Jump to content
yositosi

Xenon Hid Εμπορίου Σε Passat Cc

Recommended Posts

Ενα θέμα που είχα ξεχάσει να αναφέρω, και το οποίο αποτελεί μια διαδεδομένη λύση για όσους δεν το αγόρασαν το αμάξι με εργοστασιακά Bi-Xenon, είναι αυτή της τοποθέτησης Xenon Kit, του εμπορίου.

Σαν θέμα, μέσες άκρες έχει αναλυθεί σε λοιπές ενότητες, οπότε θα δώσω έμφαση στις κάποιες ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει το CC ώστε να έχουμε ήσυχο το κεφάλι μας ότι έχει γίνει σωστή δουλειά.

Γενικότερα σαν επιλογή/χαρακτηριστικά κοιτάμε τα παρακάτω:

1. Το κιτάκι να είναι συμβατό με σύστημα can-bus. Σε διαφορετική περίπτωση, ο εγκέγαλος θα βλέπει ότι πρέπει η λάμπα να τραβήξει 55W, η λάμπα Xenon από την άλλη θα τραβάει 35W, οπότε κατά τον εγκέφαλο θα θεωρεί βλάβη, ανάβοντας λυχνία στα καντράν, και φυσικά σβήνοντας την λάμπα κόβοντας την παροχή ρεύματος.

2. Γενικά καλό είναι να αποφεύγουμε λύσεις με "εξωτερικά ακυρωτικά canbus". Αυτά τα βάζουν σε κιτάκια παλαιάς τεχνολογίας όπου με εξωτερικό πυκνωτή τραβάνε 55W, και δίνουν στο Xenon τα 35W που ζητάει. Τα λοιπά 20W μετατρέπονται σε θερμότητα, οπότε δεν το θεωρώ και ότι καλύτερο. Αντιθέτως τα νέα συστήματα, έχουν κυκλωματάκι στο εσωτερικό τους, που ξεγελάει τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου. Απλή και λειτουργική προσέγγιση.

3. Το κιτάκι καλό θα είναι να μην είναι του "πεταματού". Πρώτο πράγμα που κοιτάμε είναι τα ballast (μετασχηματιστές) να είναι μεταλλικά και όχι πλαστικά. Οι θερμοκρασίες που πιανουν είναι πολύ υψηλές και το πλαστικό δεν είναι και ότι καλύτερο. Από την άλλη, το μέταλλο είναι και καλύτερο σε θερμοαπαγωγική συμπεριφορά, οπότε ψύχεται και ευκολότερα το ballast.

4. Τιμές/προελεύεσεις κτλ κτλ. Υπάρχουν εταιρείες που αναφέρουν για Κινέζικα, άλλες για Κορεάτικα, άλλες για Ταιβανέζικα. Οι ποιότητες που υπάρχουν είναι διάφορες. Σίγουρα υπάρχουν "τυχάρπαστοι" που πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες, αλλά η ποιότητα ως ένα σημείο είναι εμφανής. Αυτό που μπορούμε να δούμε π.χ. είναι τα καλώδια να είναι μαλακά και εύκαμπτα και όχι πλαστικά σαν από lego. Επίσης μπορούμε να δούμε αν φέρουν και πλεγμα γύρω γύρω (σαν διχτυωτό ντύσιμο)... Πάντα έχουμε κατά νου, ότι ένα κιτάκι των 80ευρώ μπορεί μεν να δουλέψει, μπορεί όμως και όχι!

5. Εγγυήσεις. Μεγάλη ιστορία. Ρεαλιστικά μιλώντας, σε 2 χρόνια αν πάθει κάτι, το θεωρώ μαθηματικά αδύνατο να υπάρχει παρακαταθήκη συγκεκριμένου ανταλλακτικού! Επομένως κοιτάμε να κάνουμε συναλλαγή με σοβαρό μαγαζί όπου αν μη τι άλλο, ή θα έχει κάποια κομμάτια στην αποθήκη του, ή θα αναλάβει το κόστος να μας δώσει ένα νεο σετ.

6. Θερμοκρασία χρώματος. Τα εργοστασιακά παίζουν στα 4300K, που θεωρείται το λευκό της ημέρας. Στα εμπορίου καλό είναι να φτάνουμε ως τα 6000Κ όπου το φως είναι λευκό και μπλεδίζει πολύ ελαφρά. Οσο ανεβαίνουν τα Κ (Kelvin) να έχουμε κατά νου ότι πρακτικά το φως γίνεται πιο υπεριώδες, και επομένως μπλε, ενώ παράλληλα ΧΑΝΟΥΜΕ σε ποιότητα δέσμης φωτός (lumens)

Και τώρα στο ζουμί της υπόθεσης όπου είναι οι ιδιαιτερότητες του CC.

- Οι λάμπες που φοράμε είναι Η7, τόσο στα πορείας, όσο στα μεγάλα, όσο και στα στροφής. Κοινώς κάθα φανάρι φοράει 3 λάμπες τύπου H7, καθώς και μια W5W ψείρα σαν λάμπα θέσης.

- Στο φανάρι πορείας, η λάμπα κουμπώνει με ειδικό αντάπτορα. Μέχρι τα μοντέλα 10R αλλά και στα πρώτα 11R (παραγωγές ως Νοέμβρη 2010) ο αντάπτορας είναι ΣΙΓΟΥΡΑ ο παρακάτω:

h7hidcorrectadaptor.jpg

Πρακτικά έχω την εντύπωση ότι σε ΟΛΑ τα CC ισχύει το παραπάνω, αλλά καλύτερα μπορεί να μας διαφωτίσει κάποιος που το έχει και με CDAA μοτέρ ΜΗΠΩΣ και έκανε καμία αλλαγή η VW!

Το τονίζω γιατί στην πιατσα, σαν ΝΕΑ βάση VW δίνουν το παρακάτω, το οποίο όμως σε εμάς ΔΕΝ κάνει:

h7wrongadaptor.jpg

Τις παραπάνω βάσεις τις πουλάνε ΕΞΤΡΑ οι εισαγωγείς. Παρόλα αυτά, ενδέχεται λόγω "κινεζοκατασκευής" το λαμάκι να ΜΗΝ κουμπώνει σωστά (το είχα παθει εγώ). Σε αυτή την περίπτωση (που είναι και η σωστότερη), και εφόσον ο μάστορας δεν βαριέται, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τους αντάπτορες που έχει ήδη το αυτοκίνητο μας για την H7 αλογόνου.

Tip: To άνοιγμα που έχει στο κέντρο η εργοστασιακή βάση είναι πολύ μικρό. Αρκετό μεν για να χωρέσει η Η7 αλογόνου, αλλά μικρό για να χωρέσει μια Η7 από ΧΕΝΟΝ η οποία στο πίσω μέρος της είναι χοντρή, και βγάζει τα καλώδια της. Κάποιοι ΙΝΔΙΑΝΟΙ αν δεν έχουν εξτρά αντάπτορα, πάνε και ΚΟΒΟΥΝ τα λαμάκια! ΜΑΚΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ! Το τονίζω καθότι δεν θα έχει νεύρα μετά η βάση, και άρα η λάμπα θα μπορεί εύκολα να κουνηθεί. Σε τέτοια περίπτωση μπορούν να ξεκαλωδιώσουν τα καλώδια της λάμπας από το φισάκι τους, να τα περάσουν από την τρύπα της εργοστασιακής βάσης και να τα ξανακουμπώσουν στο φισάκι! Δουλειά 20 λεπτών, ΧΩΡΙΣ κόψε-ράψε αλλά μόνο με ανώδυνο ξεκούμπωμα, και μετά κούμπωμα!

