Jump to content
Guest fallen

Vw Group - Λάδια, τι παίζει;;; [Γενική Συζήτηση]

Recommended Posts

4 hours ago , nikdev said:

To 505 ειναι για πετρέλαιο.

Σου εγραψε μαζι 502 και 504 επειδη ειναι βενζινης και οι 2προδιαγραφες.

 

Το θεμα κλειδωνει θα μεταφερθουν στο αλλο με τα λαδια.

 

Vw 504 5w30 στο μοτέρ 1.4 tsi

ή vw 502 5w40

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Να σαι καλα ευχαριστω

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago , nikdev said:

Θα πρέπει να προσέξεις, φαντάζομαι έχεις ασχοληθεί με το να ψάξεις τα λάδια στο BITOG, ότι το engineered for ,

δεν είναι το ίδιο με το  approved oil by Vw. Αν ξεπεράσουμε το τυπικό και γιατί γράφετε έτσι για να μην μακρηγορήσουμε, παρακάτω έχω ένα πινακάκι με 2 από τα σημαντικότερα λάδια της αγοράς.

 

To Mobil 1 Esp Formula 5w30 και το Liqui Moly Toptec 4200 5w30 σε σχέση με το Amsoil που παραθέτεις

 

                     Mobil LM     Amsoil

Flashpoint  254    232       228

Viscosity

40                72.8    70        68.4

100              12.1    12.3    11.6

 

Προσωπικά με το Troc, που το πήρες καινούργιο φαντάζομαι θα πήγαινα με ένα από τα 2.

 

Γενικά ενώ είχα πολλά μοτέρ βελτιωμένα ή εργοστασιακά, ποτέ δεν μου έκατσαν καλά τα λάδια amsoil ώστε να τα βάλω.

Λίγο θες η τακτική παλαιότερα να μην αναγράφουν καμιά πληροφορία, λίγο η μυστικοπάθεια, λίγο το hype που υπήρχε τα είχα αποφύγει.

 

Φυσικά, καθένας κρίνει και βάζει στο καμάρι του αυτό που κρίνει ο ίδιος καλύτερο.. :drinks:

 

Ναι, το αμάξι είναι 8 μηνών (12/2019).                                                                         Το είχα λάβει υπ’ όψιν μου ότι αυτά τα λάδια στο δοχείο τιτλοφορούνται ως engineered for…Ωστόσο, στο BITOG (λίστα Ιανουαρίου 2018) που το είχα ψάξει, η VW το έχει ως approved και αυτό με παρακίνησε να το βάλω + κάποιες πολύ καλές εντυπώσεις 2-3 γνωστών μου, οι οποίοι βέβαια το ‘φορούσαν’σε BMW.

Από τα δύο λάδια που γράφεις, τo Mobil 1 Esp 5w30 το έχω μεν σε υπόληψη, αλλά δεν το χρησιμοποίησα ποτέ και σε κανένα αυτοκίνητο μου (όλα εργοστασιακά) διότι…σκιάχτηκα (!) από όσα διάβαζα ή και άκουγα κατά καιρούς για μαϊμουδιές στο συγκεκριμένο προϊον!. Όσο για το Liqui Moly Toptec 4200 5w30, το έβαζα επι 4 χρόνια στο Passat B7 (1,4 tsi – 122 hp) που μέχρι προ 2ετίας κυκλοφορούσα και δεν έχω άσχημες εντυπώσεις. Ας πούμε ότι το βαρέθηκα (!) και ότι ήθελα κάτι άλλο για τον 1,5 κινητήρα που έχω τώρα με τα 150 hp και ο οποίος έχει κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τον 1,4 των 122 hp.

