atrias Posted January 3, 2005 Report Share Posted January 3, 2005 έχω ένα polo 6N2 (όπως άλλωστε φαίνεται!) με 56000χλμ. Ξέρει κανείς αν χρειάζεται να γίνει κάποια στιγμή αλλαγή στις βαλβολίνες του κιβωτίου ή/και του διαφορικού? ή μήπως έχουμε long life και δεν θέλουν ποτέ αλλαγή? (τα περί Long life τα άκουσα από έναν φίλο που δουλεύει σε αντιπροσωπία της BMW αλλά προφανως δεν ήξερε να μου πει για το δικό μου αμάξι) Αν πρέπει να γίνει αλλαγή αξίζει να πάει στην αντιπροσωπία (να μπει δηλαδή η βαλβολίνη που "πρέπει") ή μπορεί να γίνει και σε εξωτερικό συνεργείο όπου μάλλον θα μπει κάποια βαλβολίνη ποιο "γενικής" χρήσης. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Drago Posted January 4, 2005 Report Share Posted January 4, 2005 Προσωπικα βαλβολινες αλλαζω καθε 40000 χλμ. Τωρα εσυ κανονισε με βαση το βιβλιαρακι των service και παρε τις εγκεκριμενες απο την αντιπροσωπεια βαλβολινες και αλλαξε τις οπου νομιζεις οτι ειναι πιο φτηνα. Για αλλες βαλβολινες δεν θα στο συνιστουσα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CLSFox Posted January 4, 2005 Report Share Posted January 4, 2005 Μετά από τόσα km εγώ θα σου έλεγα να τις αλλάξεις κι αφού τις αλλάξεις θα δεις την τεράστια διαφορά... Και στην ακατανόμαστη αντιπροσωπία γιατί να πας; Πάνε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Αν θες σου λέω που πάω το δικό μου και δεν είχα ποτέ μα ποτέ πρόβλημα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted January 4, 2005 Author Report Share Posted January 4, 2005 Μετά από τόσα km εγώ θα σου έλεγα να τις αλλάξεις κι αφού τις αλλάξεις θα δεις την τεράστια διαφορά...Και στην ακατανόμαστη αντιπροσωπία γιατί να πας; Πάνε σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Αν θες σου λέω που πάω το δικό μου και δεν είχα ποτέ μα ποτέ πρόβλημα. ← για ψυθίρησέ μου το όνομα!! καλύτερα όμως να το γράψεις δημόσια στο: Καλά συνεργεία στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, γνώμες? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted February 16, 2005 Author Report Share Posted February 16, 2005 πήγα προχτές στον Παζαρόπουλο για ευθυγράμμιση και του λέω του μάστορα ρίξε μια ματιά και στο κιβώτιο γιατί ψιλοσκαλώνει ο λεβιές στις αλλαγές με ΖΕΣΤΟ το αμάξι. έκανε λοιπόν μια ρύθμιση στις ντίζες που συνδέουν τον λεβιέ με το κιβώτιο και τα πράγματα πάνε πολύ καλύτερα τώρα (αν και όχι 100% τέλεια). ρώτησα και για βαλβολίνες και μου είπε ότι στα 58000χλμ που έχω είναι νωρίς να κάνουμε αλλαγή και κοίταξε και αν χρειάζεται συμπλήρωση και μου είπε όχι Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyclon Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Aπ'όσον ξέρω απλώς συμπληρώνεις,έτσι τουλάχιστον μου έχουν πεί στα εξουσιωδοτημένα. Μέχρι στιγμής 80.000 χλμ. και δεν ήθελα συμπλήρωμα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarthVader Posted February 17, 2005 Report Share Posted February 17, 2005 SRG Silicoline από τον γνωστό με τα λιπαντικά στην κάθοδο της Κατεχάκη, στο δεξί χέρι, κατευθυνόμενοι προς Μεσογείων. Απίστευτες αλλά και ακριβές βαλβολίνες που χρησιμοποιούσαν τα Λεόν στο Ενιαίο κάποτε... μιλάμε βάζεις...