- Λάμπες για μεγάλα φώτα:

Σε αυτά, ΔΕΝ υπάρχει αντάπτορας, αλλά η λάμπα φωλιάζει απευθείας επάνω στο φανάρι κουμπωτά. Εδώ και παλι προκύπτει πρόβλημα. Ενα τυπικό κιτάκι ΧΕΝΟΝ, out-of-the-box είναι φέρει λάμπες όπως οι παρακάτω:

plastich7.jpg

Αν παρατηρήσετε προσεχτικά, θα δείτε ότι η πατούρα είναι πλαστική! Το πρόβλημα στο CC είναι ότι μιας και η λάμπα κουμπώνει απευθείας επάνω στο φανάρι, η φωλιά είναι σχεδιασμένη για μια λάμπα με μεταλλική βάση όπως είναι και οι Η7 αλογόνου. Στην προκειμένη όμως το πλαστικό εκ των πραγμάτων είναι πιο χοντρό σε παχος και αρα δεν φωλιάζει! Το παραπάνω είναι ΠΟΛΥ σημαντικό μιας και έχω δει απίστευτα ΑΙΣΧΗ όπου "μάστορες" προκειμένου να μην χάσουν την πώληση καταφεύγουν σε απίστευτες αλχημείες όπως "φάγωμα του φαναριού" (καταστροφή του δηλαδή) μέχρι και τοποθέτηση με κόλλα LOGO!!! Φυσικά τέτοιες λύσεις πέρα από καταστροφικές, έχουν και αποτέλεσμα η λάμπα να μην κουμπωνει/κάθεται σωστά και μετά ότι και να κάνουμε να μην μπορεί να σεταριστεί και σωστά ώστε να μην στραβώνει άπαντες!

Αντιθέτως, υπάρχουν στο εμπόριο και οι παρακάτω λάμπες ΧΕΝΟΝ Η7 που φέρουν μεταλλική βάση ακριβώς όπως και οι αλογόνου, και επομένως κουμπώνουν 100% άψογα στα φανάρια μας:

xenonhidkith7metalbase.jpg

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 1: Το Passat CC, είναι αρκετά ανεκτικό σε λύσεις canbus, τουλάχιστον ως τα μοντέλα 10R. Ενώ η VW είχε αλλαξει τα ηλεκτρικά κυκλώματα στα λοιπά μοντέλα του ομίλου από τις παραγωγές 9R (μέσα 2008 και μετά) και τα οποία είναι πολύ δύστροπα και ευαίσθητα, στα CC διατήρησε την παλιά "τετράγωνη ασφαλειοθήκη" κάνοντας τα πιο πολύ συμβατά/ανεκτικά. Σε αυτό κρατάω μια επιφύλαξη για τα πιο νέα κομμάτια που φέρουν το μοτέρ CDAA και τα οποία ενδεχομένως να έχουν υιοθετήσει και αυτά τις νέες εκδόσεις!!

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 2: Πάντα έχουμε κατά νου ότι μιλάμε για προιόντα τα οποία ξεγελάνε τον εγκέφαλο. Αυτό σημαίνει πως ΟΣΟ καλό και να είναι ένα σετάκι, όλο και σε κάποια φάση θα πετάξει σφάλμα, και θα δούμε το ένα φανάρι να μην ανάβει. Σε τέτοιες περιπτώσεις, πολύ απλα ο εγκέφαλος πρόλαβε το κυκλωματάκι και διέγνωσε σφάλμα. Απλά σβήνουμε τα φώτα, και τα ανάβουμε ξανά... όπου και κατά 99.99% θα ανάψουν κανονικότατα, και εντός 2-3 δευτερολέπτων θα εξαφανιστεί η ένδειξη από το καντράν

ΣΗΜΕΙΩΣΗ 3: Το παραπάνω ισχύει ΜΟΝΟ κατά το άναμα!!! Αν κατά την λειτουργία σβήσει η λάμπα, τότε έχουμε θέμα και πρέπει να το ελέγξουμε.

Τοποθέτηση:

- Προκειμένου να τοποθετηθεί το κιτάκι, αναγκαστικα θα πρέπει αν τρυπηθούν τα καπάκια των φαναριών από την πίσω πλευρά ώστε να περνάνε τα καλώδια (είτε το πλαστικό για τα πορείας, είτε τα λαστιχένια για τα μεγάλα και στροφής). ΠΡΟΣΟΧΗ!!! ΠΡΙΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΡΥΠΕΣ, ΤΟΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΔΟΚΙΜΗ ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΑΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΟΥΛΑΕΙ! Σε περίπτωση που το κιτάκι του για τον οποιονδήποτε λόγο δεν δουλέψει, θα έχουμε μείνει με τρύπες στα καπάκια!

- Οπως προανέφερα, τα Ballast ανεβάζουν θερμοκρασία, και πρακτικά αυτός έιναι ο μόνος λόγος για τον οποίο θα μπορούσαν με τον χρόνο να "αστοχήσουν". Επομένως καλό είναι να επιλέγουμε σημείο μακριά από την θερμότητα του μοτέρ, και αν γίνεται σημείο από όπου περνάει αέρας εισερχόμενος στο χώρο του κινητήρα. Ενα καλό σημείο όπου υπάρχουν μάλιστα και έτοιμες τρύπες για να βιδωθούν είναι το παρακάτω (αριστερά και δεξιά του ψυγείου ανάμεσα σε αυτό και τα φανάρια:

dsc00342po.jpg

dsc00340fa.jpg

Αν τώρα θέλουμε να βάλουμε και άλλο κιτάκι, τότε θέλει ψάξιμο. Εχω ακούσει/δει τοποθέτηση χαμηλά κάτω από το φανάρι. Κρύο σημείο και καλό, αλλά θέλει σήκωμα του αυτοκινήτου και ξήλωμα ποδιάς... Εγώ προτίμησα να παρω δύο βασεις και να τα κρεμάσω με τις υπάρχουσες βίδες του φτερού όπως παρακάτω:

dsc00343w.jpg

dsc00344t.jpg

Tip: Κοιτάζουμε ΠΑΝΤΑ τα καλώδια που κουμπώνουν (φις) να κοιτάνε προς τα ΚΑΤΩ! Με αυτό τον τρόπο είμαστε σίγουροι ότι και να πέσει νερό, δεν θα μπορέσει να εγκλωβιστεί σε κάποια κοιλότητα μεταξύ καλωδίων και να μας προκαλέσει ζημιά.

Ελπίζω να τα κάλυψα όλα... :whistle:

Edited by yositosi
Link to comment
Share on other sites

Ωραιο και αναλυτικο το θεμα!!

