Jump to content
manos1976

Τρείς Γενιές Vw Scirocco

Recommended Posts

Πρωτη γενια – MΚΙ

Scirocco_mk1.jpg

H Volkswagen ξεκίνησε να σχεδιάζει στις αρχές του ‘70 ένα πρωτότυπο μοντέλο το οποίο θα μπορούσε να αντικαταστήσει επάξια το πολύ πετυχημένο Karmann Ghia coupe.

Το πρωτότυπο ξεκίνησε να εξελίσσεται με τον εσωτερικό κωδικό ΤYPE-53 και οι σχεδιαστές για να κρατήσουν το κόστος σε χαμηλό επίπεδο δανείστηκαν αρκετά μηχανικά μέρη από τα μοντέλα golf και jetta της εποχής, επανασχεδιάζοντας ότι χρειαζότανε ώστε να είναι πιστό στις προδιαγραφές ενός σπορ κουπέ αυτοκινήτου.

Την τελική μορφή και το άψογο στυλ επιμελήθηκε ο Giorgetto Giugiaro της Ιtal Design, με τις τελικές αεροδυναμικές μελέτες να γίνονται στην αεροδυναμική σήραγγα της VW στο Wolfsburg, δίνοντας τελικά στο Scirocco μια μοναδική για την εποχή σπορ εικόνα. Το scirocco βγήκε στην παραγωγή το 1974 στην Ευρώπη και στην βόρεια Αμερική το 1975.

Τα πρώτα μοντέλα του ’74 ήταν διαθέσιμα με κινητήρες 1100 και 1500 κυβικών εκατοστών, με τον δεύτερο να είναι πιο δημοφιλής αποδίδοντας την αξιοπρεπή ισχύ των 85 ίππων. Αυτές οι εκδόσεις έπιαναν τα 0-100km σε 11 δευτερόλεπτα, ενώ την επόμενη χρονιά η ισχύς του κινητήρα των 1500cc μειώθηκε στους 70 ίππους χειροτερεύοντας την επίδοση κατά 1,7δευτερολεπτα. Όμως παρουσιάστηκε ο κινητήρας των 1600cc με απόδοση 76 ίππων και επίδοση 10,5sec. Τα μοντέλα που προορίζονταν για την Αμερική είχαν ελαφρώς μειωμένη απόδοση και χειρότερες επιδόσεις. Το 1976 όμως ήταν η χρονιά που λανσαρίστηκε στην Ευρώπη η πιο γρήγορη έκδοση το Scirocco GTI.

Αυτό το μοντέλο ήταν ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο, το οποίο βασιζόμενο σε απλές μηχανικές λύσεις, όπως χαμηλό βάρος, μπροστινά φρένα με δίσκους, αντιστρεπτικές δοκούς και έναν κινητήρα fuel injection 1600 κυβικών και απόδοση 110 ίππων, έφτανε τα 100km από στάση σε 8,8sec και είχε οδική συμπεριφορά αντάξια της εμφάνισης του.

Το 1979 το scirocco εφοδιάζονταν πλέον με 5ταχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ το 1981 παρήχθησαν τα τελευταία αντίτυπα της πρώτης γενιάς.

Δευτερη γενια – MKII

scirocco_mk2_003.jpg

Το Scirocco ήταν ήδη το 1976 πολύ επιτυχημένο εμπορικά και η VW ξεκίνησε από τότε να σκέφτεται πως θα βελτιώσει το μοντέλο της. Τα σχέδια άρχισαν να εξελίσσονται κάτω από τον εσωτερικό κωδικό Τype-53b, ενώ η βασικοί στόχοι που τέθηκαν ήταν ένα ακόμα πιο αεροδυναμικό σχήμα και περισσότεροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Όμως ο σχεδιαστής του MkI Giugiaro με την Ital Design, παρουσίασε ένα δικό του σχέδιο για το MKII, βασιζόμενος στις αρετές του πρωτότυπου scirocco και εξελίσσοντας τες για το scirocco της δεκαετίας του ’80.

