Jump to content
N/A Gti

Dont Fear The Gearbox

Recommended Posts

Το παρόν DIY προορίζεται για αυτούς που μπορεί να χρειάζονταν μια ενθάρυνση / ενα βοήθημα για να πάρουν τη μεγάλη απόφαση να λύσουν το κιβώτιό τους αλλά και σε εκείνους που είναι απλά περίεργοι να δουν "πως είναι μέσα". Και στις δυο περιπτώσεις είναι σίγουρο οτι θα γνωρίσετε το σαζμάν σας "like the back of your hand". Το παρόν αφορά τα σαζμάν 02Α, και χωρίς να βάζω το χέρι μου στη φωτιά, το 99% είναι όμοιο με το 02J, απο οσο κατάλαβα απο τους κωδικούς εξαρτημάτων που είναι κοινοί.

Λοιπόν, πρίν αρχίσετε να λύνετε, υπάρχουν κανόνες:

1. απαιτείται απόλυτη προσοχή και μεθοδικότητα. κάθε τι που αποσυναρμολογείτε πρέπει να θυμάστε απο που και πως βγήκε και που και πως μπαίνει. αν δεν ειστε και πολύ του μνημονικού, πάσχετε απο πρόημο altsheimer όπως ο γράφων <_< κτλ, κρατείστε σημειώσεις η βάλτε ταμπελάκια, δεν κανει κακο. οταν αφερείτε μεγάλες ομάδες εξαρτημάτων, "απλώστε" τα στον πάγκο εργασίας με τη σειρά και τη πλευρά(πανω-κατω) που βγαίνουν.

2. απαιτείται απόλυτη καθαριότητα. κάθε εξάρτημα που αποσυναρμολογείται καθαρίζεται-πλένεται με βενζίνη 'η διαλυτικο και σκουπίζεται. εξαιρούνται ελαστικά μέρη (τσιμούχες, ο-ring κτλ).

3. χειριστείτε με ευλάβεια τα γρανάζια (κοστίζουν).

Τι θα χρειαστείτε:

Αν δεν εχετε αλλο μεταφορικό μέσο, και δεν μπορείτε να το εχετε στον τακο περαν του ΣΚ, θα χρειαστείτε ενα αλλο σαζμαν. Αυτό γιατι τα περισσότερα ανταλλακτικά θα τα βρείτε μόνο μεσω VW, που σημαίνει παραγγελία (99% στο εξωτερικό) και παράδοση σε καμια εβδομάδα.

σειρά καρυδάκια, σειρά άλλεν (κατα προτήμιση καρυδάκια), σειρά πολύσφηνα, σειρά τόρξ, μυτοτσίμπιδα για ασφάλειες, εξολκείς (θα δοθούν με φωτο και κωδικο στο apendix) υδραυλική πρέσσα, ορολογιακό μικρόμετρο με βάση, παχύμετρο,

και τα βασικά: καφέδες, τσιγάρα, τοστάκια, τραυμαπλάστ-ιώδιο και ΠΟΛΥ ΥΠΟΜΟΝΗ. ενας κολλητός κρίνεται απαραίτητος για συμπαράσταση, για να κρατάει κόντρα οταν ξεβιδώνετε αυτη τη #$@%^%$* βίδα που δε λασκάρει με τίποτα, να πετάγεται για καμια τσιμούχα κτλ

στο τέλος του diy θα δωθεί λίστα με τους κωδικούς των ανταλακτικών

Παρακαλώ για την υπομονή σας γιατι δεν τα παω καλα με αυτα τα image hosting και δυσκολευομαι.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον αρχίζουμε.

