Jump to content
dpap

K-jetronik: 5o μπεκ και Thermotime Switch

Recommended Posts

therrmotime.jpg

Thermotime switch Ειναι δίπλα στην warmup, με καφε φις.. το 23 στο σχεδιο.

5o μπεκ (cold start valve) το νουμερο 21.

http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=1755

εδώ υπάρχει μια πολυ καλη αναλυση απο τον quasar πανω στο k-jetronic

Η βαλβίδα κρύας εκκίνησης ή 5ο μπεκ είναι το μπεκακι με το μπλε φις πανω στην εισαγωγή (νο 21). Ειναι ενα ηλεκτρομαγνητικό μπεκ που ανοιγει με ηλεκτρισμο και ψεκαζει μια προσθετη ποσότητα καυσίμου στην εκκίνηση όταν η μηχανη είναι κρύα. Ελέγχεται απο τον thermotime switch (δεξιά απο την warm up, το νο 23 με το καφέ φις) ο οποίος είναι ενας διακόπτης που ενεργοποιείται απο την θερμοκρασία και δουλεύει για καποια δευτερόλεπτα. Στο δικό μου γραφει πανω 35 βαθμούς, 8 δευτερόλεπτα.

Ο ψεκασμός δηλαδή γίνεται για λίγο και μόνο οταν η μηχανή είναι κρύα.

Τεστ αν παιρνει σήμα το 5ο μπεκ: βγαλτε το κεντρικό καλώδιο υψηλής τασης απο το ντιστριμπιτέρ και γειώστε το.

Βγαλτε το μπλε φις του 5ου μπεκ και βαλτε ενα πολυμετρο ή μια τεστ λαμπα στους ακροδεκτες.

Βγαλτε το καφε φις του thermotime και γειώστε το "W" (το πρασινο-ασπρο καλώδιο). Αυτό στην ουσία δίνει το σήμα στο 5o μπεκ.

Μιζαρετε και πρεπει η λαμπα να αναψει (οτι δηλαδή ο thermotime δινει σημα στο 5o). Αν δεν αναψει ψαχνετε τα καλώδια.

Τεστ αν δουλευει το thermotime

Αφήνετε τα καλώδια οπως παραπανω, συνδεετε το καφε πισω και ξαναμιζαρετε. Η λαμπα πρεπει να αναψει και να μεινει ανοιχτη για λιγα δευτερολεπτα (3'' λεει το manual). Αυτό ειναι το σήμα για να ψεκασει το 5o μπεκ. Εννοείται οτι η μηχανη πρεπει να ειναι κρύα (30 βαθμους και κατω) για να δώσει σήμα

Τεστ αν ψεκαζει το 5ο μπεκ:

αφού κανετε το παραπανω και ερχεται ρευμα στο 5o μπεκ σωστά, αφήνεται τα καλώδια οπως παραπάνω, ξεβιδώστε το 5ο με προσοχή, συνδεστε το μπλε φις στην θεση του και μιζαρετε.

Στον παραπανω χρόνο που δουλευει το thermotime πρεπει να εχετε ενα σωστό σπρέι βενζίνης. Αν οχι εχει χαλασει το 5o μπεκ.

Οταν το ξαναβαλετε ή χρησιμοποιήστε την φλαντζα του αν εχει, είτε ελάχιστη ειδική φλανζόκολλα που αντεχει σε βενζίνη (οχι αυτή για τα νερα και τα κόλλαρα, ειδική φλανζόκολλα για βενζίνη)

Σε μετατροπές έχω δεί την πατεντα να συνδεουν την μιζα με το 5ο μπεκ κατευθείαν και οσο μιζαρουμε να ψεκαζουμε, αλλα αυτό δεν ειναι καλο οταν το αμαξι ειναι ζεστο.

Το thermotime switch είναι ακριβό, κανει γύρω στα 90-100 ευρώ, και δύσκολο να αγοραστει στην Ελλαδα γιατι δεν το φερνουν πια. Στο εξωτερικό υπαρχει απο 80-180 δολάρια.

Πατεντες μπορειτε να κανετε αλλα προτιμοτερο ειναι να βρείτε ενα παλιο thermotime απο καμια διαλυμενη μηχανη . πχ με ενα push-button στο ταμπλο που να δινει γειωση στο πρασινο-ασπρο οσο μιζαρουμε και τον παταμε, και να κανουμε εμεις τον thermotime, αλλα δεν θελω να το εξηγησω στην μανα μου πότε να το κανει αυτό!

Το ολο σύστημα δεν δουλευει και δεν χρειάζεται οταν το αμαξι ψήνεται το καλοκαιρι. Αλλα τα πρωινά του χειμώνα χρειάζεται!

Α, και ενα λαθος που δεν το πιστευεις μεχρι να το παθεις. Παλια καποιος μηχανικός είχε βαλει στο δικο μου την φισα του warm up (γκριζα) στο themotime (καφε) και αναποδα..Ειχε μπερδεψει την 28 με την 25 στο σχεδιο.

Γιατι να δουλεψει το κακομοιρο?

Edited by dpap
Link to comment
Share on other sites

Μια καλή πατεντα θα ήταν ένα λεντακι ελέγχου μέσα στο αμάξι, να περναμε με ενα ψιλο διπλό καλώδιο τα δυο καλώδια του μπλέ φις του 5ου και να αναβαμε ενα 12volto led. Ετσι αμεσα να βλέπαμε μεσα στο αμαξι τι γίνεται σε κάθε κρύο ξεκίνημα και ποτε δουλευει το 5ο...

Ενα μπλε led θα ήταν οτι πρεπει! :D:cry:

Επίσης ξεχασα οτι το 5ο δίνει για 0,4'' ενα φσιιιτ βενζίνης οταν παταμε αποτομα το γκαζι και το αμαξι είναι κρύο για καλύτερη επιτάχυνση.

Μια τεστ λαμπα ή βολτομετρο στο μπλε φις (ή το παραπανω LED) θα μας το δείξει ...

Τεσταρετε το με βγαλμένο το φις του thermotime και με γειωση στο πρασινο-ασπρο καλώδιο όπως παραπανω. Μονο που τώρα θα βαλετε μπρος την μηχανή με συνδεμενο κανονικα το καλώδιο του βγαλαμε απο το ντιστριμπιτέρ. Αφήνουμε το αμαξι στο ρελαντι και τραβαμε μια αποτομη γκαζιά.

Το αμαξι καταλαβαίνει οτι επιταχύνατε αποτομα απο τον διακοπτη στην πεταλούδα του γκαζιού και απο το διαφραγματικό διακόπτη πανω στo looft.

Και καταλαβαινει οτι είναι κρύο απο τον thermotime!

(Καλα μιλαμε για τεχνητη νοημοσύνη το 1980! ειναι λιγο πονοκεφαλος ε? εχουν ομως μια λογική!)

Edited by dpap
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.