μέχρι από 5η όπισθεν!Ειδικά όταν ζεσταθούν! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Roulis Posted February 17, 2005 Report Share Posted February 17, 2005 εγω τις αλλαξα προχθες 51,000χλμ. Ηταν καταμαυρες και σε χαλια κατασταση. Εβαλα συνθετικες με ενισχυτικο 45Ε ολα μαζι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bit Posted February 18, 2005 Report Share Posted February 18, 2005 εμένα έχει κολλήσει η βίδα που υπάρχει για να βγαίνουν οι βαλβολίνες και έτσι απλά και μόνο συμπληρώνω. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stel-th Posted February 21, 2005 Report Share Posted February 21, 2005 εμένα έχει κολλήσει η βίδα που υπάρχει για να βγαίνουν οι βαλβολίνες και έτσι απλά και μόνο συμπληρώνω. ← περνω το τριπανι και ερχομαι bit θα του ανοιξουμε μια απο διπλα και θα την ταπωσουμε με φελλο........... χαχαχαχα για βαλβολινες προτυνο καθε 50000 και συνθετικες 70-90 η 75-90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSAKHS-EYBOIA Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΙ ΜΑΡΚΑ ΕΒΑΛΑΝ Η' ΠΟΙΑ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΕΙ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΕ Ο ΦΙΛΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΙΣ SRG SILICONE...ΕΧΕΙ ΑΚΟΥΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ LIQ/MOLY ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ SUBARU; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bluekiller Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 Erotisi.Tora sto service tha allakso kai ego valvolines kai agorasa Motul Gear (Motul)75/90 technosynthese 10euro to litro gia to polaki mou... Mipos ekana malakia ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest white-LSD-golf Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 (edited) κι εγώ τις ίδιες βάζω...75/90 αν τις αλλάξω έγκαιρα θα είμαι πολύ τυχερή αν προλάβω να γλητώσω το σασμανάκι μου απο το κόλυμα!!!! Edited March 26, 2005 by Blue-smart-golf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarthVader Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 Καλημέρα. Αναφορικά με τις LIQ/MOLY , τις έχω χρησιμοποιήσει και δεν είδα επ'ουδενί το αποτέλεσμα που είδα με τις SRG CILICOLINE ΌΤΑΝ ΖΕΣΤΑΘΟΎΝ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSAKHS-EYBOIA Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 πολυ ωραια η παρατηρηση σου & βαση πειρας! αλλο ζορι ομως ο αγωνας & αλλο η κινηση στην πολη.μηπως αργουν πολυ να ζεσταθουν & δεν θα αποδωσουν σε καθημερινη χρηση; ετσι την εχουν πατησει παιδια με αγωνιστικα λαδια..