nikos_100ps Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Καλησπερα σε ολους και χρονια πολλά!!! Εχω εδω και καιρο μια απορία σχετικά με το offset του αυτοκινήτου. Εχω ένα polo 9N 100ps.Για να αλλάξω ζάντες και λάστιχα γνωρίζω μετά από πολύ ψάξιμο οτι το offset παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. οπότε έχω κάποιες ερωτήσεις για όσους γνωρίζουν. 1)τι offset έχει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο?? 2) τι ζάντες φοράει το αυτοκίνητο??Είναι 6 J 14????? 3)Βάζοντας π.χ. 6.5 J 15 αν είχε αρχικά 6 J 14 χρειάζεται να έχω το ίδιο offset ή διαφορετικό?? Ευχαριστώ προκαταβολικά!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Σπύρος Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Εγω τις έχω αλλάξει και έχω βάλει 195/50/15 V και νομίζω οτι φοράε 7,5 J 15. Δεν είμαι σίγουρος όμως και δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό Link to comment Share on other sites More sharing options...
bear Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Χμμμ το τι offset έχει ακριβώς το αυτοκίνητο πρέπει να το ψάξεις και'γω δεν είμαι σίγουρος για την τιμή του. Πάντως κατά την αλλαγή ζαντας πρέπει να προσέξεις ώστε να διατηρηθεί η αρχική του τιμή. Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να έχεις προβληματάκια τα οποία είναι κυρίως μακροπρόθεσμα και οφείλονται στις extra ροπές που ασκούνται στα ημιαξόνια. σε κραυγαλαία-ακραία περίπτωση μπορεί να έχεις αστάθεια. Και θα μου πεις πως να διατηρήσω το offset αν δεν ξέρω την τιμή του?? Ε, δεν υπάρχει και εύκολη απάντηση, μια και οι περισσότερες ζάντες (aftermarket) δεν ανακοινώνουν την τιμή του. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να βάλεις τις ζάντες που βάζει η vw σαν βελτιωτικά στο polo. Θα τις βρεις στα αξεσουάρ. Προσοχή! Μιλάμε για τις γνήσιες ζάντες και όχι για ρέπλικες. Πληρώνεις βέβαια το κάτι παραπάνω Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 6 J 14, σημαίνει 6 ίντσες φάρδος 14 ίντσες διάμετρος η ζάντα. όσο μεγαλύτερο το πρώτο νούμερο τόσο φαρδύτερη η ζάντα. ¶ν μένει ίδιο το φάρδος, το offset καλό είναι να παραμείνει το ίδιο. ¶ν αλλάζει το φάρδος, πρέπει κανονικά να αλλάξει και το offset. Το offset 99% γράφεται στην μέσα μεριά της ζάντας (άν τη βγάλεις απο το αμάξι) σαν ET XX, οπου ΧΧ το offset σου Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruce Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 (edited) Υπάρχουν ζάντες που έχουν πατούρα και άλλες που δεν έχουν πατούρα. Αυτό συνεπάγεται ότι η θέση των μπουλονιών είναι άλλες φορές πιο κοντά προς την εξωτερική πλευρα και αλλές φορές προς την εσωτερική. Κάπου ενδιάμεσα είναι η θέση μηδέν (0). Ουσιαστικά όταν κάνεις τομή στη ζάντα στη θέση αυτή η μιση θα είναι προς το μέσα μέρος του αυτοκινήτου και η άλλη προς το έξω. Στα δικά μας αυτοκίνητα οι κατασκεύαστες προτίνουν οι ζάντες να είναι λίγο προς τα μέσα. Οι δικές μας τιμές του offset παιζει από 34 μέχρι 40 και δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις. Το offset δεν έχει σχέση με περιορισμούς στη διάσταση του ελαστικου αλλά καθαρά και μόνο με τη ζάντα. Ανάλογα με το καρέ και τη διάσταση πάει και το offset. Οπότε μην ανυσηχεις. Οι ζάντες του εμπορίου δεν έχουν κινδύνους στο θέμα αυτό. Εσύ το μόνο που θα πρέπει να προσέξεις είναι η διάσταση του ελαστικου να είναι προτεινόμενη από το κατασκευαστή και η αλλαγή ελαστικών σου να μη προκαλέσει διαφορά στη περίμετρο της ρόδας της τάξεως του ± 3% Edited August 19, 2005 by bruce Link to comment Share on other sites More sharing options...