Το Amsoil, πράγματι έχει χαμηλότερες τις συγκεκριμένες τιμές που αναφέρεις σε σχέση με τα άλλα δύο, αλλά το θέμα μου είναι ότι πλέον έχω σχεδόν καθημερινά cold start (1-2 / ημέρα) και ο δείκτης 68,4 στους 40 με εξυπηρετεί περισσότερο και γι αυτό η επιλογή μου (εκτός βέβαια των θετικών ως άνω σχολίων που ανέφερα)..Το δε 11,6 στους 100 C δεν το θεωρώ κακή τιμή, καθώς απο τον ρυθμό που ανεβάζω θερμοκρασία στα υψηλά φορτία (γκάζια > 130 km) και στη συνέχεια την κατεβάζει πολύ γρήγορα, νομίζω πως δείχνει ότι το συγκεκριμένο λάδι έχει καλή απαγωγή θερμότητας / θερμική αγωγιμότητα. Άλλωστε, η πλειονότητα των λιπαντικών 5w-30 κάπου εκεί γύρω κινείται, με πολυ μικρές διαφορές (11,6 - 11,8)...Any way..τα πολλά πολλά με πατιλίκια κλπ τα έχω κόψει εδω και κανα 2-3 χρονια, οπότε οι θερμοκρασίες μου δεν ξεπερνούν συνήθως τους 110 - 115 C...

Edited by pafsi
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, nikdev said:

Θα πρέπει να προσέξεις, φαντάζομαι έχεις ασχοληθεί με το να ψάξεις τα λάδια στο BITOG, ότι το engineered for ,

δεν είναι το ίδιο με το  approved oil by Vw. Αν ξεπεράσουμε το τυπικό και γιατί γράφετε έτσι για να μην μακρηγορήσουμε, παρακάτω έχω ένα πινακάκι με 2 από τα σημαντικότερα λάδια της αγοράς.

 

To Mobil 1 Esp Formula 5w30 και το Liqui Moly Toptec 4200 5w30 σε σχέση με το Amsoil που παραθέτεις

 

                     Mobil LM     Amsoil

Flashpoint  254    232       228

Viscosity

40                72.8    70        68.4

100              12.1    12.3    11.6

 

Προσωπικά με το Troc, που το πήρες καινούργιο φαντάζομαι θα πήγαινα με ένα από τα 2.

 

Γενικά ενώ είχα πολλά μοτέρ βελτιωμένα ή εργοστασιακά, ποτέ δεν μου έκατσαν καλά τα λάδια amsoil ώστε να τα βάλω.

Λίγο θες η τακτική παλαιότερα να μην αναγράφουν καμιά πληροφορία, λίγο η μυστικοπάθεια, λίγο το hype που υπήρχε τα είχα αποφύγει.

 

Φυσικά, καθένας κρίνει και βάζει στο καμάρι του αυτό που κρίνει ο ίδιος καλύτερο.. :drinks:

 

τα Mobil formula esp έχουν καταργηθεί...υπάρχουν τα Mobil esp με λίγο αλλαγμένα χαρακτηριστικά 

 

https://www.mobil.com/en-GB/Passenger-Vehicle-Lube/pds/GL-XX-Mobil-1-ESP-5W30

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 29/8/2020 at 11:01 ΜΜ, Derv_7 said:

τα Mobil formula esp έχουν καταργηθεί...υπάρχουν τα Mobil esp με λίγο αλλαγμένα χαρακτηριστικά

....και με ελλιπή ενημέρωση στα specs, για λοιπούς βασικούς δείκτες (απ' όσο βλέπω στο link που ανέβασες)...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pafsi said:

....και με ελλιπή ενημέρωση στα specs, για λοιπούς βασικούς δείκτες (απ' όσο βλέπω στο link που ανέβασες)...

ναι έτσι είναι η πολιτική της Mobil αλλά από οτι έχω ψαχτεί έχει εξίσου καλά χαρακτηριστικά

.Από οτι διαβάζω στα φόρουμ είναι στην 3άδα με τα καλύτερα λάδια.

Δες ένα λινκ πιο κάτω με μεταφραστή για να καταλάβεις.

Απλά στην Ελλάδα δεν έχουμε καταστήματα τύπου walmart που μπορείς να βρείς αξιόπιστα  αυθεντικά parts σε πολύ καλές τιμές. Οπότε και για τα Mobil δεν είναι 100% σίγουρο οτι θα πάρεις το καλό πράγμα..

