Jump to content
dpap

Warm -up Valve για μηχανικό ψεκασμό...

Recommended Posts

Αυτή είναι μια βαλβίδα warm-up που την φοράνε τα k-jetronic

warmreg.jpg

και εδώ έχει πληροφορίες λυσίματος - και μετρήματος πιέσεων

www.taunusfinland.com/tiedostot/ford/K-Jetronic/wurfix.pdf

συνήθως αυτές οι βαλβίδες χαλάνε απο την πολυκαιρία...

Αν ξέρει κανεις καποιον που επισκευάζει τετοια πράγματα στην Ελλάδα, ας το ποστάρει..

Στο εξωτερικό υπάρχει η ATP που κανει αυτή την δουλειά, και οχι μονο σε warm-up αλλα σε πολλα πραγματα που εχουν παλιώσει πολύ στα 20+ετίας αμάξια μας..

εστειλα την δικιά και με το διολου ευκαταφρόνητο ποσο των 200 περιπου ευρώ την ανακατασκευασαν. Καινούργια έχει 510 ευρώ απο την VW για το ΜΚ2 με KR κινητήρα.

Εδώ υπάρχει ένα βιντεακι (

) που φαινεται πως συνδεουμε το μπαρομετρο στο τετρακεφαλοκαι στην warm-up, πως ρυθμίζουμε την πίεση συστήματος με εξτρα ροδέλες στο τετρακέφαλο και πως ρυθμίζουμε την control pressure απο την warm up, τρυπώντας την χαλκινη ταπα και χρησιμοποιώντας το κρυφό άλλεν από πίσω. Edited by dpap
Link to comment
Share on other sites

Φίλε μου έχω και εγώ κάποια προβλήματα και ψάχνω να βρω εδώ και καιρό warm-up valve σε λογική τιμή, βρήκα ένα site στην Πολωνία που δεν καταλαβαίνω τίποτα αλλά με μετάφραση από το google είδα πως την πωλούν στα 650.00 PLN = 150.196 EUR αν καταφέρω και παραγγείλω από εκεί και είναι πράγματι καινούρια όπως λένε και σε αύτη τι τιμή θα σας ενημερώσω όλους

Link to comment
Share on other sites

Μακαρι να κανεις κατι καλυτερο απο τα 200 ευρώ (για τα 510 δεν συζηταμε βεβαια!)..γιατι αυτα τα διαολια χαλανε και δεν τα βρίσκεις πια!

Link to comment
Share on other sites

Παίζοντας με την δική μου (καινούργια warm up, με τις πληροφορίες και την συζήτηση που κάναμε με τον Ν/Α gti να παραθέσω και μερικά ακόμη,.

Ισως το όνομα warmup να μας παραπεμπτει σε βαλβίδα που χρησιμεύει στο ζεσταμα του κινητήρα και στην ουσια είναι αχρηστη μετα. Καθε άλλο παρα αυτό.

Η βαλβίδα κανει και κοντρολαρισμα της πίεσης (control pressure) η οποία σε συνδιασμό με την πίεση του συστήματος (system pressure) το τετρακεφαλο μας δίνει την βενζινη που θα ψεκασει στα μπεκ..

Πιο αναλυτικα, η πίεση του συστηματος είναι γύρω στα 5 bar. Ο αερας περναει απο το λοοφ και σηκώνει το κλαπετο το οποίο με την σειρα του πιεζει τον control plunger μεσα στο τετρακεφαλο. Δυο πιεσεις "κοντράρονται" στα πανω και κατω διαμερίσματα του τετρακεφαλου. Η μία είναι η πίεση του συστηματος που ερχεται απο την αντλια (5 bar) και η αλλη είναι η πιεση που επιστρεφει απο την warm up, γύρω στα 3,4-3,5 bar.

(Εδω εχω τις επιφυλάξεις μου, γιατι ενας μηχανικός μου είπε 4 bar που ειναι πολυ - στα manual διαβαζω 3.4)

Η πίεση αυτή ξεκινα απο το 1,5 bar - 2 bar και φτανει σιγα -σιγα σε περιπου 2 λεπτά στην πιεση των 3,4 bar, οσο ζεσταίνεται το διμεταλλικο ελασμα μέσα στην Warmup, και οταν το αμαξι ειναι κρύο. Η διαφορα μεταξύ των των δύο πιέσεων κάνει το κλαπετο να κινείται πιο ψηλά οταν το αμαξι είναι κρύο (πιεση warm up<3.4 bar) κανοντας πιο πλουσιο το μιγμα. Ειτε με το θερμαινόμενο διμεταλλικό είτε με την ζεστη του κορμου του κινητήρα, η warm up φτανει στα 3.4 bar και σταθεροποιείται εκει.

Επίσης, οι warm up που εχουν και είσοδο για σωληνάκι υποπίεσης, καταλαβαίνουν την απότομη γκαζια και χαμηλωνουν ακαριαία την πίσεση στα 2 bar απο 3.4, δινοντας λιγοτερη κοντρα στο κλαπετο και αυξανοντας στιγμιαια το μιγμα σε πλουσιο για την αποτομη επιταχυνση.

