Jump to content
atrias

βαλβολίνες για κιβώτιο και διαφορικό

Recommended Posts

:blink: - ωχχ δηλαδη εμεις που βαλαμε GL-4/5 ειμαστε πιο επιφοβοι σε φθορα απο οτι αν βαζαμε σκετη GL-4 ? στα ποσα χιλιομετρα να την αλλαξουμε τωρα ?

Απο την στιγμή που ο παρασκευαστής την αναφέρει ως GL-5 συμβατή με GL-4 τότε δεν έχεις να φοβάσαι. Απλά, καμιά φορά για λόγους κόστους ή για άλλους λόγους μάρκετινγκ φτιάχνουν μία βαλβολίνη για πολλαπλή χρήση. Όπως και σε όλα τα προϊόντα η σκέτη GL-5 θα είναι πιο καλή για GL-5 και η σκέτη GL-4 θα είναι πιο καλή για GL-4. Πάραυτα δεν ισχύει πάντα καθότι κυκλοφορούν και πολύ φτηνιάρικες GL-4 οπότε είναι προτιμότερη μία "ακριβή" GL-5/4 από μία "φτηνή" GL-4. Oι GL-4 έχουν λιγότερα πρόσθετα υψηλής πίεσης και αυτό σημαίνει ότι ναι μεν δεν φθείρουν τα μπρούτζινα αλλά και ότι αντέχουν λιγότερο στην σκληρή χρήση. Γι αυτό και είναι καλύτερα η σκέτη GL-4 να είναι συνθετική και προσεγμένη σύνθεση όπως αυτές που έχω προαναφέρει, ώστε και να μην καταπονούν το σασμάν αλλά καί να το προστατεύουν στην σκληρή χρήση (γρήγορη οδήγηση, τράβηγμα με φορτίο ή τρέιλερ σε ανηφόρα κλπ).

Link to comment
Share on other sites

new_killpc.gif - ολοκληρη μαχη σε 2 μαγαζια που πηγα τοτε να μου δωσουν GL-5 αντι GL-4 < ειναι καλυτερων προδιαγραφων-δεν την θελω υπαρχει λογος-οχι τι λες μπαινει κανονικα η 4 ειναι πιο παλια-εχω διαβασει οτι δεν κανει-δεν εχω αλλη-ε δεν παιρνω > τελικα μετα απο ψαξιμο με απελπισια βρηκα και εβαλα την Motul 4/5 γιαυτο ρωτησα,τωρα για ποσες χιλιαδες χιλιομετρα να την κρατησω αυτη ? Edited by TSAKHS-EYBOIA
Link to comment
Share on other sites

Οντως ΤΣΑΚΗΣ αυτο που αναφερεις γινεται. Δεν ξερω αν το κανουν σκοπιμα ή απο αγνοια επειδή νομιζουν οτι το GL-5 ειναι νεότερο/καλύτερο και τελικα απλα αγνοουν ότι άλλο GL-4 κιΆάλλο GL-5. Εγω παντως εβαλα την Amsoil και ειμαι πολύ ευχαριστημένος. Ειδικά όταν ζεσταθεί το σασμαν γίνεται πολύ μαλακό. Οσο το ζοριζω τοσο καλύτερο γίνεται love.gif

Link to comment
Share on other sites

Δυχτυχώς οι περισσότεροι έμποροι έχουν άγνοια επί του συνόλου περί λιπαντικών. Κάντε τους μία απλή ερώτηση: "Τί σημαίνει 10W40;" Από την απάντηση θα καταλάβετε.

Για τα GL οι περισσότεροι νομίζουν ότι όσο πιο μεγάλο το νούμερο τόσο το καλύτερο, ενώ είναι απλά προδιαγραφή καταλληλότητος. Βέβαια, μπορούμε να πούμε ότι όσο πιο μεγάλο το GL τόσο πιο πολύ πίεση σηκώνει η βαλβολίνη, αλλά αυτό είναι μία γενικότητα και δεν ισχύει σε κάθε περίπτωση. Οι GL-4 που έχω προτείνει είναι ανθεκτικότερες στην σκληρή χρήση από αρκετές GL-5. Το "σκληρή χρήση" δεν έχει να κάνει τόσο με τα γκάζια, κι ούτε μόνο με τα φορτία όσο με την σχεδίαση του σασμάν. Πχ τα υποειδή γρανάζια ασκούν μεγαλύτερες πιέσεις από τα ελικοειδή. Αλλά καί αυτό αντιμετωπίζεται και με μεγαλύτερο ιξώδες (παχύτερη βαλβολίνη) αν δεν θέλετε να πάτε σε εξελιγμένες συνθέσεις όπως αυτές που πρότεινα. Χώρια που η προδιαγραφή GL-5 προορίζεται κυρίως για διαφορικά και όχι για σασμάν. Πχ το Isuzu Trooper χρησιμοποιεί GL-5 για τα διαφορικά και ψιλή GL-4 ή και λάδι κινητήρα 30άρι(!!) για το σασμάν! Το ίδιο συμβαίνει και με το Honda S2000! Καλά τα παραδείγματα έτσι;

