Jump to content
nikkosnet

Γενικές πληροφορίες λιπαντικών

Recommended Posts

Τα βασικά

Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να τηρούμε με ακρίβεια την αλλαγή λιπαντικών του κινητήρα μας. Είναι ζωτικής σημασίας για τον κινητήρα του οχήματός σας να έχει καθαρό, πρόσφατα αλλαγμένο λιπαντικό που να κάνει κατάλληλα τη δουλειά του. Αλλά μπορεί ακόμα να έχετε απορία για το τί είναι λιπαντικό και πως αυτό ενεργεί.

Το λιπαντικό που χρησιμοποιείτε για το όχημα σας αποτελείται από δύο κύρια συστατικά: τα βασικά λιπαντικά και τα πρόσθετα. Τα βασικά λιπαντικά επιτρέπουν στα λιπαντικά κινητήρων να εκπληρώσουν την κύρια λειτουργία, δηλαδή τη λίπανση των κινούμενων μερών ενός κινητήρα προστατεύοντας τα από τη φθορά και την καταστροφή του κινητήρα από την τριβή. Τα πρόσθετα παρέχουν επιπλέον προστασία στον κινητήρα εμποδίζοντας ουσιαστικά το λιπαντικό να καταστραφεί από τις ακραίες συνθήκες που επικρατούν στον κινητήρα

Τα βασικά λιπαντικά προέρχονται από τη διύλιση του αργού πετρέλαιου, το οποίο στην αρχική του μορφή αντλείται από το έδαφος. Το αργό πετρέλαιο πρέπει να υποστεί μια σειρά διεργασιών για να εξευγενιστεί πριν παραχθεί το βασικό λιπαντικό που θα είναι κατάλληλο για χρήση στους κινητήρες. Μη επιθυμητά συστατικά όπως κερί, θείο και άζωτο απομακρύνονται. Ακόρεστοι υδρογονάνθρακες πρέπει να αφαιρούνται ή να μετατρέπονται σε πιο σταθερά μόρια. Το αργό πετρέλαιο χωρίζεται αρχικά με απόσταξη υπό κενό σε μια σειρά από κλάσματα ή σειρές ιξώδους. Τα κλάσματα που προορίζονται για την παραγωγή βασικών λιπαντικών επεξεργάζονται περαιτέρω χρησιμοποιώντας διάφορους συνδιασμούς διεργασιών.

Διεργασίες Διύλισης

> Εκχύλιση με Διαλύτες - διαχωρίζει τους κορεσμένους από τους ακόρεστους υδρογονάνθρακες που απαντώνται στη φύση

> Επεξεργασία με Υδρογόνο - απομακρύνονται μερικά από τα αζωτούχα και θειούχα συστατικά, βελτιώνει το χρώμα, την οξειδωτική και τη θερμική σταθερότητα των βασικών λιπαντικών

> Υδρογόνωση - μετατρέπονται μερικοί από τους ακόρεστους υδρογονάνθρακες σε κορεσμένους για να βελτιωθεί η παραγωγή πριν την εκχύλιση. Αυτή η διεργασία βοηθά επίσης στην απομάκρυνση μεγάλου ποσοστού θειούχων και μερικών αζωτούχων συστατικών.

> Υδρογονοπυρόλυση - μια σύνθετη διεργασία κατά την οποία μόρια βασικών κλασμάτων μετατρέπονται σε επιθυμητά μόρια κορεσμένων υδρογονανθράκων. Η παραγωγή κορεσμένων μορίων είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που επιτυγχάνεται με την υδρογόνωση και την εκχύλιση με διαλύτες.

> Υδρογονοισομερισμός - όταν συνδιάζεται με την υδρογοπυρόλυση, μπορεί να μετατρέψει τα μόρια των βασικών κλασμάτων στην πιο σταθερή μορφή που μπορούν αυτά να πάρουν.

Πρόσθετα

Τα βασικά λιπαντικά δεν είναι αρκετά για να παρέχουν επαρκή προστασία του κινητήρα σας. Τα λιπαντικά κινητήρων πρέπει να μπορούν να πραγματοποιούν μια ευρεία σειρά λειτουργιών κάτω από ποικίλες συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα. Γι αυτό το λόγο χρησιμοποιούνται διάφορα πρόσθετα για την παραγωγή:

> Καθαριστικά/διασκορπιστικά πρόσθετα - χρησιμοποιούνται για τη διατήρηση της καθαρότητας του κινητήρα, κατακρατώντας τις ουσίες που μπορεί να μολύνουν τον κινητήρα και εμποδίζοντας αυτές να εισχωρήσουν σε ζωτικά μέρη του κινητήρα.