Να προσθεσω αλλο ενα TIP: Ποτε δεν ακουμπαμε την λαμπα με γυμνο χερι πριν την τοποθετησουμε.Τα στοιχεια που αφηνει το χερι μας πανω στην λαμπα εχει σαν αποτελεσμα μολις αναψει να μην φωτιζει καλα και ειναι κατι μη αναστρεψιμο.Την εχουν πατησει αρκετοι γνωστοι μου ετσι.

Link to comment
Share on other sites

Ωραιο και αναλυτικο το θεμα!!

Να προσθεσω αλλο ενα TIP: Ποτε δεν ακουμπαμε την λαμπα με γυμνο χερι πριν την τοποθετησουμε.Τα στοιχεια που αφηνει το χερι μας πανω στην λαμπα εχει σαν αποτελεσμα μολις αναψει να μην φωτιζει καλα και ειναι κατι μη αναστρεψιμο.Την εχουν πατησει αρκετοι γνωστοι μου ετσι.

Ενώ αν είναι καθαρή η HID λάμπα σε reflector φανάρι θα φωτίζει σωστά ?

Και σε κενό αέρος να γίνει η τοποθέτηση με αποστειρωμένα εργαλεία και γάντια, σωστός φωτισμός δε θα υπάρχει, δυστυχώς.

Πέρα από τον "άστοχο" φωτισμό υπάρχει και το σοβαρότερο θέμα της επικινδυνότητας που έχει αναλυθεί διεξοδικά...αλλά...

Link to comment
Share on other sites

υπάρχει και το σοβαρότερο θέμα της επικινδυνότητας που έχει αναλυθεί διεξοδικά...αλλά...

Mήπως μπορείς να εξηγήσεις ή να μου δώσεις κάποιο link να διαβάσω? :question:

Link to comment
Share on other sites

Mήπως μπορείς να εξηγήσεις ή να μου δώσεις κάποιο link να διαβάσω? :question:

Το φανάρι του cc φίλε είναι projector ή reflector ?

Τα εργοστασικά xenon του cc έχουν μία λάμπα HID Η7? Η άλλη είναι αλογόνου ?

Link to comment
Share on other sites

Το φανάρι του cc φίλε είναι projector ή reflector ?

Τα εργοστασικά xenon του cc έχουν μία λάμπα HID Η7? Η άλλη είναι αλογόνου ?

To CC είναι στις εκδόσεις αλογόνου με κάτοπτρα και κλασικές H7 λάμπες.

Link to comment
Share on other sites

To CC είναι στις εκδόσεις αλογόνου με κάτοπτρα και κλασικές H7 λάμπες.

Από την εμπειρία σου, τον φωτισμό με λάμπες HID σε κατοπτρικό φανάρι τον θεωρείς σωστό ?

Τις επιπτώσεις του πιο πάνω συνδυασμού στους απέναντι οδηγούς τις γνωρίζεις ? Δεν σε έχει απασχολήσει το θέμα ?

Edited by passater
Link to comment
Share on other sites

Πάρα πολύ οφείλω να ομολογήσω καθότι αν στραβώσω τον απέναντι μου, τότε είναι μεγάλη η πιθανότητα αν κάνει στραβοτιμονιά να καρφωθεί και επάνω μου!

Για να είμαι ειλικρινής όμως, τέτοιο θέμα δεν είχα ποτέ. Πάντα με το που τα έβαζα τα HID, κατευθείαν στην αντιπροσωπεία και σωστό σετάρισμα τα φανάρια (και ένα μικρό κλικ κάτω). Είχα μάλιστα μια φωτό σε τοίχο βράδυ με το CC όπου γραμμή σταματούσε ο φωτισμός σε ένα ύψος χωρίς να κάνει διαθλάσεις (δεν την βρίσκω αυτή τη στιγμή).

Μετά από αυτό και ένα τεστ σε πραγματικές συνθήκες με κάποιον γνωστό απέναντι και θεωρώ ότι είμαστε οκ.

Μεγάλη παγίδα που έχω κατά νου, είναι αν φορτωθεί όπου δεν πρέπει να ξεχνάμε να κατεβάζουμε μόνη μας τη δέσμη καθότι δεν υπάρχει η ρυθμιζόμενη σκάλα.

Τώρα αν σαν ποιότητα δέσμης είναι σωστή ή όχι δεν το γνωρίζω. Εξήγησε μου λίγο σε παρακαλώ ώστε να καταλάβω τι εννοείς μιας και μου απαντάς με ερωτήσεις :shocked:

Link to comment
Share on other sites

Πάρα πολύ οφείλω να ομολογήσω καθότι αν στραβώσω τον απέναντι μου, τότε είναι μεγάλη η πιθανότητα αν κάνει στραβοτιμονιά να καρφωθεί και επάνω μου!

Για να είμαι ειλικρινής όμως, τέτοιο θέμα δεν είχα ποτέ. Πάντα με το που τα έβαζα τα HID, κατευθείαν στην αντιπροσωπεία και σωστό σετάρισμα τα φανάρια (και ένα μικρό κλικ κάτω). Είχα μάλιστα μια φωτό σε τοίχο βράδυ με το CC όπου γραμμή σταματούσε ο φωτισμός σε ένα ύψος χωρίς να κάνει διαθλάσεις (δεν την βρίσκω αυτή τη στιγμή).

Μετά από αυτό και ένα τεστ σε πραγματικές συνθήκες με κάποιον γνωστό απέναντι και θεωρώ ότι είμαστε οκ.

Μεγάλη παγίδα που έχω κατά νου, είναι αν φορτωθεί όπου δεν πρέπει να ξεχνάμε να κατεβάζουμε μόνη μας τη δέσμη καθότι δεν υπάρχει η ρυθμιζόμενη σκάλα.

Τώρα αν σαν ποιότητα δέσμης είναι σωστή ή όχι δεν το γνωρίζω. Εξήγησε μου λίγο σε παρακαλώ ώστε να καταλάβω τι εννοείς μιας και μου απαντάς με ερωτήσεις :shocked:

Ασφαλώς, το να ενοχλήσεις τον απέναντι δε σημαίνει ότι απλώς θα του τη "σπάσεις" ή θα του χαλάσεις τη βραδιά. Βάζεις τη ζωή του και τη δική σου σε κίνδυνο.

Απαντάω με ερωτήσεις έτσι για να γίνεται κουβέντα.

Ειδικός προσωπικά δεν είμαι για να σου εξηγήσω. Μόνο κάποιες βασικές γνώσεις φυσικής από το σχολείο και το πανεπιστήμιο που δεν τις έχω ξεχάσει, παρά τα χρόνια που έχουν περάσει. Αν και βασικές μου φτάνουν για να καταλάβω τη διαφορά και ότι πρόκειται για νόμους της φυσικής και όχι για τη γνώμη τη δική μου ή τη δική σου.

Θα σου παραθέσω 1-2 συνδέσμους αν έχεις όρεξη να δεις και να διαβάσεις.

http://www.youtube.com/watch?v=yVuSSdZNsZw

http://www.danielsternlighting.com/tech/bulbs/Hid/conversions/conversions.html

Όσα κλικ κάτω και να τα ρυθμίσεις φοβάμαι ότι σωστή δουλειά δε θα κάνεις.

