Jump to content
yositosi

Ρύθμιση Wastegate Σε 1.8Tsi

Recommended Posts

Μιας και τον τελευταίο καιρό έχω ακούσει διάφορα μαγικά, θα ήθελα μια επεξήγηση από παιδιά που το έχουν ψάξει λίγο παραπάνω το όλο θέμα από εμας τους "κοινούς θνητούς" (Κρίτωνα, Κουκουμέλ τα φώτα σας), στα παρακάτω ερωτήματα μου:

- Wastegate: Σε έναν TSi 1.8, πόσο σφίξιμο σηκώνει? Μετά από πόσες περιστροφές πλεον το πνίγουμε το μοτέρ και λιώνουμε την τουρμπινα? Αν σφιχτεί πολύ, πρακτικά τι αντίκτυπο έχει στο "δρόμο"? Σε ποιές περιπτώσεις πρακτικά ενδείκνυται να την σφίξουμε και σε ποιές είναι εντελώς περιττό?

- N75. Ακριβώς ποιά η λειτουργία της? Είναι τόσο τυποποιημένη και φοράνε τον ΙΔΙΟ κωδικό ανταλλακτικού από το απλό 1.8TSi ΒΖΒ/CDAA, τον 2λιτρο TSI CAWB, ώς και τα 2λιτρα κτήνη TFSi CDLA (βλέπε Cupra, S3, R series)?

Καθαρά τεχνική ερώτηση, για την οποία θα το εκτιμούσα αν κάποιος μου έλυνε τις απορίες.

Σας ευχαριστώ όλους εκ των προτέρων :p

Link to comment
Share on other sites

Την wastegate δεν την πειραζουμε ουτε για πλακα διοτι η χαρα θα ειναι για λιγο καιρο και μετα θα ερθουν τα κλαματα για την ν75 δεν ξερω να πω.

Link to comment
Share on other sites

Την wastegate δεν την πειραζουμε ουτε για πλακα διοτι η χαρα θα ειναι για λιγο καιρο και μετα θα ερθουν τα κλαματα για την ν75 δεν ξερω να πω.

Τι εννοείς Σταύρο? Αν σου είναι εύκολο εξήγησε μου λίγο τα "κλάματα".

Link to comment
Share on other sites

Εννοω οτι θα χαρεις γιατι το αμαξι θα παρει τα πανω του αλλα μετα απο καιρο η τουρμπινα θα αρχισει να τα φτυνει και να ξερναει λαδια διοτι θα στροφαρει παραπανω απο οτι πρεπει και φυσικα θα πας για αλλαγη αν εχεις εγγυηση καλος αλλα αν δεν εχεις μιλαμε για μεγαλο ποσο εξου και τα κλαματα.

Edited by stavros g
Link to comment
Share on other sites

Αυτό δεν συμβαίνει αν το "καργάρεις" όμως? Τι εννοώ. Αν το πρόγραμμα π.χ. σου ζητάει 1.55bar και το αμάξι ΔΕΝ πάνω από 1.45, και το φέρεις ίσα ίσα να κρατάει ότι ζητάει το πρόγραμμα (Χωρίς ταρζανιές), τότε γιατί να πει το ποίημα?

Βασικά το ρώτησα γιατί έχει τύχει ΜΑΜΑ αμάξι να είναι πιο χαλαρό από ότι άλλο αντίστοιχο, και αυτό φάνηκε όταν δίπλα δίπλα με ίδιο σετάρισμα βελτίωσης το ένα κρατούσε πίεση, αλλά το άλλο όχι! Αυτό έγινε ακόμα πιο έντονα ορατό όταν κατέβηκαν οι w/g και η μια ήταν περίπου 1.5 περιστροφή πιο "χαλαρή" από ότι του άλλου (πάντα μιλάμε για εργοστασιακή κατάσταση).

Να τονίσω ότι δεν μιλάω για κάτι σφιξίματα τρελά που έχω ακούσει, και πάντα υπό το πρίσμα των ορίων του κατασκευαστή της τουρμπίνας (σίγουρα η ζωή της πάντως μειώνεται)

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι πιστεύω πως αν σκανάρεις με vag com και έχεις μία κάποια διαφορά μεταξύ ζητούμενης και αποδιδόμενης πίεσης, αν τη σφίξεις όσο χρειάζεται για να γίνουν αυτές οι καμπύλες το δυνατόν πιο ταυτόσημες δεν θα έχεις πρόβλημα. Αν υπερβείς το όριο θα το καταλάβεις μια και η Ν75 δεν θα είναι στο 100% εκεί που πριν ήταν. Αν συμβεί κάτι τέτοιο απλά ξέσφιξε λίγο και είσαι ΟΚ.

Ας καθορίσει κάποιος το πότε τα φτύνει η τουρμπίνα; Αν δλδ κρατούσε 6 χρόνια μαμά, με πρόγραμμα και σφίξιμο πόσο θα κρατήσει; 5; 2; Λιγότερο; Έχουμε παραδείγματα που με πολύ επιθετικά προγράμματα και σφίξιμο οι τουρμπίνες άντεξαν και συνεχίζουν να αντέχουν!

