yositosi Posted June 12, 2011 Report Share Posted June 12, 2011 (edited) Αφού πέρασαν περίπου 8 μήνες από τότε που την φόρεσα την ITG, αποφάσισα προληπτικά να την ξηλώσω και να την καθαρίσω εν όψει καλοκαιριού. Πρακτικά η συχνότητα καθαρισμού μιας εισαγωγής εξαρτάται τόσο από τα χιλιόμετρα που διανύει ο καθένας, αλλά κυρίως από τις συνθήκες (δρόμοι και ποσότητα σκόνης) όπου κινείται το κάθε αυτοκίνητο. Στην περίπτωση μου όμως όπου και έχω σφουγγάρι για φίλτρο, είχα παρατηρήσει ότι η ITG τόνιζε πως παίζει ρόλο και η απόσταση της εισαγωγής από τον κινητήρα καθότι η ζέστη του μοτέρ ενδέχεται να κάνει το λάδι να στεγνώνει με αποτέλεσμα να μειώνονται οι ικανότητες επαρκούς φιλτραρίσματος του εισερχομένου αέρα. Εδώ ήταν λοιπόν που άρχισαν τα "όμορφα"... Αφού έψαξα online να φέρω το επίσημο κιτάκι καθαρισμού της ITG παρατήρησα ότι σε ΟΛΑ τα καταστήματα δεν είχαν παράδοση σε άλλη χώρα καθότι το λάδι είναι σε μορφή σπρέι, και επομένως δεν επιτρέπεται η μεταφορά του αεροπορικώς. Για τον ίδιο λόγο κιόλας υπήρχε και πρόβλημα να βρω το κιτάκι και από τον αντιπρόσωπο εδώ, καθότι η μεταφορά του είναι πολύ δύσκολη και το βασικότερο με εξωφρενικό κόστος. Αφού ρωτήσαμε στην ITG, μας απάντησαν οι άνθρωποι μέσω Cargate ότι προκειμένου να διευκολυνθούμε, μπορούσαμε να αποτανθούμε απευθείας στην Silkolene από όπου και οι ίδιοι προμηθεύονται τα εν λόγω κιτ. Για κακή μου τύχη, το δίκτυο τους στη Θεσσαλονίκη δεν τα δουλεύει, και μου ξεκαθάρισαν πως δεν τους συνέφερε να μου φέρουν μιας και θα τους έμεναν στοκ τα υπόλοιπα τεμάχια του κιβωτίου! Ευτυχώς όμως από την ITG μας είχαν αναφέρει αν δεν εξυπηρετηθούμε, να ψαχτούμε λιγάκι και σε καταστήματα μοτοσυκλετών καθότι πολλά dirt bikes φοράνε σφουγγαρένια φίλτρα... Ετσι μετά από λίγη αναζήτηση στο google κατάφερα μετά από μπόλικη ταλαιπωρία να βρω σχετικό κιτάκι της Motorex. Το κόστος είναι πραγματικά αστείο καθότι και τα δύο μαζί κόστισαν 22ευρώ! Το υγρό το χρησιμοποίησα όλο για έναν καθαρισμό (την είδα large , ενώ το λάδι παει για πολλά ψεκάσματα) Τονίζω πως ταλαιπωρήθηκα καθότι πολλοί, εντελώς ανεύθυνα και στο "πόδι" λένε "καθάρισε το με μπουγάδα και πετα το ξανά επάνω"!!! Αυτό είναι από "βλακώδες" ως "εγκληματικά βλακώδες"!!! Το φίλτρο αποτελείται από τρία στρώματα (αραιό/μέσο/πυκνό) σφουγγαριού! Αν το βάλουμε χωρίς λάδι, με το χρόνο εγκλωβισμένη σκόνη θα περνάει από στρώμα σε στρώμα και θα εισέλθει στο τέλος μέσα στον κινητήρα. Παράλληλα το λάδι είναι ειδικής μορφής που απωθεί το νερό και την υγρασία κάτι ζωτικής σημασίας ώστε να μην έχουμε "παράξενες εκπλήξεις". Η διαδικασία καθαρισμού είναι πολύ απλή... 1. Ξηλώνουμε την εισαγωγή (δύο βίδες μετώπη, λαστιχάκι που κρατάει το βαρέλι κάτω, σφυχτιράκι στο κολάρο σιλικονης με τον maf casing 2. ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΑ ΣΑΚΟΥΛΑΚΙ ΤΟΝ MAF CASING και το πιανουμε είτε με το σφυχτιράκι, είτε με ένα λαστιχάκι! Δεν το αφήνουμε έτσι χύμα γιατι μπορεί να εισέλθει είτε σκόνη, είτε κανένα ζωύφιο! 3. Αφαιρούμε τις 3 βίδες του βαρελιού και το ανοίγουμε. 4. Γεμίζουμε ένα λεκανάκι με το καθαριστικό υγρό και βουτάμε το φίλτρο μέσα. Με το ένα χέρι κάνουμε μαλάξεις στο σφουγγάρι ώστε να δημιουργηθεί αφρός και να καθαρίσει σε βάθος το φίλτρο. Το αφήνουμε για μερικά λεπτά (5-10) προκειμένου να δουλεψει το καθαριστικό σε βάθος. 