Το γεγονός ότι αυτές οι HID λάμπες είναι κατασκευασμένες για άλλου τύπου φανάρια δε σου λέει κάτι ? Πώς περιμένεις να δουλέψει σωστά σε φανάρι που έχει "αντίθετης φιλοσοφίας" σχεδίαση (κατοπτρικό vs προβολικό) ?

Επίσης το γεγονός ότι σε εργοστασιακά εξοπλισμένα αυτοκίνητα τα xenon συνοδεύονται από επιπλέον σχετικό εξοπλισμό για τη σωστή τους λειτουργία ? Τυχαίο ?

Το γεγονός ότι στις περισσότερες ευνομούμενες χώρες είναι παράνομος αυτός ο συνδυασμός ?

Όλα αυτά δεν σου λένε κάτι ?

Μακάρι να γινόταν. Ποιος δε θα θελε να είχε με 100-150 € αυτό που κανονικά στοιχίζει 1000+€. Αλλά δυστυχώς όχι μόνο δεν είναι αποτελεσματικά. Το σημαντικό είναι ότι είναι πολύ επικίνδυνα.

(Χωρίς να το ξέρω, στοιχηματίζω ότι στην υπογραφή σου το αυτοκίνητό σου είναι το πρώτο αριστερά. Ακόμα κι αν δεν είναι δικό σου, σίγουρα δεν έχει σωστά φώτα. Είναι τραγικά...)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Χμμ... ανοίγεις μεγάλη αλλά και πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Μηχανικός ή φυσικός δεν είμαι, αλλά το εν λόγω θέμα το είχα ψάξει πολύ με σοβαρές ΑΣΙΑΤΙΚΕΣ (το τονίζω) εταιρείες πριν μερικά χρόνια (2006 για την ακρίβεια), προτού γίνουν μόδα παντού τα XENON, όταν κοιτούσα το σενάριο να κάνω εισαγωγή!

Οι λόγοι που απαγορεύονται στο εξωτερικό είναι οι εξής:

1. ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ, για να παρει έγκριση τύπου ένα αμάξι με HID στο εξωτερικό πρέπει να φέρει automatic-leveling-sensors. Κοινώς να έχει είτε και στους 2 άξονες (ακριβά μοντέλα) ή έστω μόνο στον πίσω, αισθητήρα κλίσης και το φανάρι αυτομάτως να παίρνει γωνία. XENON φως που να κοιτάει ψηλά πολύ απλά όχι μόνο τυφλώνει, αλλά στραβώνει τον απέναντι.

2. ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ, για να παρει έγκριση τύπου ένα αμάξι με HID στο εξωτερικό πρέπει να φέρει σύστημα πλυστικής στα φανάρια. Κρύσταλλο λερωμένο σημαίνει ότι προκαλεί διάθλαση του δυνατού φωτός, και άρα τυφλώνει.

Τα παραπάνω τα πληρώνεις και μάλιστα αδρά.

Στην πράξη τώρα, βλέποντας το auto-leveling-sensor του CC σε αμάξι με εργοστασιακά HID, παρατηρήσαμε μια υστέρηση τουλάχιστον 3-4 δευτερολέπτων σε αντίδραση, οπότε σε μια ανηφοριά, φτάνοντας στο "peak" πάλι στραβώνει. Φυσικά αυτό δεν παει να πει ότι είναι άχρηστο, ή το απαξιώνει σαν εξοπλισμό! Απλά το αναφέρω χάρη λόγου ως προς το ότι και οι εργοστασιακές λύσεις δεν είναι 100% "λειτουργικές".

Για το λειτουργικό κομμάτι. Πράγματι μια λάμπα αλογόνου ουσιαστικά δουλεύει με το "tip" της! Το φώς ουσιαστικά το "βγάζει" χρησιμοποιώντας την μύτη του λαμπτήρα, ενώ αντιθέτως ένας λαμπτήρας με αέριο Xenon δημιουργεί τόξο.

Εδώ όμως τίθονται κάποια θεματα. Το ιδεατό είναι το φανάρι να φέρει projector και αυτό δεν σηκώνει περαιτέρω κουβέντα. Στα φανάρια όμως με κάτοπτρα έχουμε δυο διαφορετικές κατηγορίες. Στην μια κατηγορία η λάμπα είναι "γυμνή", και πρακτικά δεν έχει κάποιο εμπόδιο μπροστά της αλλά δίνει "χύμα" το φως της και τα κάτοπτρα το καθοδηγούν. Σε αυτές τις περιπτώσεις πολύ απλά ότι και να κάνεις ένα σύστημα Xenon δεν πρόκειται ποτέ και με τίποτα να δουλέψει σωστά!

Είχα φέρει δείγματα τότε αρκετά, και κάναμε δοκιμές σε αρκετά αμάξια με το ΙΔΙΟ πάντα αποτέλεσμα.

Από την άλλη, υπάρχουν τα φωτιστικά όπου η λάμπα κρύβεται από το μεταλλικό ποτηράκι (σαν σίτα). Σε αυτές τις περιπτώσεις έχει πολύ σημαντικά περιθώρια καθότι πρακτικά όσο φως και να βγάλει ο λαμπτήρας, η σίτα θα το καθοδηγήσει στα σημεία που πρέπει. Παρόλα αυτά, και σε αυτή την περίπτωση το φως θέλει reset εκ νέου καθότι η αυξημένη ισχύς φωτισμού σίγουρα θα προκαλέσει διαθλάσεις.

Το επίμαχο... ΣΕΤΑΡΙΣΜΑ! Αν ανοίξεις και δεις το ΕΛΣΑ, δίνει κάποια συγκεκριμένα σημεία που πρέπει να δει ο τεχνίτης στο μηχάνημα. Δυστυχώς στο Ελλαδιστάν αυτά δεν τα τηρούν πολλοί! Βλέπουν να είναι χοντροκομμένα ευθεία, βλέπουν να μην κοιτάει ψηλά η δέσμη, και μετά σου λένε "είσαι οκ και φύγε".

Μάλιστα, δεν σου κρύβω ότι φρίκαρα όταν είδα πως μετά την τοποθέτηση του νέου I/C μου, όπου και κατεβάσαμε μουρη, παρατήρησα ότι ελάχιστα συνεργεία έχουν το τόσο φθηνό και απλό μηχάνημα που ελέγχει τις δέσμες, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ!!! (μόνιμη δικαιολογία που λάμβανα ήταν ότι "πιανει πολύ χώρο", "μια χαρά τα ρυθμίζω και στον τοίχο", κτλ κτλ κτλ).

Αυτό σου το τονίζω γιατί δυστυχώς μεγάλη πληθώρα αυτοκινήτων στραβώνει στον δρόμο, και φυσικά συμπεριλαμβάνουμε και αυτά με απλες αλογόνου.

ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ: Όπως φυσικά πολύ σωστά πρόσεξες στην συγκεκριμένη φωτό το αμάξι μου ΧΩΡΙΣ να τυφλώνει (όλως παραδόξως) δεν είναι καν σεταρισμένο (ήμουν μετά την τοποθέτηση του I/C).

