sil_unique Posted May 8, 2009 Report Share Posted May 8, 2009 Σε συνέχεια άλλου topic παραθέτω εύκολο τρόπο μετατροπής των λαμπτήρων πινακίδας σε LED. Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν ο εγκέφαλος άνεσης δεν εντοπίζει το πολύ μικρό φορτίο των LED και τα απενεργοποιεί με ταύτοχρονη ένδειξη καμμένης λάμπας. Κυκλοφορούν ήδη στο εμπόριο LED με ενσωματωμένη αντίσταση που λύνουν το πρόβλημα αλλά λόγω κόστους λίγοι τα βάζουν. Η ιδέα είναι η ίδια να τοποθετηθούν αντιστάσεις παράλληλα με τα LED ώστε να υπάρχει ανιχνεύσιμο φορτίο από τον εγκέφαλο άνεσης και χωρίς χρήση VAG-COM. Σε δοκιμές με διάφορες αντιστάσεις διαπίστωσα ότι άν το συνολικό φορτίο και στις δύο θέσεις [δεν έχει σημασία άν η αντισταση βρίσκεται μόνο στη μια θέση] αν είναι πάνω από 2W τότε όλα ΟΚ. Για καλύτερη διάχυση της παραγώμενης θερμότητας επέλεξα να τοποθετήσω αντίσταση και στις δύο θέσεις. Χρησιμοποίησα 4 αντιστάσεις 380Ω/1W ανά 2 παράλληλα ενω τα LED τύπου festoon έιναι 39mm μήκος. Η κάθε αντίσταση καταναλώνει 0,5W οπότε ανα ζεύγος 1W. Το φορτίο που αντέχει το κάθε ζεύγος είναι 2W, τα διπλάσια απ' ότι χρειάζεται για λόγους ασφαλείας. Στην πράξη κάνουμε στεφάνι με τα άκρα των αντιστάσεων ώστε να αγκαλιάζουν τις επαφές των λαμπτήρων. Μετά όταν τοποθετηθεί το σύνολο στη βάση ασφαλίζει από τις μεταλλικές επαφές και στέκεται στη θέση του: Εγώ χρησιμοποίησα LED εμπορίου χαμηλής κατανάλωσης - σε περίπτωση χρήσης LED ισχύος μπορεί να χρησιμοποιηθούν μόνο 2 αντιστάσεις λόγω της υψηλής κατανάλωσης από αυτά [δοκίμασα και τέτοια αλλά το αποτέλεσμα μοιάζει με UFO car αφού φωτίζει πολύ ο δρόμος]. Το αποτέλεσμα είναι λευκό φως με κατανάλωση λίγο πάνω από 2W όταν οι εργοστασιακες λάμπες καταναλώνουν 10W σύνολο. Για τους μη γνώστες τα LED έχουν πολικότητα +/- οπότε αν δεν δουλέψουν με την πρώτη απλά τα βάζετε ανάποδα. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να το ψάξει παρακάτω μπορώ να αναφέρω και τους τύπους για τον υπολογισμό των αντιστάσεων και των Watt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
professor Posted May 8, 2009 Report Share Posted May 8, 2009 Σε συνέχεια άλλου topic παραθέτω εύκολο τρόπο μετατροπής των λαμπτήρων πινακίδας σε LED.Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν ο εγκέφαλος άνεσης δεν εντοπίζει το πολύ μικρό φορτίο των LED και τα απενεργοποιεί με ταύτοχρονη ένδειξη καμμένης λάμπας. Κυκλοφορούν ήδη στο εμπόριο LED με ενσωματωμένη αντίσταση που λύνουν το πρόβλημα αλλά λόγω κόστους λίγοι τα βάζουν. Η ιδέα είναι η ίδια να τοποθετηθούν αντιστάσεις παράλληλα με τα LED ώστε να υπάρχει ανιχνεύσιμο φορτίο