Για παράδειγμα τα castrol είναι υπεραρκετά για τα αυτοκίνητα μας.... απλά σε τρώει το σκουλήκι αν είναι 100% original.

Ακόμα και σε αντιπροσωπεία μπορεί να σου βάλουν fake. Δεν έχουμε στην Ελλάδα σοβαρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς στο εμπόριο και τα μη γνήσια πλέον είναι πάρα πολύ δύσκολο να τα ξεχωρίσεις. Μπορείς να καταλάβεις μόνο της καραμπινάτες περιπτώσεις. 
Προσωπικά αν ήμουν σίγουρος οτι μπορώ να βρώ γνήσια castrol σε καλή φυσικά τιμή (και όχι φαρμακείο) δεν θα καθόμουνα να ψάχνομαι.

 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/34484-mobil1-esp-5w-30-свежее-new-2018/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago , Derv_7 said:

ναι έτσι είναι η πολιτική της Mobil αλλά από οτι έχω ψαχτεί έχει εξίσου καλά χαρακτηριστικά

.Από οτι διαβάζω στα φόρουμ είναι στην 3άδα με τα καλύτερα λάδια.

Δες ένα λινκ πιο κάτω με μεταφραστή για να καταλάβεις.

Απλά στην Ελλάδα δεν έχουμε καταστήματα τύπου walmart που μπορείς να βρείς αξιόπιστα  αυθεντικά parts σε πολύ καλές τιμές. Οπότε και για τα Mobil δεν είναι 100% σίγουρο οτι θα πάρεις το καλό πράγμα..

Για παράδειγμα τα castrol είναι υπεραρκετά για τα αυτοκίνητα μας.... απλά σε τρώει το σκουλήκι αν είναι 100% original.

Ακόμα και σε αντιπροσωπεία μπορεί να σου βάλουν fake. Δεν έχουμε στην Ελλάδα σοβαρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς στο εμπόριο και τα μη γνήσια πλέον είναι πάρα πολύ δύσκολο να τα ξεχωρίσεις. Μπορείς να καταλάβεις μόνο της καραμπινάτες περιπτώσεις. 
Προσωπικά αν ήμουν σίγουρος οτι μπορώ να βρώ γνήσια castrol σε καλή φυσικά τιμή (και όχι φαρμακείο) δεν θα καθόμουνα να ψάχνομαι.

 

https://www.oil-club.ru/forum/topic/34484-mobil1-esp-5w-30-свежее-new-2018/

Είναι γεγονός, πως είναι λίγα τα λιπαντικά που αναγράφουν όλες τις τιμές στα specs τους…

Μου θύμισες τώρα και μια περίπτωση με την TOTAL πριν κανα 6μηνο, που τους είχα ρωτήσει μέσω μεϊλ το γιατί στα επίσημα specs του Total Quartz Ineo 5W-30 δεν αναφέρονται π.χ. HTHS, TBN κλπ, και αν είναι δυνατόν να με ενημερώσουν, η απάντηση τους ήταν (άκουσον άκουσον!) ότι "αποτελούν μυστική φόρμουλα της εταιρίας και δεν γίνεται να γνωστοποιηθούν" (!!!)...

Συμφωνώ επίσης, ότι τα mobil ανήκουν στην υψηλή κατηγορία καλών λαδιών…Ωστόσο, το δοχείο / ετικέτα που εμφανίζεται στο link που ανέβασες, δεν νομίζω ότι κυκλοφορεί στην Ελλάδα σαν σύνθεση υλικού (ίσως και specs)..Μπορεί να κάνω και λάθος, βέβαια.

Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις, σε ο,τι αφορά στα φαινόμενα ‘μαϊμού’ λαδιών ειδικά στη χώρα μας και της ανυπαρξίας ελεγκτικών μηχανισμών…Είναι βέβαια και ένας από τους κύριους λόγους που οι περισσότεροι ψαχνόμαστε με μάρκες και χαρακτηριστικά, χωρίς και πάλι να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε επιλέξει το καλύτερο για το αμάξι μας….Φαύλος κύκλος το λάδι !