εχουμε λοιπον ενα σαζμάν στον πάγκο. αρχίζουμε αφαιρόντας τις τάπες του κιβωτίου και αδειάζουμε τις βαλβολίνες. όσο στραγγίζει κανουμε ενα τσιγαράκι. Στράγγιξε? ωραία. το στήνουμε όρθιο στον πάγκο και αρχίζουμε το λύσιμο. ξεκινάμε απο το "ψευτοκάπακο" της 5ης, και ξεβιδώνουμε τις 5 βιδες που το συγκρατούν οπως στη φωτο http://img387.imageshack.us/img387/1285/002ev.jpg . συνεχίζουμε αφαιρόντας τισ φλάντζες των ημιαξονίων, βάζοντας ενα μεταλικό αντικέιμενο απο κάτω για να μην τραυματίσουμε το αλουμίνιο και με βιδώνουμε μια μακρυα βίδα Μ8 στο σπείρωμα για να μας το "πετάξει" έξω. αν κολλήσει καντε το διαδοχικά απο τη μια πλευρά και απο την απέναντι οπως στη φωτο http://img384.imageshack.us/img384/5908/003ty.jpg . επαναλαμβάνουμε και για την άλλη πλευρά.

τωρα, θα αφαιρέσουμε τα γρανάζια της 5ησ σχέσης. Δειτε πρωτα τη φωτο http://img396.imageshack.us/i/005n.jpg/. Λοιπον, αρχίζουμε ξεβιδώνοντας τις 2 βίδες "Α". στη συνέχεια λασκάρουμε τη βίδα "Β", και αφαιρούμε την φουρκέτα της 5ης "1". στη συνέχεια επιλέφουμε την 2η σχέση απο τον επιλογέα, και εμπλέκουμε το συγχρονιζέ της 5ης. λογικα οι αξονες εχουν κλειδώσει. τωρα προχωράμε στο ξεβίδωμα των βιδών "Γ" .ειναι torx 55 και εδώ θα χρειαστει ο κολλητος σας να σας κρατάει κόντρα αφοθ θέλοθν πολύ δύναμη για να λύσουν. αφού αφαιρέσετε τις βίδες και τις ροδέλες, με εξολκέα αφαιρούμε τα γρανάζια, με προσοχή μην σπάσουμε κανα δόντι -και ποιοσ παει οδοντίατρο μετα- όπως στη φωτο http://img202.imageshack.us/i/006rl.jpg/ .βγήκαν? όμορφα. το συγχρονιζέ της 5ης δεν έχει ασφάλειες οπότε μην νομίσετε οτι κανατε κατι στραβά και εκσφενδονίσθηκαν στο θεό. απλα δεν υπάρχουν.

συνεχίζουμε με την αφαίρεση του σώματος του σαζμάν (transmission case). αφαιρούμε τη βίδα που δείχνω στη φωτό http://img202.imageshack.us/i/007jo.jpg/ εκεί στο βάθος κήπος, που αν δεν στο πουν οτι ειναι εκει δεν τη βρίσκεις με τιποτα, και συνεχίζουμε με τις εξωτερικές "Α" όπως καταδυκνύονται απο τα βέλη http://img246.imageshack.us/i/008ap.jpg/, http://img251.imageshack.us/i/008ah.jpg/ συνεχίζουμε αφαιρώντας τον επιλογέα (2 βίδες), το έδρανο του επιλογέα (διαμετρικά αντίθετα-απο την κάτω πλευρά-2 βίδες) και τις 4 βίδες των πείρων που συγκρατούν τις φουρκέτες (δυο πάνω δυο κάτω) στις φωτο με βέλη. http://img111.imageshack.us/i/009gh.jpg/, http://img397.imageshack.us/i/010z.jpg/. αφαιρέστε τους 4 πείρους που συγκρατούν τις φουρκέτες.http://img397.imageshack.us/i/011mwk.jpg/ θα ακούσετε ενα πράγμα σαν να χύνονται τα σωθικά του σαζμάν -μη μασατε-. τέλος αφαιρείτε τη βίδα "Α" η οποία, μαζί με τη βίδα "στο βάθος κήπος" (βλεπε παραπάνω) συγκρατούν το αξονάκι της όπισθεν. στη συνέχεια με ενα σφυράκι -μάστορα ασε τη βαριά κάτω- χτυπάτε ελαφρά περιμετρικά την ένωση transmission case-clutch housing για να σπάσει η εργοστασιακή κόλλα. αν δείτε οτι δεν πιάνει το κόλπο, πιάστε τη βαριά εε, συγνώμη, δοκιμάστε σε μια θέση που βολέυει με ενα μακρύ κατσαβίδι ή αντίστοιχο αντικείμενο, να το κάνετε μοχλό για να τα ανοίξετε. προσοχή μην τραυματίσετε τις επιφάνειες επαφής -εσείς θα χάνετε βαλβολίνες εγώ νίπτω τας χείρας μου-. Αφού λοιπον άνοιξαν, ήρθε η ώρα να αφαιρέσετε το transmission case. ιδού τι θα αντικρύσετε http://img397.imageshack.us/i/012j.jpg/, http://img387.imageshack.us/i/012ad.jpg/