polistas Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 Επειδη ειχα προβλημα με τις ζαντες στην αντιπροσωπεια μου εδωσαν μια λιστα με τα σωστα οffset.Οι μαμα ζαντες εχουν 43 OFFSET.Το ιδιο θα πρεπει να εχει και οποιαδηποτε αλλη ζαντα μεχρι και 16αρα.Συνηθως ολες οι ζαντες του εμποριου εχουν 40 Οffset.Συνεπως αν μπορεσεις να βρεις 43 θα ειναι το τελειο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Σπύρος Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 Επειδη ειχα προβλημα με τις ζαντες στην αντιπροσωπεια μου εδωσαν μια λιστα με τα σωστα οffset ← Σου είναι ευκολό να την scannάριες και να την ανεβάσιες στο forum για να την έχουμε και εμείς??? Ευχαριστω Link to comment Share on other sites More sharing options...
atrias Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 Σου είναι ευκολό να την scannάριες και να την ανεβάσιες στο forum για να την έχουμε και εμείς??? Ευχαριστω ← σωστόοος! το δικό μου Polo 6N2 πάντως με τις 13άρες (1000άρι γαρ!) έχει offset 43mm το ίδιο και τα 1.4 με 75ps και με 100ps :baby: για GTi δυστυχώς δεν ξέρω πληροφοριακά αυτά αν χρειαστούν σε κανέναν! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quasar Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 Οι δικές μας τιμές του offset παιζει από 34 μέχρι 40 και δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις. Το offset δεν έχει σχέση με περιορισμούς στη διάσταση του ελαστικου αλλά καθαρά και μόνο με τη ζάντα. Ανάλογα με το καρέ και τη διάσταση πάει και το offset. Οπότε μην ανυσηχεις. ← Φίλε μου έχεις σχεδόν 100% δίκιο, μόνο που άν αλλάξε το φάρδος της ζάντας συνήθως αλλάζει και το offset, ανάλογα με το αμάξι. Π.Χ. επειδή το δικό μου φόραγε μαμά 6J και η Zender Turbo που φοράω είναι 7J, το offset απο 45 πήγε στο 35 νομίζω ωστε η ζάντα να βγεί λίγο παραέξω και να μήν βρίσκει στο θόλο. Απο την άλλη είναι λίγο οριακά στο φρύδι πλέον.΄¶ν το offset παρέμενε το ίδιο, η ζάντα θα κινδύνευε να βρεί στο θόλο (ή και στο αμορτισέρ!), επειδή πήρε περίπου 25 χιλιοστά φάρδος. Δεν ξέρω άν έγινα σαφής, εννοώ δηλαδή οτι αν αυξηθεί το φάρδος της ζάντας συχνά χρειάζεται να έρθει η ρόδα λίγο παραμέσα (να μειωθεί το offset) για να΄μείνει το σωστό "κεντράρισμά" της. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikos_100ps Posted August 20, 2005 Author Report Share Posted August 20, 2005 Παιδια ευχαριστω πολύ για τις απαντήσεις σας! Σας εχω εδω μια διευθυνσουλα που εμενα τουλαχιστον με βοήθησε να βγάλω κάποια συμπεράσματα καθως δεν κάνω τιποτα στο αυτοκίνητο αν δεν είμαι 1000% σιγουρος. http://www.chris-longhurst.com/carbibles/i...tyre_bible.html διαλέγετε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Τα έχει αρκετά αναλυτικά ο τύπος...καλή μελέτη!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...