από τον εγκέφαλο άνεσης και χωρίς χρήση VAG-COM. Σε δοκιμές με διάφορες αντιστάσεις διαπίστωσα ότι άν το συνολικό φορτίο και στις δύο θέσεις [δεν έχει σημασία άν η αντισταση βρίσκεται μόνο στη μια θέση] αν είναι πάνω από 2W τότε όλα ΟΚ. Για καλύτερη διάχυση της παραγώμενης θερμότητας επέλεξα να τοποθετήσω αντίσταση και στις δύο θέσεις. Χρησιμοποίησα 4 αντιστάσεις 380Ω/1W ανά 2 παράλληλα ενω τα LED τύπου festoon έιναι 39mm μήκος. Η κάθε αντίσταση καταναλώνει 0,5W οπότε ανα ζεύγος 1W. Το φορτίο που αντέχει το κάθε ζεύγος είναι 2W, τα διπλάσια απ' ότι χρειάζεται για λόγους ασφαλείας. Στην πράξη κάνουμε στεφάνι με τα άκρα των αντιστάσεων ώστε να αγκαλιάζουν τις επαφές των λαμπτήρων. Μετά όταν τοποθετηθεί το σύνολο στη βάση ασφαλίζει από τις μεταλλικές επαφές και στέκεται στη θέση του: Εγώ χρησιμοποίησα LED εμπορίου χαμηλής κατανάλωσης - σε περίπτωση χρήσης LED ισχύος μπορεί να χρησιμοποιηθούν μόνο 2 αντιστάσεις λόγω της υψηλής κατανάλωσης από αυτά [δοκίμασα και τέτοια αλλά το αποτέλεσμα μοιάζει με UFO car αφού φωτίζει πολύ ο δρόμος]. Το αποτέλεσμα είναι λευκό φως με κατανάλωση λίγο πάνω από 2W όταν οι εργοστασιακες λάμπες καταναλώνουν 10W σύνολο. Για τους μη γνώστες τα LED έχουν πολικότητα +/- οπότε αν δεν δουλέψουν με την πρώτη απλά τα βάζετε ανάποδα. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να το ψάξει παρακάτω μπορώ να αναφέρω και τους τύπους για τον υπολογισμό των αντιστάσεων και των Watt. Πολύ ωραίος φίλε. Εγώ μαζί με τον Γιάννη (pescarus) βάλαμε σε σωληνωτή led με ψύκτρα αντίσταση 720 Ω. Το αποτέλεσμα ήταν καλό αλλά η αντίσταση υπερθερμαίνονταν με αποτέλεσμα να αλλοιωθούν τα τοιχώματα της πλαφονιέρας. Επίσης όταν έβαζα το κλειδί τα led αναβόσβηναν 4-5 φορές σαν χριστουγεννιάτικο δένδρο αν και ο διακόπτης των φώτων ήταν κλειστός. Το παρατήρησες αυτό και στο δικό σου αυτοκίνητο? Με την θερμότητα δεν είχες πρόβλημα? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sil_unique Posted May 9, 2009 Author Report Share Posted May 9, 2009 Πολύ ωραίος φίλε. Εγώ μαζί με τον Γιάννη (pescarus) βάλαμε σε σωληνωτή led με ψύκτρα αντίσταση 720 Ω. Το αποτέλεσμα ήταν καλό αλλά η αντίσταση υπερθερμαίνονταν με αποτέλεσμα να αλλοιωθούν τα τοιχώματα της πλαφονιέρας. Επίσης όταν έβαζα το κλειδί τα led αναβόσβηναν 4-5 φορές σαν χριστουγεννιάτικο δένδρο αν και ο διακόπτης των φώτων ήταν κλειστός. Το παρατήρησες αυτό και στο δικό σου αυτοκίνητο? Με την θερμότητα δεν είχες πρόβλημα? Φαντάζομαι για να έκανες δουλιά με αντίσταση 720Ω έχει πάρει LED με υψηλή κατανάλωση αφού η αντίσταση καταναλώνει μόλις 0,27W. Τώρα για να υπερθερμαίνεται