Jump to content
JDL9

ΕΠΙΣΗΜΩΣ Golf Mk6

Recommended Posts

Καλό φαίνεται. Αν δεν το δούμε βέβαια να τσουλάει δεν μπορούμε να πούμε και πολλά λόγια. Στις φωτό και εγώ ωραίος φαίνομαι...

Link to comment
Share on other sites

Εξωτερικα δε μπορεις να βγαλεις συμπερασματα μιας και μιλαμε για τη βασικη πενταθυρη εκδοση που λογικα θα απεχει πολυ απο την εκδοση του gti...Εσωτερικα ομως με απογοητευσε καπως αφου φαινεται ανεμπνευστο και μου φερνει λιγο σε focus...(λιγο ειπα μη βαρατε..) Και η κονσολα αναμεσα στα καθισματα δεν ξερω κατι με χαλαει..πολυ ψηλα ο λεβιες λες και θα οδηγησουμε Panda..

Link to comment
Share on other sites

το εσωτερικό στις μπρωστινές πόρτες μου θυμίζει Passat CC όπως και η κονσόλα, και το πίσω είναι κάπως αλλα η μούρη είναι ορέα!

Link to comment
Share on other sites

Επίσημο: Η VW ανακοίνωσε το Golf VI

vw-golf-vi-3.jpg

Μετά την ανεπίσημη παρουσίαση του νέου golf χθες, ήρθε σήμερα η σειρά της VW να το επιβεβαιώσει.

Το νέο golf θα λανσαριστεί στην Ευρώπη απο τον Οκτώμβριο με την τιμή να ξεκινά απο τα 16500 Ευρο.Στη συνέχεια θα λανσαριστεί στις αγορές της Αφρικής, της Ασίας, της Αυστραλίας και της Βόρειας Αμερικής.

Η VW λέει οτι το νέο Golf είναι ποιο τρισδιάστατο απο το τωρινό μοντέλο. Λέει ότι έχει εμφανή σημάδια απο το Scirocco στο εξωτερικό και απο το Passat CC στο εσωτερικό.

Απο κινητήρες το νέο golf θα είναι διαθέσιμο με 4 βενζινοκινητήρες και 2 πετραιλαιοκινητηρες των 1.9L και 2.0L TDI. Το DSG θα αντικαταστήσει όλα τα αυτόματα κιβώτια που υπάρχουν στο 5αρι. Επίσης τα ηλεκτρονικά συστήματα του νέο Golf θα είναι αναβαθμισμένα με την παρουσία των automatic distance control (ACC),adaptive chassis control (DCC), park steering assistant, και ενός αναβαθμισμένου ESP.

Vw Golf VI Gallery

vw-golf-vi-1-150x150.jpg vw-golf-vi-2-150x150.jpg vw-golf-vi-3-150x150.jpg

vw-golf-vi-4-150x150.jpg vw-golf-vi-5-150x150.jpg vw-golf-vi-6-150x150.jpg

Κάντε κλικ στις εικόνες για high res φωτογραφίες

Via : VW

Ακολουθεί η επίσημη ανακοίνωση της VW στα αγγλικά

PRESS RELEASE

The Best Golf of All Times

Wolfsburg, 05 August 2008 - GolfΆs high levels of value and comfort nullify class distinctions

  • New Golf design points the way to VolkswagenΆs future
  • TDI, TSI and DSG systems improve fuel economy by up to 28 percent
  • First Golf with adaptive chassis and automatic distance control

Volkswagen is unveiling its most important automotive secret of the year: the new Golf. The car – EuropeΆs most successful with more than 26 million sold – was improved in all areas. “This sixth generation of Golf cars will completely redefine the quality and comfort level of its class over broad categories, offering more customer value than ever before”, says Prof. Dr. Martin Winterkorn, Chairman of the Board at Volkswagen AG. The European market launch of the new Golf will begin in October; following in succession will be Africa, Asia, Australia and North America. The entry price for the German market is around 16,500 Euros.

Innovative power – the Golf democratizes progress

The clear and powerful design of the new Golf is showing the entire brand the way to the future. Its acoustic properties and the overall comfort of the Volkswagen tear down class distinctions. Innovative engines and transmission technologies lower fuel consumption by up to 28 percent. All gasoline and diesel engines satisfy limits of the future EU-5 standard.