Το σχέδιο υιοθετήθηκε από την VW και άρχισε η παραγωγή του πρωτοτύπου από την ομάδα του Μr. Sch_fer. To ΜΚΙΙ παρουσιάστηκε το 1981 (1982 model year), παραμένοντας πιστό στις αρχικές προδιαγραφές του MkI έχοντας όμως πιο φαρδύ και μακρύ αμάξωμα, με περισσότερο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών και μεγαλύτερο κατά 20% χώρο αποσκευών. Η αεροδυναμική εξέλιξη ήταν τεράστια καθώς με την εκτεταμένη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας στις δοκιμές εξέλιξης, ο συντελεστής Cd έπεσε από το 0,42 του MKI στο 0.38, τιμή αξιοθαύμαστη για την εποχή.

Τα Scirocco αμερικάνικων προδιαγραφών του ’82 αρκέστηκαν στους κινητήρες των 1717cc και των 74 ίππων του MKI, μέχρι το 1983 όπου εφοδιάστηκαν με έναν κινητήρα 1781cc και 90 ίππων, κιβώτιο με πιο κλειστές σχέσεις, ενώ για πρώτη φορά υπήρχε διαθέσιμη η επιλογή δερμάτινου σαλονιού. Επίσης το μικρό μπροστινό σπόιλερ, των αρχικών μοντέλων αντικαταστάθηκε το 1984 από ένα μεγάλο σπόιλερ που κάλυπτε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.

Όπως ήταν φυσικό το MKII επηρεάστηκε από το golf της εποχής και η εξέλιξη στους κινητήρες της VW, πέρασε και σε αυτό. Έτσι ενώ αρχικά εφοδιάζονταν με τον γνωστό από την πρώτη γενιά κινητήρα των 1600cc και 75 ίππων, το ’84 παρουσιάστηκε με 1780cc, παραμένοντας στις 8βαλβίδες και παράγοντας 90ίππους και 140Nm ροπής. Το μοντέλο GT απέδιδε 95ιππους, αλλά το γρηγορότερο μοντέλο της 2ης γενιάς ήταν το GTX με κινητήρα από το golf MkII 1800κυβικών KE-Jetronic, fuel injection με 16V κεφαλή και 138 ίππους, χαρίζοντας του επιδόσεις της τάξης των 8δευτερολέπτων για το 0-100, χάρις και το καινούργιο 5 speed close-ratio κιβώτιο ταχυτήτων. Αξιοπρόσεκτη είναι η τοποθέτηση δίσκων και στους τέσσερις τροχούς, καθώς και η τοποθέτηση καθισμάτων της Recaro στο εσωτερικό.

Το 1991 η εξέλιξη του scirocco III είχε ξεκινήσει έχοντας αποφασιστεί ή τοποθέτηση VR6 κινητήρα στην κορυφαία έκδοση. Το μοντέλο που τελικά παρουσιάστηκε, αν και στα πρώτα στάδια εξέλιξης ήταν το scirocco ΜκΙΙΙ, ονομάστηκε Corrado, καθώς αποφασίστηκε ότι ήταν ένα διαφορετικό μοντέλο, πιο βαρύ και αρκετά πιο ακριβό άρα και μακριά από την εικόνα του πολύ προσιτού και ικανού σπορ κουπέ αυτοκινήτου.



Τριτη Γενια – ΜΚ ΙΙΙ

oettinger_scirocco_1_450op.jpg

Το 2006 η VW τιμώντας την ιστορία του scirocco, παρουσίασε το πρωτότυπο μοντέλο IROC, στο γνωστό viper green χρώμα της πρώτης γενιάς και στη συνέχεια το 2008 ξεκίνησε η διάθεση στην αγορά της σύγχρονη εκδοχή του scirocco. Το MKIII βασιζόμενο στα μηχανικά μέρη του golf ΜΚ5, το ιδιαίτερα φαρδύ αμάξωμα και κυρίως στους μικρού κυβισμού TSI κινητήρες έφερε επάξια τον τίτλο του προσιτού αλλά απόλυτα ικανού σπορ κουπέ αυτοκίνητου της VW.