τόσο πολύ μήπως έχει βάλει αντίσταση 1/4W ή αλλιώς 0,25W και την δουλεύεις παραπάνω απ' ότι πρέπει. Το θέμα της θερμότητας υπάρχει αλλά θεωρώ ότι τα υλικά αφού αντέχουν την θερμότητα που παράγεται από τους λαμπτήρες των 5W θα αντέχουν και την θερμότητα του 1W και κάτι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris_dIRE Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 Στο συγκεκριμένο σημείο μπορεί να μένει αναμένο το led για πολλές ώρες συνεχώς, οπότε η θερμοκρασία στην αντίσταση, χρήζει προσοχής. Προφανώς η λύση είναι αντίσταση 0.5 watt. Ενώ στην πλαφονιέρα, τα led συνήθως δεν μένουν για πολλή ώρα ανοιχτά, αν κι αυτό δεν είναι απόλυτο Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sil_unique Posted May 9, 2009 Author Report Share Posted May 9, 2009 Φαντάζομαι ότι έγινε ένα μπέρδεμα εδώ, θεωρώ ότι ο φίλος Professor λέγοντας πλαφονιέρα εννοούσε για το φώς της πινακίδας καθώς οι εσωτερικές πλαφονιέρες που αν κατάλαβα και πάλι καλά ο φιλος Christos4mot αναφέρει δεν χρειάζονται αντίσταση αφού δεν τις εποπτεύει ο εγκέφαλος [αν και καποιος θα τοποθετούσε μια σε περίπτωση που τον ενοχλεί το φαινόμενο ότι τα LED σιγοφέγγουν όταν είναι σβηστά]. Ακόμη παρατήρησα ότι το φαινόμενο που αναφέρει ο Professor κατά το γύρισμα του κλειδιού συμβαίνει και σε εμένα. Συγκεκριμένα μόλις γυρίσει το κλειδί η πινακίδα αναβοσβήνει 3 φορές - προφανως ο εγκέφαλος τεστάρει όλα τα φώτα [το ίδιο κάνουν όλα τα πίσω LED] απλά με τους παλίους λαμτήρες ο παλμός ρεύματος καθότι γρήγορος δεν προλάβαινε να τα φωτίσει ενώ τα LED έχουν πολύ γρήγορη απόκριση και φωτιζουν. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris_dIRE Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 (edited) Φαντάζομαι ότι έγινε ένα μπέρδεμα εδώ,θεωρώ ότι ο φίλος Professor λέγοντας πλαφονιέρα εννοούσε για το φώς της πινακίδας καθώς οι εσωτερικές πλαφονιέρες που αν κατάλαβα και πάλι καλά ο φιλος Christos4mot αναφέρει δεν χρειάζονται αντίσταση αφού δεν τις εποπτεύει ο εγκέφαλος [αν και καποιος θα τοποθετούσε μια σε περίπτωση που τον ενοχλεί το φαινόμενο ότι τα LED σιγοφέγγουν όταν είναι σβηστά]. Ακόμη παρατήρησα ότι το φαινόμενο που αναφέρει ο Professor κατά το γύρισμα του κλειδιού συμβαίνει και σε εμένα. Συγκεκριμένα μόλις γυρίσει το κλειδί η πινακίδα αναβοσβήνει 3 φορές - προφανως ο εγκέφαλος τεστάρει όλα τα φώτα [το ίδιο κάνουν όλα τα πίσω LED] απλά με τους παλίους λαμτήρες ο παλμός ρεύματος καθότι γρήγορος δεν προλάβαινε να τα φωτίσει ενώ τα LED έχουν πολύ γρήγορη απόκριση και φωτιζουν. Να διευκρινίσω: στο σημείο που αναφέρθηκα για πλαφονιέρα, εννοούσα