Jump to content
diMake

2Η Φορα Την Ιδια Εβδομαδα..

Recommended Posts

Απο την στιγμη που θα αρχισει να φευγει η μουρη δεν σε σωζει το ESP.

Η στροφη που τρακαρα ειναι χ3σε μεσα...Την κοιταω και σημερα και λεω κοιτα ρε π@υστι μου κατι δρομους.

Η Υποστροφη δεν σωζεται απο το ESP. Κοιτουσα και στο youtube και πετυχα αυτο...

Τι και αν η δαγκανα ελεγχει 10 ή 100 ή 1000... δεν σωζεται!Οποτε εφοσον δεν σωζεται σηκωνεις τερμα χειροφρενο μπας και χτυπησεις με λιγοτερα χλμ.

Και αυτο ηταν σε καλο δρομο με πολυ ανωτερο αμαξι.

Link to comment
Share on other sites

.Απλα τα ηλεκτρονικα απαιτουν συμπεριφορα αντιθετη αυτης που οι περισσοτεροι εχουμε μαθει.

Αυτό είναι όλο το θέμα πιστεύω. Είναι θέμα του κατά πόσο μπορεί ο καθένας να τα συνηθίσει και να προσαρμόσει την οδήγηση του σε αυτά. Γιατί καλά όλα αυτά, αλλά αν ο φίλος που άνοιξε το θέμα έχει μάθει 4-5 χρόνια σε ένα τύπο οδήγησης τη στιγμή που θα γίνει το κακό πολύ δύσκολα θα πράξει κάτι διαφορετικό από αυτό που έχει συνηθίσει να κάνει καιρό τώρα. Γι αυτό και μόνο γι αυτό, ίσως μερικοί θα ήταν καλό να απενεργοποιούν πλήρως τα ηλεκτρονικά υποβοηθήματα όχι επειδή η συμπεριφορά τους είναι πιο σωστή ή πιο άμεση από αυτών αλλά γιατί δεν μπορούν να οδηγήσουν με αυτά.

Link to comment
Share on other sites

Απο την στιγμη που θα αρχισει να φευγει η μουρη δεν σε σωζει το ESP.

Η στροφη που τρακαρα ειναι χ3σε μεσα...Την κοιταω και σημερα και λεω κοιτα ρε π@υστι μου κατι δρομους.

Η Υποστροφη δεν σωζεται απο το ESP. Κοιτουσα και στο youtube και πετυχα αυτο...

Τι και αν η δαγκανα ελεγχει 10 ή 100 ή 1000... δεν σωζεται!Οποτε εφοσον δεν σωζεται σηκωνεις τερμα χειροφρενο μπας και χτυπησεις με λιγοτερα χλμ.

Και αυτο ηταν σε καλο δρομο με πολυ ανωτερο αμαξι.

H υποστροφή σαφώς σώζεται απ το ESP (ξέρω, πολλοί γράφουν στο internet ότι είναι ρυθμισμένο να σώζει μόνο την υπερστροφή αλλά αυτό είναι ψευδές), φρενάροντας λίγο όλους τους τροχούς για να μειώσει την ταχύτητα και δίνοντας μέγιστο φρένο στον πίσω εσωτερικό τροχό.

ESP_3.gif

Με την enzo δε ξέρω τι μπορεί να έγινε, πιθανώς να ήταν κλειστό το ESP ή να πήγαινε χωρίς αύριο σε σημείο που να μη μαζεύεται με τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ για να πω και τη δικιά μου εμπειρία μέχρι τώρα με το αμάξι, δεν έχω καταφέρει να κάνω το ESP να δουλέψει. Γενικά δε μπορώ να πω ότι ξέρω και έχω ψάξει το στρίψιμο, οπότε οδηγώ αρκετά συντηρητικά στις στροφές. Μ'αρέσει να το πηγαίνω σχετικά γρήγορα μέχρι εκεί που (τουλάχιστον μου φαίνεται ότι) είναι το όριό του και κάτω. Όμως μια δυο φορές που έτυχε να φύγει το αμάξι, μου έκανε μεγάλη εντύπωση που δεν είδα ούτε λαμπάκια να ανάβουν, ούτε ακούστηκε κανένα beep. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα περιστατικό. Προσπερνάω ένα rav4 αρκετά εύκολα και βγαίνω από μια λεωφόρο προς έναν ερημικό δρόμο. Αυτός με το toyota κάτι έπαθε, δεν ξέρω τι σκεφτόταν, βγαίνει και αυτός από τη λεωφόρο και αρχίζει να με ακολουθεί σβέλτα. Πάω κι εγώ σβέλτα όσο μπορώ, ώσπου φτάνει μια στροφή πολύ απότομη, που από ότι είδα μετά στο google earth είναι ακριβώς 90°. Εκεί μου φεύγει η ουρά εντελώς. Αρχικά τρομάζω. Μετά ασυναίσθητα κάνω ανάποδο(μάλλον είναι η πιο φυσική αντίδραση, εφόσον βλέπεις τη μούρη να πηγαίνει αντίθετα από εκεί που πρέπει), και το αυτοκίνητο διορθώνεται πανεύκολα, χωρίς ωστόσο να επέμβει το ESP ούτε στο ελάχιστο. Στο τέλος, παρότι στην αρχή μου φάνηκε επικίνδυνο, μου είχε αφήσει μια, μπορώ να το πω, ευχάριστη αίσθηση, σαν να έκανα κάτι που τελικά δεν ήταν και τόσο μη ασφαλές... Μετά από 4-5" που είχα βγει από τη στροφή βλέπω και τον suvάκια να μπαίνει στη στροφή με όσα είχε, και να του φεύγει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι εμένα, αλλά τελικά (ευτυχώς) το έσωσε. (Το περίεργο είναι ότι εγώ πήγαινα κάπου και συνέχισα στον προορισμό μου, ενώ αυτός ξαναβγήκε στη λεωφόρο. Ήθελα να ήξερα τι σκεφτότανε....). Πάντως, το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι πως ότι μου έχει συμβεί προσωπικά ίσως να απέχει λιγάκι από το όριο που αποφασίζει να εμπλακεί το ESP, και μέχρι τότε να είναι επίτηδες εκτός για να σε αφήνει να παίξεις λίγο. Φυσικά θέλει πάρα πολύ προσοχή με τους δρόμους που έχουμε, ενώ και τα λάστιχα παίζουν και αυτά το ρόλο τους...