τώρα κάντε ενα διαλειματάκι για να πάρετε δυνάμεις και να συγκεντρωθείτε. απο εδώ και πέρα αρχίζουν τα ψιλολοιδια, και ειναι πολύ σημαντική η σειρά με την οποία βγαίνουν-και στη συνέχεια μπαίνουν- τα διαφορα εξαρτήματα.

αρχίζουμε αφαιρώντας τη βίδα που συγκρατεί τη βάση της φουρκέτας της όπισθεν http://img251.imageshack.us/i/013g.jpg/, και αφαιρούμε όλο το γκρούπ http://img111.imageshack.us/i/013a.jpg/ . το ελατήριο εχει την τάση να θελει να φύγει προς άγνωστες κατευθύνσεις οπότε μην του δώσετε την χαρα να το κάνει. συνεχλιζουμε αφαιρώντας τα 4 παξιμάδια http://img251.imageshack.us/i/014mz.jpg/ που συγκρατούν τον άξονα εξόδου. τωρα πια μπορείτε να αφαιρέσετε και τους δύο άξονες http://img119.imageshack.us/i/015f.jpg/ (οι αξονες με υποτιτλους http://img387.imageshack.us/i/016g.jpg/ ) και τελος αφαιρούμε και το διαφορικό http://img251.imageshack.us/i/017ho.jpg/ . συνεχίζουμε αφαιρώντας τις έδρες των κωνικών ρουλεμάν απο το clutch housing http://img8.imageshack.us/i/017aas.jpg/. επαναλαμβάνουμε με τον εξολκέα για την εδρα του ρουλεμαν διαφορικού στο transmission case. τα ρουλεμαν των αξόνων εισοδου εξόδου βγαίνουν χτυπητά μην παιδευθείτε με τον εξολκέα http://img8.imageshack.us/i/017bwe.jpg/ .

σημειώστε εδώ οτι οταν αφαιρείτε την έδρα ενός ρουλεμάν πρέπει πάντα να την βάζετε μαζί με το αντίστοιχο "σώμα" του ρουλεμάν (το ζευγάρι του) έστω και αν τα ρουλεμάν είναι ίδια, πχ διαφορικού. τα ρουλεμάν του άξονα της όπισθεν σκοπίμως δεν αφαιρέθηκαν. η χρήση τους σε φορτίο είναι περιορισμένη και συνήθως δεν εχουν σημαντική φθορά. αφαιρέστε τα προς αντικατάσταση μόνο εαν συνηθίζετε να κάνετε χιλιόμετρα με την όπισθεν ή εαν έχετε κουρέψει κανα γρανάζι, οπότε και τα "γρέζια " θα εχουν καταστρέψει όλα τα ρουλεμάν, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της όπισθεν.