της καμπίνας. Αν κάποιος αγοράσει έτοιμο κιτ led, όλα καλά. Αν όμως για χαμηλότερο κόστος, αγοράσει απλά led και δοκιμάσει να τα τοποθετήσει, θα χρειαστούν αντιστάσεις. Οπότε εκεί παίζει ένα θεματάκι με τη θερμοκρασία (αν και η πλαφονιέρα δεν μένει πολλή ώρα αναμμένη) Εγώ βρίσκομαι σε μία τέτοια διαδικασία. Σύντομα θα σας πω για τα αποτελέσματα. Edit: καλά είναι πάντως, είτε πρόκειται για led στην πλαφονιέρα, είτε για πινακίδας, η αντίσταση να είναι τουλάχιστον μισού watt Edited May 9, 2009 by Christos4mot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sil_unique Posted May 9, 2009 Author Report Share Posted May 9, 2009 Να διευκρινίσω: εγώ αναφέρθηκα στην πλαφονιέρα της καμπίνας. Αν κάποιος αγοράσει έτοιμο κιτ led, όλα καλά.Αν όμως για χαμηλότερο κόστος, αγοράσει απλά led και δοκιμάσει να τα τοποθετήσει, θα χρειαστούν αντιστάσεις. Οπότε εκεί παίζει ένα θεματάκι με τη θερμοκρασία (αν και η πλαφονιέρα δεν μένει πολλή ώρα αναμμένη) Εγώ βρίσκομαι σε μία τέτοια διαδικασία. Σύντομα θα σας πω για τα αποτελέσματα. Σε τέτοια περίπτωση θα είσαι εντάξει με αντίσταση 1/4W και άμα βάλεις παραπάνω από 1 LED καλύτερα να μην τα συνδέσεις μεταξύ τους παράλληλα και μετά σε αντίσταση αλλά όλα σε σειρά μαζί με την αντίσταση[έτσι η αντίσταση αναλαμβάνει μικρότερη πτώση τάσης και θα καίει λιγότερα Watt]. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jetta bill Posted June 18, 2009 Report Share Posted June 18, 2009 (edited) καλησπερα μακη!επειδη τα εκανα καπως εδω μεσα με τα σβησε-γραψε.θα στα πω λακωνικα:το εκανα,δουλεψε.με 2 αντιστασεις.μια 180ω/1w κ η αλλη 220ω/1w προσωρινα επειδη δε βρηκα ακριβως ιδιες.εσυ τι ακριβως εχεις βαλλει?ποσα Ω κ ποσα W η καθεμια απο της 4?ζεσταινονται αρκετα οι αντιστασεις στο δικο σου?υπαρχει περιπτωση να λιωσουν οι θηκουλες?ευχαριστω προκαταβολικα! ωραιος ειμαι,βιαστικα να σου στειλω.τωρα διαβασα κ τα υπολοιπα post σας.βεβαια οι αποριες δε μου λυθηκαν.απαντησε μου εαν εχεις τη καλοσυνη στα παραπανω.με το φλας των led κατα το ανοιγμα του διακοπτη εχεις σκεφτει κατι?τωρα παρατηρησα πως το κανει κ το δικο μου. Edited June 18, 2009 by jetta bill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
professor Posted June 19, 2009 Report Share Posted June 19, 2009 καλησπερα μακη!επειδη τα εκανα καπως εδω μεσα με τα σβησε-γραψε.θα στα πω λακωνικα:το εκανα,δουλεψε.με 2 αντιστασεις.μια 180ω/1w κ η αλλη 220ω/1w προσωρινα επειδη δε βρηκα ακριβως ιδιες.εσυ τι ακριβως εχεις βαλλει?ποσα Ω κ ποσα W η καθεμια απο της 4?ζεσταινονται αρκετα οι αντιστασεις στο δικο σου?υπαρχει περιπτωση να λιωσουν οι θηκουλες?