Το θέμα του σεταρίσματος, το θεωρώ πολύ σημαντικό. Π.χ. βλέποντας στο CC, όταν τα κατεβάζαμε ΠΟΛΥ, τύφλωναν υπό συγκεκριμένη γωνία αν τα έβλεπες καθότι λόγω απόστασης λαμπτήρα με μέσο άκρο του φαναριού (στενόμακρη με βάθος κατασκευή) έσκαγε το φως σε ένα σημείο και πετούσε δέσμη ψηλά. Από την άλλη αν το έδινες πολύ ψηλά στράβωνε απευθείας, και ουσιαστικά το φανάρι έδειξε σωστές μετρήσεις μόνο στο προκαθορισμένο σετάρισμα που έδινε το ΕΛΣΑ.

Με βάση το παραπάνω, πρακτικά έρχομαι στα λόγια σου μπορώ να πω σε μεγάλο βαθμό. Φυσικά έχουμε πάντοτε κατά νού πως και σωστά να έρθει η δέσμη, αν το αμάξι βρεθεί υπό κλίση, πάλι θα στραβώσει (έλλειψη αυτόματης ρύθμισης).

Επανερχόμενος τώρα στα περί νόμων, μπορώ να σου κάνω έναν αντίλογο (όχι ακυρωτικό φυσικά ως προς τον προβληματισμό σου), ότι και ΠΑΡΑ πολλές επώνυμες λάμπες αλογόνου και παλι απαγορεύονται στην Ε.Ε. (κάτι crystal vision, diamond vision Philips, κτλ κτλ). Επίσης θα σου τονίσω ότι ο φωτισμός στα νέα μοντέλα είναι επιεικώς απαράδεκτος και επικίνδυνος, όσο παράξενο και αν σου ακουστεί! Τόσο στο Leon II (facelift) που έχω, όσο και στο CC τα φώτα από το εργοστάσιο πολύ απλα δεν φωτίζουν επαρκώς. Και κουράζουν τα μάτια, και δεν φωτίζουν σε κατάσταση βροχής, και έχουν πολύ κοντά τη δέσμη. Δυστυχώς το γιατί δεν το γνωρίζω, και θέλω να πιστεύω ότι κάποιο λόγο είχε ο Γερμανός για αυτή την επιλογή του, αλλά σίγουρα και το αποτέλεσμα μετράει :shocked:

Για την ανάλυση που κάνει στο άρθρο ότι "ξεγελιέται το μάτι", ότι "η δέσμη είναι δυνατή κοντά αλλά δεν έχει μάκρος", αν και τα λέει λογικά κρατάω μια μικρή επιφύλαξη ως προς το ότι δεν κάνουν τα ράσα τον παπά! Εχω δει την ίδια λάμπα να αποδίδει εντελώς διαφορετικά από φωτιστικό σωμα σε φωτιστικό σώμα οπότε παίζει σημαντικά και η παράμετρος του όλου σχεδιασμού του φαναριού πιστεύω.

Σαν συμπέρασμα όμως θα συμφωνήσω μαζί σου ότι δεν είναι το ιδεατό σαν λύση, αλλά θα σου αντιπαραθέσω ότι και τα μαμά αλογόνου πολύ απλα δεν φωτίζουν (όλοι οι ιδιοκτήτες CC έχουμε να το λέμε). Επομένως, ταπεινή μου άποψη όπου μπορεί και να σφάλω, ότι εφόσον κάνουμε σωστή τοποθέτηση και δεν στραβώνουμε, είναι μια αν μη τι άλλο ΟΧΙ επικίνδυνη, και αν μη τι άλλο αποδεκτή λύση έστω και σαν ημίμετρο.

Link to comment
Share on other sites

Χμμ... ανοίγεις μεγάλη αλλά και πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση. Μηχανικός ή φυσικός δεν είμαι, αλλά το εν λόγω θέμα το είχα ψάξει πολύ με σοβαρές ΑΣΙΑΤΙΚΕΣ (το τονίζω) εταιρείες πριν μερικά χρόνια (2006 για την ακρίβεια), προτού γίνουν μόδα παντού τα XENON, όταν κοιτούσα το σενάριο να κάνω εισαγωγή!

Οι λόγοι που απαγορεύονται στο εξωτερικό είναι οι εξής:

1. ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ, για να παρει έγκριση τύπου ένα αμάξι με HID στο εξωτερικό πρέπει να φέρει automatic-leveling-sensors. Κοινώς να έχει είτε και στους 2 άξονες (ακριβά μοντέλα) ή έστω μόνο στον πίσω, αισθητήρα κλίσης και το φανάρι αυτομάτως να παίρνει γωνία. XENON φως που να κοιτάει ψηλά πολύ απλά όχι μόνο τυφλώνει, αλλά στραβώνει τον απέναντι.

2. ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ, για να παρει έγκριση τύπου ένα αμάξι με HID στο εξωτερικό πρέπει να φέρει σύστημα πλυστικής στα φανάρια. Κρύσταλλο λερωμένο σημαίνει ότι προκαλεί διάθλαση του δυνατού φωτός, και άρα τυφλώνει.

Τα παραπάνω τα πληρώνεις και μάλιστα αδρά.

Στην πράξη τώρα, βλέποντας το auto-leveling-sensor του CC σε αμάξι με εργοστασιακά HID, παρατηρήσαμε μια υστέρηση τουλάχιστον 3-4 δευτερολέπτων σε αντίδραση, οπότε σε μια ανηφοριά, φτάνοντας στο "peak" πάλι στραβώνει. Φυσικά αυτό δεν παει να πει ότι είναι άχρηστο, ή το απαξιώνει σαν εξοπλισμό! Απλά το αναφέρω χάρη λόγου ως προς το ότι και οι εργοστασιακές λύσεις δεν είναι 100% "λειτουργικές".

Για το λειτουργικό κομμάτι. Πράγματι μια λάμπα αλογόνου ουσιαστικά δουλεύει με το "tip" της! Το φώς ουσιαστικά το "βγάζει" χρησιμοποιώντας την μύτη του λαμπτήρα, ενώ αντιθέτως ένας λαμπτήρας με αέριο Xenon δημιουργεί τόξο.

Εδώ όμως τίθονται κάποια θεματα. Το ιδεατό είναι το φανάρι να φέρει projector και αυτό δεν σηκώνει περαιτέρω κουβέντα. Στα φανάρια όμως με κάτοπτρα έχουμε δυο διαφορετικές κατηγορίες. Στην μια κατηγορία η λάμπα είναι "γυμνή", και πρακτικά δεν έχει κάποιο εμπόδιο μπροστά της αλλά δίνει "χύμα" το φως της και τα κάτοπτρα το καθοδηγούν. Σε αυτές τις περιπτώσεις πολύ απλά ότι και να κάνεις ένα σύστημα Xenon δεν πρόκειται ποτέ και με τίποτα να δουλέψει σωστά!

Είχα φέρει δείγματα τότε αρκετά, και κάναμε δοκιμές σε αρκετά αμάξια με το ΙΔΙΟ πάντα αποτέλεσμα.