Πάντως, θέλω να πιστεύω ότι τα Amsoil που χρησιμοποιώ είναι original, καθώς 1) οι Αμερικάνοι - απ’ όσα διαβάζω / ακούω - δεν παίζουν με τα λάδια παραγωγής τους και 2) τα κάνω παραγγελία και μου έρχονται από τον επίσημο εισαγωγέα (όχι ότι και πάλι είμαι 100% σίγουρος!!!:spiteful::lol:)

Edited by pafsi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Castrol Edge Professional ή Castrol Edge Turbo Diesel (σε πετρελαίου κινητήρα)

VW Tiguan Allspace 2.0 TDI Biturbo 240HP DSG7 R-Line 7seater

Link to comment
Share on other sites

27 λεπτά πριν , gousias said:

Τα Liqui Molly τι λένε;

:thumbsu:

LM Toptec 4100

812I0NC2mmL._SL1500_.jpg

Edited by nikdev
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Στο τελευταίο σέρβις έβαλα σε caxc κινητήρα το amsoil 5w40 european formula AFL c3 mid saps vw 502. Οι εντυπώσεις μεχρι τωρα είναι καλές. Το αυτοκίνητο δουλεύει πολύ ωραία, τον κινητήρα τον αισθάνομαι πιο πρόθυμο, η κατανάλωση δείχνει να βρίσκεται στα επίπεδα των 5w30 (θα το παρακολουθήσω περισσότερο). Στο ρελαντί η στιγμιαία κατανάλωση από 0,7-0,6 έπεσε στο 0,5-0,4. Ελπίζω να μειωθεί και η κατανάλωση λαδιού (τελευταία μέτρηση 1,4 λίτρα λαδιού στα 6000χλμ).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολλα καιει. Ποσα χλμ εχει;


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 29/8/2020 at 10:35 ΜΜ, pafsi said:

Ναι, το αμάξι είναι 8 μηνών (12/2019).                                                                         Το είχα λάβει υπ’ όψιν μου ότι αυτά τα λάδια στο δοχείο τιτλοφορούνται ως engineered for…Ωστόσο, στο BITOG (λίστα Ιανουαρίου 2018) που το είχα ψάξει, η VW το έχει ως approved και αυτό με παρακίνησε να το βάλω + κάποιες πολύ καλές εντυπώσεις 2-3 γνωστών μου, οι οποίοι βέβαια το ‘φορούσαν’σε BMW.

Από τα δύο λάδια που γράφεις, τo Mobil 1 Esp 5w30 το έχω μεν σε υπόληψη, αλλά δεν το χρησιμοποίησα ποτέ και σε κανένα αυτοκίνητο μου (όλα εργοστασιακά) διότι…σκιάχτηκα (!) από όσα διάβαζα ή και άκουγα κατά καιρούς για μαϊμουδιές στο συγκεκριμένο προϊον!. Όσο για το Liqui Moly Toptec 4200 5w30, το έβαζα επι 4 χρόνια στο Passat B7 (1,4 tsi – 122 hp) που μέχρι προ 2ετίας κυκλοφορούσα και δεν έχω άσχημες εντυπώσεις. Ας πούμε ότι το βαρέθηκα (!) και ότι ήθελα κάτι άλλο για τον 1,5 κινητήρα που έχω τώρα με τα 150 hp και ο οποίος έχει κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τον 1,4 των 122 hp.