ευχαριστω προκαταβολικα!ωραιος ειμαι,βιαστικα να σου στειλω.τωρα διαβασα κ τα υπολοιπα post σας.βεβαια οι αποριες δε μου λυθηκαν.απαντησε μου εαν εχεις τη καλοσυνη στα παραπανω.με το φλας των led κατα το ανοιγμα του διακοπτη εχεις σκεφτει κατι?τωρα παρατηρησα πως το κανει κ το δικο μου. Δεν υπάρχει λύση διότι γίνεται από την επιστροφή του ρεύματος κατά το cheking όταν βάζεις το κλειδί στην υποδοχή της μίζας. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sil_unique Posted June 19, 2009 Author Report Share Posted June 19, 2009 καλησπερα μακη!επειδη τα εκανα καπως εδω μεσα με τα σβησε-γραψε.θα στα πω λακωνικα:το εκανα,δουλεψε.με 2 αντιστασεις.μια 180ω/1w κ η αλλη 220ω/1w προσωρινα επειδη δε βρηκα ακριβως ιδιες.εσυ τι ακριβως εχεις βαλλει?ποσα Ω κ ποσα W η καθεμια απο της 4?ζεσταινονται αρκετα οι αντιστασεις στο δικο σου?υπαρχει περιπτωση να λιωσουν οι θηκουλες?ευχαριστω προκαταβολικα!ωραιος ειμαι,βιαστικα να σου στειλω.τωρα διαβασα κ τα υπολοιπα post σας.βεβαια οι αποριες δε μου λυθηκαν.απαντησε μου εαν εχεις τη καλοσυνη στα παραπανω.με το φλας των led κατα το ανοιγμα του διακοπτη εχεις σκεφτει κατι?τωρα παρατηρησα πως το κανει κ το δικο μου. Καλησπερα, Η κάθε αντίσταση έιναι 380Ω στο 1W αλλά επειδή τις χρησιμοποίησα ανα δύο παράλληλα συνδεμένες το αποτέλεσμα είναι σαν να είχα μόνο δύο αντιστάσεις 190Ω [το μισό από τα 380] στα 2W [το διπλάσιο του 1W]. Ομοίως με εσένα δεν βρήκα τις αντιστάσεις που ήθελα δηλαδή 190Ω στα 2W και απλά δημιούργησα το ισοδυναμό τους. Η θερμότητα που παράγεται είναι αναγκαίο κακό αφού κάπου πρέπει να "καίς" τουλάχιστον 1W ώστε να φαίνεται ότι υπάρχει λάμπα. Καθώς τις αντιστάσεις τις τέσταρα στο σπίτι πρώτα, διαπιστώσα ότι με την θερμότητα που παράγει το 1W στην αντίσταση δεν υπάρχει λόγος να ανησυχώ μήπως λιώσει το πλαστικό - με παραπάνω watt μπορεί να υπάρχει πρόβλημα. Τώρα με τις αντιστάσεις που έχει βάλει θα ανησυχούσα με την 180 W καθώς την δουλεύεις πάνω από το όριο ασφαλείας του 1W [είσαι στο 1,08W]. To xειρότερο σε αυτή την περίπτωση που μπορεί να γίνει είναι να καεί η αντίσταση. Το φλας των led ίσως θα μπορούσε να διορθωθεί ή έστω να εξομαλυνθεί με την τοποθέτηση παράλληλα σε αυτά κάποιου πυκνωτή μεγάλης χωρήτικότητας όπου οι παλμοί του ρεύματος δεν θα προλαβαίνουν να τον φορτίσουν αρκετά ώστε η τάση στα άκρα του να φτάνει για να δουλέψουν τα led. Το συγκεκριμένο πάντως δεν με απασχολεί ιδιαίτερα καθώς παρατηρείται δύσκολα ιδίως όταν το ξέρει μόνο ο οδηγός και αυτός με το ζόρι προλαβαίνει να το παρατηρήσει όταν γυρίσει το κλειδί. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...