Τσάκη, αν σε ένα χρόνο εξακολουθεί να σε ικανοποιεί η λειτουργία του σασμάν σου κράτα την άλλον έναν και άλλαξέ την. Νομίζω 2 χρόνια είναι απόλυτα ασφαλής περίοδος για να αλλάξουμε μία καλή βαλβολίνη. Κατά τον πρώτο κύκλο (χρόνο) παρακολουθείς την λειτουργία της βαλβολίνης σε ζέστη-κρύο. Κατά τον δεύτερο κύκλο (χρόνο) θα δεις εάν επαναλαμβάνεται ποιοτικώς η ίδια αίσθηση λειτουργίας και θα καταλάβεις πόσο έπεσε.

Η AMSOIL λέει ότι την MTG 75W90 μπορείς να την αλλάξεις σε χρόνο διπλάσιο από αυτόν που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου ή ο παρασκευαστής οποιασδήποτε συμβατικής GL-4 βαλβολίνης (2-3 χρόνια συνήθως άρα πάμε για 4-6).

Αλλά επειδή οι χρονικές αλλαγές παίζουν και ρόλο μάρκετινγκ θα σου έλεγα να την αλλάζεις όποτε αισθάνεσαι ότι το σασμάν σου έχασε ομαλότητα λειτουργίας. Εξάλλου παίζει ρόλο και η ροπή ή το φορτίο που σηκώνει η βαλβολίνη κατά την διάρκεια της ωφέλιμης ζωής της. Για μένα που έχω την MTG θεωρώ ότι τα 2 χρόνια είναι εξασφαλισμένα αλλά και πάλι θα ακολουθήσω την οδηγία που σου έδωσα. Το κόστος αλλαγής της βαλβολίνης είναι απείρως μικρότερο από το κόστος επισκευής ή αλλαγής του σασμάν.

Link to comment
Share on other sites

;) - πολυ ευχαριστημενος απο την αλλαγη βαλβολινης σε σχεση με την μαμισια: οι αλλαγες καθοδον στην εθνικη παιχνιδακι κι ουτε ακουω τιποτα,γλυκανε η οπισθεν μα το κυριοτερο τεστ ηταν το εξης: πχ σε φαναρι απο 2α στα φρενα επεφταν εντελως οι στροφες και λιγο πριν το ρελαντι εβαζα 1η και ξεκιναγα καπακι,με την μαμισια τελευταια ο λεβιες ηταν σαν γουδοχερι μεσα σε γουδι με πετρες βρε χουυυ να παρει την πρωτη λες και τα γραναζια ηταν απο τεφλον,τωρα κλακ και ετοιμος - σαν πρωτα συμπερασματα ειμαι ικανοποιημενος αλλα με τρωει να βαλω σε 2 χρονια Amsoil να ηρεμησω

new_killpc.gif - στο συνεργειο εγω τους εδειξα απο που μπαινει και ποση ποσοτητα,σκετοι στουρνοι 2 νεοι που ειχε μεσα κι οταν τους ειπα οτι απο ιντερνετ και ξενη βιβλιογραφια τα εχω μαθει συν πρακτικη απο μονος μου με κοιταζαν σαν χαζοι - καλα αυτοι δεν ενημερωνονται ? δεν πρεπει να ξερουν πχ περι διαφορας GL-4 με 5 ? ασε δε το "βα-Ρ-βολινη" που ακουσα (!)

* Thanx for help me: Miltellas + Milix

Link to comment
Share on other sites

tongue.gif - εχω γραψει καμια 1000 άδα με την βαλβολινη της Motul που προανεφερα και ειμαι υπερ ευχαριστημενος,κανενα παραπονο ως τωρα (!) την συστηνω γιατι σε σχεση με την μαμισια εχει τεραστια διαφορα
Link to comment
Share on other sites

:D - βρηκα την βαλβολινη της MOBIL λεγεται: Mobilube SHC 75W90 LS (Limited Slip)

ph_purkki_mobilube_shc75w90.jpg

Mobilube SHC 75W-90 LS is a fully synthetic, heavy duty, automotive gear oil suitable for use as a limited slip differential axle lubricant. The combination of synthetic base fluid technology and special high performance additive package has been carefully balanced to provide a formulation meeting the low temperature fluidity and the relatively high viscosity and load carrying requirements of heavy duty drive axles and transfer cases.