> Αναστολείς Διάβρωσης και Σκωρίασης - προστίθονται για την προστασία της μηχανής από το νερό και τα οξέα που σχηματίζονται από τα παραπροϊόντα της καύσης

> Αντιοξειδωτικά - προστίθονται για την αναστολή της οξείδωσης, η οποία μπορεί να επιδράσει στην ελάττωση του πάχους του λιπαντικού και το σχηματισμό "λάσπης".

> Αντιφθορικά - σχηματίζουν μια μεμβράνη πάνω στις μεταλλικές επιφάνειες για να αποτρέψουν την επαφή μετάλλου-μετάλλου

> Βελτιωτικά Δείκτη Ιξώδους καιΤαπεινωτές Σημείου Ροής - βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά ροής των λιπαντικών κινητήρων.

Τύποι(βαθμοί) λιπαντικών

Για να μπορέσει ένα λιπαντικό κινητήρα να εκτελέσει τη βασική λειτουργία του -να λιπάνει τον κινητήρα- το ιξώδες του (ένα μέγεθος που δείχνει το πάχος του και την ευκολία να ρέει), πρέπει να αντέχει τις ακραίες συνθήκες που επικρατούν στον κινητήρα.

Ένα λιπαντικό γίνεται πιο λεπτό όταν θερμαίνεται και πιο παχύ όταν ψύχεται. Το να διαλέξετε τον κατάλληλο τύπο (βαθμό) ιξώδους για τις κλιματολογικές συνθήκες του τόπου σας είναι πολύ σημαντικό.

Ένα μονότυπο λιπαντικό έχει ιξώδες το οποίο ορίζεται μόνο σε μία θερμοκρασία, είτε υψηλή είτε χαμηλή.

Ένα πολύτυπο πρέπει να πληρεί τις απαιτήσεις για το ιξώδες τόσο για χαμηλές όσο και για υψηλές θερμοκρασίες ταυτόχρονα.

Το γεγονός αυτό κάνει τα πολύτυπα λιπαντικά μια εύκολη και εύχρηστη επιλογή για όλο το χρόνο, δηλαδή για ανθρώπους που οδηγούν τόσο σε πολύ ζεστά καλοκαίρια όσο και για πολύ σκληρούς χειμώνες. Είναι εύκολα αναγνωρίσιμα από το διπλό χαρακτηριστικό τύπο ιξώδους ( π.χ 10W-30, όπου το 10W είναι η χαμηλή θερμοκρασία, δηλαδή η θερμοκρασία χειμώνα και το 30 είναι η υψηλότερη θερμοκρασία). Τα πρόσθετα που βελτιώνουν το δείκτη ιξώδους βοηθούν το λιπαντικό να μην "λεπταίνει" σε υψηλές θερμοκρασίες και να είναι εξίσου αποτελεσματικό στις χαμηλές θερμοκρασίες.

Link to comment
Share on other sites

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΤΩΡΑ ΜΟΛΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΤΟ POST ΓΙΑ ΤΑ ΛΑΔΙΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΏ ΑΠΟΡΙΕΣ ,ΛΙΓΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ INSIDE OUT (βρισκομαι στα λιπαντικα πανω απο 15 χρονια)!

1)ΑΝΟΙΞΤΕ ΟΛΟΙ ΤΑ MANUALS ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΕΙΤΕ ΚΑΤΑ ΑΡΙ η¨ΑCEA η¨για τα νεοτερα κατα NORM οπως Norm VW 503 VW502 κλπ κλπ

2)ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΤΕ ΠΑΝΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΣΑΣ

3)ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΠΕΙΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΙΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ

ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ 0W-30 ΙΔΙΑ .ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ 0W-30 ΓΙΑ VW503-ΚΑΙ ΑΛΛΑ 0W-30 ΓΙΑ VW 503.01 KAI AΛΛΑ ΓΙΑ BMW ΚΑΙ MERCEDES or OPEL κλπ κλπ για αυτο και οι εταιριες τα πακεταρουν σε διαφορετικες συσκευασιες Π.Χ ΑΡΑL MOTUL BP κλπ κλπ για παραδειγμα υπαρχει το

ΜΟΤUL 8100 0W-30

MOTUL SPECIFIC 0W-30 VW-503.00 VW -506.00

MOTUL SPECIFIC 0W-30 LL-01 BMW ONLY

KAI ARAL TRONIC 2 0W-30

ARAL SUPER TRONIC II 0W-30 LONG LIFE

ARAL SUPER TRONIC G 0W-30 για αυτο λοιπον διαβαστε τις απαιτησεις του αυτοκινητου σας

4) ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ( ΒP ARAL CASTROL VALVOLINE SHELL MOTUL k.a )ειναι ισαξια και σχεδον ιδια τα εχω δοκιμασει ολα

5) ΟΙ Αντιπροσωπειες δουλευουν μαρκες αναλογα με τις προσφορες που τους γινονται μην τους εμπιστευεστε. μπορει για δυο τρια χρονια να δουλευουν π.χ VALVOLINE αυτο συνιστουν μετα τους γινεται μια καλύτερη προσφορα π.χ TEXACO αυτην συνιστουν και ουτω καθεξης. ΟΙ πιο πονηροι συσκευαζουν λαδια με την επωνυμια τους για να τραβουν τον κοσμακη στις αντιπροσωπειες για τις μακρόχρονες εγγυήσεεις που προσφέρουν ( Π.Χ. ΤΟΥΟΤΑ HUYNDAI κ.λ.π)

6) Πρέπει να ξέρετε οτι εδω στην Ελλάδα οι συνθήκες είναι διαφορετικές. Αν για παράδειγμα ενα αυτοκίνητο κινείται στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη τα πραγματικά χιλιόμετρα΄δεν είναι τα ίδια με τισ ώρες του κινητήρα. Δηλαδή όταν λέμε οτι διανύσαμε 10.000 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον χιλιομετρητή στην πραγματικότητα μπορεί να έχουμε κάνει 15.000 χιλιόμετρα λόγω του γνωστού προβλήματος "σταμάτα - ξεκίνα ". Γι αυτό λοιπόν ΣΥΧΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ( THE SOONER THE BETTER)

7) Οταν κάνετε αλλαγές αλλάζετε πάντα και φίλτρο. (WHEN YOU TAKE A SHOWER ALLWAYS CHANGE YOUR UNDERWEAR).

8. Αλλάζουμε λάδια όταν το μοτέρ είναι ζεστό και τσεκάρουμε όταν είναι κρύο.

9. Η διάρκεια ζωής ενός λιπαντικού είναι εξι (6) μήνες από την στιγμή που μπαίνει στον κινητήρα ανεξαρτήτως χιλιομέτρων και δύο χρόνια για τα LONG LIFE ή 30.000 χιλιόμετρα γιατί έχουν τελείως νέα πρόσθετα και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. LONG LIFE μπορούν να χρησιμοποιούν αυτοκίνητα με προδιαγραφές WIV. Στα GROUP VW μόνο μετά τον Μαίο του 2000 κατασκευές μπορούν να χρησιμοποιούνται.

10. Τα λιπαντικά έχουν πρόσθετα τα οποία σε ορισμένα φθάνουν και σε 500 διαφορετικά μικροσυστατικά. Γι αυτό πρεπει να ανακινείτε πολύ καλά το μπουκάλι πριν τη χρήση γιατί μπορεί να βρίσκονται στα ράφια πολύ καιρό και τα πρόσθετα κατακάθονται. (ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ μυστικό του επαγγέλματος).

11. Τα 300 V είναι λιπαντικά μόνο για γωνιστική χρήση, έχουν μόνο λιπαντικές ικανότητες και έχουν διάρκεια ζωής όσο ένας αγώνας. ΔΕΝ έχουν καμμιά προδιαγραφή καμμία έγκριση από API, ACEA και από κανένα κατασκευαστή. Δεν συνιστώνται για καθημερινή χρήση. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ !!

ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΑ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΑΠΟΡΙΕΣ ΘΑ ΤΙΣ ΞΕΔΙΑΛΥΝΟΥΜΕ. new_killpc.gif:o

_________________

IF YOU PLAY YOU PAY !!

Link to comment
Share on other sites

Το ερώτημά μου ειναι,αν μπορώ να αναμίξω ημισυνθετικά λαδια (10w40 CASTROL Magnatec) που μου έβαλαν χωρίς να με ρωτήσουν, με συνθετικά (5w40 Magnatec ίδιας εταιρίας) για το polo 1.2 tsi DSG

Link to comment
Share on other sites

10W-40 ???Αφού δεν σε ρώτησαν κακώς έπραξαν.Να απαιτήσεις να σου τα αλλάξουν.

Σε καμιά περίπτωση όπως προείπε και ο Στέλιος μην τα ανακατεύεις.Κανονικά 5W-30 έπρεπε να σου βάλουν.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.