οι υπολοιποι τι λενε για αυτο; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarthVader Posted March 29, 2005 Report Share Posted March 29, 2005 Όταν λές την πάτησαν έτσι ακριβώς όπως λές με αγωνιστικά λάδια, τί εννοείς? Μήπως...δεν ζεσατίνονταν κι αυτά σε καθημερινή χρήση? Αναφορικά με τις βαλβολίνες που προτείνω και τις συνιστώ ανεπιφύλακτα, ενδείκνυνται κυρίως για σκληρή χρήση σε αυτοκίνητα. ¶λλωστε οι περισσότεροι από εμάς έτσι φερόμαστε στα VW μας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSAKHS-EYBOIA Posted March 31, 2005 Report Share Posted March 31, 2005 λενε οτι τα αγωνιστικα λαδια δουλευουν αποκλειστικα σε υψηλους ρυθμους περιστροφης & για συντομο διαστημα.δεν εχουν ομοιοτητα πχ με τα 15/40 που βαζουμε εμεις,εχουν πιο λεπτο φιλμ που δεν βοηθα στο πρωινο ξεκινημα του κινητηρα,δεν τα πανε καλα στις εναλλαγες κρυο η' ζεστη,θελουν πιο συχνη αλλαγη κλπ.εχω ακουσει απο ''παλιους'' να λενε να αποφευγουμε πχ τα 600V motul η' νουμερα 10/60 & να προτιμαμε ημισυνθετικα για καθημερινη & ενιοτε ψιλογρηγορη οδηγηση-αναρωτιεμαι αν ισχυει κατι αναλογο & με τις αγωνιστικες βαλβολινες...πεστε καμια αποψη βρε παιδια Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarthVader Posted April 1, 2005 Report Share Posted April 1, 2005 Αναφορικά με τις SRG Silicoline βαλβολίνες, σας είπα ήδη πολλά! Καμία άλλη βαλβολίνη που έβαλα μετά, όταν τις άλλαξα τελείως δεν είχε την αποτελεσματικότητα, την μαλακή και σίγουρη αίσθηση κουμπώματος των παραπάνω βαλβολίνων. Απλά στα πρωινά ξεκινήματα θέλει μιά κάποια προσοχή. ¶λλωστε όποιος με το που ξεκινήσει το πρωί αρχίσει το σκίσιμο πριν καν φτάσει η θερμοκρασία του κινητήρα στα επιθυμητά επίπεδα, καταστρέφει πολλά περισσότερα από την αξιοπιστία ενός κιβωτίου! Τα Μοτούλ λέγονται 300V !Με τα οποία πάω κι έρχομαι Θεσ/κη-Αθήνα με μέση ωριαία 150 και ο κινητήρας κελαηδάει στο τέλος της διαδρομής! Σχεδόν κανένας δισταγμός και κανένας θόρυβος από βαλβίδες κτλ!Σταθερά πριν τον κόφτη για καμιά ώρα και σα να μη συμβαίνει τίποτα! Προτιμήστε παιδιά τη σειρά 300V της Motul και επιλέξτε τοιξώδες που προτείνει ο κατασκευαστής! Θα με θυμηθείτε! Δεν ενδείκνυται για...60άρια Πόλο με κίνηση αποκλειστικά σπίτι-γραφείο! Εκτός και αν το γραφείο είναι...μετά την Παύλιανη! Αυτά! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TSAKHS-EYBOIA Posted January 4, 2006 Report Share Posted January 4, 2006 καμια αλλη αποψη για βαλβολινες εκτος της αντιπροσωπειας ? αλλη μαρκα που εβαλε καποιος ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltellas Posted July 12, 2006 Report Share Posted July 12, 2006 (edited) Πρώτα πρέπει να μάθω τί βαλβολίνη προτείνει η VAG. Τα σασμάν απαιτούν να τηρούνται οι προδιαγραφές. Θέλουμε GL-4 ή GL-5; Σε τί ιξώδες; 75W90 ή 80W90; Εδώ να μην γίνει λάθος. Ό,τι λέει η VAG και όχι ό,τι νομίζουμε. Από ό,τι ξέρω προτείνει 75W90 αλλά δεν γνωρίζω για το GL. Στα Polo και Golf το σασμάν μέχρι 1.6 παίρνει 1.9lt βαλβολίνη. Στα 1.8T παίρνει 2.3lt. Δεν γνωρίζω για τα καινούρια με τον FSI. Από ό,τι είδα χρειάζεστε