Assistance systems such as “automatic distance control” (ACC), “adaptive chassis control” (DCC) and the “park steering assistant” bring additional top technologies on board the Golf. A new ESP system, with finer response over its control range, further optimized crash properties, seven airbags including knee airbag, the special head restraints (WOKS) that counteract whiplash trauma, a “seatbelt detection” feature debuting in the rear seating area of the Golf and daytime running lights – that are standard equipment – provide for a maximum level of safety.

Exterior design – Precision in a new form

The high value of the new Golf is reflected par excellence in its stylish design; all key body elements were redesigned: “We have cast the GolfΆs core components in a precise, new mold”, explains Walter de Silva. And the Italian design chief of the German corporation emphasizes this: “The Golf is the global icon car making. So the architecture and graphic form of new model are also absolutely clear and unique.” At the same time, the sixth Golf has a sportier and more distinctive appearance than any previous generation of the model series. De Silva: “It is more accentuated, more three-dimensional than its predecessor; with precisely defined lines and edges, and with finely proportioned flared surfaces and recesses.” And Klaus Bischoff, Chief Designer for the Volkswagen brand, adds: “Every detail is uncompromisingly aimed at improving value.”

Especially in a direct comparison of generations five and six, it becomes clear just how much the new Golf has changed. The team headed up by de Silva and Bischoff sought to crystallize out the “essential DNA” of the model series and send it on a trip to the future. These stylistic characteristics include the clear front end of the first generation and the C-pillar that was perfected in the fourth generation.

The roof section now rests – similar to the new Scirocco – on a dominant filled out shoulder section. Responsible for this is a prominent curving line that – like a muscle trained down to the last fiber – extends from the headlights back to the taillights. In its side profile, this line – which Volkswagen Design calls the “character line” – also gives the new Golf a fuller, lower stance on the road from a side perspective.

All body surfaces are generally more relaxed, more athletic. In front the new car takes up the horizontally aligned radiator grille trim strip between the headlights of the first Golf generation; the grille itself is high-gloss black. The lines of the bumper match those of the radiator grille. Beneath this is an adjacent section with another air scoop. Also arranged on a black background are the chrome light housings of the dynamically styled headlamps.

In the rear too is characterized by a dominance of horizontal lines. The taillights – very wide now – are identified among other things by an unmistakably unique night design. Stylistically – with their crystal-clear lines for the turn signal and backup lamps – they bear a resemblance to the taillights of the Touareg. Overall, the image of the new Golf – in the interplay of all of its design characteristics – is one of a significantly wider, flatter and even more high-end car.

Interior – imploding class distinctions

The carΆs exceptional value also applies to the newly designed interior, whose refined surfaces and features completely transform class distinctions, both to the touch and visually, especially in the cockpit area. The appearance and layout of materials and details such as brushed chrome accents and round instruments derived directly from those of the Passat CC leave the impression that one is actually sitting in a car of the next higher segment. Ergonomic properties of the carΆs interior were also further developed. For example, all operating controls are even easier to use. They include the control of the automatic climate control system (Climatronic) – presented for the first time on the Passat CC – and the power window controls that are now located further forward in the door trim, making them easier to access.

There is a common thread here: VolkswagenΆs typical attention to perfection of every detail in the car. Take the example of “seatbelt detection” in the rear: if the Golf is ordered with rear side airbags, the user can recognize on the multifunctional display in the cockpit whether the occupants have their seatbelts fastened in the rear – separately for each seat. Or take the example of leather seats: a new, more robust leather surface is being used. Or the example of the cargo area: four practical hooks ensure that after shopping, the contents of shopping bags are not strewn across the cargo area. Or the example of the outside mirrors: thanks to an aerodynamically optimized shape they get significantly less dirty. They are easier to adjust from the interior, since the power mirror adjustment control is now located further up and more forward in the door trim.

Noise reduction – the quietest Golf since the first model

The new Golf is characterized by first-class acoustic properties. A special damping film in the windshield also reduces driving noises, as does the newly developed seal concept for the doors and side window guides. The new shape of the outside mirrors also significantly reduces wind noise. Furthermore, special modifications were made to acoustically isolate the engine and passenger compartments from one another better. Very quiet rolling tires and new engine bearings round out the noise reduction package.

