Jump to content
yositosi

Καθαρισμός Εισαγωγής Αέρα Από Σφουγγάρι

Recommended Posts

Αφού πέρασαν περίπου 8 μήνες από τότε που την φόρεσα την ITG, αποφάσισα προληπτικά να την ξηλώσω και να την καθαρίσω εν όψει καλοκαιριού. Πρακτικά η συχνότητα καθαρισμού μιας εισαγωγής εξαρτάται τόσο από τα χιλιόμετρα που διανύει ο καθένας, αλλά κυρίως από τις συνθήκες (δρόμοι και ποσότητα σκόνης) όπου κινείται το κάθε αυτοκίνητο.

Στην περίπτωση μου όμως όπου και έχω σφουγγάρι για φίλτρο, είχα παρατηρήσει ότι η ITG τόνιζε πως παίζει ρόλο και η απόσταση της εισαγωγής από τον κινητήρα καθότι η ζέστη του μοτέρ ενδέχεται να κάνει το λάδι να στεγνώνει με αποτέλεσμα να μειώνονται οι ικανότητες επαρκούς φιλτραρίσματος του εισερχομένου αέρα.

Εδώ ήταν λοιπόν που άρχισαν τα "όμορφα"... Αφού έψαξα online να φέρω το επίσημο κιτάκι καθαρισμού της ITG παρατήρησα ότι σε ΟΛΑ τα καταστήματα δεν είχαν παράδοση σε άλλη χώρα καθότι το λάδι είναι σε μορφή σπρέι, και επομένως δεν επιτρέπεται η μεταφορά του αεροπορικώς. Για τον ίδιο λόγο κιόλας υπήρχε και πρόβλημα να βρω το κιτάκι και από τον αντιπρόσωπο εδώ, καθότι η μεταφορά του είναι πολύ δύσκολη και το βασικότερο με εξωφρενικό κόστος. Αφού ρωτήσαμε στην ITG, μας απάντησαν οι άνθρωποι μέσω Cargate ότι προκειμένου να διευκολυνθούμε, μπορούσαμε να αποτανθούμε απευθείας στην Silkolene από όπου και οι ίδιοι προμηθεύονται τα εν λόγω κιτ. Για κακή μου τύχη, το δίκτυο τους στη Θεσσαλονίκη δεν τα δουλεύει, και μου ξεκαθάρισαν πως δεν τους συνέφερε να μου φέρουν μιας και θα τους έμεναν στοκ τα υπόλοιπα τεμάχια του κιβωτίου!

Ευτυχώς όμως από την ITG μας είχαν αναφέρει αν δεν εξυπηρετηθούμε, να ψαχτούμε λιγάκι και σε καταστήματα μοτοσυκλετών καθότι πολλά dirt bikes φοράνε σφουγγαρένια φίλτρα... Ετσι μετά από λίγη αναζήτηση στο google κατάφερα μετά από μπόλικη ταλαιπωρία να βρω σχετικό κιτάκι της Motorex. Το κόστος είναι πραγματικά αστείο καθότι και τα δύο μαζί κόστισαν 22ευρώ! Το υγρό το χρησιμοποίησα όλο για έναν καθαρισμό (την είδα large :thumbsup: , ενώ το λάδι παει για πολλά ψεκάσματα)

dsc00330v.jpg

Τονίζω πως ταλαιπωρήθηκα καθότι πολλοί, εντελώς ανεύθυνα και στο "πόδι" λένε "καθάρισε το με μπουγάδα και πετα το ξανά επάνω"!!! Αυτό είναι από "βλακώδες" ως "εγκληματικά βλακώδες"!!!

Το φίλτρο αποτελείται από τρία στρώματα (αραιό/μέσο/πυκνό) σφουγγαριού! Αν το βάλουμε χωρίς λάδι, με το χρόνο εγκλωβισμένη σκόνη θα περνάει από στρώμα σε στρώμα και θα εισέλθει στο τέλος μέσα στον κινητήρα. Παράλληλα το λάδι είναι ειδικής μορφής που απωθεί το νερό και την υγρασία κάτι ζωτικής σημασίας ώστε να μην έχουμε "παράξενες εκπλήξεις".

Η διαδικασία καθαρισμού είναι πολύ απλή...