Η σύγκριση με τα πολύ πετυχημένα μοντέλα του παρελθόντος ήταν αναμενόμενη και το καινούργιο scirocco απέδειξε ότι είναι άξιο συνεχιστής της φιλοσοφίας και του πνεύματος εξέλιξης του πρώτου εκείνου μοντέλου

Φυσικά η τελική μορφή στο αυτοκίνητο παραγωγής διαφέρει από το πρωτότυπο IROC της Έκθεση του Παρισιού το 2006 αλλά η αλήθεια είναι ότι ακόμη κι έτσι το αυτοκίνητο είναι αρκετά εντυπωσιακό από κοντά. Κεκλιμένο εμπρός μέρος με στενά φωτιστικά σώματα και μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα, φουσκωμένα φτερά στο πλάι και «σκαλοπάτι» στις πίσω κολόνες, δύο μεγάλες θύρες χωρίς πλαίσιο και ογκώδες πίσω τελείωμα με χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα. Φαρδύ, χαμηλό, μυώδες και άκρως δυναμικό, το τελικό αποτέλεσμα στο νέο Scirocco είναι αρκετά εντυπωσιακό και αποτελεί ένα ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ hot hatch και καθαρόαιμου coupe.

Το νέο Scirocco συνεχίζει την παράδοση των προκατόχων του και το επιδιώκει προσφέροντας οδηγική ευχαρίστηση, δυνατές σχεδιαστικές γραμμές και σύγχρονες και αποδοτικές τεχνολογίες. Ξεκινώντας από το εξωτερικό κομμάτι, το μήκος του αυτοκινήτου είναι στα 4,256 μέτρα, με το πλάτος του να φτάνει τα 1,81 μέτρα και το ύψος του τα 1,404 μέτρα. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος από την μία μεταφέρει στοιχεία του παρελθόντος στο σήμερα και από την άλλη ακολουθεί την σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της Volkswagen, συμβαδίζοντας ταυτόχρονα με τις ανάγκες για την προστασία των πεζών σε περίπτωση ατυχήματος – μιλώντας για το εμπρός μέρος βέβαια. Δυνατά σημεία του αμαξώματος είναι το «συνοφρυωμένο» εμπρός μέρος, οι καμπύλες γραμμές που προσδίδουν αίσθηση κίνησης, το πίσω μέρος με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και τα φουσκωμένα φτερά και η πανοραμική, αλλά προαιρετική ηλιοροφή.

H κορυφαία έκδοση παρουσιάστηκε το 2010 και φέρει την ονομασια scirocco R

VW-Scirocco-R-01.jpg

Κινείται από τον γνωστό και καταξιωμένο 2λιτρο TSi κινητήρα, που καιρό τώρα κινεί και το S3 της Audi, αποδίδοντας 265 ίππους και 35 χλγμ. ροπής. Σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις του μοντέλου, το Scirocco R διαφοροποιείται σε μια πλειάδα στοιχείων και χαρακτηριστικών, που φυσικά δεν περιορίζονται μόνο στην πιο… αγριεμένη εξωτερική και εσωτερική αισθητική του αμαξώματος.

Προκειμένου να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο σπορτίφ χαρακτήρας της κατασκευής, το «R» διαθέτει πιο σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, παχύτερες αντιστρεπτικές δοκούς εμπρός και πίσω, διαφοροποιημένη ρύθμιση στο σύστημα διεύθυνσης για αμεσότερη απόκριση στη γρήγορη οδήγηση, μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά φρένα, καθώς φυσικά και το εξελιγμένο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, εμπρός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (XDS), που είδαμε για πρώτη φορά στο Golf GTi. Ο κινητήρας, με το τροποποιημένο και σαφώς πιο… εύηχο σύστημα εξαγωγής του αυτοκινήτου, συνδυάζεται είτε με το γνωστό χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων του Ομίλου, είτε με το επίσης γνώριμο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) των Γερμανών, που για την περίσταση έχει δεχθεί την «φροντίδα» των μηχανικών ούτως ώστε να λειτουργεί ακόμα πιο άμεσα στο κατέβασμα των σχέσεων.

Οι Γερμανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν αφενός ένα απόλυτα απολαυστικό και οδηγοκεντρικό μεσαίο κουπέ, με κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά που συναρπάζουν τον θιασώτη της σπορ οδήγησης, αφετέρου ένα αυτοκίνητο με απαράμιλλες επιδόσεις, κυριολεκτικά, σε όλα τα επίπεδα καθώς το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα.

Υ.Γ. πηγή κειμένου... w w w s c i r o c c o c l u b g r ,ευχαριστούμε πολύ

Edited by wobman76
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.