Diesel engines – migration to common rail injection

Making a significant contribution to the pioneering acoustic properties are the exceptionally quiet TDI common rail engines being used in the Golf for the first time. Two balancer shafts also put an end to undesirable vibrations. Plans call for a TDI power range extending from 66 kW / 90 PS to 125 kW / 170 PS. Right at the market launch, Volkswagen will be offering the Golf with two 2.0 liter TDI engines; they output 81 kW / 110 PS and 103 kW / 140 PS. Always there as production equipment: a diesel particulate filter (DPF).

The new TDIs are exceptionally fuel efficient. The 110 PS strong entry-level diesel is satisfied with 4.5 liters of fuel (119 g/km CO2) per 100 kilometers – that represents a 0.6 liter reduction! Even the 140 PS version only requires 4.9 liters of diesel (129 g/km CO2), which is 0.6 liters less.

Gasoline engines – more economical than ever before

Four variants will define the range of gasoline engines in the launch phase: 59 kW / 80 PS, 75 kW / 102 PS, 90 kW / 122 PS and 118 kW / 160 PS. Starting at 90 kW / 122 PS, the TSI engines come with supercharger and/or turbocharger. The fact is that the gasoline engines too are pioneering when it comes to fuel economy. The optimized 80 PS entry-level engine consumes just 6.4 liters of Super per hundred kilometers (149 g/km CO2) – that is 0.5 liters less than the previous model. The other TSI engines are also taking the stage as prime examples of efficiency: at 122 PS the new Golf 1.4 TSI consumes just 6.2 liters of Super (144 g/km CO2); this yields a fuel consumption advantage of 0.1 liters. Even the new 160 PS top version of the 1.4 TSI attains an excellent value at 6.3 liters. Compared to the retired 150 PS FSI, the 160 PS TSIΆs fuel consumption was even lowered by 1.6 liters.

DSG – replaces conventional automatic

With the exception of the entry-level versions, all gasoline and diesel engines can be paired with VolkswagenΆs dual clutch transmission (DSG). Depending on the engine torque, either a 6-s0eed or 7-speed DSG is used. On the Golf, the extremely efficient and agile DSG has thereby replaced the classic torque converter automatic. Just how efficient the alliance of TSI plus DSG can be is demonstrated by the average fuel consumption of the 1.4 TSI with 160 PS and 7-speed DSG: 6.0 liters (139 g/km CO2). This high-tech duo replaces the 2.0 FSI with 150 PS and 6-speed automatic. Average fuel consumption there: 8.3 liters. Savings: 2.3 liters per hundred kilometers or 28 percent – progress in its best form.

Autoblog.gr

Link to comment
Share on other sites

Το έχουμε ξαναδεί το έργο.

Τώρα δεν σας αρέσει και σας φαίνεται συντηρητικό.

Σε ένα χρόνο από τώρα θα έχετε πουλήσει όλοι κοψοχρονιά το V και θα το έχετε πάρει.

Σαν σχέδιο είναι αυτό ακριβώς που θέλανε, άλλωστε μην ξεχνάμε σε ποιους απευθύνονται: Μεσήλικες που το αυτοκίνητο το χρησιμοποιούν κυρίως Σαββατοκύριακα για να πηγαίνουν super market - αυτό είναι το κοινό του Golf στην Ευρώπη. Με εξαίρεση φυσικά την Ελλάδα που για κάποιο άγνωστο λόγο έχει περάσει ως νεανικό και μοδάτο.

Το GTi δεν θα είναι τόσο χάλια, πιθανότατα θα μοιάζει πολύ στο Scirocco, αλλά με την αύξηση ιπποδύναμης φοβάμαι πως θα ανέβει και η τιμή του.

Απο ότι φαίνεται δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική μηχανική βελτίωση, τσαμπατσίδες κοινώς - στο press release το 80% είναι για την ηχομόνωση, κάτι που θα τους στοίχισε ελάχιστα.

Ο 1600αρης με τα 200 αλόγα ακούγεται καλός. Αν έχει την αξιοπιστία του TSi 170ps δέσαμε.

