ή να συνεχίσω να βάζω το ίδιο ; Ευχαριστώ

Όσον αφορά τα λάδια έχουν ημερομηνία λήξης ;

Μπορείς να συνεχίσεις άφοβα με το Castrol καθότι καλύπτει και την VW 504.00 αλλά το Mobil 1 ΕSP 5W30 που προεκθειάσαμε είναι καλύτερο.

Δεν έχουν επίσημη ημερομηνία λήξης. Στην πραγματικότητα όμως από κάποιο σημείο και μετά πέφτουν κάτω από τις προδιαγραφές τους. Παίζει ρόλο η σύνθεσή τους -που δεν ελέγχεται από εμάς- και ο χώρος αποθήκευσης -που ελέγχεται από τον έμπορο αλλά πάλι όχι από εμάς- που πρέπει να είναι μακρυά από τον ήλιο, την υγρασία, την σκόνη και σε θερμοκρασίες από 7C έως 27C. Η AMSOIL λέει ότι υπό αυτές τις συνθήκες τα λιπαντικά της κρατάνε τα χαρακτηριστικά τους έως 5 χρόνια, η MOTUL όμως αναφέρει γενικώς (δηλ. χωρίς οδηγίες αποθήκευσης) 2 χρόνια. Επειδή εμείς δεν είμαστε σε θέση να ελέγχουμε τον χώρο αποθήκευσης των εμπόρων ας κρατήσουμε τα 2 χρόνια σαν όριο. Το προβλημα που παραμένει εδώ όμως είναι ότι οι περισσότεροι παρασκευαστές δεν αναφέρουν ευθέως την ημ/νία παραγωγής αλλά τον κωδικό παραγωγής. Ευτυχώς πολλοί εξ αυτών μας λένε την ημ/νία εάν τους δώσουμε (με email) τον κωδικό παραγωγής που αναγράφει στο μπουκάλι.

Προτείνω να αποφεύγετε λιπαντικά που βρίσκονται εκτεθειμένα στις βιτρίνες των καταστημάτων που συχνά τα χτυπάει ο ήλιος κάθε μέρα για ώρες, ή λιπαντικά από βρώμικα παραμελημένα καταστήματα.

Link to comment
Share on other sites

Ερωτηση: Σε ποια περιπτωση θεωρειτε σωστη τη χρηση λαδιου 15-40?Εκτος της περιπτωσης να καιει λαδι ο κινητηρας οποτε να χρησιμοποιειται για να αντιμετωπιστει η καταναλωση,κατα τα αλλα δεν ειναι αρκετα παχυρευστο?

Το σωστό είναι να χρησιμοποιείς λιπαντικό σύμφωνο με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του κινητήρα. Εάν ο κινητήρας καίει λάδια λόγω προβλήματος η αντιμετώπισή του με πιο παχυρευστο δεν είναι η λύση αλλά το μπάλωμα. Αυτό επειδή το πιο παχύρευστο μπορεί να περνάει δυσκολότερα από τα σημεία που προκαλείται η διαρροή του λιπαντικού αλλά είναι εκτός προδιαγραφών στο να συνεχίζει να λιπαίνει σωστά τον κινητήρα σε όλα του τα σημεία, στο να ρέει σωστά παντού λιπαίνοντας, καθαρίζοντας αλλά και απάγοντας τις αναπτυσσόμενες θερμοκρασίες. Οπότε η μόνη σωστή κίνηση για έναν κινητήρα που καταναλώνει λιπαντικό πάνω από το μέγιστο αποδεκτό είναι η επισκευή του προβλήματος (συνήθως είναι τα τσιμουχάκια των βαλβίδων και σπανιότερα είναι οι δρομείς των βαλβίδων ή και τα ελατήρια των πιστονιών στους πρόωρα φθαρμένους λόγω ανεπαρκούς λίπανσης ή στους αρκετά παλιούς κινητήρες). Η "μέγιστη αποδεκτή κατανάλωση" δεν είναι κάτι στάνταρ αλλά λογικά αυτό είναι τα 500ml/1000χλμ περίπου κι όχι τα 1000ml/1000χλμ που αναφέρει η VAG, γιατί μετά τα κατάλοιπα της καύσης που χτίζονται πάνω στα πιστόνια και τις βαλβίδες γρήγορα θα φτάσουν να εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα και να προκαλούν την ταχύτερη φθορά του, και εννοείται ότι επιταχύνουν ραγδαία την μόλυνση του καταλύτη (οι σύγχρονες αυστηρές προδιαγραφές API SM, API CJ-4, VW 504.00 και 507.00 έχουν βγει για να προστατεύουν το περιβάλλον από την ταχύτερη μόλυνση του καταλύτη από τα κατάλοιπα καύσεων χωρίς να μειώνουν τα επίπεδα προστασίας του κινητήρα - μεγάλο κεφάλαιο αυτό).