5. Αφού δουλέψει καλά το φάρμακο, ξεπλένουμε ΚΑΛΑ το φίλτρο με νερό βρύσης! ΟΧΙ πίεση, και ΟΧΙ ζεστό νερό καθότι μπορεί να ζορίσουμε είτε το σφουγγάρι, είτε τις κόλλες που το κρατάνε κολλημένο. ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΟ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ του φίλτρου ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ! 6. Αφού έχει πλεον ξεπλυθεί καλά το φίλτρο, βάζουμε το ένα χέρι από τη μέσα μεριά, και με το άλλο χέρι πιέζουμε απαλά από την εξωτερική ώστε να στραγγίξουμε όσο περισσότερο μπορούμε το παραπάνω νερό. 7. Αφήνουμε το φίλτρο να στεγνώσει με φυσικό τρόπο. ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ πιεστικό αέρα ή πιστολάκι γιατί και παλι ενδέχεται να προκαλέσουμε ζημιά στο φίλτρο ή στις κόλλες που το κρατάνε κολλημένο στην βάση του βαρελιού. 8. Ελέγχουμε ότι δεν έχει στεγνώσει μόνο από έξω αλλά και από μέσα στο σφουγγάρι!! (απ'έξω φαινόταν θεόστεγνο, αλλά από μέσα ήταν μούσκεμα). 9. Αφότου έχει στεγνώσει, ανακινούμε καλά το σπρέι λαδιού, και ψεκάζουμε ομοιόμορφα από μια απόσταση 20εκ. την ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ μεριά του φίλτρου ΜΟΝΟ. Αφού ψεκάσουμε το φίλτρο, κάνουμε ελαφριές μαλάξεις σε όλη την επιφάνεια προκειμένου να μοιραστεί και να ποτιστεί ομοιόμορφα εις βάθος. ΔΕΝ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΛΑΔΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΛΟ!!!! 10. Αφήνουμε λίγω ώρα να στεγνωσει το λαδάκι (να τραβήξει δηλαδή) και μοντάρουμε ξανά το φίλτρο ακολουθώντας τα ίδια βήματα αλλά πλεον ανάποδα. Η όλη διαδικασία είναι ΠΟΛΥ απλή και το μεγάλο όφελος είναι πως δεν έχει το ρίσκο των κοινών φίλτρων γάζας (κλασικές χοάνες) όπου το λάδι μπορεί αν ψεκαστεί πολύ να περάσει το ύφασμα και να καταλήξει στον MAF. Τέλος και για την ιστορία, αν εξαιρέσουμε μερικές δεκάδες μυγάκια που βρήκα εκεί μέσα, δεν μπορώ να πω πως το φίλτρο ήταν και πολύ βρώμικο, και καταλήγω στο συμπέρασμα πως ο καθαρισμός μπορεί να γίνεται άνετα μια φορά το χρόνο όταν χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα "νορμάλ χρήσης". Edited June 13, 2011 by yositosi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonio cc Posted June 12, 2011 Report Share Posted June 12, 2011 .....αντε κ στα δικα μου (carbonio) νοικοκυρουλη!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yositosi Posted June 12, 2011 Author Report Share Posted June 12, 2011 Σου είπα ντοτόρε... αγόρασε κιτάκι καθαρισμού για υφασμάτινο φίλτρο (K&N) και όποτε θέλεις θα σου το κάνω Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stef80 Posted June 12, 2011 Report Share Posted June 12, 2011 Σίμο, δε θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις το αντίστοιχο κιτ καθαρισμού της k&n καικ να γλιτώσεις το ψάξιμο? Δεν μπορώ να φανταστώ πως διαφέρουν ιδιαίτερα στη σύσταση. Να προσθέσω στην αναλυτική περιγραφή σου ότι, μετά το μούλιασμα, το ξέπλυμα θα πρέπει να γίνει από την εσωτερική προς την εξωτερική μεριά του φίλτρου ώστε να φύγουν τα παγιδευμένα σωματίδια αντί να τα σπρώξουμε βαθύτερα προς τις πυκνότερες στρώσεις. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yositosi Posted June 13, 2011 Author Report Share Posted June 13, 2011 Σωστός, το ξέχασα αυτό για τη φορά που ρίχνουμε το νερό Για το λάδι, δυστυχώς ΟΧΙ! Διαφέρουν εντελώς μεταξύ τους. Τα λάδια για φίλτρα γάζας ουσιαστικά είναι πιο "ρευστά", ενώ για τα φίλτρα σφουγγαριού πιο κολλώδη. Διαφορετικά υλικά σαν εισαγωγές, και άρα διαφορετικές ιδιότητας τα λάδια τους. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tanasi Posted June 14, 2011 Report Share Posted June 14, 2011 Σου είπα ντοτόρε... αγόρασε κιτάκι καθαρισμού για υφασμάτινο φίλτρο (K&N) και όποτε θέλεις θα σου το κάνω τς τς τς! τι φιλότιμο παιδί ρε παιδί μου!! θυμήθηκα και το γυάλισμα στις μπούκες τώρα και μάλλον σε βλέπω ν΄ανοίγεις μαγαζί DIMS (Do It My Self) αντί για DIY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonio cc Posted June 14, 2011 Report Share Posted June 14, 2011 τς τς τς! τι φιλότιμο παιδί ρε παιδί μου!! θυμήθηκα και το γυάλισμα στις μπούκες τώρα και μάλλον σε βλέπω ν΄ανοίγεις μαγαζί DIMS (Do It My Self) αντί για DIY praktikare powered by simos............ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yositosi Posted June 14, 2011 Author Report Share Posted June 14, 2011 Και εγώ σας αγαπάω παιδιά! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vg1912 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Υλικα καθαρισμου μην παρετε, εχω εγω και δεν τα χρησιμοποιησα ποτε (υποτιθεται θα καθαριζα το ΚΝ πανελ). Να σας τα δωσω να κανετε τη δουλεια σας γιατι εγω δεν θα τα χρειαστω συντομα (λογικα φτανουν για πολλα καθαρισματα οποτε θα μεινει και για εμενα). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonio cc Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Υλικα καθαρισμου μην παρετε, εχω εγω και δεν τα χρησιμοποιησα ποτε (υποτιθεται θα καθαριζα το ΚΝ πανελ). Να σας τα δωσω να κανετε τη δουλεια σας γιατι εγω δεν θα τα χρειαστω συντομα (λογικα φτανουν για πολλα καθαρισματα οποτε θα μεινει και για εμενα). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yositosi Posted June 15, 2011 Author Report Share Posted June 15, 2011 (edited) Ρε γιατρέ... κάτσε γιατί θα τρελαθώ! Βγάζεις ΤΑ φράγκα με τα σφαγεία... παίρνεις δικαιώματα από το I just died in your arms tonight γιατί το κρατάτε μόνιμα επίκαιρο τραγούδι... και τώρα κοιτάς να βγάλεις κούτρα την εργασία (βλέπε εμένα τον είλωτα) αλλά και τα ανταλλακτικά (βλέπε σπόνσορα Βασίλη)??????? Edited June 15, 2011 by yositosi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vg1912 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Ρε γιατρέ... κάτσε γιατί θα τρελαθώ! Βγάζεις ΤΑ φράγκα με τα σφαγεία... παίρνεις δικαιώματα από το I just died in your arms tonight γιατί το κρατάτε μόνιμα επίκαιρο τραγούδι... και τώρα κοιτάς να βγάλεις κούτρα την εργασία (βλέπε εμένα τον είλωτα) αλλά και τα ανταλλακτικά (βλέπε σπόνσορα Βασίλη)??????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonio cc Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 ειναι θεμα ΚΥΡΟΥΣ σιμο μου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sphinxgr Posted May 11, 2015 Report Share Posted May 11, 2015 Γεια σας φίλοι, επειδή δεν βρίσκονται έυκολα καθαριστικά για ITG FOAM FILTERS τύπου λαδιού JDR 2, υπάρχει άραγε πρόβλημα να χρησιμοποιηθεί λάδι για foam filter άλλης μάρκας όπως αυτό Foam Filter Spray 500 Ml GRO ?!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yositosi Posted May 12, 2015 Author Report Share Posted May 12, 2015 Πήγαινε σε οποιοδήποτε κατάστημα με αξεσουάρ μοτοσυκλετών και πάρε κιτάκι καθαρισμού για φίλτρο σφουγγαριού (πολλά εντούρο φοράνε). Εγώ με καθαριστικό πχ της Motorex δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...