βαλβολίνη με ιξώδες 75W90. Δεν αρκεί αυτό όμως. Το επόμενο σημαντικό στοιχείο που χρειάζομαι και μου λείπει είναι εάν τα σασμάν της VAG χρειάζονται βαλβολίνη προδιαγραφής GL-4 ή GL-5. Τα σασμάν (συνήθως με ελικοειδή γρανάζια - Helical gears) που περιέχουν κάποια μπρούτζινα τμήματα (πχ. συγχρονιζέ ή φουρκέτες ή κάτι άλλο) χρειάζονται GL-4 και μάλιστα η GL-5 μπορεί να κάνει ανεπανόρθωτη ζημιά φθείροντας-οξειδώνοντας τα μπρούτζινα (ή χάλκινα ή κίτρινα μέταλλα). Στα σασμάν χωρίς μπρούτζινα και με υποειδή γρανάζια (Hypoid gears) που οι πιέσεις είναι μεγαλύτερες (αυτό εξαρτάται κι από την ισχύ του κινητήρα φυσικά) βάζουμε GL-5 η οποία θα δουλέψει αποτελεσματικότερα από την GL-4 (εδώ η χρήση GL-4 παρότι δεν προτείνεται δεν έχει καταστρεπτικό αποτέλεσμα σε εφαρμογές χαμηλής-μέτριας ροπής πχ έως 1600cc). Υπάρχουν βαλβολίνες GL-5 συμβατές και με GL-4 (δηλ. δεν φθείρουν τα μπρούτζινα). Η προδιαγραφή GL δεν είναι προδιαγραφή ανωτερότητας αλλά καταλληλότητας. Εάν θέλετε να μάθετε τί γρανάζια έχετε στο σασμάν (όσοι γνωρίζετε το σχήμα τους) δείτε εδώ και πείτε μου πού ανήκετε: http://gemini.tntech.edu/~slc3675/me361/lecture/grnts4.html Αυτό το σημείο δεν ήξεραν να μου το απαντήσουν μηχανικοί. Είναι ευκολότερο εάν έχεις δει τα γρανάζια και το διαφορικό και μετά δεις τις εικόνες. Πχ τα γαλλικά έχουν Helical gears και περιέχουν μπρούτζινες φουρκέτες, άρα χρειάζονται προδιαγραφή GL-4. Edited November 13, 2006 by Peryrho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kathgti Posted July 12, 2006 Report Share Posted July 12, 2006 Δυστηχώς δεν έχω ιδεα πως είναι τα γρανάζια μου και αν το σασμάν έχει μπρούτζινα μέρη...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stoilas Posted July 12, 2006 Report Share Posted July 12, 2006 Εάν θέλετε να μάθετε τί γρανάζια έχετε στο σασμάν (όσοι γνωρίζετε το σχήμα τους) δείτε εδώ και πείτε μου πού ανήκετε: Helical θα έλεγα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltellas Posted July 12, 2006 Report Share Posted July 12, 2006 Helical θα έλεγα Έτσι υποθέτω κι εγώ αν και έχω διαβάσει σε παλιό εγχειρίδιο ότι τo Golf GTi του 1977 είχε hypoid gears και απαιτούσε GL-4 βαλβολίνη! Αλλά εντάξει μην κουράζεστε! Έμαθα τί βαλβολίνη θέλουν τα VW! Δεν ξέρω για helical ή hypoid αλλά τελικά η VAG προτείνει 75W90 GL-4 για όλα της τα σασμάν και 75W90 ή 80W90 GL-5 για τα πίσω διαφορικά των τετρακίνητων μοντέλων. Προφανώς θα έχουν κάποια μπρούτζινα τμήματα όπως τα περισσότερα σασμάν. Οπότε μάθαμε τί βαλβολίνη χρειαζόμαστε για τα VW μας. Τώρα μένει να ανακαλύψουμε τις καλύτερες βαλβολίνες σε 75W90 GL-4 για να τις προτιμούμε. Όπως και στα λιπαντικά κινητήρων έτσι καί εδώ οι πλήρως συνθετικές Group IV/V είναι οι καλύτερες, αν και επειδή δεν αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες κι ούτε έρχονται σε επαφή με νερό ή βενζίνη για να οξειδωθούν, οι ορυκτελαϊκές βαλβολίνες μπορούν να είναι εξίσου