Link to comment
Share on other sites

Το σωστό είναι να χρησιμοποιείς λιπαντικό σύμφωνο με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του κινητήρα. Εάν ο κινητήρας καίει λάδια λόγω προβλήματος η αντιμετώπισή του με πιο παχυρευστο δεν είναι η λύση αλλά το μπάλωμα. Αυτό επειδή το πιο παχύρευστο μπορεί να περνάει δυσκολότερα από τα σημεία που προκαλείται η διαρροή του λιπαντικού αλλά είναι εκτός προδιαγραφών στο να συνεχίζει να λιπαίνει σωστά τον κινητήρα σε όλα του τα σημεία, στο να ρέει σωστά παντού λιπαίνοντας, καθαρίζοντας αλλά και απάγοντας τις αναπτυσσόμενες θερμοκρασίες. Οπότε η μόνη σωστή κίνηση για έναν κινητήρα που καταναλώνει λιπαντικό πάνω από το μέγιστο αποδεκτό είναι η επισκευή του προβλήματος (συνήθως είναι τα τσιμουχάκια των βαλβίδων και σπανιότερα είναι οι δρομείς των βαλβίδων ή και τα ελατήρια των πιστονιών στους πρόωρα φθαρμένους λόγω ανεπαρκούς λίπανσης ή στους αρκετά παλιούς κινητήρες). Η "μέγιστη αποδεκτή κατανάλωση" δεν είναι κάτι στάνταρ αλλά λογικά αυτό είναι τα 500ml/1000χλμ περίπου κι όχι τα 1000ml/1000χλμ που αναφέρει η VAG, γιατί μετά τα κατάλοιπα της καύσης που χτίζονται πάνω στα πιστόνια και τις βαλβίδες γρήγορα θα φτάσουν να εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα και να προκαλούν την ταχύτερη φθορά του, και εννοείται ότι επιταχύνουν ραγδαία την μόλυνση του καταλύτη (οι σύγχρονες αυστηρές προδιαγραφές API SM, API CJ-4, VW 504.00 και 507.00 έχουν βγει για να προστατεύουν το περιβάλλον από την ταχύτερη μόλυνση του καταλύτη από τα κατάλοιπα καύσεων χωρίς να μειώνουν τα επίπεδα προστασίας του κινητήρα - μεγάλο κεφάλαιο αυτό).

Βασικα ρωταω για το αυτοκινητο του πατερα μου (audi 80) του οποιου στην αντιπροσωπεια του βαζουν 15-40.Δεν ειχα ασχοληθει ιδιαιτερα για το τι λαδια του βαζουν ωσπου το πηγα μια μερα για αλλαγη λαδιων επειδη ο πατερας μου ειχε μια δουλεια και ρωτησα απο περιεργεια.Περιμενα να μου πουν δεκαρακι αλλα ειπαν 15-40.Τους ειπα μηπως παραειναι παχυρευστο αλλα μου ειπαν μια χαρα ειναι.Να διευκρινησω οτι δεν υπαρχει προβλημα με καταναλωση λαδιου στον κινητηρα.Απλα με προβληματιζει οτι τα λαδια αυτα θα αργουν να ζεσταθουν ,ειδικα το χειμωνα.Επισης ισως με το δεκαρακι να λειτουργουσε πιο ομαλα ο κινητηρας.Εχει ενα αναιπαισθητο τρεμουλο και να σας πω την αληθεια αναρωτιεμαι μηπως εξαφανισθει αν βαλω πιο λεπτο λαδακι.