Όταν έχουμε μέτρο στη βελτίωση ποτέ δεν θα έχουμε πρόβλημα. Φερθείτε καλά στα αμάξια σας και μη τα σκίζεται συχνά και πρόβλημα ουδέν...

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ έτσι τα ξέρω Νίκο. Ειδικά αν έχεις επιθετικό πρόγραμμα που ζητάει υψηλή πίεση, τότε το φέρνεις να είναι ίδια τα actual με τα requested και θεωρητικά είσαι οκ. Θεωρητικά φυσικά, όσο πιο υψηλή η πίεση της τουρμπίνας, τόσο μεγαλύτερο το μελιτζάνιασμα της και άρα το "πνίξιμο" της, οδηγώντας σε λιγότερο αποδοτική λειτουργία της (δηλαδή για κάθε παραπάνω αύξηση της πίεσης, αναλογικά φθίνουσα αύξηση της αποδιδόμενης ισχύος).

Οι απορίες μου όμως είναι οι εξής. Αν ένα πρόγραμμα που έχει απαιτούμενες πιέσεις κάτω του αρχικού ορίου της "εργοστασιακής ρύθμισης" (δηλαδή η w/g μπορεί ήδη να κρατήσει την requested πίεση), ή αν έχουμε πρόγραμμα επιθετικό το οποίο όμως δεν συνοδεύεται από ανάλογο setup (π.χ. το πρόγραμμα να ζητάει τρελές πιέσεις μεν, αλλα εμείς να έχουμε πνιγμένη εξαγωγή/εξάτμιση), τότε καταστροφικό δεν είναι το σκάλιγμα? Δεν τσιτάρουμε άσκοπα το μοτέρ?

Και τέλος, να επανέλθω στο καίριο ερώτημα μου. Η ρημάδα η N75 τι ΑΚΡΙΒΩΣ κάνει? Το ρωτάω μιας και μου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση όταν είδα ότι και στα μεγάλα Κ04 μοτέρ (CDLA των CupraR/R series VW/S3) σαν εξάρτημα είναι ακριβώς το ίδιο :logik:

Link to comment
Share on other sites

- Wastegate: Σε έναν TSi 1.8, πόσο σφίξιμο σηκώνει? Μετά από πόσες περιστροφές πλεον το πνίγουμε το μοτέρ και λιώνουμε την τουρμπινα? Αν σφιχτεί πολύ, πρακτικά τι αντίκτυπο έχει στο "δρόμο"? Σε ποιές περιπτώσεις πρακτικά ενδείκνυται να την σφίξουμε και σε ποιές είναι εντελώς περιττό?

- N75. Ακριβώς ποιά η λειτουργία της? Είναι τόσο τυποποιημένη και φοράνε τον ΙΔΙΟ κωδικό ανταλλακτικού από το απλό 1.8TSi ΒΖΒ/CDAA, τον 2λιτρο TSI CAWB, ώς και τα 2λιτρα κτήνη TFSi CDLA (βλέπε Cupra, S3, R series)?

Καθαρά τεχνική ερώτηση, για την οποία θα το εκτιμούσα αν κάποιος μου έλυνε τις απορίες.

Το actuator που δινει το εργοστασιο με το turbo ειναι για ηπιες πιεσεις . Ο κατασκευαστης δινει πιεσεις 0.7bar overboost και 0.35-0.4bar ψηλα . Για το λογο αυτο , ακομα και 100% παλμο να δωσουμε στη Ν75 ( ουσιαστικα μηδενικη εντολη για να ανοιξει το wastegate ) η πιεση των καυσαεριων θα σπρωξει το πορτακι κανοντας bypass τα καυσαερια εκτος μαντεμιου . Το σφιξιμο προκαλει να περασουν περισσοτερα καυσαερια απο το μαντεμι , με αποτελεσμα να περιστρεφεται γρηγοροτερα ο αξονας του turbo και να σηκωνει περισσοτερη πιεση . Στα αυτοκινητα αυτα , εαν η Ν75 δεν ειναι ηδη στο 100% δεν εχει κανενα απολυτως νοημα να γινει κατι τετοιο αφου και να σφιχτει , το συστημα αυτοματου ελεγχου σε πιεση - ροπη θα επαναφερουν την ισχυ - ροπη ακριβως εκει που βρισκοταν πριν . Πχ αν πριν ειχαμε περιπου 83% Ν75 στις μεσαιες και 78% ψηλα , μετα το σφιξιμο θα παει στο 73% στις μεσαιες και 65% ψηλα ... Εφοσον τα ορια ζητουμενης πιεση - ροπης ειναι υψηλοτερα απο κει που μπορουν να επιτευχθυον ακομα και με 100% εντολη στη Ν75 ( που γινεται μεσω software ) τοτε εχει νοημα και το σφιξιμο . Αυτο ειναι ουσιαστικα συσπειρωση του ελατηριου που εχει εσωτερικα το actuator ( το "βαρελακι" που ανοιγοκλεινει το πορτακι ) και καλο ειναι να μην υπερβαινει τα 4-5mm . Τετοια συσπειρωση προκαλει αυξηση της πιεσης υπερπληρωσης ( για το λογο που εξηγηθηκε ) και προφανως μεγαλυτερη καταπονηση στο turbo . οσον αφορα τη διαρκεια ζωης , ολα ειναι και θεμα χρησης . Υπαρχουν τουρμπινες που για χρονια δουλευουν στο 100+% της παροχης τους χωρις προβληματα , υπαρχουν αλλες που και σε νομαλ μοτερ χαλασαν . Σιγουρα και ο οδηγος αν κανει κατι τετοιο και ζηταει πχ 260ΗΡ απο τον 1.8ΤSI με το ΟΕΜ turbo , που εχει φτερωτη 38mm , πρεπει να λαμβανει υπ οψιν του οτι η λειτουργια του ειναι οριακη σε παροχη και πρεπει να γινεται χρηση στο 100% της ισχυος μονο με σωστο ζεσταμα - κρυωμα και για συγκεκριμενο χρονο ( οχι παρατεταμενες τελικες ή επαναλαμβανομενες ρεπριζ με 6ες του τυπου 160-240kmh , κλπ ) .

