Jump to content
atrias

βαλβολίνες για κιβώτιο και διαφορικό

Recommended Posts

έχω ένα polo 6N2 (όπως άλλωστε φαίνεται!) με 56000χλμ. Ξέρει κανείς αν χρειάζεται να γίνει κάποια στιγμή αλλαγή στις βαλβολίνες του κιβωτίου ή/και του διαφορικού? ή μήπως έχουμε long life και δεν θέλουν ποτέ αλλαγή? (τα περί Long life τα άκουσα από έναν φίλο που δουλεύει σε αντιπροσωπία της BMW αλλά προφανως δεν ήξερε να μου πει για το δικό μου αμάξι) :)

Αν πρέπει να γίνει αλλαγή αξίζει να πάει στην αντιπροσωπία (να μπει δηλαδή η βαλβολίνη που "πρέπει") ή μπορεί να γίνει και σε εξωτερικό συνεργείο όπου μάλλον θα μπει κάποια βαλβολίνη ποιο "γενικής" χρήσης.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα βαλβολινες αλλαζω καθε 40000 χλμ. Τωρα εσυ κανονισε με βαση το βιβλιαρακι των service και παρε τις εγκεκριμενες απο την αντιπροσωπεια βαλβολινες και αλλαξε τις οπου νομιζεις οτι ειναι πιο φτηνα. Για αλλες βαλβολινες δεν θα στο συνιστουσα.

Link to comment
Share on other sites

Guest CLSFox

Μετά από τόσα km εγώ θα σου έλεγα να τις αλλάξεις κι αφού τις αλλάξεις θα δεις την τεράστια διαφορά...

Και στην ακατανόμαστη αντιπροσωπία γιατί να πας; Πάνε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

Αν θες σου λέω που πάω το δικό μου και δεν είχα ποτέ μα ποτέ πρόβλημα.

Link to comment
Share on other sites

Μετά από τόσα km εγώ θα σου έλεγα να τις αλλάξεις κι αφού τις αλλάξεις θα δεις την τεράστια διαφορά...

Και στην ακατανόμαστη αντιπροσωπία γιατί να πας; Πάνε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

Αν θες σου λέω που πάω το δικό μου και δεν είχα ποτέ μα ποτέ πρόβλημα.

για ψυθίρησέ μου το όνομα!!

καλύτερα όμως να το γράψεις δημόσια στο:

Καλά συνεργεία στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, γνώμες?

Link to comment
Share on other sites

πήγα προχτές στον Παζαρόπουλο για ευθυγράμμιση και του λέω του μάστορα ρίξε μια ματιά και στο κιβώτιο γιατί ψιλοσκαλώνει ο λεβιές στις αλλαγές με ΖΕΣΤΟ το αμάξι. έκανε λοιπόν μια ρύθμιση στις ντίζες που συνδέουν τον λεβιέ με το κιβώτιο και τα πράγματα πάνε πολύ καλύτερα τώρα (αν και όχι 100% τέλεια). ρώτησα και για βαλβολίνες και μου είπε ότι στα 58000χλμ που έχω είναι νωρίς να κάνουμε αλλαγή και κοίταξε και αν χρειάζεται συμπλήρωση και μου είπε όχι

Link to comment
Share on other sites

Aπ'όσον ξέρω απλώς συμπληρώνεις,έτσι τουλάχιστον μου έχουν πεί στα εξουσιωδοτημένα.

Μέχρι στιγμής 80.000 χλμ. και δεν ήθελα συμπλήρωμα. ;):D

Link to comment
Share on other sites

SRG Silicoline από τον γνωστό με τα λιπαντικά στην κάθοδο της Κατεχάκη, στο δεξί χέρι, κατευθυνόμενοι προς Μεσογείων.

Απίστευτες αλλά και ακριβές βαλβολίνες που χρησιμοποιούσαν τα Λεόν στο Ενιαίο κάποτε... μιλάμε βάζεις...μέχρι από 5η όπισθεν!Ειδικά όταν ζεσταθούν!

Link to comment
Share on other sites

εγω τις αλλαξα προχθες 51,000χλμ. Ηταν καταμαυρες και σε χαλια κατασταση. Εβαλα συνθετικες με ενισχυτικο 45Ε ολα μαζι.

Link to comment
Share on other sites

εμένα έχει κολλήσει η βίδα που υπάρχει για να βγαίνουν οι βαλβολίνες και έτσι απλά και μόνο συμπληρώνω.

Link to comment
Share on other sites

Guest stel-th
εμένα έχει κολλήσει η βίδα που υπάρχει για να βγαίνουν οι βαλβολίνες και έτσι απλά και μόνο συμπληρώνω.

