Jump to content
nikdev

Golf - Πυρόμετρο / EGT Gauge [Τοποθέτηση - Εφαρμογές - Λύσεις]

Πώς κρίνεται την τοποθέτηση ενός Πυρομέτρου σε Turbo αυτοκίνητο?  

11 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

post-5289-0-66322100-1421092396_thumb.jp

 

Μετά από ~3 χρόνια άριστης συμβίωσης με το μπαρόμετρό μου Defi Racer Blue με βάση της Osir (το 2008)
πήρα την απόφαση να εγκαταστήσω το πυρόμετρο που καθόταν στο κουτάκι του αδερφάκι κι αυτό Defi Racer Blue.

Σε γενικές γραμμές κάνουμε τα παρακάτω:
1. Πρώτα κλέβουμε ρεύμα από διακόπτη φώτων , +12V και μίζας. Τα όργανα έχουν ήδη ασφάλειες. Χρησιμοποιούμε μετά ειδική ταινία σαν την εργοστασιακή για το τύλιγμα των καλωδίων. ΠΡΟΣΟΧΗ! Εαν δεν έχουμε γνώσεις σε αυτό τον τομέα καλό είναι να μας βοηθήσει ένας γνώστης με ένα πολύμετρο. Στο διάγραμμα του οργάνου φαίνεται πολύ εύκολα τι τροφοδοσία απαιτείται.
2. Ανοίγουμε την A-Pillar , βγάζοντας το καπάκι AIRBAG με ένα μικρό κατσαβίδι. Μετά με Torx ξεβιδώνουμε τη μία βίδα και με προσοχή (καλύτερα με γάντια χειρουργικά) βγάζουμε το κάλυμμα.
3. Περνάμε και μαζεύουμε όμορφα όλες τις καλωδιώσεις. Το πυρόμετρο έχει την κλασική ρεύματος(4 καλώδια, ένα πορτοκαλί, ένα κόκκινο,ένα μαύρο και ένα άσπρο) και το σπιράλ. Τα κατεβάζουμε στο χώρο των ποδιών.
Κάτω στα πόδια του οδηγού υπάρχει ένα πλαστικό κάλυμμα το οποίο αφαιρείται με 2 βίδες Torx εύκολα. Με ένα φακό μέσα και πάνω από το συμπλέκτη φαίνεται 1-2 βυζουνιέρες. από εκεί μέσα τα περνάμε στο χώρο της μηχανής. Βγαίνουν κάτω από τη μπαταρία.
4. Βάζουμε τα πλαστικά στη θέση τους και καθόμαστε στη θέση του οδηγού να δούμε που έχουμε το καλύρερο οπτικό αποτέλεσμα.
Να μην ξεχνάμε ότι τα όργανα μπαίνουν για άμεση εποπτεία και όχι για ομορφιά, άρα πρέπει να είναι πληρως λειτουργικά.
Προσέχουμε τη γωνία θέασης κλπ..
5.Κλείνουμε προσεκτικά το Apillar και το καπάκι στο χώρο των ποδιών. Καθαρίζουμε με μωρομάντηλο ή carpex.
6. Στο χώρο της μηχανής περνάμε το σπιράλ από κάπου που να μην ενοχλεί και να μην χρειάζεται να βγαίνει πχ σε ένα σερβις. Αφήνουμε λίγο μπόσικο μέχρι να βάλουμε το σπείρωμα στο DP ή πολλαπλή. Δένουμε προσεκτικά με tire up όπου απαιτείται. Για να "φανεί" το DP σε εργοστασιακό Tsi αφαιρούμε το προστατευικό κάλυμμα θερμότητας με 2 βίδες εμπρός και 3 από πίσω. ΠΡΟΣΟΧΗ! Ο κινητήρας πρέπει να είναι σβηστός και το αμάξι να έχει κρυώσει.
7. Είμαστε έτοιμοι μόνο ο αισθητήρας να μπεί στη θέση του και τέλος (Προσοχή όχι παραπάνω από 2cm )
8.Δένοντας το καλώδιο στο χώρο του κινητήρα δεν τερμάτισα τα tire ups, μέχρι να κουμπώσω και τον αισθητήρα, μετά σφίξιμο και κόβουμε με κοφτάκι τα tire ups.

post-5289-0-05768200-1421092565_thumb.jppost-5289-0-24960500-1421092615_thumb.jppost-5289-0-38565700-1421092650_thumb.jp

post-5289-0-73546400-1421092745_thumb.jppost-5289-0-52888800-1421092770_thumb.jppost-5289-0-51215400-1421092728_thumb.jp

post-5289-0-92302700-1421092794_thumb.jp

V19-05-11_11.13.3gp


Καλή Επιτυχία σε όποιον το προσπαθήσει. :thumbsu:

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

Σήμερα που είχα χρόνο έβαλα και τον αισθητήρα.