Mobilube SHC 75W-90 LS combines excellent thermal stability with the extended durability and wear protection required for the most heavily loaded hypoid gear application. As an SAE 75W-90 grade it provides low temperature fluidity with high temperature stability ensuring a high level of wear protection in both conventional and limited slip axles.

Mobilube SHC 75W-90 LS is recommended for service fill and top up of commercial vehicle, construction equipment and passenger car drive axles operating under a very wide range of temperature conditions and requiring the use of a API GL-5 performance lubricant. The excellent viscosity/temperature characteristics permit its use on a year round basis in many automotive applications.

Mobilube SHC 75W-90 LS is fully compatible with conventional petroleum oils, but has greatly improved thermal and oxidation stability plus low temperature flow properties providing superior fuel economy benefits and the potential for extended drain. It is compatible with conventional type lubricants, but the full potential of its superior performance characteristics will only be obtained if the gear unit is drained and refilled with this product.

Supplier: Exxonmobil

Link to comment
Share on other sites

Mobilube 1 SHC 75W90

Mobilube 1 SHC is a fully synthetic, heavy duty, multipurpose automotive gear oil suitable for use as a complete driveline lubricant. As an SAE 75W-90 grade it provides low temperature fluidity with high temperature stability ensuring a high level of wear protection in both manual transmissions (synchromesh and non-synchromesh), and drive axles over a wide range of operating conditions. The combination of synthetic base fluid technology and special high performance additive package has been carefully balanced to provide a formulation meeting the low temperature fluidity, compatibility and 'shiftability' requirements of most European synchromesh gearboxes; whilst also providing the relatively high viscosity and load carrying requirements of heavy duty drive axles and transfer cases.

Mobilube 1 SHC is compatible with conventional type lubricants, but the full potential of its superior performance characteristics will only be obtained if the gear unit is drained and refilled with Mobilube 1 SHC. It has greatly improved thermal/oxidative stability and low temperature flow properties providing superior fuel economy benefits and the potential for extended drain. The excellent viscosity/temperature characteristics of Mobilube 1 SHC permit its use on a year round basis in many automotive applications. It has demonstrated excellent field performance in European OEM's extended drain applications.

Mobilube 1 SHC is recommended for service fill and top up of commercial vehicle, construction equipment and passenger car manual transmissions, transfer cases and drive axles operating under a very wide range of temperature conditions and requiring the use of either and API GL-4 or GL-5 performance lubricant. It combines excellent European synchromesh compatibility and thermal stability with the extended durability and wear protection required for the most heavily loaded hypoid gear application.

Mobilube 1 SHC is not suitable for automatic or semi-automatic transmissions for which engine oils or special fluids are required.

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδια λυστε μου μια απορια!!! Λενε οτι τα αυτοκινητα μας εχουν σαζμαν κλειστου τυπου. :D

Πως λοιπον μπορουμε να αλλαξουμε βαλβολινες χωρις να κατεβασουμε το σαζμαν?

Δεν θελω να το παιξω εξυπνος απλα δεν γνωριζω!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

TSAKH αμεση απαντηση βλεπω!Λυσε μου ακομη μια.

με συριγγα ή τρομπα λες, θα τα τραβηξει ολα ομως ή θα αφησει το κατακαθι μεσα? :D

το λεω γιατι φανταζομαι οτι στο καινουριο αν ανακατευτει με το παλιο χανουμε σε αποτελεσμα!

Edited by nikos962
Link to comment
Share on other sites

:D - καθοτι της παλιας σχολης που ειχαν ξεχωριστη ταπα και στραγγιζαν ολα τωρα με την αναρροφηση δεν υπαρχει περιπτωση να στα τραβηξει ολα και υπολειμμα θα μεινει πλην ομως ελαχιστο - σου λεει μια καθε 50-60,000 χλμ θα κανει αντε και μια δευτερη ως τοτε θα το εχει πουλησει το αμαξι
Link to comment
Share on other sites

TSAKH αμεση απαντηση βλεπω!Λυσε μου ακομη μια.

με συριγγα ή τρομπα λες, θα τα τραβηξει ολα ομως ή θα αφησει το κατακαθι μεσα? :huh:

το λεω γιατι φανταζομαι οτι στο καινουριο αν ανακατευτει με το παλιο χανουμε σε αποτελεσμα!