περνω το τριπανι και ερχομαι bit θα του ανοιξουμε μια απο διπλα και θα την ταπωσουμε με φελλο........... χαχαχαχα knife.gifknife.gifmachinegun.gif

για βαλβολινες προτυνο καθε 50000 και συνθετικες 70-90 η 75-90

Link to comment
Share on other sites

ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΙ ΜΑΡΚΑ ΕΒΑΛΑΝ Η' ΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΕ Ο ΦΙΛΟΣ :) ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΙΣ SRG SILICONE...ΕΧΕΙ ΑΚΟΥΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ LIQ/MOLY ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ SUBARU;

Link to comment
Share on other sites

Guest white-LSD-golf

κι εγώ τις ίδιες βάζω...75/90

αν τις αλλάξω έγκαιρα θα είμαι πολύ τυχερή αν προλάβω να γλητώσω το σασμανάκι μου απο το κόλυμα!!!!

Edited by Blue-smart-golf
Link to comment
Share on other sites

πολυ ωραια :D η παρατηρηση σου & βαση πειρας! αλλο ζορι ομως ο αγωνας & αλλο η κινηση στην πολη.μηπως αργουν πολυ να ζεσταθουν & δεν θα αποδωσουν σε καθημερινη χρηση; ετσι την εχουν πατησει παιδια με αγωνιστικα λαδια..οι υπολοιποι τι λενε για αυτο; ;)

Link to comment
Share on other sites

Όταν λές την πάτησαν έτσι ακριβώς όπως λές με αγωνιστικά λάδια, τί εννοείς? Μήπως...δεν ζεσατίνονταν κι αυτά σε καθημερινή χρήση? :Dtongue.gif

Αναφορικά με τις βαλβολίνες που προτείνω και τις συνιστώ ανεπιφύλακτα, ενδείκνυνται κυρίως για σκληρή χρήση σε αυτοκίνητα. ¶λλωστε οι περισσότεροι από εμάς έτσι φερόμαστε στα VW μας.

Link to comment
Share on other sites

λενε οτι τα αγωνιστικα λαδια δουλευουν αποκλειστικα σε υψηλους ρυθμους περιστροφης & για συντομο διαστημα.δεν εχουν ομοιοτητα πχ με τα 15/40 που βαζουμε εμεις,εχουν πιο λεπτο φιλμ που δεν βοηθα στο πρωινο ξεκινημα του κινητηρα,δεν τα πανε καλα στις εναλλαγες κρυο η' ζεστη,θελουν πιο συχνη αλλαγη κλπ.εχω ακουσει απο ''παλιους'' να λενε να αποφευγουμε πχ τα 600V motul η' νουμερα 10/60 & να προτιμαμε ημισυνθετικα για καθημερινη & ενιοτε ψιλογρηγορη οδηγηση-αναρωτιεμαι αν ισχυει κατι αναλογο & με τις αγωνιστικες βαλβολινες...πεστε καμια αποψη βρε παιδια :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Αναφορικά με τις SRG Silicoline βαλβολίνες, σας είπα ήδη πολλά! Καμία άλλη βαλβολίνη που έβαλα μετά, όταν τις άλλαξα τελείως δεν είχε την αποτελεσματικότητα, την μαλακή και σίγουρη αίσθηση κουμπώματος των παραπάνω βαλβολίνων. Απλά στα πρωινά ξεκινήματα θέλει μιά κάποια προσοχή. ¶λλωστε όποιος με το που ξεκινήσει το πρωί αρχίσει το σκίσιμο πριν καν φτάσει η θερμοκρασία του κινητήρα στα επιθυμητά επίπεδα, καταστρέφει πολλά περισσότερα από την αξιοπιστία ενός κιβωτίου!

Τα Μοτούλ λέγονται 300V !Με τα οποία πάω κι έρχομαι Θεσ/κη-Αθήνα με μέση ωριαία 150 και ο κινητήρας κελαηδάει στο τέλος της διαδρομής! Σχεδόν κανένας δισταγμός και κανένας θόρυβος από βαλβίδες κτλ!Σταθερά πριν τον κόφτη για καμιά ώρα και σα να μη συμβαίνει τίποτα!

Προτιμήστε παιδιά τη σειρά 300V της Motul και επιλέξτε τοιξώδες που προτείνει ο κατασκευαστής! Θα με θυμηθείτε! Δεν ενδείκνυται για...60άρια Πόλο με κίνηση αποκλειστικά σπίτι-γραφείο! Εκτός και αν το γραφείο είναι...μετά την Παύλιανη! :thumbsup:

Αυτά!