1. Ξηλώνουμε την εισαγωγή (δύο βίδες μετώπη, λαστιχάκι που κρατάει το βαρέλι κάτω, σφυχτιράκι στο κολάρο σιλικονης με τον maf casing

2. ΚΛΕΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΑ ΣΑΚΟΥΛΑΚΙ ΤΟΝ MAF CASING και το πιανουμε είτε με το σφυχτιράκι, είτε με ένα λαστιχάκι! Δεν το αφήνουμε έτσι χύμα γιατι μπορεί να εισέλθει είτε σκόνη, είτε κανένα ζωύφιο!

3. Αφαιρούμε τις 3 βίδες του βαρελιού και το ανοίγουμε.

4. Γεμίζουμε ένα λεκανάκι με το καθαριστικό υγρό και βουτάμε το φίλτρο μέσα. Με το ένα χέρι κάνουμε μαλάξεις στο σφουγγάρι ώστε να δημιουργηθεί αφρός και να καθαρίσει σε βάθος το φίλτρο. Το αφήνουμε για μερικά λεπτά (5-10) προκειμένου να δουλεψει το καθαριστικό σε βάθος.

5. Αφού δουλέψει καλά το φάρμακο, ξεπλένουμε ΚΑΛΑ το φίλτρο με νερό βρύσης! ΟΧΙ πίεση, και ΟΧΙ ζεστό νερό καθότι μπορεί να ζορίσουμε είτε το σφουγγάρι, είτε τις κόλλες που το κρατάνε κολλημένο. ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΟ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ του φίλτρου ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ!

6. Αφού έχει πλεον ξεπλυθεί καλά το φίλτρο, βάζουμε το ένα χέρι από τη μέσα μεριά, και με το άλλο χέρι πιέζουμε απαλά από την εξωτερική ώστε να στραγγίξουμε όσο περισσότερο μπορούμε το παραπάνω νερό.

7. Αφήνουμε το φίλτρο να στεγνώσει με φυσικό τρόπο. ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ πιεστικό αέρα ή πιστολάκι γιατί και παλι ενδέχεται να προκαλέσουμε ζημιά στο φίλτρο ή στις κόλλες που το κρατάνε κολλημένο στην βάση του βαρελιού.

8. Ελέγχουμε ότι δεν έχει στεγνώσει μόνο από έξω αλλά και από μέσα στο σφουγγάρι!! (απ'έξω φαινόταν θεόστεγνο, αλλά από μέσα ήταν μούσκεμα).

9. Αφότου έχει στεγνώσει, ανακινούμε καλά το σπρέι λαδιού, και ψεκάζουμε ομοιόμορφα από μια απόσταση 20εκ. την ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ μεριά του φίλτρου ΜΟΝΟ. Αφού ψεκάσουμε το φίλτρο, κάνουμε ελαφριές μαλάξεις σε όλη την επιφάνεια προκειμένου να μοιραστεί και να ποτιστεί ομοιόμορφα εις βάθος. ΔΕΝ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΛΑΔΙ ΜΕ ΤΟ ΚΙΛΟ!!!!

10. Αφήνουμε λίγω ώρα να στεγνωσει το λαδάκι (να τραβήξει δηλαδή) και μοντάρουμε ξανά το φίλτρο ακολουθώντας τα ίδια βήματα αλλά πλεον ανάποδα.

dsc00332tc.jpg

Η όλη διαδικασία είναι ΠΟΛΥ απλή και το μεγάλο όφελος είναι πως δεν έχει το ρίσκο των κοινών φίλτρων γάζας (κλασικές χοάνες) όπου το λάδι μπορεί αν ψεκαστεί πολύ να περάσει το ύφασμα και να καταλήξει στον MAF.

Τέλος και για την ιστορία, αν εξαιρέσουμε μερικές δεκάδες μυγάκια που βρήκα εκεί μέσα, δεν μπορώ να πω πως το φίλτρο ήταν και πολύ βρώμικο, και καταλήγω στο συμπέρασμα πως ο καθαρισμός μπορεί να γίνεται άνετα μια φορά το χρόνο όταν χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα "νορμάλ χρήσης".

Edited by yositosi
Link to comment
Share on other sites

Σου είπα ντοτόρε... αγόρασε κιτάκι καθαρισμού για υφασμάτινο φίλτρο (K&N) και όποτε θέλεις θα σου το κάνω :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Σίμο, δε θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις το αντίστοιχο κιτ καθαρισμού της k&n καικ να γλιτώσεις το ψάξιμο? Δεν μπορώ να φανταστώ πως διαφέρουν ιδιαίτερα στη σύσταση.