είναι όπως αλλάζεις λάδια μαζί με φίλτρο....όταν ανοίγεις την τάπα απο κάτω ότι είναι να φύγει θα φύγει

λόγο βαρύτητας.....δεν κάνουν αναρώφηση ...απλά τα αφήνουν να στραγγίξουν και μετά από άλλη τάπα κάνουν

γέμισμα....

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα παίδες,

Πλησιάζω και εγώ τα 40.000 στο 9Ν (5 χρόνια) μου και σκέφτομαι να αλλάξω βαλβολίνες. Έχω μια περίεργη αίσθηση στην πρώτη. Όχι πάντα αλλά μερικές φορές νιώθεις ότι έχει κουπώσει αλλά.....με το που αφήσεις τον συμπλέκτη κουρεύει το γρανάζι. Γενικότερη μια ιδιαίτερη συμπεριφορά σε πρώτη και σε όπισθεν. Οι αλλαγές στις υπόλοιπες ταχύτητες είναι ΟΚ

Θα τις αλλάξω σίγουρα στο επόμενο service, αλλά έχω ακούσει ότι έχουν την βαλβολινιέρα για να συμπληρώνοιυν απο την πάνω τάπα, όπου τις ρίχνει μέσα με πίεση. Σε αυτήν την περίπτωση έχουν ήδη γεμίσει την βαλβολινίερα με τις βαλβολίνες της αντιπροσωπείας και έτσι πως θα βάλω aftermarket???

Επίσης έχω ακούσει ότι έχουν δυο τάπες, μια αδείασματος που είναι κάτω και μια πλήρωσης που είναι περίπου στην μέσση και γεμίζουν απο την τάπα πλήρωσης μέχρι να δακρύσει. Επειδή όμως δεν έχουν καλή πρόσβαση χρησιμοποιούν την βαλβολινιέρα. Τώρα για την παντέντα της συρηγγας δεν το γνώριζα. Μου ακούγεται όμως μπελαλίδικο να τραβάνε απο το μπουκάλι με σύρηγγα και να την ρίχουν μέσα, δεν ξέρω εαν θα το δεχτούν.

Προβληματίστικα πάλι....

Link to comment
Share on other sites

oilextractor.jpg

-_- - φιλε με κατι σαν αυτο τραβανε λιπαντικο,βαλβολινες αλλα δεν καταλαβα επακριβως το προβλημα σου ποιο ειναι ? αυτοι θα λυσουν την κατω ταπα θα τρεξει η παλια και με ενα ειδικο μακρυ χωνι θα ριξουν την νεα βαλβολινη μεσα ,αλλωστε η συσκευασια βοηθαει γιατι το στομιο της ειναι λιγακι μακρυ - αν Πχ θες εσυ να ριξεις κατι εξτρα μεσα οπως Motorkote τοτε εκει ειναι η μανουβρα γιατι θες σωληνακι να τραβηξεις λιγο βαλβολινη απο την πανω ταπα και μετα να συμπληρωσεις

παντως μια αλλαγη θα βελτιωσει την αισθηση αλλα αν εχεις αλλη ζημια <γραναζι,συγχρονιζε> δεν σωζεσαι ετσι φιλε μου

Link to comment
Share on other sites

oilextractor.jpg

:D - φιλε με κατι σαν αυτο τραβανε λιπαντικο,βαλβολινες αλλα δεν καταλαβα επακριβως το προβλημα σου ποιο ειναι ? αυτοι θα λυσουν την κατω ταπα θα τρεξει η παλια και με ενα ειδικο μακρυ χωνι θα ριξουν την νεα βαλβολινη μεσα ,αλλωστε η συσκευασια βοηθαει γιατι το στομιο της ειναι λιγακι μακρυ - αν Πχ θες εσυ να ριξεις κατι εξτρα μεσα οπως Motorkote τοτε εκει ειναι η μανουβρα γιατι θες σωληνακι να τραβηξεις λιγο βαλβολινη απο την πανω ταπα και μετα να συμπληρωσεις

παντως μια αλλαγη θα βελτιωσει την αισθηση αλλα αν εχεις αλλη ζημια <γραναζι,συγχρονιζε> δεν σωζεσαι ετσι φιλε μου

Είχα την εντύπωση, πως υπάρχει ένα μηχάνημα, το οποίο βάζει μόνο τις καινούργιες, δεν τραβάει τις παλιές. Οι παλιές φεύγουν απο κάτω μόνες τους. Το μηχάνημα αυτό έχει μια μπουκάλα, που έχει μόνιμα φορτωμένες τις βαλβολίνες και έτσι δεν μπορείς να βάλεις εσύ τις δικές σου. Υπάρχουν μερικές αντιπροσωπείες που το έχουν και δεν ξέρω κατά πόσον θα είναι διατεθιμένοι να βάλουν βαλβολίνες που θα τους πάω εγώ, με χωνιά και ιστορίες.