Από την άλλη, υπάρχουν τα φωτιστικά όπου η λάμπα κρύβεται από το μεταλλικό ποτηράκι (σαν σίτα). Σε αυτές τις περιπτώσεις έχει πολύ σημαντικά περιθώρια καθότι πρακτικά όσο φως και να βγάλει ο λαμπτήρας, η σίτα θα το καθοδηγήσει στα σημεία που πρέπει. Παρόλα αυτά, και σε αυτή την περίπτωση το φως θέλει reset εκ νέου καθότι η αυξημένη ισχύς φωτισμού σίγουρα θα προκαλέσει διαθλάσεις.

Το επίμαχο... ΣΕΤΑΡΙΣΜΑ! Αν ανοίξεις και δεις το ΕΛΣΑ, δίνει κάποια συγκεκριμένα σημεία που πρέπει να δει ο τεχνίτης στο μηχάνημα. Δυστυχώς στο Ελλαδιστάν αυτά δεν τα τηρούν πολλοί! Βλέπουν να είναι χοντροκομμένα ευθεία, βλέπουν να μην κοιτάει ψηλά η δέσμη, και μετά σου λένε "είσαι οκ και φύγε".

Μάλιστα, δεν σου κρύβω ότι φρίκαρα όταν είδα πως μετά την τοποθέτηση του νέου I/C μου, όπου και κατεβάσαμε μουρη, παρατήρησα ότι ελάχιστα συνεργεία έχουν το τόσο φθηνό και απλό μηχάνημα που ελέγχει τις δέσμες, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ!!! (μόνιμη δικαιολογία που λάμβανα ήταν ότι "πιανει πολύ χώρο", "μια χαρά τα ρυθμίζω και στον τοίχο", κτλ κτλ κτλ).

Αυτό σου το τονίζω γιατί δυστυχώς μεγάλη πληθώρα αυτοκινήτων στραβώνει στον δρόμο, και φυσικά συμπεριλαμβάνουμε και αυτά με απλες αλογόνου.

ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ: Όπως φυσικά πολύ σωστά πρόσεξες στην συγκεκριμένη φωτό το αμάξι μου ΧΩΡΙΣ να τυφλώνει (όλως παραδόξως) δεν είναι καν σεταρισμένο (ήμουν μετά την τοποθέτηση του I/C).

Το θέμα του σεταρίσματος, το θεωρώ πολύ σημαντικό. Π.χ. βλέποντας στο CC, όταν τα κατεβάζαμε ΠΟΛΥ, τύφλωναν υπό συγκεκριμένη γωνία αν τα έβλεπες καθότι λόγω απόστασης λαμπτήρα με μέσο άκρο του φαναριού (στενόμακρη με βάθος κατασκευή) έσκαγε το φως σε ένα σημείο και πετούσε δέσμη ψηλά. Από την άλλη αν το έδινες πολύ ψηλά στράβωνε απευθείας, και ουσιαστικά το φανάρι έδειξε σωστές μετρήσεις μόνο στο προκαθορισμένο σετάρισμα που έδινε το ΕΛΣΑ.

Με βάση το παραπάνω, πρακτικά έρχομαι στα λόγια σου μπορώ να πω σε μεγάλο βαθμό. Φυσικά έχουμε πάντοτε κατά νού πως και σωστά να έρθει η δέσμη, αν το αμάξι βρεθεί υπό κλίση, πάλι θα στραβώσει (έλλειψη αυτόματης ρύθμισης).

Επανερχόμενος τώρα στα περί νόμων, μπορώ να σου κάνω έναν αντίλογο (όχι ακυρωτικό φυσικά ως προς τον προβληματισμό σου), ότι και ΠΑΡΑ πολλές επώνυμες λάμπες αλογόνου και παλι απαγορεύονται στην Ε.Ε. (κάτι crystal vision, diamond vision Philips, κτλ κτλ). Επίσης θα σου τονίσω ότι ο φωτισμός στα νέα μοντέλα είναι επιεικώς απαράδεκτος και επικίνδυνος, όσο παράξενο και αν σου ακουστεί! Τόσο στο Leon II (facelift) που έχω, όσο και στο CC τα φώτα από το εργοστάσιο πολύ απλα δεν φωτίζουν επαρκώς. Και κουράζουν τα μάτια, και δεν φωτίζουν σε κατάσταση βροχής, και έχουν πολύ κοντά τη δέσμη. Δυστυχώς το γιατί δεν το γνωρίζω, και θέλω να πιστεύω ότι κάποιο λόγο είχε ο Γερμανός για αυτή την επιλογή του, αλλά σίγουρα και το αποτέλεσμα μετράει :rolleyes:

Για την ανάλυση που κάνει στο άρθρο ότι "ξεγελιέται το μάτι", ότι "η δέσμη είναι δυνατή κοντά αλλά δεν έχει μάκρος", αν και τα λέει λογικά κρατάω μια μικρή επιφύλαξη ως προς το ότι δεν κάνουν τα ράσα τον παπά! Εχω δει την ίδια λάμπα να αποδίδει εντελώς διαφορετικά από φωτιστικό σωμα σε φωτιστικό σώμα οπότε παίζει σημαντικά και η παράμετρος του όλου σχεδιασμού του φαναριού πιστεύω.

Σαν συμπέρασμα όμως θα συμφωνήσω μαζί σου ότι δεν είναι το ιδεατό σαν λύση, αλλά θα σου αντιπαραθέσω ότι και τα μαμά αλογόνου πολύ απλα δεν φωτίζουν (όλοι οι ιδιοκτήτες CC έχουμε να το λέμε). Επομένως, ταπεινή μου άποψη όπου μπορεί και να σφάλω, ότι εφόσον κάνουμε σωστή τοποθέτηση και δεν στραβώνουμε, είναι μια αν μη τι άλλο ΟΧΙ επικίνδυνη, και αν μη τι άλλο αποδεκτή λύση έστω και σαν ημίμετρο.

Είναι εμφανές ότι έχεις ασχοληθεί με το θέμα φίλε.

Για την εμπειρία σου με το αντικείμενο με πείθεις. Για την αποτελεσματικότητα των φώτων σου και παρόμοιων σε καμία περίπτωση δυστυχώς.

Από μόνη της η φωτογραφία της υπογραφής σου με προϊδεάζει για το αποτέλεσμα. Το "νέφος" που δημιουργείται και το φως που διαχέεται ατάκτως είναι εμφανέστατα ακόμα και από αυτή την οπτική γωνία.

Συμφωνώ ότι όλα τα φανάρια δεν είναι ίδια, συμφωνώ ότι η πλειοψηφία των εργοστασιακών φώτων αλογόνου είναι υποδεέστερα των περιστάσεων ακόμα και σε αυτοκίνητα διπλάσιας αξίας σε σχέση με το cc από τα οποία έχει τύχει να έχω προσωπική εμπειρία. Συμφωνώ ότι υπάρχουν και λάμπες αλογόνου παράνομες και τέλος συμφωνώ ότι υπάρχουν και ανεύθυνοι ιδιοκτήτες που δεν ρυθμίζουν τα φώτα τους.

Όλα τα παραπάνω όμως δε θα πρεπε να σε οδηγήσουν σε αυτή τη λύση. Ενδεχομένως σε κάποια φανάρια λόγω σχεδίασης η όχληση να είναι μικρότερη. Ο φωτισμός όμως αποκλείεται να είναι σωστός, οπότε δεν υπάρχει κανένα πλεονέκτημα (στις περισσότερες περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι χειρότερο, η μεγάλη ένταση κοντά όντως ξεγελάει). Ακόμα και σε αυτά που η λάμπα καλύπτεται, το φως που επιστρέφει από τα κάτοπτρα προς τα έξω δεν συγκλίνει, δεν προβάλλεται όπως θα έπρεπε αλλά διαχέεται.