Και τέλος, να επανέλθω στο καίριο ερώτημα μου. Η ρημάδα η N75 τι ΑΚΡΙΒΩΣ κάνει? Το ρωτάω μιας και μου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση όταν είδα ότι και στα μεγάλα Κ04 μοτέρ (CDLA των CupraR/R series VW/S3) σαν εξάρτημα είναι ακριβώς το ίδιο :logik:

H N75 ειναι η βαλβιδα που ελεγχει ποσο θα πιεστει το actuator για να ανοιξει το πορτακι . Εντολη λαμβανεται απο την πιεση που δημιουργει ο συμπιεστης και καποιο ποσοστο του αερα χρησιμοποιειται στο να ανοιξει το πορτακι , ενω ο υπολοιπον επιστρεφει στην εισαγωγη του συμπιεστη . Απο εκει ελεγχεται η πιεση στο τουρμπο , οπως πχ απο την πεταλουδα ελεγχονται οι στροφες στον κινητηρα . ολες οι τουρμπινες ελεγχονται με τον ιδιο τροπο , οχι μονο στα TSI , αλλα σε ολα τα μοτερ .

Link to comment
Share on other sites

H N75 ειναι η βαλβιδα που ελεγχει ποσο θα πιεστει το actuator για να ανοιξει το πορτακι . Εντολη λαμβανεται απο την πιεση που δημιουργει ο συμπιεστης και καποιο ποσοστο του αερα χρησιμοποιειται στο να ανοιξει το πορτακι , ενω ο υπολοιπον επιστρεφει στην εισαγωγη του συμπιεστη . Απο εκει ελεγχεται η πιεση στο τουρμπο , οπως πχ απο την πεταλουδα ελεγχονται οι στροφες στον κινητηρα . ολες οι τουρμπινες ελεγχονται με τον ιδιο τροπο , οχι μονο στα TSI , αλλα σε ολα τα μοτερ .

Σε ευχαριστώ ΠΑΡΑ πολύ για τον χρόνο σου να μου εξηγήσεις πιο "τεχνικά" την όλη λειτουργία.

Οσο για το παραπάνω, το ρώτησα για να ξέρουμε αν είναι "παπατζιλίκια" αν μας πει κανείς να "αλλάξουμε την N75 από μεγαλύτερο μοντέλο όπως πχ CDLA, στον 1.8ΤSi". Και επειδή κόλλησα λιγάκι όταν επιβεβαίωσα και στο ΕΤΚΑ ότι η N75 σαν εξάρτημα είναι παντού ίδια, έπρεπε να ρωτήσω μπας και χάνω κανένα επεισόδιο!

Να'σαι καλά Κρίτωνα! :drinks:

Edited by yositosi
Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ ΠΑΡΑ πολύ για τον χρόνο σου να μου εξηγήσεις πιο "τεχνικά" την όλη λειτουργία.

Οσο για το παραπάνω, το ρώτησα για να ξέρουμε αν είναι "παπατζιλίκια" αν μας πει κανείς να "αλλάξουμε την N75 από μεγαλύτερο μοντέλο όπως πχ CDLA, στον 1.8ΤSi". Και επειδή κόλλησα λιγάκι όταν επιβεβαίωσα και στο ΕΤΚΑ ότι η N75 σαν εξάρτημα είναι παντού ίδια, έπρεπε να ρωτήσω μπας και χάνω κανένα επεισόδιο!