Edited by nasos_ea
Link to comment
Share on other sites

Σωστά το βλέπεις. Πολύ απλά δοκίμασε την άλλη φορά ένα 10W40 και δες. Μπορείς να δοκιμάσεις και 5W40 που κατά κανόνα ποιοτικώς είναι μισή με μία κλάση πάνω από τα 15W και 10W (όχι λόγω του ιξώδους αλλά λόγω του ότι το 5W βγαίνει μόνο με ποιοτικές πρώτες ύλες, γι αυτό και ειναι ακριβότερο) - διαφορά που φαίνεται από την πρώτη μιζιά. Τί μοντέλο είναι και πόσα χλμ έχει; Είναι προσεγμένο στην χρήση του και στα service του; Αν ναι, τότε αξίζει να χρησιμοποιηθεί ένα ποιοτικότερο λιπαντικό που θα ωφελήσει περισσότερο στην εύρυθμη και ποιοτική μακροζωία του κινητήρα (γιατί δεν είναι μόνο να βγάλει πολλά χλμ ζωής ένα μοτέρ αλλά να βγάλει και ποιοτικά-αποδοτικά χλμ).

Link to comment
Share on other sites

Σωστά το βλέπεις. Πολύ απλά δοκίμασε την άλλη φορά ένα 10W40 και δες. Μπορείς να δοκιμάσεις και 5W40 που κατά κανόνα ποιοτικώς είναι μισή με μία κλάση πάνω από τα 15W και 10W (όχι λόγω του ιξώδους αλλά λόγω του ότι το 5W βγαίνει μόνο με ποιοτικές πρώτες ύλες, γι αυτό και ειναι ακριβότερο) - διαφορά που φαίνεται από την πρώτη μιζιά. Τί μοντέλο είναι και πόσα χλμ έχει; Είναι προσεγμένο στην χρήση του και στα service του; Αν ναι, τότε αξίζει να χρησιμοποιηθεί ένα ποιοτικότερο λιπαντικό που θα ωφελήσει περισσότερο στην εύρυθμη και ποιοτική μακροζωία του κινητήρα (γιατί δεν είναι μόνο να βγάλει πολλά χλμ ζωής ένα μοτέρ αλλά να βγάλει και ποιοτικά-αποδοτικά χλμ).

Το αυτοκινητο ειναι μοντ 93 με 155.000 χλμ κ πολυ προσεγμενο.Ειναι σωστο να κατεβω σε πυκνοτητα?Φοβαμαι μηπως αρχισει και το καιει.

Link to comment
Share on other sites

Δεν κατεβαίνεις σε πυκνότητα αφού στις θερμοκρασίες φυσιολογικής λειτουργίας και άνω του κινητήρα όλα αυτά είναι 40ρια (δηλ. έχουν ρευστότητα 40 στους 100C).

Το W αφορά τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες έως τις θερμοκρασίες εκκίνησης. Θεωρητικά λοιπόν το 15W σου αρκεί, το 10W σε καλύπτει άνετα για Χειμώνα και έτσι το 5W φαντάζει περιττό. Στην πράξη όμως δεν θα δεις απλώς ακόμη καλύτερες κρύες εκκινήσεις ειδικά τον χειμώνα με το 5W αλλά καλύτερη συμπεριφορά και στις υψηλές θερμοκρασίες όπως και αντοχή στο χρόνο-χρήση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα 5W40 παρασκευάζονται από καλύτερα υλικά από ό,τι τα 10W40 και τα 15W40 (υπάρχουν εξαιρέσεις αλλά εδώ αναφερόμαστε στον κανόνα). Σχεδόν όλα τα 5W40 της αγοράς είναι το λιγότερο Group III ενώ τα περισσότερα 10W40 είναι μίγμα GrI/II/III ή II/III και πολλά έως τα περισσότερα 15W40 δεν περιέχουν καθόλου GrIII.

Ζήτημα ποιότητας λοιπόν και όχι απλώς ιξώδους.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.