Ακόμα χειρότερα όταν έχουν επιλεγεί λάμπες υψηλότερα του νομίμου και αποτελεσματικού στην κλίμακα του kelvin όπως οι δικές σου. Το αναφέρεις και στο post σου, αλλά αν δεν ευθύνεται η φωτογραφία γι' αυτό, τα δικά σου αποκλείεται να είναι 4300Κ, έτσι δεν είναι ? Οπότε 2 φορές λάθος φώτα, 2 φορές ενοχλητικός, 2 φορές παράνομος. :ahappy:

Πολύ θα ήθελα να είχες δίκιο. Και τα δικά μου αλογόνου δεν με καλύπτουν πλήρως. Θα ήθελα με 100€ να είχα ξένον, αλλά αυτό είναι αναποτελεσματικό και κυρίως επικίνδυνο. Δεν θέλω να ακούω χριστοπαναγίες από τους απέναντι και κυρίως δε θέλω να πάρω κανέναν στο λαιμό μου. Σέβομαι και τη ζωή μου και αυτή των απέναντι.

Αυτά.

Link to comment
Share on other sites

Για την αποτελεσματικότητα των φώτων σου και παρόμοιων σε καμία περίπτωση δυστυχώς.

Από μόνη της η φωτογραφία της υπογραφής σου με προϊδεάζει για το αποτέλεσμα. Το "νέφος" που δημιουργείται και το φως που διαχέεται ατάκτως είναι εμφανέστατα ακόμα και από αυτή την οπτική γωνία.

Προς Θεού, δεν υπάρχει ουδεμία πρόθεση "επιβολής άποψης", πόσο δε μιας την οποία ούτε εγώ ασπάζομαι :thumbsup:

Για τη φωτό, σου το είπα ήδη ότι η μούρη κατέβηκε όλη, και η μούρη ανέβηκε ξανά. Επομένως τα πάντα ήταν αλλού για αλλού, καθότι τα φώτα δεν είχαν ρυθμιστεί (ειδικά του οδηγού φώτιζε πολύ κάτω και ήταν όπου να'ναι). Επομένως ότι και να πεις επ'αυτού έχει απόλυτο δίκιο :thumbsup:

Ακόμα χειρότερα όταν έχουν επιλεγεί λάμπες υψηλότερα του νομίμου και αποτελεσματικού στην κλίμακα του kelvin όπως οι δικές σου. Το αναφέρεις και στο post σου, αλλά αν δεν ευθύνεται η φωτογραφία γι' αυτό, τα δικά σου αποκλείεται να είναι 4300Κ, έτσι δεν είναι ?

Αν δεν σου κάνει κόπο μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο αυτό γιατί δεν το πολυ-κατάλαβα? Στην προκειμένη μιλάμε για 6000Κ όπως σωστά υπέθεσες. Παρόλα αυτά, όσο ανεβαίνουν τα Kelvin, τόσο μειώνονται τα lumens και άρα η ένταση/δύναμη του παραγώμενου φωτός. Από όσο γνωρίζω από 8000Κ και άνω δεν είναι καλό λόγω του ότι παράγουν υπεριώδη φωτισμό. Κάνω κάπου λάθος? :unsure:

Ο φωτισμός όμως αποκλείεται να είναι σωστός, οπότε δεν υπάρχει κανένα πλεονέκτημα (στις περισσότερες περιπτώσεις το αποτέλεσμα είναι χειρότερο, η μεγάλη ένταση κοντά όντως ξεγελάει)

Ενδιαφέρον τεστάκι πλάκα πλάκα που μπορούμε να κάνουμε με βάση αυτό που ανέφερες τώρα ώστε να μας λυθεί και η απορία. Θα πω στα παιδιά να τα βάλουμε δίπλα δίπλα σε ερημικό δρόμο βράδυ, ένα με εργοστασιακά bi-xenon, ένα στοκ, και το κουβάδι μου ώστε να δούμε πραγματικά μέχρι που φτάνουν οι δέσμες μας. Αν μη τι άλλο είμαι και εγώ πολύ περίεργος να δω στην πράξη στα φανάρια του CC τι παίζει :thumbsu:

Δεν θέλω να ακούω χριστοπαναγίες από τους απέναντι και κυρίως δε θέλω να πάρω κανέναν στο λαιμό μου. Σέβομαι και τη ζωή μου και αυτή των απέναντι.

Βαριά κουβέντα, και ελπίζω/θεωρώ ότι την αναφέρεις γενικά και δεν υπονοείς τίποτα περί "επικής ανευθυνότητας μου πχ". Δόξα το Θεό, μέχρι σήμερα ούτε χριστοπαναγία έχω ακούσει, ούτε σινιάλο μου έκανε κανείς με τα φώτα του! Αν μη τι άλλο, αν είχα αντιμετωπίσει τέτοιο θέμα, είτε θα έψαχνα να βρω τη λύση, είτε θα τα ξήλωνα επί τόπου, γιατί δεν μου αρέσει να κάνω στους άλλους αυτά που δεν μου αρέσει να κάνουν σε εμένα.

Aσχετο επί τη ευκαιρία: Ενας εύκολος και απλός τρόπος για να δούμε αν μια λάμπα πετάει ξεκάρφωτες δέσμες, είναι να την κοιτάξουμε μέσα από τον φακό μιας κάμερας, ή ακόμα και από του κινητού. Παλιό κόλπο, ηλεκτρονικών για να ελέγξουν αν δουλεύουν τηλεχειριστήρια, και εξίσου αποτελεσματικό για να δούμε φως μη ορατό δια γυμνού οφθαλμού (όχι την φωτό, αλλά μέσα από τον φακό της φωτογραφικής μηχανής)

Πάντοτε φιλικά. :thumbsup:

Edited by yositosi
Link to comment
Share on other sites

Προς Θεού, δεν υπάρχει ουδεμία πρόθεση "επιβολής άποψης", πόσο δε μιας την οποία ούτε εγώ ασπάζομαι :thumbsup:

Για τη φωτό, σου το είπα ήδη ότι η μούρη κατέβηκε όλη, και η μούρη ανέβηκε ξανά. Επομένως τα πάντα ήταν αλλού για αλλού, καθότι τα φώτα δεν είχαν ρυθμιστεί (ειδικά του οδηγού φώτιζε πολύ κάτω και ήταν όπου να'ναι). Επομένως ότι και να πεις επ'αυτού έχει απόλυτο δίκιο :thumbsup:

Αν δεν σου κάνει κόπο μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο αυτό γιατί δεν το πολυ-κατάλαβα? Στην προκειμένη μιλάμε για 6000Κ όπως σωστά υπέθεσες. Παρόλα αυτά, όσο ανεβαίνουν τα Kelvin, τόσο μειώνονται τα lumens και άρα η ένταση/δύναμη του παραγώμενου φωτός. Από όσο γνωρίζω από 8000Κ και άνω δεν είναι καλό λόγω του ότι παράγουν υπεριώδη φωτισμό. Κάνω κάπου λάθος? :unsure:

Ενδιαφέρον τεστάκι πλάκα πλάκα που μπορούμε να κάνουμε με βάση αυτό που ανέφερες τώρα ώστε να μας λυθεί και η απορία. Θα πω στα παιδιά να τα βάλουμε δίπλα δίπλα σε ερημικό δρόμο βράδυ, ένα με εργοστασιακά bi-xenon, ένα στοκ, και το κουβάδι μου ώστε να δούμε πραγματικά μέχρι που φτάνουν οι δέσμες μας. Αν μη τι άλλο είμαι και εγώ πολύ περίεργος να δω στην πράξη στα φανάρια του CC τι παίζει :thumbsu:

Βαριά κουβέντα, και ελπίζω/θεωρώ ότι την αναφέρεις γενικά και δεν υπονοείς τίποτα περί "επικής ανευθυνότητας μου πχ". Δόξα το Θεό, μέχρι σήμερα ούτε χριστοπαναγία έχω ακούσει, ούτε σινιάλο μου έκανε κανείς με τα φώτα του! Αν μη τι άλλο, αν είχα αντιμετωπίσει τέτοιο θέμα, είτε θα έψαχνα να βρω τη λύση, είτε θα τα ξήλωνα επί τόπου, γιατί δεν μου αρέσει να κάνω στους άλλους αυτά που δεν μου αρέσει να κάνουν σε εμένα.

Aσχετο επί τη ευκαιρία: Ενας εύκολος και απλός τρόπος για να δούμε αν μια λάμπα πετάει ξεκάρφωτες δέσμες, είναι να την κοιτάξουμε μέσα από τον φακό μιας κάμερας, ή ακόμα και από του κινητού. Παλιό κόλπο, ηλεκτρονικών για να ελέγξουν αν δουλεύουν τηλεχειριστήρια, και εξίσου αποτελεσματικό για να δούμε φως μη ορατό δια γυμνού οφθαλμού (όχι την φωτό, αλλά μέσα από τον φακό της φωτογραφικής μηχανής)

Πάντοτε φιλικά. :thumbsup:

Μα φίλε μου η εικόνα του φαναριού της φωτογραφίας δεν είναι η εικόνα ενός φαναριού που με μια μικρή ρύθμιση θα διορθωθεί. Αυτό έχει κανονικό φωτοστέφανο ! Αμφιβάλλω ότι μπόρεσες να το ρυθμίσεις σωστά. Από όσα έχω δει ή ακούσει ξέρω ότι αυτό δεν γίνεται, αλλά επιφυλάσσομαι.

Όπως σου είπα δεν είμαι κάποιος ειδικός ώστε να σου εξηγήσω. Δε θα σου εξηγήσω λοιπόν. Θα σου πω μόνο αυτό που έχω διαβάσει και έχω συναντήσει, ότι όσο αυξάνονται τα kelvin αυξάνεται η "ενόχληση", χωρίς όμως να αυξάνεται ανάλογα και η αποδοτικότητα - διεισδυτικότητα των φώτων. Αντιθέτως.

Και πάλι με την αυθαίρετη μέθοδο του "τυχαίου" πού πολλές φορές βγάζει ορθά συμπεράσματα. Σχεδόν η πλειοψηφία των εργοστασιακών είναι στα 4300Κ και τα 6000Κ είναι κοντά ή πέρα από τα όρια της νομιμότητας στις περισσότερες χώρες. Τυχαίο ?

Το τεστ θα είχε όντως ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Την βαριά κουβέντα φίλε μου δεν μπορώ να την απευθύνω προσωπικά σ' εσένα. Δεν γνωρίζω. Έχω τη γνώμη, θεωρητικά, ότι είσαι φάουλ, οπότε και ανήκεις στην μεγάλη αυτή κατηγορία των επικά ανεύθυνων (με αρκετά ελαφρυντικά βέβαια μιας και τουλάχιστον έχεις μια ανησυχία). Υποστηρίζεις, με επιχειρήματα ομολογουμένως, το αντίθετο. Δεν έχω κανένα λόγο να μη θέλω να έχεις δίκιο, αλλά το θεωρώ απίθανο.

Μακάρι να έχεις βρει τον τρόπο να μην ενοχλείς αλλά παράλληλα να βλέπεις αποδεδειγμένα καλύτερα.

Edited by passater
Link to comment
Share on other sites

εδω και ενα χρονο φοραω after market xenon και στα φαναρια και στα προβολακια.το αποτελεσμα τοσο το αισθητικο αλλα και το χρηστικο...παρα πολυ καλο.ΠΟΤΕ δεν με εχει βρισει κανεις,ΠΟΤΕ δεν μου εχει αναψει φωτα κανεις απο το αντιθετο ρευμα αρα ολα μια χαρα.

Link to comment
Share on other sites

1.τα φωτα του αυτοκινητου μας (για οσους δεν εχουμε xenon) ειναι απλα για πεταμα.....παραπεμπουν σε αυτοκινητο οχι μικροτερης κατηγοριας αλλα αλλης δεκαετιας.δε γινεται να χω φτασει σχεδον στα 40 χιλ/κα κ να μου λεει εξτρα 1500 για bixenon απ τη στιγμη που ο ιαπωνεζος κ ο κορεατης τα χουν σχεδον μιση τιμη ή standard σε καποιες εκδοσεις κ να μ εχει με τα καντηλια σαν εναλλακτικη!!!!!!

2.πρεπει να βγει καποιος στο "εθνικο δικτυο" που δεν ειναι επαρκως φωτισμενο , νυχτα για να καταλαβει για τι πραγμα μιλαμε.....πρεπει να σαι συνεχως με τα μεγαλα ανοιξε -κλεισε κ να σε βριζουν οι απεναντι.(αφου ουτε στη μεση υπαρχουν ψηλα-κανονικα τοιχια για τους απεναντι)....εχω μπολικες ιστοριες γιατι ταξιδευω παντα νυχτα.

3.ποιο ποσοστο των οδηγων που πανε τα αυτοκ τους για σερβις (υπαρχουν κ αυτοι που δεν κανουν καθολου ή το κανουν μονοι τους-ειδικοι) ζητουν ρυθμιση των φωτων τους?

4.μπαινουν after τα bixenon σε μας?.....σε ερωτηση μου σε μεγαλη αντιπ/α μου ειπαν δεν το αναλαμβανουν περα απ το κοστος που θα ναι υπερβολικο.....δεν μπηκαν στη συζητηση.

5.υπαρχει καποια αλλη λυση , εκτος απ την "παρανομια" των after xenon?

Link to comment
Share on other sites

Επειδη το συγκεκριμενο θεμα εχει αναλυθει παλι και σε αλλο τομεα του forum,προειδοποιω απο τωρα οτι οποιαδηποτε μη τηρηση των ορων θα ακολουθηθει απο 10% warn ανευ προειδοποιησης.

Και δεν μιλαω για συζητηση περι ΧΕΝΟΝ αλλα για τα θεματα που αναφερει ο χρηστης passater.

Edited by konstantinos passat
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.