συνεχίζουμε. λογικά τώρα τα δυο κελύφη του κιβωτίου είναι τελείως γυμνά. αφού λοιπόν ο μάστορας -δηλαδή εσείς- θα αρχίσει να λύνει τους άξονες, ο βοηθός -δηλαδή ο φίλος σας- δεν μπορεί να κάθεται με τα χέρια στις τσέπες. βάλτε τον να πλύνει τα κελύφη. βενζίνη και ενα κουρεμένο πινέλο -για να είναι σκληρό- ειναι οτι πρέπει. μόλις μαστουρώσει τελείως, αφήστε τον να κάνει ενα διάλειμα και μόλις συνέλθει βάλτε τον να κανει ακόμα ενα χερι με βενζίνη. τέλος πλύντε με σαπούνι πιάτων, ξεβγάλτε καλά και φυσήξτε τα με μπιστόλι αέρος για να στεγνώσουν, η αφήστε τα στον ήλιο. λογικά θα πρέπει να γίνουν κάπως έτσι http://img43.imageshack.us/i/017cz.jpg/ http://img16.imageshack.us/i/017df.jpg/

http://img340.imageshack.us/i/017ec.jpg/ http://img291.imageshack.us/i/017fr.jpg/

Συνεχίζουμε με τον άξονα εξόδου. εδώ θα χρειαστούμε το "seperator plate" και την πρέσσα. Βάζουμε το seperator plate κάτω απο το γρανάζι της δευτέρας -προσέχουμε να πατήσει μόνο στο σώμα του γραναζιού και όχι στα δοντάκια εμπλοκής του συγχρονιζέ- και πρεσσάρουμε σιγά σιγά. στις φωτο φαίνεται πώς πρέπει να τοποθετηθεί το sep plate http://img387.imageshack.us/i/018j.jpg/, http://img119.imageshack.us/i/018ah.jpg/. εχετε το νού σας γιατι ενώ τα γρανάζια θα μείνουν στο sep plate, ο άξονας θα φύγει προς τα κάτω οπότε βάλτε κάτι απο κάτω για να πέσει στα μαλακά και να μήν τραυματιστεί. μολις βγεί ο άξονας η κατάσταση έχει ώς εξής http://img202.imageshack.us/i/018bp.jpg/ . απλώνουμε τα εξαρτήματα στον πάγκο με τη σειρά και συνεχίζουμε με τον άξονα, αφαιρώντας την ασφάλεια που φαίνεται στη φωτο http://img80.imageshack.us/i/018c.jpg/. συνεχίζουμε ξανά στην πρέσσα για να αφαιρέσουμε το συγχρονιζέ 1ης-2ας, την πρώτη και την βάση συγκράτησης όπως στη φωτο http://img80.imageshack.us/i/019tm.jpg/.

τώρα που ο άξονας είναι γυμνός, συνεχίζουμε με την αφαίρεση των ρουλεμάν. αρχίζουμε με το κάτω http://img387.imageshack.us/i/020kf.jpg/, (το βάζουμε μαζί με την έδρα του που έχουμε βγάλει σε προηγούμενο βήμα) και συνεχίζουμε με το πάνω http://img251.imageshack.us/i/021c.jpg/ . Η vw το ρουλεμαν αυτό το δίνει πακέτο με τη βάση συγκράτησης. εγώ πάντως αφαίρεσα την έδρα του απο τη βάση http://img119.imageshack.us/i/022ea.jpg/, και αφού υπάρχει στο εμπόριο, το πήρα σκέτο http://img11.imageshack.us/i/023wyc.jpg/, http://img40.imageshack.us/i/023ah.jpg/.

Edited by N/A Gti
Link to comment
Share on other sites

Μήπως θα ηταν καλύτερα να το ξεκιναγες απο πιο πίσω το θέμα?Πώς θα φτάσει το σαζμαν μεχρι τον πάγκο?Οι περισσότεροι δεν ξέρουμε πως λύνεται το σαζμαν!

Link to comment
Share on other sites

Θεός! Σε 2-3 μέρες θα έχω έξω το 02a από ένα g60. Πόσο χρεώνεις γι'αυτή τη δουλειά; Υδραυλική πρέσσα είναι δύσκολο να έχουμε οι περισσότεροι.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.