Φαντάζομαι πως μια ερώτηση στην αντιπροσωπεία θα με πείσει, αλλά δεν έχω καταλάβει κιόλας τελικά τα 9Ν τί είδους βαλβολίνες παίρνουν GL-4 ή GL-5?? Οι μαμά είναι κάποιας επώνυμης εταιρίας, ή απλά φέρουν το όνομα VW??? Μήπως τελικά δεν αξίζει να το ψάξω και να βάλω αυτές που προτείνουν στην αντιπροσωπεία???

Έ ρε ερωτήματα μεσημεριάτικα......

Link to comment
Share on other sites

:excl: - μαστορα μου το κιβωτιο δεν ειναι σωληνας με μπαλακια μεσα να σπρωξεις τα νεα να βγουν τα παλια απο την αλλη ,η αλλαγη βαλβολινης ειναι σαν του λαδιου ανοιγουμε ταπα τρεχει η παλια βαζουμε ταπα και βαζουμε τις νεες - φιλε ασε τις εργοστασιακες και βαλε GL-4 Amsoil ή Motul και εισαι μια χαρα (!) για GL-5 ξεχνατο δεν κανει για εμας
Link to comment
Share on other sites

Καλά δεν είπα εγώ ποτέ ότι θα γίνει η διαδικασία παράλληλα. Εννοείτε ότι πρώτα πρέπει να βγούν οι παλιές και να μπουν οι κανούργιες. Απλά τις καινούργιες τις βάζουν με μηχάνημα.

Όπως και να έχει το έπιασα το κόλπο, με βλέπω για Motul. Thanks.

Link to comment
Share on other sites

new_killpc.gif - τετοια μερα τετοια λογια (!) επρεπε να γυρισω σημερα Ευβοια και αποφασισα να παρω βαλβολινη γιατι μετα που ξανα ? πηγα στον Λαμπριανιδη αλλα πετυχα τον γερο που ειναι ιστορια,ναι μεν σε αφηνει να κοιτας ελευθερα αλλα απο γνωσεις ειναι αστα να πανε

ειδα της Red Line MT-90 τιμη ποσο λετε ? 40 Ε την ειχε το λιτρο μιλαμε τρελαθηκα (!) παω στην Φραντζη και ρωταω για αυτο το μαγαζι της Castrol αλλα ηταν κλειστο,τελικα βρηκα πιο κατω αλλα αφου αρπαχτηκαμε με τα GL-5 και τα GL-5 πηρα την MOTYL GEAR 75W90 Technosynthese GL-4 ,GL-5 Mil-L-2105 D με 11 Ε το λιτρο

popeye.gif - δεν ειχε κανεις εκει Amsoil γ@μωτο και τωρα αναρωτιεμαι: group III/ΙV δεν ειναι αυτη που πηρα ? θα μου βγει καλυτερη απο την μαμα ή μια απο τα ιδια επειδη δεν ειναι group IV/V ? στα ποσα χιλιομετρα θα δω διαφορα ή οχι στις αλλαγες απο την μαμισια βαλβολινη ?

Τελικά την MOTUL πήρα και εγώ με 13 ε το λίτρο. 3 λίτρα πήρα τώρα θα δούμε σε καμμιά 700χλμ που συμπληρώνω τα 40.000 και θα τα βάλω θα σας πώ εντυπώσεις. Μακάρι να δω διαφορά όπως και οι υπόλοιποι, γιατί ώρες ώρες μο φένεται πως δεν πάει καθόλου καλά....

Link to comment
Share on other sites

Τελικά τις άλλαξα σήμερα.

Διαφορά για την ώρα δεν έχω δει ιδιαίτερη, δεν ξέρω εαν θέλει κάποια περίοδο στρωσίματος.

2 Λίτρα άδειασε μέσα στην βαλβολινιέρα και το μπούκωσε. Τώρα δεν νομίζω να είχε ήδη βαλβολίνες μέσα και ο βλάκας δεν μου έκοψε να τον ρωτήσω.

32€ η εργασία.

¶ντε να δούμε τώρα.

Link to comment
Share on other sites

:excl: - δεν ειδες να βγαζει την παλια να την στραγγιζει ? κανε τουλαχιστον 500 χλμ με απαλες αλλαγες και μην το ζοριζεις αλλα και τα 32 Ε πολλα ειναι μα τελος παντων τωρα παει (!)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.