Αρα λοπόν η warm up είναι ενα απο τα σημαντικότερα κομμάτια του κ-jetronic και πρεπει να δουλευει σωστά, οχι μονο για το ζεσταμα, αλλα και για τις επιδοσεις και για την οικονομια καυσιμου. Ενώ το 3άρι αλλεν στο τετρακέφαλο μας ρυθμίζει το μίγμα στο ρελαντί και χωρίς φορτίο, η warmup ρυθμίζει το μίγμα σε όλο το εύρος των στροφών και με τα διαφορετικά φορτία του κινητήρα. Σε ένα σύστημα που δεν έχει αισθητήρα λ για να ρυθμίσει ηλεκτρονικά τον ψεκασμό, βασιζόμαστε στο τετρακέφαλο και στην σωστή λειτουργία της warmup.Αν το μιγμα ειναι ειτε πολυ φτωχό είτε πολυ πλουσιο, ότι και να ψάξουμε να διορθώσουμε είναι ανώφελο, αν οι βασικές πιέσεις δεν είναι σωστές..

Η ρυθμιση της warm up θελει πιεσόμετρο συνδεμενο με "ταφ" και διακοπτη που θα ανοιγει-κλεινει την παροχή, για να μετρηθούν και οι δύο πιεσεις (συστηματος και control pressure). Το συστημα το εφτιαξα αλλα υπαρχει και ετοιμο για αγορα , λεγεται μετρητής πίεσης για k-jetronic.

Στο σημείο που η warm up ακουμπα στον κινητήρα υπαρχει μια μπρουτζινη ταπα που με λιγη υπομονη τρυπιέται ακριβώς στο κέντρο. (Ειτε με προσοχή με το τρυπάνι, ειτε με ενα μυτερο σουβλι, εγω την τρυπησα με τον σουγια μου)

Πισω ακριβώς και σε αποσταση μισου ποντου, υπαρχει ενα αλλεν που με αυτό ρυθμίζεται η control pressure. Στην warmup που ηρθε απο την Αγγλία ήταν στο 2.6 bar, εντελώς δηλαδή λαθος σε σχεση με τα 3.4 bar ζεστο. Το μιγμα μου ήταν πολυ πλουσιο και τα καυσαερια στον διαολο!.. Ακομα λοιπον και οι επισκευασμενες warm up δεν είναι σιγουρο οτι είναι σωστά ρυθμισμένες.

Για να δείτε αν δουλεύει το διμεταλικο, πρίν βαλετε το πιεσόμετρο μπορείτε να μετρήσετε με ένα πολύμετρο την αντίσταση στις 2 επαφές της warmup. Στην ουσία είναι μία μεγάλη αντισταση που θερμαίνεται, πρέπει να παίζει γύρω στα 22 Ωμ. Αν δεν έχετε ένδειξη, τότε το θερμικό δεν δουλεύει και με κρύο κινητήρα η σωστή πίεση θα αργεί πολύ να φτάσει τα 3.4 bar και θα έχετε πολυ πλουσιο μίγμα για αρκετό χρόνο μέχρι να ζεσταθεί καλά ο κινητήρας.

θα σας ποσταρω λεπτομερειες και φωτο αργοτερα..

Οτι σκεψεις και διορθώσεις, ελευθερα, δεν ειναι σιγουρο οτι τα εχω καταλαβει καλα όλα...!

Edited by dpap
Link to comment
Share on other sites

Για τα παραπάνω, εδω έφτιαξα ένα βιντεακι που φαινεται πως συνδεουμε το μπαρομετρο στο τετρακεφαλοκαι στην warm-up, πως ρυθμίζουμε την πίεση συστήματος με εξτρα ροδέλες στο τετρακέφαλο και πως ρυθμίζουμε την control pressure απο την warm up, τρυπώντας την χαλκινη ταπα και χρησιμοποιώντας το κρυφό άλλεν από πίσω.

Link to comment
Share on other sites

Μπορειτε επισης και να την καταργησετε βαζοντας ενα ρυθμιστη πιεσης απλο και ρυθμιζοντας τον στη πιεση που θελετε.Τωρα για τα "πρωινα" που λεμε απλα συνδεεις την παροχη βενζινης πανω στο μπεκ της ψυχρης (αυτο με την γαλαζια φυσα πανω στην εισαγωγη) και τραβας 2 καλωδια σε εναν διακοπτη μεσα στο αυτοκινητο.Οταν ειναι κρυο ανοιγεις τον διακοπτη και το μπεκ ψεκαζει το εξτρα καυσιμο μεχρι να ζεσταθει το μοτερ και μολις ζεσταθει απλα τον κλεινεις.

Το μονο οτι μεχρι να ζεσταθει λιγο το αυτοκινητο (για 5 λεπτα μιλαμε) δεν μπορεις να ξεκινησεις.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.