Link to comment
Share on other sites

Πρώτα πρέπει να μάθω τί βαλβολίνη προτείνει η VAG. Τα σασμάν απαιτούν να τηρούνται οι προδιαγραφές.

Θέλουμε GL-4 ή GL-5; Σε τί ιξώδες; 75W90 ή 80W90;

Εδώ να μην γίνει λάθος. Ό,τι λέει η VAG και όχι ό,τι νομίζουμε.

Από ό,τι ξέρω προτείνει 75W90 αλλά δεν γνωρίζω για το GL.

Στα Polo και Golf το σασμάν μέχρι 1.6 παίρνει 1.9lt βαλβολίνη. Στα 1.8T παίρνει 2.3lt.

Δεν γνωρίζω για τα καινούρια με τον FSI.

Από ό,τι είδα χρειάζεστε βαλβολίνη με ιξώδες 75W90. Δεν αρκεί αυτό όμως.

Το επόμενο σημαντικό στοιχείο που χρειάζομαι και μου λείπει είναι εάν τα σασμάν της VAG χρειάζονται βαλβολίνη προδιαγραφής GL-4 ή GL-5. Τα σασμάν (συνήθως με ελικοειδή γρανάζια - Helical gears) που περιέχουν κάποια μπρούτζινα τμήματα (πχ. συγχρονιζέ ή φουρκέτες ή κάτι άλλο) χρειάζονται GL-4 και μάλιστα η GL-5 μπορεί να κάνει ανεπανόρθωτη ζημιά φθείροντας-οξειδώνοντας τα μπρούτζινα (ή χάλκινα ή κίτρινα μέταλλα). Στα σασμάν χωρίς μπρούτζινα και με υποειδή γρανάζια (Hypoid gears) που οι πιέσεις είναι μεγαλύτερες (αυτό εξαρτάται κι από την ισχύ του κινητήρα φυσικά) βάζουμε GL-5 η οποία θα δουλέψει αποτελεσματικότερα από την GL-4 (εδώ η χρήση GL-4 παρότι δεν προτείνεται δεν έχει καταστρεπτικό αποτέλεσμα σε εφαρμογές χαμηλής-μέτριας ροπής πχ έως 1600cc).

Υπάρχουν βαλβολίνες GL-5 συμβατές και με GL-4 (δηλ. δεν φθείρουν τα μπρούτζινα).

Η προδιαγραφή GL δεν είναι προδιαγραφή ανωτερότητας αλλά καταλληλότητας.

Εάν θέλετε να μάθετε τί γρανάζια έχετε στο σασμάν (όσοι γνωρίζετε το σχήμα τους) δείτε εδώ και πείτε μου πού ανήκετε: http://gemini.tntech.edu/~slc3675/me361/lecture/grnts4.html

Αυτό το σημείο δεν ήξεραν να μου το απαντήσουν μηχανικοί. Είναι ευκολότερο εάν έχεις δει τα γρανάζια και το διαφορικό και μετά δεις τις εικόνες. Πχ τα γαλλικά έχουν Helical gears και περιέχουν μπρούτζινες φουρκέτες, άρα χρειάζονται προδιαγραφή GL-4.

Edited by Peryrho
Link to comment
Share on other sites

Guest kathgti

Δυστηχώς δεν έχω ιδεα πως είναι τα γρανάζια μου και αν το σασμάν έχει μπρούτζινα μέρη...... :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest Stoilas
Εάν θέλετε να μάθετε τί γρανάζια έχετε στο σασμάν (όσοι γνωρίζετε το σχήμα τους) δείτε εδώ και πείτε μου πού ανήκετε:

Helical θα έλεγα

Link to comment
Share on other sites

Helical θα έλεγα

Έτσι υποθέτω κι εγώ αν και έχω διαβάσει σε παλιό εγχειρίδιο ότι τo Golf GTi του 1977 είχε hypoid gears και απαιτούσε GL-4 βαλβολίνη! :baby:

Αλλά εντάξει μην κουράζεστε! Έμαθα τί βαλβολίνη θέλουν τα VW!

Δεν ξέρω για helical ή hypoid αλλά τελικά η VAG προτείνει 75W90 GL-4 για όλα της τα σασμάν και 75W90 ή 80W90 GL-5 για τα πίσω διαφορικά των τετρακίνητων μοντέλων. Προφανώς θα έχουν κάποια μπρούτζινα τμήματα όπως τα περισσότερα σασμάν.