Link to comment
Share on other sites

Η αλήθεια είναι ότι ήμουν λίγο υπερβολικός.

Σίγουρα υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που και χωρίς ηλεκτρονικά, πολλοί οδηγοί θα τα κατάφερναν, έστω και αν χλώμιαζαν!

Αυτό που ήθελα να τονίσω, χρησιμοποιώντας δόσεις υπερβολής, είναι ο χλευασμός και η περοφρόνηση των συστημάτων αυτών.

Ενδεχομένως να σου χρειαστούν μόνο 1 φορά στη ζωή σου, αλλά να σου σώσουν τη ρημάδα τη ζωή.

Όταν ήταν να πάρω το αμάξι μου, σκεφτόμουν για TSI 140. To αξεσουάρ που ασυζητιτί θα πλήρωνα με ευχαρίστηση, θα ήταν το ESP

(άσχετο, τελικά πήρα το GT που το είχε στάνταρ).

Αυτό που μετά λύπης μου διαπιστώνω στην καθημερινότητά μου και με στεναχωρεί, είναι το ότι υπερεκτιμούμε τις δυνατότητές μας. Πολλά καινούρια αυτοκίνητα και ειδικά τα GOLF είναι τόσο καλοστημένα και προηγμένα τεχνολογικά, που "προστατεύουν" τον οδηγό και κάνουν πολύ από τη δουλειά που έπρεπε να κάνει αυτός. Με λίγα λόγια μπορούν να κινηθούν σβέλτα, καθώς είναι και τούμπανο από άλογα, χωρίς να απαιτούν ιδιαίτερη εμπειρία. Και αυτό μας κάνει να νομίζουμε ότι είμαστε πιο καλοί οδηγοί απ' ότι πραγματικά είμαστε, με όλες τις παραπάνω συνέπειες...

Κι εγω στο 140αρι μου περιμενα 3 μηνες διοτι το παρηγγειλα με ESP.Αξιζει η επενδυση.Οσο για την υποστροφη που αναφερθηκε οτι δεν επεμβαινει φυσικα κι επεμβαινει.Μου εχει φυγει το μπροστινο μερος σε δεξια στροφη και απ'οτι καταλαβα φρεναρε τον αριστερο τροχο.Επισης εχει επεμβει κ σε υπερστροφη.Τωρα αν σου φυγει τοσο πολυ, ε δε μπορει να υπερνικησει κ τους νομους της φυσικης.Εγω παντως και τις δυο φορες το προκαλεσα οταν το πρωτοειχα αγορασει για να μαθω να ρυθμιζω αντιστοιχα την αντιδραση μου.Και στις δυο περιπτωσεις δεν αγγιξα χειροφρενο και το τιμονι σταθερα προς τα εκει που ηθελα να στριψω.

Edited by NASOS_ea
Link to comment
Share on other sites

Φίλε ας είναι το τελευταίο,

αλλά θα συμφωνήσω απόλυτα με τον φίλο giannisGT και στα δύο post του.Η τεχνολογία αυτή(ESP,ASR,ABS...)είναι αποτέλεσμα μελέτης και δοκιμών.Μην λέμε ότι θέλουμε τόσο εύκολα.Έχει σώσει,και θα σώσει πολλές ζωές ακόμα.Ίσως στα 40χλμ να μην δουλεύει τόσο καλά όσο θα θέλατε,αλλά στα 140χλμ(που θα σκοτωθείς)δουλεύει.Μπορώ να αναφέρω άλλα 10 περιπτώσεις που είναι απαραίτητα.Ας μην τα μειώνουμε έτσι απλά.

Και κάτι τελευταίο.Ο καλύτερος οδηγός στους αγώνες είναι και ο λιγότερο θεαματικός! :lol:

Οδηγήτε προσεκτικά.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.