Edited by mezzanine
Link to comment
Share on other sites

Αν με ρωταγες στη συγκεκριμενη φωτο ποιο ειναι το 5 και πιο το 6 μαλλον 8α σου απαντουσα οτι το πενταρι ειναι το ασημι και το εξαρι το ασπρο..Απο το πλαι το εμπρος μερος ειναι σα να βλεπεις Opel Astra πενταθυρο (φτου φτου μακρια..) ενω το πισω ειναι σα βαρκα τοσο χαμηλα που καταληγει το πισω τζαμι και με τα Touareg φωτα..Τεσπα ισως το gti να το συμμορφωσουν καπως παντως δε νομιζω οτι ειμαστε υποχρεωμενοι να μπαινουμε στο τριπακι της vw και να αγοραζουμε το ενα γκολφ μετα το αλλο..Εξαλλου μετα την εμφανιση του scirroco υπαρχει αμεση πλεον συγκριση μεταξυ τους και προσωπικα ψηφιζω scirroco δαγκωτο..

Link to comment
Share on other sites

Αν με ρωταγες στη συγκεκριμενη φωτο ποιο ειναι το 5 και πιο το 6 μαλλον 8α σου απαντουσα οτι το πενταρι ειναι το ασημι και το εξαρι το ασπρο..Απο το πλαι το εμπρος μερος ειναι σα να βλεπεις Opel Astra πενταθυρο (φτου φτου μακρια..) ενω το πισω ειναι σα βαρκα τοσο χαμηλα που καταληγει το πισω τζαμι και με τα Touareg φωτα..Τεσπα ισως το gti να το συμμορφωσουν καπως παντως δε νομιζω οτι ειμαστε υποχρεωμενοι να μπαινουμε στο τριπακι της vw και να αγοραζουμε το ενα γκολφ μετα το αλλο..Εξαλλου μετα την εμφανιση του scirroco υπαρχει αμεση πλεον συγκριση μεταξυ τους και προσωπικα ψηφιζω scirroco δαγκωτο..

+1 Νομίζω οτι ειδικά το GTi 5 ήταν αισθητική υπέρβαση της VW και θα μείνει κλασικό, πολύ δύσκολα θα ξεπεραστεί απο το 6αρι.......Είδωμεν.

Όσο αναφορά το Scirroco πολύ πιο ωραίο αλλά έκανε πίσω σε σχέση με το πρωτότυπο που ΗΤΑΝ ΚΟΥΚΛΑ :ninja:

Edited by JDL9
Link to comment
Share on other sites

Από μπροστά μοιάζει με ASTRA popeye.gifpopeye.gif

Link to comment
Share on other sites

διαβαζοντας φιλος στο autobild στο γερμανικο site αναφαίρει οτι σε διαστασεις ειναι ακριβως ιδιο μονο το υψος αλλαζει το οποιο θα ειναι μεχρι 5 εκατοστα χαμηλωτερο και στην ουσια ειναι facelift του ειδη υπαρχων και το τελειως καινουργιο θα εμφανιστει το 2012.

αβυσσος η ψυχη της vw........

Link to comment
Share on other sites

μου φαινεται οτι μονο τα εμπρος και πισω φωτα αλλαξαν.ολο το αλλο κοψιμο ειναι ακριβως το ιδιο με του 5.αλλα ουτε στο 6 να μην βαλουν led πισω???

Link to comment
Share on other sites

κοιτωντας τις φωτογραφιες και μονο δεν μπορω οτι εχω εντυπωσιαστει :ninja:

αντιθετως το πρωτο πραγμα που μου ηρθε στο μυαλο οταν ειδα τις φωτος του mk6 ηταν οτι μοιαζει το Opel astra που ηδη κυκλοφορει..... :ninja:

παντως , σιγουρα σε ο,τι αφορα τα τεχνολογικα εξτρα οπως parking assist, adaptive chassis control, Automatic Distance Control , καλυτερο esp , το νεο golf θα υπερεχει εναντι του προηγουμενου μοντελου. :lol:

ωστοσο θα ηθελα να μαθω τι απο τα παραπανω εξτρα θα ειναι στανταρ στον εξοπλισμο του βασικου μοντελου και εαν δεν ειναι στανταρ θα ηθελα να μαθω ποσο θα κοστιζουν. <_<

υ.γ. παντως μεχρις στιγμης ειμαι ενας ευτυχης κατοχος ενος golf tsi sportline 140 :rolleyes: και δεν στεφτομαι να το αλλαξω για ενα αμαξι που μου θυμιζει το οπελ αστρα......