Να'σαι καλά Κρίτωνα! :question:

ολα εχουν τα ορια τους εαν σφυξεις εως και 4-5μ στροφες εισαι πολυ καλα και πολυ safe και δεν χρειαζεται να φοβασαι για τιποτα απο κει και περα ξερω περιπτωση που το παιδι το ειχε σφηξει τερμα και και μετα απο 2 καλα πατηματα εκανε μπουμ η κ03 αλλα μεχρι εκει που λεω δεν υπαρχει φοβος απο τιποτα .τωρα εαν εισαι συγνωμη κιολας κανιβαλος και το ποδι δεν το σηκωνεις απο το γκαζι ε και μαμα να ειναι το αμαξι χωρις τιποτα επανω ε παλι θα το κανει το μπαμ απο το ζορι του .τωρα εαν δεν εχεις περιφερειακα καλα ειναι να μην σφυγκεις καθλου γιατι οντως εκει ζοριζετε πολυ η τουρμπινα απο εκει και περα εαν εχεις ενα τσιτα προγραμμα που ζηατει μεγαλες πιεσεις π,χ εμενα στις 6000 ζητουσε 1,3 και επιανε 1 το χειμωνα και το καλοκαιρι 1,1 ,ωραια εκει καλα ειναι να την σφυξεις λιγο αλλα το τονιζω οσο λεω και ετσι κερδιζεις απο αυτο το σφυξιμο γιατι δουλευει τερμα και η ν75 και ετσι προσπαθει να ακουλουθησει πιο καλα την ζητουμενη πιεση ενω εαν εχεις ενα πολυ light προγραμμα και ζηταει π,χ στις 6000 0,8 δεν χρειαζεται να σφυξεις καθολου γιατι τα πιανει και χωρις σφυξιμο και το μονο που θα κερδισεις εαν σφυξεις ειναι οτι η ν75 αντι να δουλευει π,χ 96,5 % θα δουλεψει 75% λογο οτι ειναι σφυγμενη η wastegate αρα δεν κερδιζεις τιποτα :heart:

Link to comment
Share on other sites

Τάσο, ίσως εξαρτάται και από το πρόγραμμα. Στο δικό μου, επειδή είχαμε τα θέματα με την εισαγωγή, τα εξετάζαμε όλα, οπότε με μισή περιστροφή κάτω από το "μαμά" σετάρισμα, με 1.55 requested ταβάνιαζε το αμάξι στο 1.45. Με 2.5 περιστροφές σφίξιμο (πρακτικά 2 δηλαδή από την εργοστασιακή ρύθμιση), το αμάξι είναι οριακά στα 1.55 (ελαφρά πιο κάτω).

Παραπάνω δεν θα τολμούσα να το σφίξω για 2 λόγους. Πρώτον το θεωρώ περιττό, καθότι το πρόγραμμα δεν το ζητάει. Δεύτερον, το θεωρώ επικίνδυνο καθότι λειτουργικό όριο της KKK είναι το 1.7, ενώ συγχρόνως, να παει πάνω από 1.55 δεν πρόκειται με ΤΙΠΟΤΑ να το δούμε μέσω VAG-COM λόγω του ότι ο MAP διαβάζει ως 1.55 και μετά τυφλώνεται (μόνο καρφωτά από την εισαγωγή και το ταπάκι θα το δούμε π.χ. από το μετρητή του MAHA).

Πάντως, με τις 2.5 περιστροφές ενώ πηρα τα χαμένα άλογα (8-9 σε σύνολο, αλλα ρεαλιστικά 4-5 καθότι ρόλαρα με 4η πλεον), πίεση 1 και 1+ που λες στους κόφτες δεν είχα, παρά το ότι flat-out μέχρι τέλους το Revo ζητάει 1.55! :whistling:

Δηλαδή ΑΝ το καργάρω και άλλο, και εφόσον δεν θα αρχίσει τα τρελά κοψίματα λόγω σφιξίματος, έχει και άλλο να δώσει το ρημάδι? :p

Link to comment
Share on other sites

Τάσο, ίσως εξαρτάται και από το πρόγραμμα. Στο δικό μου, επειδή είχαμε τα θέματα με την εισαγωγή, τα εξετάζαμε όλα, οπότε με μισή περιστροφή κάτω από το "μαμά" σετάρισμα, με 1.55 requested ταβάνιαζε το αμάξι στο 1.45. Με 2.5 περιστροφές σφίξιμο (πρακτικά 2 δηλαδή από την εργοστασιακή ρύθμιση), το αμάξι είναι οριακά στα 1.55 (ελαφρά πιο κάτω).

Παραπάνω δεν θα τολμούσα να το σφίξω για 2 λόγους. Πρώτον το θεωρώ περιττό, καθότι το πρόγραμμα δεν το ζητάει. Δεύτερον, το θεωρώ επικίνδυνο καθότι λειτουργικό όριο της KKK είναι το 1.7, ενώ συγχρόνως, να παει πάνω από 1.55 δεν πρόκειται με ΤΙΠΟΤΑ να το δούμε μέσω VAG-COM λόγω του ότι ο MAP διαβάζει ως 1.55 και μετά τυφλώνεται (μόνο καρφωτά από την εισαγωγή και το ταπάκι θα το δούμε π.χ. από το μετρητή του MAHA).