αποτελεσματικές, τουλάχιστον για τον μέσο και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις οδηγό. Οπότε λοιπόν οι παρασκευαστές που συνηθίζουν να παράγουν Group IV/V λιπαντικά κινητήρων μπορούν και φροντίζουν να παράγουν και Group IV/V λιπαντικά σασμάν-διαφορικών. Μία πρόχειρη λίστα με τέτοιους κορυφαίους παρασκευαστές: AMSOIL, RED LINE, TORCO, Mobil, MOTUL, Silkolene πιθανόν και ELF κλπ. Υπάρχουν φυσικά και άλλοι παρασκευαστές που φημίζονται για τις βαλβολίνες τους όπως η Lubrication Engineer. Αλλά και η Valvoline, Castrol, LIQUI MOLY, ARAL κλπ μπορούν να βγάζουν καλή βαλβολίνη. Το ζητούμενο τώρα είναι να δούμε ποιοί παράγουν βαλβολίνη που να απευθύνεται σε μας και να δούμε από τα λοιπά τεχνικά τους χαρακτηριστικά ποιές μπορούμε να ξεχωρίσουμε. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giannispolo Posted July 13, 2006 Report Share Posted July 13, 2006 (edited) Να προσθέσω σε όλα αυτά τα ωραία που μας είπε ο συνάδελφος Miltellas, τον λέω συνάδελφο μπορεί να μην είναι μηχανολόγος αλλά ξέρει και ασχολείτε και αυτό έχει περισσότερη σήμερα σημασία. GL=ισούται με τα αρχικά των Λέξεων: Gear Lubrication To GL-4 είναι για χειροκίνητα κιβώτια και ελικοειδή κωνικά γρανάζια και υποειδή γρανάζια στα διαφορικά. χρησιμοποιείται για μεσαία προς υψηλά φορτία Το GL-5 είναι μόνο για υποειδή διαφορικά και κάποια άλλα είδη γραναζιών και είναι ισοδύναμο με την MIL-2105-D. Για όσους δεν ξέρουν οι προδραγιαφές MIL είναι οι αμερικάνικες στρατιωτικές και κυβερνητικές προδραγραφές. by the way πολύ καλό site το παραπάνω Edited July 13, 2006 by giannispolo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltellas Posted July 13, 2006 Report Share Posted July 13, 2006 (edited) Πολύ χρήσιμη η διασαφήνισή σου Γιάννη. Όμως δεν είμαι συνάδελφος (ευχαριστώ πολύ πάντως για την τιμή!). Είμαι απλός χομπίστας αλλά διαβάζω περί λιπαντικών από το 2002 ελληνική και ξένη βιβλιογραφία (η ξένη μέσω Internet και υπάρχει άφθονη από καθαρά επιστημονική έως τελείως "φιλοσοφική"). Έχω μελετήσει και το νόημα των τεχνικών χαρακτηριστικών των λιπαντικών. Επικοινωνώ και με αλληλογραφία με καθηγητές πανεπιστημίων ή τεχνικούς τμημάτων εξέλιξης λιπαντικών (στους οποίους η ασχετοσύνη μου έχει γίνει παραδόξως συμπαθής γιατί μου απαντάνε - δεν το συνηθίζουν πιστεψέ με). Οι πιο συνεργάσιμοι είναι της AMSOIL και RED LINE (αυτό να ξέρεις δεν είναι τυχαίο και παράταιρο με το γεγονός ότι αποτελούν την αφρόκρεμα των λιπαντικών στις ΗΠΑ). Οι όποιες γνώσεις μου από όλα αυτά προέρχονται. Παρακολουθώ επίσης όσο μπορώ για να μάθω για τις πλέον πρόσφατες εξελίξεις στα λιπαντικά. Πρόκειται για τις πολυπλοκότερες χημικές ενώσεις που έφτιαξε ο άνθρωπος και το να λέω "παρακολουθώ τις εξελίξεις" ακούγεται λίγο κωμικό. Αλλά καταλαβαίνεις ότι απλά μου αρέσει να ασχολούμαι και ό,τι μαθαίνω καλό μου κάνει τελικά. Edited July 13, 2006 by Miltellas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...