Το Amsoil, πράγματι έχει χαμηλότερες τις συγκεκριμένες τιμές που αναφέρεις σε σχέση με τα άλλα δύο, αλλά το θέμα μου είναι ότι πλέον έχω σχεδόν καθημερινά cold start (1-2 / ημέρα) και ο δείκτης 68,4 στους 40 με εξυπηρετεί περισσότερο και γι αυτό η επιλογή μου (εκτός βέβαια των θετικών ως άνω σχολίων που ανέφερα)..Το δε 11,6 στους 100 C δεν το θεωρώ κακή τιμή, καθώς απο τον ρυθμό που ανεβάζω θερμοκρασία στα υψηλά φορτία (γκάζια > 130 km) και στη συνέχεια την κατεβάζει πολύ γρήγορα, νομίζω πως δείχνει ότι το συγκεκριμένο λάδι έχει καλή απαγωγή θερμότητας / θερμική αγωγιμότητα. Άλλωστε, η πλειονότητα των λιπαντικών 5w-30 κάπου εκεί γύρω κινείται, με πολυ μικρές διαφορές (11,6 - 11,8)...Any way..τα πολλά πολλά με πατιλίκια κλπ τα έχω κόψει εδω και κανα 2-3 χρονια, οπότε οι θερμοκρασίες μου δεν ξεπερνούν συνήθως τους 110 - 115 C...

Ευχαριστημένος για το T-ROC για την επιλογή των AMSOIL;

Πόσα χλμ κρατάς τα λάδια σου; Έχεις δει καθόλου κατανάλωση με τα λάδια αυτά;

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago , Gianni$ said:

Ευχαριστημένος για το T-ROC για την επιλογή των AMSOIL;

Πόσα χλμ κρατάς τα λάδια σου; Έχεις δει καθόλου κατανάλωση με τα λάδια αυτά;

Πολύ ευχαριστημένος, με αθόρυβο και χωρίς το παραμικρό τρέμουλο το ρελαντί, κατά πάγια τακτική αλλάζω λάδια πάντα σε 7.500-8.000 km επειδή κινούμαι αρκετά σε πόλη, κατανάλωση δεν έχω δει πάνω από 100-150 ml τα οποία συμπλήρωσα πρόσφατα με περίπου 2.800 χλμ που τα έχω μέσα και βέβαια δεν μιλάω για κατανάλωση εντός πόλης, αλλά για 3-4 ταξίδια που έκανα με ταχύτητες μεταξύ 120-170 km/h...κι επειδή το παρακολουθώ τακτικά, στην πόλη δεν χάνει σταγόνα...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago , nikdev said:

Πολλα καιει. Ποσα χλμ εχει;


Sent from my iPhone using Tapatalk

Έχει 225.000 χλμ, αλλά το φαινόμενο άρχισε να εμφανίζεται μετά τα 170,000 χλμ. Επίσης, περίεργο μου φαίνεται το γεγονός ότι μπορεί μέχρι πχ τα 3000 - 4000 χλμ να μην κάψει λάδι και στα επόμενα 1000 - 2000 να θέλει 1 λίτρο σχεδόν συμπλήρωμα. Αυτό έχω διαπιστώσει. Επίσης, τα μπουζί (τα αλλάζω κάθε 30.000 χλμ στο μισό απ΄ότι λέει ο κατασκευαστής) όταν τα βγάζω είναι καθαρά, δεν έχουν υπολείμματα. Να φταίει η τουρμπίνα; δε ξέρω. Μαζεύει μάκα στο σημείο σύνδεσης της τουρμπίνας με το φίλτρο αέρα, αλλά στο συνεργείο είπαν ότι είναι οι αναθυμιάσεις. Πάντως με το amsoil βλέπω το αυτοκίνητο πιο πρόθυμο, τουλάχιστον σε αίσθηση, σαν να ανέκτησε δύναμη, βέβαια βάζω πλέον 98αρα βενζίνη αντί 95, καθώς και με χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης σε σχέση με το LM 4100 top tec που έβαζα μέχρι πρόσφατα.

Edited by tpap
Link to comment
Share on other sites

Δες τον άξονά της, θα έχει κάποια μπόσικα και σίγουρα τα δαχτυλίδια στεγανοποίησης θα έχουν φυσιολογική φθορά.

Με ένα cartridge ξεμπερδεύεις και είναι σαν καινούργιο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 λεπτά πριν , nikdev said:

Δες τον άξονά της, θα έχει κάποια μπόσικα και σίγουρα τα δαχτυλίδια στεγανοποίησης θα έχουν φυσιολογική φθορά.