1.Ξεκινάμε με μικρό τρυπάνι 6άρι και πάμε 7 μέχρι 8άρι,υπολογίζουμε με προσοχή να μπορούμε να κουμπώσουμε και την θερμοασπίδα μετά.

2.Μετά ανοίγουμε με μικρό ποτηροτρύπανο

3.Κατα τη διάρκεια του τρυπήματος τα τρυπάνια ήταν γρασσαρισμένα και είχα και πιστόλι αέρα.

4.Για το πάσα στο εσωτερικό μέρος χρησιμοποίησα εργαλείο Τ με ένα σπείρωμα ίδιας διαμέτρου 1/8" και βίδα στην άκρη για να ανοίξω σιγά σιγά με το χέρι πάσα στο μέταλλο,ταυτόχρόνα με αναρρόφηση.

5.Μετά βίδωσα κανονικά και με προσοχή με καστάνια το σπείρωμα από το όργανο.όχι μέχρι να τερματίσει.

6.Προσοχή θέλει στο σφίξιμο του παξιμαδιού για να πιάσει τον αισθητήρα θέλει ένα κλειδί από κάτω κόντρα κι ένα από πάνω να σφίγγει σιγά σιγά.

post-5289-0-76786200-1305889105_thumb.jp

post-5289-0-00168000-1305889091_thumb.jp

Καλή Επιτυχία σε όποιον το προσπαθήσει.

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

ωραία δουλειά φίλε ,πιάνουν τα χέρια σου

ευχαριστούμε για την παρουσίαση :thumbsup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ωραία δουλειά φίλε ,πιάνουν τα χέρια σου

ευχαριστούμε για την παρουσίαση :thumbsup:

Να σαι καλά Δημήτρη!

Είναι δύσκολοι οι καιροί και καλό είναι να μοιραζόμαστε τη γνώση βοηθώντας κι άλλους.

Δεν έλυσες Dp; Τα γρέζια πού πήγαν;

Αν δεις στο συγκεκριμένο DP υπάρχουν δύο στρώματα με μόνωση ανάμεσα. Το εξωτερικό με αναρρόφηση τα ρούφηξα όλα αφήνοντας το τρυπάνι να κλείνει την εσωτερική.

Την εσωτερική την τρύπησα πάρα πολύ αργά με διαδοχικά τρυπάνια με γράσσο και τα γρέζια κολλούσαν πάνω στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, συγχρόνως χρησιμοποιούσα αναρρόφηση. Αυτό το κομμάτι το έκανα υπομονετικά και πολύ σιγά.

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο, μπράβο. Θέλω και γω! Θα το πάω στον εξατμισά όμως. Φοβάμαι...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Να σαι καλά,

Εύκολο είναι Παντελη, αν έχεις ένα απόγευμα κάτσε προσπάθησέ το.

Αν όχι πήγαινε σένα εξατμισά ή τορναδόρο κλπ μάστορα που θα έχει δράπανο και τρυπάνια και θα είσαι έτοιμος μέ 5-10Ε.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν θα ήθελα να μου πείτε και τι θερμοκρασίες παρατηρείτε και με τι χαρακτηριστικά αυτοκινήτου.

Link to comment
Share on other sites

Τι έγινε το Πυρόμετρο βυθίστηκε.....

Δεν έβαλε κανείς ακόμα στο club ?

Link to comment
Share on other sites

Και feedback Μετά από καιρό..

 

800 oC το πυρόμετρο max με τελικές(σπάνια) και ζέστη όταν το αμάξι ήταν ΦΠΕ 233@maha

800 oC και με hybrid turbo 265@maha, μόνο που πια δεν πατάω τελικές και προσέχω πάρα πολύ. :acute:

Άρα γύρω στους 900-930οC στην πολλαπλή εξαγωγής (μοτέρ).

 

Σε καθημερινή μετακίνηση οι τιμές είναι μέχρι 600-650oC αφού οι ρυθμοί είναι ήρεμοι.

 

Σε αντιστοιχία,

Εργοστασιακό Golf GT με πυρόμετρο βαράει μέχρι και 850-900oC κοντά 1000+τουρμπίνα.

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

εχεις ιδιο μοντελο με του methana?ποιας χρονιας εισαι?γιατι του γιαννη το τσι το εχει ενσωματωμενο και του βγαζει ενδειξη πυρομετρου με το πολαρ φισ στον καντραν μεσα....

εγω που εκανα σαν και εσενα τα κλασικα τρυπες κτλ αφου δεν το ειχε η δικη μου εκδοση .....σε πατηματα βλεπω μεχρι 750 βαθμους

χαλαρη οδηγηση 450-600 βαθμους.βεβαια παιζει ρολο και η εξατμιση για την απαγωγη της θερμοτητας...αυτα ειναι με 80 downpipe

Link to comment
Share on other sites

Εγώ με το προγράμμα torque που διαβάζει την ECU βγάζω καταλύτη με χαλαρή οδήγηση 3000 rpm 120-140χαω 600C . Λέτε οι μετρήσεις να ειναι ότι ναναι ; Μαμά είμαι βέβαια.