Οπότε μάθαμε τί βαλβολίνη χρειαζόμαστε για τα VW μας. Τώρα μένει να ανακαλύψουμε τις καλύτερες βαλβολίνες σε 75W90 GL-4 για να τις προτιμούμε.

Όπως και στα λιπαντικά κινητήρων έτσι καί εδώ οι πλήρως συνθετικές Group IV/V είναι οι καλύτερες, αν και επειδή δεν αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες κι ούτε έρχονται σε επαφή με νερό ή βενζίνη για να οξειδωθούν, οι ορυκτελαϊκές βαλβολίνες μπορούν να είναι εξίσου αποτελεσματικές, τουλάχιστον για τον μέσο και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις οδηγό.

Οπότε λοιπόν οι παρασκευαστές που συνηθίζουν να παράγουν Group IV/V λιπαντικά κινητήρων μπορούν και φροντίζουν να παράγουν και Group IV/V λιπαντικά σασμάν-διαφορικών.

Μία πρόχειρη λίστα με τέτοιους κορυφαίους παρασκευαστές:

AMSOIL, RED LINE, TORCO, Mobil, MOTUL, Silkolene πιθανόν και ELF κλπ.

Υπάρχουν φυσικά και άλλοι παρασκευαστές που φημίζονται για τις βαλβολίνες τους όπως η Lubrication Engineer. Αλλά και η Valvoline, Castrol, LIQUI MOLY, ARAL κλπ μπορούν να βγάζουν καλή βαλβολίνη. Το ζητούμενο τώρα είναι να δούμε ποιοί παράγουν βαλβολίνη που να απευθύνεται σε μας και να δούμε από τα λοιπά τεχνικά τους χαρακτηριστικά ποιές μπορούμε να ξεχωρίσουμε.

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω σε όλα αυτά τα ωραία που μας είπε ο συνάδελφος Miltellas, τον λέω συνάδελφο μπορεί να μην είναι μηχανολόγος αλλά ξέρει και ασχολείτε και αυτό έχει περισσότερη σήμερα σημασία.

GL=ισούται με τα αρχικά των Λέξεων: Gear Lubrication

To GL-4 είναι για χειροκίνητα κιβώτια και ελικοειδή κωνικά γρανάζια και υποειδή γρανάζια στα διαφορικά. χρησιμοποιείται για μεσαία προς υψηλά φορτία

Το GL-5 είναι μόνο για υποειδή διαφορικά και κάποια άλλα είδη γραναζιών και είναι ισοδύναμο με την MIL-2105-D.

Για όσους δεν ξέρουν οι προδραγιαφές MIL είναι οι αμερικάνικες στρατιωτικές και κυβερνητικές προδραγραφές.

by the way πολύ καλό site το παραπάνω

Edited by giannispolo
Link to comment
Share on other sites

Πολύ χρήσιμη η διασαφήνισή σου Γιάννη. :D

Όμως δεν είμαι συνάδελφος (ευχαριστώ πολύ πάντως για την τιμή!). Είμαι απλός χομπίστας αλλά διαβάζω περί λιπαντικών από το 2002 ελληνική και ξένη βιβλιογραφία (η ξένη μέσω Internet και υπάρχει άφθονη από καθαρά επιστημονική έως τελείως "φιλοσοφική"). Έχω μελετήσει και το νόημα των τεχνικών χαρακτηριστικών των λιπαντικών. Επικοινωνώ και με αλληλογραφία με καθηγητές πανεπιστημίων ή τεχνικούς τμημάτων εξέλιξης λιπαντικών (στους οποίους η ασχετοσύνη μου έχει γίνει παραδόξως συμπαθής γιατί μου απαντάνε - δεν το συνηθίζουν πιστεψέ με). Οι πιο συνεργάσιμοι είναι της AMSOIL και RED LINE (αυτό να ξέρεις δεν είναι τυχαίο και παράταιρο με το γεγονός ότι αποτελούν την αφρόκρεμα των λιπαντικών στις ΗΠΑ).

Οι όποιες γνώσεις μου από όλα αυτά προέρχονται. Παρακολουθώ επίσης όσο μπορώ για να μάθω για τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις στα λιπαντικά. Πρόκειται για τις πολυπλοκότερες χημικές ενώσεις που έφτιαξε ο άνθρωπος και το να λέω "παρακολουθώ τις εξελίξεις" ακούγεται λίγο κωμικό. Αλλά καταλαβαίνεις ότι απλά μου αρέσει να ασχολούμαι και ό,τι μαθαίνω καλό μου κάνει τελικά.

Edited by Miltellas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.