Πάντως, με τις 2.5 περιστροφές ενώ πηρα τα χαμένα άλογα (8-9 σε σύνολο, αλλα ρεαλιστικά 4-5 καθότι ρόλαρα με 4η πλεον), πίεση 1 και 1+ που λες στους κόφτες δεν είχα, παρά το ότι flat-out μέχρι τέλους το Revo ζητάει 1.55! :pic:

Δηλαδή ΑΝ το καργάρω και άλλο, και εφόσον δεν θα αρχίσει τα τρελά κοψίματα λόγω σφιξίματος, έχει και άλλο να δώσει το ρημάδι? :p

σιμακο ενοειται ρε φιλε απο το προγραμμα αλλα δεν καταλαβες κατι δεν σφυγκεις για να εχεις οβερ σφυγκεις για να κρατησεις στις υψηλες στροφες πιεσεις με επιασες τι λεω?εγω ειχα 1,35 οβερ και η ν75 δουλευε πολυ χαλατρα στα χαμηλα μιας και επιανε την πιεση χωρις ζορια αλλα μετα της 4000 δουλευε τερμα και μετο σφυξιμο κρατουσε τρελες πιεσεις ψηλα αυτο θελαμε μια μετρια ροπη και πολλη δυναμη ψηλα και ετσι βγαλαμε αλογα απο 4800 εως 6700 270 αλογα τραπεζι με 37.5 κιλα ροπης καταλαβες τι ενοω ετσι :whistling:

Link to comment
Share on other sites

σιμακο ενοειται ρε φιλε απο το προγραμμα αλλα δεν καταλαβες κατι δεν σφυγκεις για να εχεις οβερ σφυγκεις για να κρατησεις στις υψηλες στροφες πιεσεις με επιασες τι λεω?εγω ειχα 1,35 οβερ και η ν75 δουλευε πολυ χαλατρα στα χαμηλα μιας και επιανε την πιεση χωρις ζορια αλλα μετα της 4000 δουλευε τερμα και μετο σφυξιμο κρατουσε τρελες πιεσεις ψηλα αυτο θελαμε μια μετρια ροπη και πολλη δυναμη ψηλα και ετσι βγαλαμε αλογα απο 4800 εως 6700 270 αλογα τραπεζι με 37.5 κιλα ροπης καταλαβες τι ενοω ετσι :whistling:

Μωρέ και εγώ έτσι όπως το λες το ξέρω, αλλά έλα που στην over απογειώθηκε κατά 0.1 bar! (αντίστοιχα ανέβασε και στα ψηλά φυσικά)... Για αυτό το ανέφερα. :p

Link to comment
Share on other sites

Μωρέ και εγώ έτσι όπως το λες το ξέρω, αλλά έλα που στην over απογειώθηκε κατά 0.1 bar! (αντίστοιχα ανέβασε και στα ψηλά φυσικά)... Για αυτό το ανέφερα. :p

ναι ρε σιμακο ανεβηκε γιατι ειχε περιθωρια να φτασει της ζητουμενη μπορει π,χ να ανεβαζε και πιο πολυ απο 1,55 αλλα στιγμαια γιατι δεν θα προλαβενε να την κοψει η ν75 αλλα μολις το αντιληφθει ο εγκεφαλος οτι περναει το οριο πιεσης της ζητουμενης απευθειας δινει εντολη στην ν 75 και την κοβει την πιεση :whistling:

Link to comment
Share on other sites

ναι ρε σιμακο ανεβηκε γιατι ειχε περιθωρια να φτασει της ζητουμενη μπορει π,χ να ανεβαζε και πιο πολυ απο 1,55 αλλα στιγμαια γιατι δεν θα προλαβενε να την κοψει η ν75 αλλα μολις το αντιληφθει ο εγκεφαλος οτι περναει το οριο πιεσης της ζητουμενης απευθειας δινει εντολη στην ν 75 και την κοβει την πιεση :p

Κατανοητός τότε!! Ναι αλλά αν αρχίσει να κόβει η Ν75 τότε θα έχω τα λεγόμενα "κοψίματα" που φοβόταν από το σφίξιμο ο Κουκουμέλ? (μην απορείς που ρωτάω, καθότι ΔΕΝ τα κατέχω αυτά γιατί δεν τα σκάλιξα υπερβολικά). Βασικά τα ρωτάω, γιατί απορώ ποσο παραπάνω θα παρω (που διάολο βασικά θα παει) αν του δώσω άλλες 2-2.5 περιστροφές :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Κατανοητός τότε!! Ναι αλλά αν αρχίσει να κόβει η Ν75 τότε θα έχω τα λεγόμενα "κοψίματα" που φοβόταν από το σφίξιμο ο Κουκουμέλ? (μην απορείς που ρωτάω, καθότι ΔΕΝ τα κατέχω αυτά γιατί δεν τα σκάλιξα υπερβολικά). Βασικά τα ρωτάω, γιατί απορώ ποσο παραπάνω θα παρω (που διάολο βασικά θα παει) αν του δώσω άλλες 2-2.5 περιστροφές :whistling:

αυτο ειναι αναλογως το προγραμμα το τι κοψιμο θα σου κανει εμενα π,χ το εκοβε στρωτα και ουτε το καταλαβενες ουτε τιποτα και ολα καλα απλως πηγαινε 1,4 -1,45 και στρωτα το εριχνε στο 1,35 και μετα ολα καλα καταλαβαινεις τι λεω σε αλλα προγραμματα εχω ακουσει το κοβει πολυ αποτομα και ειναι αισθητο κοψιμο γιαυτο στο λεω ειναι αναλογως το προγραμμα απο ατομο που εχει ρεβο ομως ξερω οτι κοβει στρωτα και οχι αποτομα τωρα εαν ειναι αναλογως τον εγκεφαλο δεν ξερω δοκιμασε ρε φιλε δεν εχεις να χασεις και τιποτα εκει ειναι τα παιδια :p

Link to comment
Share on other sites

Να'σαι καλά ρε Τασούλη για την ενημέρωση. Πρακτικά ήθελα να μου λυθούν κάποιες απορίες, και να ξεκαθαρίσω μέσα στο κεφάλι μου ότι δεν παρανοώ κάτι! Ευτυχώς δεν τα είχα καταλάβει λάθος.

Οσο για παραπάνω σφύξιμο στο δικό μου, από χλωμό ως κίτρινο ρε φίλε. Από πλευράς απόδοσης είμαι κάτι παραπάνω από ικανοποιημένος (με τα δικά μου πάντα δεδομένα). Αν θα ήθελα το κάτι παραπάνω τότε κατευθείαν αλλαγή μια και μια η τουρμπίνα :whistling:

Και πάλι σας ευχαριστώ θερμά όλους για τον κόπο σας να μου απαντήσετε! :p

Link to comment
Share on other sites

Σιμο καλημερα,

Μηπως μπορεις να μου πεις ποιες ειναι οι πιεσεις requested & actual στο μαμα προγραμμα;

Σχετικα με το overboost σε ποιες στροφες περιπου παιζει;

Ολα αυτα επειδη στο δικο μου ειδα απο 0,80 μεχρι 0,85 bar requested απο τις 2400 μεχρι τις 5000 σαλ περιπου (δεν το πηγα παραπανω με την τριτη επειδη τελειωνε η ευθεια) με 0,7 bar actual στις 2400 και μετα 0,8 μεχρι 0,85 bar actual απο τις 2800 μεχρι τις 5000 σαλ. (meas. block 115).

Μαλλον πολυ ηπιο το tuning πρωτου σταδιου της Superchips...

Edited by vg1912
Link to comment
Share on other sites

Σιμο καλημερα,

Μηπως μπορεις να μου πεις ποιες ειναι οι πιεσεις requested & actual στο μαμα προγραμμα;

Σχετικα με το overboost σε ποιες στροφες περιπου παιζει;

Ολα αυτα επειδη στο δικο μου ειδα απο 0,80 μεχρι 0,85 bar requested απο τις 2400 μεχρι τις 5000 σαλ περιπου (δεν το πηγα παραπανω με την τριτη επειδη τελειωνε η ευθεια) με 0,7 bar actual στις 2400 και μετα 0,8 μεχρι 0,85 bar actual απο τις 2800 μεχρι τις 5000 σαλ.

Μαλλον πολυ ηπιο το tuning πρωτου σταδιου της Superchips...

Καλημέρα Βασίλη,

Νομίζω ότι κάπου στο 0.7 παίζει μαμά, αλλά μην σε γελάσω. Αν θέλεις να ρωτήσω για σίγουρα. Πάντως μου φαίνεται χαμηλό το 0,85bar! Εγώ σαν Stage1 αν θυμάμαι καλά ζητούσε 1.25bar (όχι πως μπορούσε να το πιασει αλλά λέμε τώρα)

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα Βασίλη,

Νομίζω ότι κάπου στο 0.7 παίζει μαμά, αλλά μην σε γελάσω. Αν θέλεις να ρωτήσω για σίγουρα. Πάντως μου φαίνεται χαμηλό το 0,85bar! Εγώ σαν Stage1 αν θυμάμαι καλά ζητούσε 1.25bar (όχι πως μπορούσε να το πιασει αλλά λέμε τώρα)

Σιμο κι εμενα λιγο μου φαινεται το 0,85 (1870 mbar - 1020 mbar ατμοσφ. πιεση = 850 mbar) και νομιζω οτι μετραω τα σωστα measuring blocks!

Δεν ξερω αν παιζουν περισσοτερο με τους χρονους αναφλεξης (20 μοιρες στις 6000 σαλ νομιζω) αλλα επειδη δεν ειμαι μηχανικος αυτοκινητων ή μηχανολογος δεν μπορω να πω περισσοτερα.

Παντως η πιεση καυσιμου ειναι σταθερα στα 150 bar απο τις χαμηλες στροφες μεχρι ψηλα και ο MAF μετραει μεγιστο 175 g/s.

Τι να πω, το ψαχνω ακομη αλλα πιο καλα θα ειναι να κανω μια δυναμομετρηση για να δω τι παιζει.

Μηπως μπορεις να μου πεις με pm τι παιζει με τους "δυναμομετρητες" στη Θεσ/κη ή καπου αλλου σχετικα κοντα (προς τα δυτικα, αν καταλαβες);

Ευχαριστω

ΥΓ

Οποιαδηποτε βοηθεια για τα measuring blocks θα μου ηταν πολυτιμη (εχω ανοιξει νεο θεμα συζητησης σχετικα μ'αυτο).