Με ένα cartridge ξεμπερδεύεις και είναι σαν καινούργιο.

Ευχαριστώ. Θα πάω σε ένα τουρμπινά να το δει.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή με κάποια μέλη έχουμε τον ίδιο κινητήρα  (1.0 tsi ) θα ήθελα να μοιραστώ τις πρώτες εντυπώσεις μου μετά από 3000 km με το Liqui Moly top tec 4200.

Αρχικά παρατήρησα οτι σχεδόν δεν καταλαβαίνεις οτι έχεις 3 κύλινδρο...αθόρυβος ο κινητήρας.

Πολύ στρωτή λειτουργία σε όλες τις φάσεις. Από την στιγμή που είναι κρύος μέχρι και όταν πιέζεται στις ψηλές στροφές.

Με άλλα λόγια σαν να έχω μέσα castrol αλλά με λιγότερο θόρυβο και χωρίς ταρακουνήγματα. 

Θερμοκρασία.....2-3 c βαθμούς πιο πάνω. από τα castrol.

Στα θετικά οτι έρχεται γρήγορα σε θερμοκρασία λαδιού 85 c. Επίσης όταν το ψηλοπίεσα στην εθνική η θερμοκρασία δεν εκτοξεύτηκε αμέσως στους 100 και γενικά δύσκολα το πάς πάνω από 100 με 105.

Αυτά τα λίγα για τα χιλιόμετρα που έχω κάνει. Έχω μείνει ευχαριστημένος μέχρι τώρα.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Επειδή με κάποια μέλη έχουμε τον ίδιο κινητήρα  (1.0 tsi ) θα ήθελα να μοιραστώ τις πρώτες εντυπώσεις μου μετά από 3000 km με το Liqui Moly top tec 4200.
Αρχικά παρατήρησα οτι σχεδόν δεν καταλαβαίνεις οτι έχεις 3 κύλινδρο...αθόρυβος ο κινητήρας.
Πολύ στρωτή λειτουργία σε όλες τις φάσεις. Από την στιγμή που είναι κρύος μέχρι και όταν πιέζεται στις ψηλές στροφές.
Με άλλα λόγια σαν να έχω μέσα castrol αλλά με λιγότερο θόρυβο και χωρίς ταρακουνήγματα. 
Θερμοκρασία.....2-3 c βαθμούς πιο πάνω. από τα castrol.
Στα θετικά οτι έρχεται γρήγορα σε θερμοκρασία λαδιού 85 c. Επίσης όταν το ψηλοπίεσα στην εθνική η θερμοκρασία δεν εκτοξεύτηκε αμέσως στους 100 και γενικά δύσκολα το πάς πάνω από 100 με 105.
Αυτά τα λίγα για τα χιλιόμετρα που έχω κάνει. Έχω μείνει ευχαριστημένος μέχρι τώρα.
 
 
Κάνε 2-3 αλλαγές εκεί θα φανεί σίγουρα..τι να σου πω εγώ σε μια βδομάδα θα κάνω την 3η αλλαγή με Castrol.. τι σε δυσαρέστησε και άλλαξες?δεν είναι ότι καλύτερο να αλλάζεις συνέχεια λάδι..

Στάλθηκε από το MI 8 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, gianniskar said:

Κάνε 2-3 αλλαγές εκεί θα φανεί σίγουρα..τι να σου πω εγώ σε μια βδομάδα θα κάνω την 3η αλλαγή με Castrol.. τι σε δυσαρέστησε και άλλαξες?δεν είναι ότι καλύτερο να αλλάζεις συνέχεια λάδι..

Στάλθηκε από το MI 8 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

χαχαχαχα..απλά ήθελα να είμαι σίγουρος οτι δε. μπαίνουν μαιμού λάδια.

Δεν πρόκειται να ξανά αλλάξω πλέον θα μείνω στα LM

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, gousias said:

Τελικά είναι καλύτερα τα Liqui Molly;

οι Άγγλοι λένε συνέχεια ´it’s nice if you like it’

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.