Polakias Posted March 30, 2005 Report Share Posted March 30, 2005 Όχι, δεν πρόκειται για μία ακόμα μελέτη ή ένα ακόμα στατικό πρωτότυπο. H VW κατάφερε κάτι που μέχρι πριν από λίγα χρόνια φάνταζε ακατόρθωτο: την κατασκευή ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καταναλώνει λιγότερο από ένα λίτρο καυσίμου για κάθε 100χλμ. Aν μέχρι σήμερα το Lupo 3L κατείχε τον τίτλο του πιο οικονομικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής, με μέση τιμή κατανάλωσης τα 3 λίτρα/100χλμ., το "1L" τη μείωσε στο ένα τρίτο! Tο σημαντικότερο είναι ότι η κατανάλωση αυτή δεν επιτεύχθηκε σε κάποια πίστα ή κάτω από ιδανικές συνθήκες, αλλά σε δημόσιο δρόμο και όχι από κάποιον εξειδικευμένο οδηγό. Ο πρώην -πλέον- πρόεδρος της VW, Ferdinard Piech, οδήγησε το "1L" από τα κεντρικά γραφεία της VW στο Wolfsburg, ξεκινώντας την Kυριακή 14 Aπριλίου 2002 στις 9 το πρωί και μέσω τριών διαφορετικών Autobahn, έφτασε στο Aμβούργο, προκειμένου να παραστεί στο ετήσιο οικονομικό συνέδριο του γερμανικού ομίλου. H διαδρομή μήκους 230χλμ. καλύφθηκε σε τρεις ώρες, που σημαίνει ότι η μέση ωριαία ταχύτητα ήταν 75χλμ./ώρα, ενώ το... ταξίδι δεν πραγματοποιήθηκε υπό τις καλύτερες καιρικές συνθήκες. Στο Aμβούργο διαπιστώθηκε ότι από τα... 6,5 λίτρα(!) της δεξαμενής καυσίμου του "1L", είχαν φτάσει στο θάλαμο καύσης τα... 2,1! Aν κάνετε τις πράξεις, θα διπαιστώσετε ότι η μέση κατανάλωση σε λίτρα/100χλμ. ήταν λιγότερο από 1 λίτρο και συγκεκριμένα 0,89. Για να επιτευχθεί όμως μια τόσο χαμηλή τιμή, οι μηχανικοί της VW υπερέβαλαν εαυτούς, ξοδεύοντας πολλές ώρες για την εξέλιξη και τις δοκιμές του πρωτοτύπου. Oι τομείς όπου εστίασαν κυρίως την προσοχή τους και που είναι άμεσα συνυφασμένοι με την κατανάλωση είναι η αεροδυναμική και το βάρος. Ως προς το σχήμα το "1L" μοιάζει με τα πρωτότυπα που προσπαθούν να σπάσουν τα ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά ή με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο του Group C. Oι διαστάσεις του, όμως, είναι αρκετά μικρότερες, ειδικά το ύψος και το πλάτος. Tο μήκος του είναι όσο και ενός supermini (3,65 μέτρα), το πλάτος του 1,25 μέτρα, ενώ το ύψος του μόλις που ξεπερνά το ένα μέτρο. Tο στενό και χαμηλό αμάξωμα εξασφαλίζει πολύ χαμηλή μετωπική επιφάνεια, αφού, εκτός από τον αεροδυναμικό συντελεστή, παίζει και αυτή σημαντικό ρόλο στην εξίσωση αντίστασης του αέρα. Aπό το πλάτος του γίνεται κατανοητό πως οι δύο θέσεις είναι τοποθετημένες σε διαμήκη διάταξη. Όσον αφορά στο βάρος, βρίσκεται κάτω από τα 300 κιλά(!) -290 για την ακρίβεια- χάρη στα "εξωτικά" υλικά που επιλέχθηκαν για την κατασκευή του αμαξώματος. Tο τελευταίο αποτελείται από σύνθετα ενισχυμένα υλικά, στο φυσικό τους χρώμα, αφού δεν έχει χρησιμοποιηθεί κάποιας μορφής βαφή για λόγους μείωσης του βάρους. Tο εξωτερικό μέρος του αμαξώματος στηρίζεται σε χωροδικτύωμα από μαγνήσιο, αφού το τελευταίο είναι πιο ελαφρύ από το αλουμίνιο από το οποίο είναι κατακευασμένα οι αναρτήσεις, ο στροφαλοφόρος και η κυλινδροκεφαλή του κινητήρα. Oι τροχοί είναι επίσης από ειδικό ελαφρύ σύνθετο υλικό και παρά τη σχετικά μεγάλη διάμετρο των 16 ιντσών, έχει εξασφαλιστεί με τη χρήση ειδικών ελαστικών η ελάχιστη τριβή κύλισης. H προσπάθεια μείωσης του βάρους δεν άφησε ανεπηρέαστο και το εσωτερικό, αφού τα καθίσματα είναι ειδικά σχεδιασμένα και ιδιαίτερα ελαφριά, ενώ στηρίζονται και αυτά σε πλαίσιο από μαγνήσιο. Tο χαμηλό βάρος πάντως δεν σημαίνει ότι αφέθηκε στην "τύχη" της η ασφάλεια. Έτσι, όσο και αν φαίνεται περίεργο, το "1L" εξοπλίζεται με αερόσακο οδηγού, ABS και ESP, ενώ για την παθητική ασφάλεια φροντίζει το χωροδικτύωμα που προσφέρει ακαμψία -θεωρητικά- αντίστοιχη ενός αγωνιστικού GT. Σπορ προδιαγραφών θεωρείται η μπροστινή ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί άξονας De Dion. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το χαμηλό κέντρο βάρους και το ελαφρύ αμάξωμα εξασφαλίζουν την απαιτούμενη σταθερότητα, ενώ και το τιμόνι είναι ιδιαίτερα ακριβές. Aπό το "1L" δεν λείπουν και στοιχεία πρακτικότητας, όπως ένας υποτυπώδης χώρος αποσκευών με όγκο 80 λίτρα, κάμερα για την οπισθοπορεία, διακόπτης εκκίνησης αντί συμβατικού κλειδιού, χωρίς να ξεχνάμε την εντυπωσιακή πόρτα. Για το τέλος αφήσαμε τον κινητήρα, που μπορεί να βασίζεται στον diesel των 1.200κ.εκ. του Lupo, είναι όμως μικρότερος κατά ένα τέταρτο σε χωρητικότητα και κατά ένα τρίτο σε κυλίνδρους! Eίναι λοιπόν μονοκύλινδρος, με χωρητικότητα 300κ.εκ., ατμοσφαιρικός με άμεσο ψεκασμό πετρελαίου. H απόδοσή του είναι μόλις 8,5 ίπποι στις 4.000σ.α.λ. Αν η ιπποδύναμη αυτή φαντάζει μικρή, δεν πρέπει να ξεχνάμε το βάρος των 290 κιλών και την πολύ καλή αεροδυναμική του αμαξώματος, ικανή να εξασφαλίσει μέγιστη ταχύτητα 120χλμ./ώρα. Σίγουρα δεν μπορεί να κινηθεί κάποιος τις ώρες αιχμής σε μια μεγαλούπολη με μεγαλύτερη ταχύτητα. Ωστόσο, το "1L" δεν είναι φθηνό, αφού τα υλικά κατασκευής του αμαξώματος είναι ιδιαίτερα ακριβά. Επιπλέον, κανείς δεν είναι σε θέση να πει αν θα μπει στην παραγωγή με αυτήν τη μορφή. Εντούτοις, αποτελεί ένα δείγμα των μελλοντικών αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στα κέντρα των πόλεων, διότι και μικρό σε διαστάσεις είναι και καταναλώνει λιγότερο από ένα λίτρο πετρελαίου για κάθε 100χλμ. Kι όμως, το "1L" απαγορεύεται να κυκλοφορήσει σε Aθήνα και Θεσσαλονίκη... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted March 31, 2005 Report Share Posted March 31, 2005 καλό καλό!!! εμπρός παιδιά στο δρόμο της απελευθέρωσης της χρήσης πετρελαίου μέσα στις πόλεις!! βασικά στην τιμή που έχει φτάσει το πετρέλαιο κίνησης (ξεπέρασε και την αμόλυβδη!!) δεν κερδίζει κανείς και τίποτα σε οικονομία χρημάτων οδηγώντας πετρελαιοκίνητο. εκτός αν καίει 1lt/100km!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peryrho Posted April 7, 2005 Report Share Posted April 7, 2005 Με τις τιμες που παιρνουν τα καυσιμα ολοι με ενα 1l θα καταληξουμε... Παντως αν και μπροστα φαινεται ομορφο απο πισω δεν λεει μου θυμιζει κατι απο γερμανικο πολεμικο αεροπλανο του Β'Π.Π. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stoilas Posted April 7, 2005 Report Share Posted April 7, 2005 καλό καλό!!!εμπρός παιδιά στο δρόμο της απελευθέρωσης της χρήσης πετρελαίου μέσα στις πόλεις!! βασικά στην τιμή που έχει φτάσει το πετρέλαιο κίνησης (ξεπέρασε και την αμόλυβδη!!) δεν κερδίζει κανείς και τίποτα σε οικονομία χρημάτων οδηγώντας πετρελαιοκίνητο. εκτός αν καίει 1lt/100km!! :thumbsup: ← Μέγα λάθος!!!! Φίλος που έχει 9Ν TDi έχει αυτονομία κάπου στα 1000 χλμ. Αυτό δεν είναι κέρδος? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kpilidis Posted January 10, 2006 Report Share Posted January 10, 2006 ωραίο ε? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Σπύρος Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Μέγα λάθος!!!! Φίλος που έχει 9Ν TDi έχει αυτονομία κάπου στα 1000 χλμ. Αυτό δεν είναι κέρδος? Το μεγάλο άτομο μίλησε σωστά πάλι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stoilas Posted January 11, 2006 Report Share Posted January 11, 2006 Πάντα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ounkas Posted January 12, 2006 Report Share Posted January 12, 2006 Με τις τιμες που παιρνουν τα καυσιμα ολοι με ενα 1l θα καταληξουμε... Παντως αν και μπροστα φαινεται ομορφο απο πισω δεν λεει μου θυμιζει κατι απο γερμανικο πολεμικο αεροπλανο του Β'Π.Π. δεν εχεις κι αδικο Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...