Link to comment
Share on other sites

Σιμο κι εμενα λιγο μου φαινεται το 0,85 (1870 mbar - 1020 mbar ατμοσφ. πιεση = 850 mbar) και νομιζω οτι μετραω τα σωστα measuring blocks!

Δεν ξερω αν παιζουν περισσοτερο με τους χρονους αναφλεξης (20 μοιρες στις 6000 σαλ νομιζω) αλλα επειδη δεν ειμαι μηχανικος αυτοκινητων ή μηχανολογος δεν μπορω να πω περισσοτερα.

Παντως η πιεση καυσιμου ειναι σταθερα στα 150 bar απο τις χαμηλες στροφες μεχρι ψηλα και ο MAF μετραει μεγιστο 175 g/s.

Τι να πω, το ψαχνω ακομη αλλα πιο καλα θα ειναι να κανω μια δυναμομετρηση για να δω τι παιζει.

Μηπως μπορεις να μου πεις με pm τι παιζει με τους "δυναμομετρητες" στη Θεσ/κη ή καπου αλλου σχετικα κοντα (προς τα δυτικα, αν καταλαβες);

Ευχαριστω

ΥΓ

Οποιαδηποτε βοηθεια για τα measuring blocks θα μου ηταν πολυτιμη (εχω ανοιξει νεο θεμα συζητησης σχετικα μ'αυτο).

Βασίλη, το είδα ότι έχεις ανοίξει άλλη ενότητα... αλλά δεν το κατέχω το σπορ και για αυτό δεν απάντησα. Μπορώ αν θέλεις, όταν θα παω στα παιδιά να μου περάσουν το σπασμένο μου φλασάκι, να γράψω σε ένα χαρτί τα κύρια blocks που κοιτάνε, και να σου πω ποιά είναι τι.

Για αβάνς, ξέρω ότι σαν stage2 ανεβάζω στις 28 (αν θυμάμαι καλά που κατά 99.9% θυμάμαι καλά). Σαν MAF reading, καλά διάβασες, εκεί παίζει το καρβούνιο :frantics: . Επίσης και στον reading της αντλίας υψηλής μια χαρά διάβασες, καθότι στα 150bar είναι το θεωρητικό "κλείδωμα" από πλευράς VW.

Και επί τη ευκαιρία, αν μπορεί κανείς να μου λύσει και την μεγάλη μου απορία (κύριε Κουκουμέλ... :clapping: ). Η αντλία υψηλής έχει λειτουργικό όριο επιβεβαιωμένο από VW στα 200bar. Η VW, την κλειδώνει στα 150bar όμως. Το πρόγραμμα μου ζητάει και παίρνει 180bar! Ξήλωμα δηλαδή της δικλείδας ασφαλείας έχουμε? :clapping:

Τώρα για δυναμόμετρο, αυτά που ξέρω εγώ είναι 2. Το ένα του Μαικ (xxexelixis) όπου δεν ήθελα και πολύ να πάω καθότι συνεργάζονται οι Πορφύρηδες μαζί του (ήθελα αν το αμάξι ΔΕΝ να μην είχε πάτημα κανείς να μου πει ότι "με έπνιξε"). Διαφορετικά όμως, για εσένα π.χ. είναι μια χαρά καθότι είναι καλό MAHA! Αντίστοιχο MAHA, αλλά και αυστηρό dyno, και με χαμηλή τιμή είναι του Κοπανίδη στην Κοζάνη. Για άλλα δεν γνωρίζω.

Link to comment
Share on other sites

Βασίλη, το είδα ότι έχεις ανοίξει άλλη ενότητα... αλλά δεν το κατέχω το σπορ και για αυτό δεν απάντησα. Μπορώ αν θέλεις, όταν θα παω στα παιδιά να μου περάσουν το σπασμένο μου φλασάκι, να γράψω σε ένα χαρτί τα κύρια blocks που κοιτάνε, και να σου πω ποιά είναι τι.

Για αβάνς, ξέρω ότι σαν stage2 ανεβάζω στις 28 (αν θυμάμαι καλά που κατά 99.9% θυμάμαι καλά). Σαν MAF reading, καλά διάβασες, εκεί παίζει το καρβούνιο :frantics: . Επίσης και στον reading της αντλίας υψηλής μια χαρά διάβασες, καθότι στα 150bar είναι το θεωρητικό "κλείδωμα" από πλευράς VW.

Και επί τη ευκαιρία, αν μπορεί κανείς να μου λύσει και την μεγάλη μου απορία (κύριε Κουκουμέλ... :clapping: ). Η αντλία υψηλής έχει λειτουργικό όριο επιβεβαιωμένο από VW στα 200bar. Η VW, την κλειδώνει στα 150bar όμως. Το πρόγραμμα μου ζητάει και παίρνει 180bar! Ξήλωμα δηλαδή της δικλείδας ασφαλείας έχουμε? :clapping:

Τώρα για δυναμόμετρο, αυτά που ξέρω εγώ είναι 2. Το ένα του Μαικ (xxexelixis) όπου δεν ήθελα και πολύ να πάω καθότι συνεργάζονται οι Πορφύρηδες μαζί του (ήθελα αν το αμάξι ΔΕΝ να μην είχε πάτημα κανείς να μου πει ότι "με έπνιξε"). Διαφορετικά όμως, για εσένα π.χ. είναι μια χαρά καθότι είναι καλό MAHA! Αντίστοιχο MAHA, αλλά και αυστηρό dyno, και με χαμηλή τιμή είναι του Κοπανίδη στην Κοζάνη. Για άλλα δεν γνωρίζω.