Να προσθέσω στην αναλυτική περιγραφή σου ότι, μετά το μούλιασμα, το ξέπλυμα θα πρέπει να γίνει από την εσωτερική προς την εξωτερική μεριά του φίλτρου ώστε να φύγουν τα παγιδευμένα σωματίδια αντί να τα σπρώξουμε βαθύτερα προς τις πυκνότερες στρώσεις.

Link to comment
Share on other sites

Σωστός, το ξέχασα αυτό για τη φορά που ρίχνουμε το νερό :thumbsup:

Για το λάδι, δυστυχώς ΟΧΙ! Διαφέρουν εντελώς μεταξύ τους. Τα λάδια για φίλτρα γάζας ουσιαστικά είναι πιο "ρευστά", ενώ για τα φίλτρα σφουγγαριού πιο κολλώδη. Διαφορετικά υλικά σαν εισαγωγές, και άρα διαφορετικές ιδιότητας τα λάδια τους.

Link to comment
Share on other sites

Guest tanasi

Σου είπα ντοτόρε... αγόρασε κιτάκι καθαρισμού για υφασμάτινο φίλτρο (K&N) και όποτε θέλεις θα σου το κάνω :laugh:

τς τς τς! τι φιλότιμο παιδί ρε παιδί μου!!

θυμήθηκα και το γυάλισμα στις μπούκες τώρα και μάλλον σε βλέπω ν΄ανοίγεις μαγαζί DIMS (Do It My Self) αντί για DIY :laugh:

Link to comment
Share on other sites

τς τς τς! τι φιλότιμο παιδί ρε παιδί μου!!

θυμήθηκα και το γυάλισμα στις μπούκες τώρα και μάλλον σε βλέπω ν΄ανοίγεις μαγαζί DIMS (Do It My Self) αντί για DIY :sorcerer:

praktikare powered by simos............ :thumbsu::thumbsu::thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

Υλικα καθαρισμου μην παρετε, εχω εγω και δεν τα χρησιμοποιησα ποτε (υποτιθεται θα καθαριζα το ΚΝ πανελ).

Να σας τα δωσω να κανετε τη δουλεια σας γιατι εγω δεν θα τα χρειαστω συντομα (λογικα φτανουν για πολλα καθαρισματα οποτε θα μεινει και για εμενα). :sorcerer:

Link to comment
Share on other sites

Υλικα καθαρισμου μην παρετε, εχω εγω και δεν τα χρησιμοποιησα ποτε (υποτιθεται θα καθαριζα το ΚΝ πανελ).

Να σας τα δωσω να κανετε τη δουλεια σας γιατι εγω δεν θα τα χρειαστω συντομα (λογικα φτανουν για πολλα καθαρισματα οποτε θα μεινει και για εμενα). :sorcerer:

:thumbsu::thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

Ρε γιατρέ... κάτσε γιατί θα τρελαθώ! Βγάζεις ΤΑ φράγκα με τα σφαγεία... παίρνεις δικαιώματα από το I just died in your arms tonight γιατί το κρατάτε μόνιμα επίκαιρο τραγούδι... και τώρα κοιτάς να βγάλεις κούτρα την εργασία (βλέπε εμένα τον είλωτα) αλλά και τα ανταλλακτικά (βλέπε σπόνσορα Βασίλη)??????? :sorcerer:

Edited by yositosi
Link to comment
Share on other sites

Ρε γιατρέ... κάτσε γιατί θα τρελαθώ! Βγάζεις ΤΑ φράγκα με τα σφαγεία... παίρνεις δικαιώματα από το I just died in your arms tonight γιατί το κρατάτε μόνιμα επίκαιρο τραγούδι... και τώρα κοιτάς να βγάλεις κούτρα την εργασία (βλέπε εμένα τον είλωτα) αλλά και τα ανταλλακτικά (βλέπε σπόνσορα Βασίλη)??????? :growl:

:sorcerer::thumbsu::thumbsu::thumbsu::super::bow:

Link to comment
Share on other sites

Γεια σας φίλοι,

 

επειδή δεν βρίσκονται έυκολα καθαριστικά για ITG FOAM FILTERS τύπου λαδιού JDR 2, υπάρχει άραγε πρόβλημα να χρησιμοποιηθεί λάδι για foam filter άλλης μάρκας όπως αυτό Foam Filter Spray 500 Ml GRO ?!!!

Link to comment
Share on other sites

Πήγαινε σε οποιοδήποτε κατάστημα με αξεσουάρ μοτοσυκλετών και πάρε κιτάκι καθαρισμού για φίλτρο σφουγγαριού (πολλά εντούρο φοράνε). Εγώ με καθαριστικό πχ της Motorex δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.