Link to comment
Share on other sites

Ο καταλύτης είναι αρκετά πιο κάτω.

Ως εκ τούτου έχει διαφορετικές θερμοκρασίες από την πολλαπλή ή το Downpipe.

 

Για σωστές και σε τιμή αλλά και σε χρονική στιγμή θερμοκρασίες συμβουλευόμαστε ένα πυρόμετρο.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα παίδες. Να ρωτήσω εγώ τώρα για ποιο λόγο ας πούμε να μπει το πυρόμετρο; σε τι μας νοιάζει τόσο πολύ η θερμοκρασία στο downpipe? Και ποιες είναι οι τιμές (θερμοκρασίες) που θα μας τραβήξουν την προσοχή ότι κάτι δεν πάει καλά;

Πάντα φιλικά!

Link to comment
Share on other sites

 

On 6/20/2016 at 8:18 PM, sotoreverse said:

Καλησπέρα παίδες. Να ρωτήσω εγώ τώρα για ποιο λόγο ας πούμε να μπει το πυρόμετρο; σε τι μας νοιάζει τόσο πολύ η θερμοκρασία στο downpipe? Και ποιες είναι οι τιμές (θερμοκρασίες) που θα μας τραβήξουν την προσοχή ότι κάτι δεν πάει καλά;

Πάντα φιλικά!

Και για να προσθέσω και εγώ μία ερώτηση πάνω στου φίλου, χρειάζεται να βάλει κανείς πυρόμετρο? Διότι δεν έχει το δικό μου.

Link to comment
Share on other sites

Γενικά το χρησιμοποιείς για να δεις αν ανεβάζεις θερμοκρασίες π.χ. σε πατήματα κ αν δεις κάτι τρελλό π.χ. 900-950 να κόψεις. Αλλά αυτό θα το κάνεις όταν ρυθμίζεις κ όταν έχεις το πρόγραμμα λίγο καιρό για να δεις γενικά τι παίζει μετά δεν θα σου ξαναχρειαστεί.

Μέχρι 980 μετράει το δικό μου (aem) κ ο αισθητήρας είναι εδώ:

boost-egt_sensors.jpg

Γενικά τον βάζεις όσο πιο κοντά στο μαντέμι μπορείς για να έχεις ακριβείς θερμοκρασίες.

Εγώ πλέον το χρησιμοποιώ μόνο σαν turbo timer lol, δηλαδή για να το σβήσω περιμένω να πάει 400 κ κάτω, συνήθως 350.

Αν με ρώταγε κανείς αν αξίζει θα έλεγα πως μάλλον όχι. Όχι ότι είναι κακό αν σου περισσεύουν βάλτο αλλά καλύτερα θα ήταν αν έχεις περιορισμένο budget να βάλεις οπωσδήποτε μπαρόμετρο κ μετά π.χ. μείγμα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

μια φωτογραφια και απο το δικο μου...

 

28h1lwi.jpg

 

μεσα στην πολη παει 500-600 ...σε ενα ανοιγμα στον περιφερειακο (μεχρι 200 km/h) ,εδειξε 850...λογικο?

Link to comment
Share on other sites

  Εγώ χρησιμοποιώ την ένδειξη που δίνει η εφαρμογή torque για τη θερμοκρασία καταλύτη, (υποψιάζομαι ίσως  ότι χρησιμοποιεί το αισθητήρα λ και με κάποιο αλγόριθμο το βγάζει).

 Στις ίδιες θερμοκρασίες παίζω και εγώ, 500 - 600 μέσα στην πόλη και σε δυνατό άνοιγμα έχω δει και 900C.  

Πόσο μακριά είναι αυτές οι τιμές που βλέπω από την πραγματικότητα? Αν το έχει τσεκάρει κάποιος φίλος με πυρόμετρο και με torque ας μου πει για να δω πόσο κοντά ή μακριά είναι οι τιμές με το torque..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago , activious said:

μια φωτογραφια και απο το δικο μου

28h1lwi.jpg

 

Εχω μια απορία.

Θέλω να βάλω ένα όργανο στον αεραγωγό όπως το έχεις και εσύ.

Με τον αέρα τι γίνετε? 

Συνεχίζει να βγαίνει με την ίδια ταχύτητα ή ξεχνάς αυτόν τον αεραγωγο.

Link to comment
Share on other sites

δουλευει κανονικα....διαφορα σε εμενα στο ποσο αερας περναει?απο 1 % εως 5%...δεν θα το καταλαβεις σχεδον καθολου..πεναει κανονικα ο αερας...

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα . έχω και εγω την εφαρμογή torque αλλα δεν μου διαβάζει την ένδειξη για το πυρομετρο . ξέρει κανείς το γιατί? Το αμάξι ειναι golf mk5 gti.

Στάλθηκε από το SM-N910C μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.