Σιμο ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες, αν σου δωσουν καποια στοιχεια για τα measuring blocks θα σου ημουν υποχρεος.

Α! και για να ειμαι περισσοτερο ακριβης το αβανς ειναι 26 μοιρες στις 6450.

Τα λεμε.

Link to comment
Share on other sites

Σιμο καλημερα,

Μηπως μπορεις να μου πεις ποιες ειναι οι πιεσεις requested & actual στο μαμα προγραμμα;

Σχετικα με το overboost σε ποιες στροφες περιπου παιζει;

Ολα αυτα επειδη στο δικο μου ειδα απο 0,80 μεχρι 0,85 bar requested απο τις 2400 μεχρι τις 5000 σαλ περιπου (δεν το πηγα παραπανω με την τριτη επειδη τελειωνε η ευθεια) με 0,7 bar actual στις 2400 και μετα 0,8 μεχρι 0,85 bar actual απο τις 2800 μεχρι τις 5000 σαλ. (meas. block 115).

Μαλλον πολυ ηπιο το tuning πρωτου σταδιου της Superchips...

μαμα προγραμμα ειναι 0,65-0,7 οβερ και σταθερο 0,5 εως και 4900-5000 μετα αρχιζει και πεφτει .ερωτηση εσενα 0,85 κανει οβερ με προγραμμα ?πολυ λιγο ρε φιλε ειναι με προγραμμα ουτε 31-32 κιλα ροπης δεν πρεπει να εχει με τετοιο οβερ λογικα εαν σου ειναι ευκολο ανεβασε ενα λογκ να το δουμε λιγο πως δουλευει το εργαλειο

Link to comment
Share on other sites

μαμα προγραμμα ειναι 0,65-0,7 οβερ και σταθερο 0,5 εως και 4900-5000 μετα αρχιζει και πεφτει .ερωτηση εσενα 0,85 κανει οβερ με προγραμμα ?πολυ λιγο ρε φιλε ειναι με προγραμμα ουτε 31-32 κιλα ροπης δεν πρεπει να εχει με τετοιο οβερ λογικα εαν σου ειναι ευκολο ανεβασε ενα λογκ να το δουμε λιγο πως δουλευει το εργαλειο

Να σου πω κι εγω για τοση ροπη το κοβω να εχει και ειναι και με προγραμμα Bluefin (Superchips Αγγλιας).

Μου ειχαν στειλει αρχικα ενα προγραμμα που ναι μεν οργωνε χαμηλα αλλα στις 3500 σαλ περιπου εκανε κατι μικροκοψιματακια, οχι παντα αλλα συνηθως την πρωτη φορα που το πατουσα φουλ γκαζι μεσα στις διαδρομες μιας μερας (μετα δεν το ξανακανε!).

Ετσι τους ζητησα να δουν τι θα κανουν γι'αυτο και μου εστειλαν αλλο προγραμμα αλλα το νιωθω πιο ηπιο. Ισως το εκοψαν λιγο για να μην παρουσιαζει προβληματα και για μεγαλυτερη διαρκεια ζωης της τουρμπινας, δεν ξερω.

Θελω να κανω δυναμομετρηση για να δω τι πουλια πιανει και μετα θα δουμε.

Τωρα σχετικα με λογκαρισμα, αυτα που λεω ειναι απο δυο δοκιμες που εκανα, μια με δευτερα και μια με τριτη ταχυτητα, απο περιπου 2000 σαλ μεχρι 5000 (δεν ειχα μεγαλη ευθεια διαθεσιμη).

Ειναι σωστος ο τροπος που εκανα το λογκαρισμα και τη δοκιμη; Τι θελεις να λογκαρω;

Αν μου πειτε τι αρχεια δεχεται το forum για ποσταρισμα θα ανεβασω και το λογκ (δεν ανεβαινει σε xls: "You aren't permitted to upload this kind of file").

Edited by vg1912
Link to comment
Share on other sites

Για να παρεις καλό λογκάρισμα σκάψε μια 4η αν έχεις δρόμο, ξεκινώντας από χαμηλά ως κόφτη! Ρεαλιστικά, με 4η αν το κάνεις αυτό θα έχεις περάσει οριακά τα 200χαω, οπότε ΘΕΛΕΙΣ δρόμο!!!

Εναλλακτικά, το ίδιο με 3η σχέση (από 2000-2500 στροφές ως τα κόκκινα - 6500+). Θεωρώ ότι η ουσία είναι να δεις τι κάνει σε όλο το φάσμα στροφών το αμάξι :faceless:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.