Link to comment
Share on other sites

Στο Εσωτερικο: Η κονσολα απο τον λεβιε και κατω φαινεται ολοιδια με του V.Μου αρεσει που στο υψος του λεβιε, η κονσολα φαινεται πλεον κλειστη δεξια κ αριστερα κι οχι με τους βραχιονες του V.Η πλευρα του συνοδηγου μοιαζει αρκετα με του τωρινου Γκολφ.Μου αρεσει ο φωτισμος του καντραν παρα πολυ αλλα με χαλαει το οτι ειναι χωρισμενο το στροφομετρο απο το ταχυμετρο.Μου θυμιζει Αλφα Ρομεο.Επισης μου αρεσει η θεση των διακοπτων των παραθυρων στην πορτα του οδηγου.

Στο εξωτερικο : Δε με χαλαει ιδιαιτερα το εξωτερικο.Στην εκδοση Gt Sport σιγουρα θα ειναι ακομα πιο ομορφο.Πιστευω θα το συνηθισουμε με τον καιρο και θα μας αρεσει.Μου αρεσουν πολυ οι γωνιες που κανει στις πλευρες το αυτοκινητο.Η μια στο πανω μερος και η αλλη στο τελειωμα του κατου μερους.

Link to comment
Share on other sites

I am happy that i bought the MKV
+1

Οπως ειπε και ενα τυπος στο ''εκει' το φορουμ....

''Ειμαι χαρουμενος που αγορασα το ΜΚV!!! '' ;)

Link to comment
Share on other sites

+1

Οπως ειπε και ενα τυπος στο ''εκει' το φορουμ....

''Ειμαι χαρουμενος που αγορασα το ΜΚV!!! '' B)

;):wacko::D :D :D :D :D

Link to comment
Share on other sites

Το έχουμε ξαναδεί το έργο.

Τώρα δεν σας αρέσει και σας φαίνεται συντηρητικό.

Σε ένα χρόνο από τώρα θα έχετε πουλήσει όλοι κοψοχρονιά το V και θα το έχετε πάρει.

Σαν σχέδιο είναι αυτό ακριβώς που θέλανε, άλλωστε μην ξεχνάμε σε ποιους απευθύνονται: Μεσήλικες που το αυτοκίνητο το χρησιμοποιούν κυρίως Σαββατοκύριακα για να πηγαίνουν super market - αυτό είναι το κοινό του Golf στην Ευρώπη. Με εξαίρεση φυσικά την Ελλάδα που για κάποιο άγνωστο λόγο έχει περάσει ως νεανικό και μοδάτο.

Το GTi δεν θα είναι τόσο χάλια, πιθανότατα θα μοιάζει πολύ στο Scirocco, αλλά με την αύξηση ιπποδύναμης φοβάμαι πως θα ανέβει και η τιμή του.

Απο ότι φαίνεται δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική μηχανική βελτίωση, τσαμπατσίδες κοινώς - στο press release το 80% είναι για την ηχομόνωση, κάτι που θα τους στοίχισε ελάχιστα.

Ο 1600αρης με τα 200 αλόγα ακούγεται καλός. Αν έχει την αξιοπιστία του TSi 170ps δέσαμε.

:) ευχαριστώ, με γλίτωσες από τον κόπο να σκεφτώ πως ακριβώς να γράψω αυτά που σκεφτόμουν (κι ας έχω μόλις πάρει το V), βέβαια με τους καινούργιους κινητήρες το κοινό αλλάζει λίιγο :)

Edited by spk
Link to comment
Share on other sites

Χμμ..δεν ενθουσιαζει με την πρωτη ματια. Κι αυτη η ομοιοτητα με το astra, κανει τα πραγματα χειροτερα! Το μονο σιγουρο ειναι οτι θα μοσχοπουλησει! Θα βρεθει και παλι η μαγικη συνταγη. ;) Ειδικα αν συνοδευτει απο δυνατους κινητηρες...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.