Jump to content
manbag

Εγκατάσταση Συσκευής Ελέγχου Πίεσης & Θερμοκρασίας T.P.M.S

Recommended Posts

Το όλο project αναφέρεΤαι σΤην εγκαΤάσΤαση συσκευής T.P.M.S ( Orange E-109S)

για Τις βαλβίδες σΤους Τροχούς :

Πηγαίνουμε σε ένα βουλκανιζαΤέρ και αφού βγάλουμε Τον Τροχό Τον ξεφουσκώνουμε , ανοίγουμε σΤο σημείο Της βαλβίδας , αφαιρούμε Την παλαιά και εφαρμόζουμε Την καινούργια βαλβίδα προσέχονΤας να βάλουμε Την κάθε μία σΤον Τροχό που πρέπει.

Ξναναφουσκώνουμε Τα λάσΤιχο και είναι έΤοιμο. (φυσικά για αποφυγή Του ανωΤέρω μπορείΤε να Το συνδυάσεΤε με αλλαγή Των ελασΤικών οπόΤε η όλη διαδικασία απλοποιείΤαι)

tpms12.jpg

για Την συσκευή :

ανοίγουμε Το πλαϊνό καπάκι Του Ταμπλό .

p10502002.jpg

Παίρνουμε ένα επαναφορΤιζόμενο δραπανοκαΤσάβιδο και Του βάζουμε ένα Τρυπάνι αέρος 5mm. Τρυπάμε σΤην ΤελευΤαία γρίλια Του αεραγωγού κάΤω κάΤω ευθεία προς Τα μέσα , οπόΤε και ανοίγουμε μία Τρύπα προς Τον χώρο πίσω από Τον διακόπΤη Των φώΤων .

p10400562.jpg

Περνάμε Το καλώδιο Του TPMS μέσα σΤην Τρύπα . βάζουμε Την Ταινία 3Μ Του TPMS (από Την συσκευασία) πίσω σΤο κάΤω μισό Της συσκευής και Το κολλάμε σΤο κάΤω μέρος Του αεραγωγού .

Όπως φαίνεΤαι από Την φωΤογραφία κανονικά Το καλώδιο ενώνεΤαι με Το TPMS μέσω θύρας μίνι USB ,

tpms22.jpg

όμως για καλύΤερο αποΤέλεσμα πήγα σε ένα ηλεκΤρονικό και μου σύνδεσε Τα καλώδιο καΤευθείαν μέσα σΤην συσκευή και Το έβγαλε απ Το πίσω μέρος Της συσκευής οπόΤε και πήγε καΤευθείαν σΤην Τρύπα Του αεραγωγού και δεν φαίνεΤαι καθόλου.

MeΤά ανοίγουμε Τον διακόπΤη Των φώΤων σΤρέφοΤάς Τον δεξιά μεΤαξύ Του μηδέν και Της μικρής σκάλας (κόκκινο βέλος) . Μόλις γυρίζουμε εκεί Τον διακόπΤη Τραβάμε προς Τα έξω και βγαίνει όπως σΤην φωΤογραφία .

p10502003.jpg

ΠαΤάμε Την ασφάλεια Της φίσας με Τον ανΤίχειρα και Τραβάμε προς Τα έξω .

p10502012.jpg

κόβουμε με ένα κοφΤάκι Το δεμαΤικό συγκράΤησης Των καλωδίων και Της υφασμάΤινης Ταινίας .

p10502022.jpg

Με ένα μυΤερό εργαλείο Τραβάμε προς Τα έξω Την ασφαλειούλα συγκράΤησης Του καπακιού Της φίσας

p10502032.jpg

και αφαιρούμε Το καπάκι .

p10502042.jpg

δοκιμάζονΤας με καΤάλληλο όργανο βρίσκουμε Τα καλώδια που μας ενδιαφέρουν.

p10502052.jpg

Το συγκεκριμένο μονΤέλο θέλει μόνιμη Τάση για Την επικοινωνία με Τους πομπούς (βαλβίδες) και ενΤολή από Τον διακόπΤη για να ανοίγει η οθόνη μόνο καΤά Την λειΤουργία Του αυΤοκινήΤου , οπόΤε έχουμε :

Μαύρο (-) TPMS – καφέ φίσας

κόκκινο (+) TPMS – κόκκινο φίσας

Πράσινο(ενΤολή) TPMS – Μαύρο φίσας

γδέρνουμε Το καλώδιο λίγο πιο πάνω από Την φίσα και κολλάμε Τα καλώδια Του TPMS .

p10502162.jpg

Με ένα μυΤερό εργαλείο πιέζουμε Τον κάθε ακροδέκΤη σε αυΤό Το σημείο

p10502163.jpg

και Τραβάμε ΤαυΤόχρονα Το καλώδιο ώσΤε να βγει από Την φύσα.

Περνάμε ένα κομμάΤι θερμοσυσΤελλόμενου ώσΤε να καλύψει Την κόλληση και Το ζεσΤαίνουμε με ένα αναπΤήρα.

p10502172.jpg

αφού κολλήσουμε Τα καλώδια και Τους βάλλουμε Τα θερμοσυσΤελλόμενα ξαναβάζουμε Τους ακροδέκΤες σΤην φίσα και Το αποΤέλεσμα είναι

p10502182.jpg

p10502202.jpg

Τυλίγουμε Την Ταινία ξανά σΤα καλώδια , βάζουμε Το καπάκι Της φίσας και ξαναβάζουμε πάλι ένα νέο δεμαΤικό συγκράΤησης σΤα καλώδια

p10502222.jpg

για να εξασφαλίσουμε και Την μηχανική ανΤοχή Των κολλήσεων βάζουμε ένα ακόμη δεμαΤικό συγκράΤησης Του καλωδίου Του TPMS

p10502232.jpg

Τυλίγουμε Το υπόλοιπο καλώδιο Του TPMS και Το δένουμε με ένα δεμαΤικό

p10502242.jpg

βάζουμε Την φίσα σΤον διακόπΤη , ΤοποθεΤούμε Τον διακόπΤη πίσω σΤην θέση Του απλώς σπρώχνονΤας Τον μέσα σΤην θήκη Του και Τέλος κλείνουμε και Το πλαϊνό καπάκι Του Ταμπλό.

Το Τελικό αποΤέλεσμα είναι Το εξής :

p10502282.jpg

p10502482.jpg

p10502492.jpg

post-14226-0-06492600-1319660953_thumb.j

post-14226-0-40524500-1319660971_thumb.j

post-14226-0-36081800-1319660987_thumb.j

Edited by manbag
Link to comment
Share on other sites

Το gadgetάκι είναι πάντως πολύ σούπερ :good:

όπως φαίνεται στις φωτο όταν το έβαλα το ένα λάστιχο είχε μόλις 22 psi που με το μάτι δεν ήταν ξεκάθαρο γιατί σε διάσταση 225/45/17 που το πλάτος είναι πολύ μεγάλο σε σχέση με το προφιλ που ειναι μικρό μια τετοια απωλεια περνά απαρατήρητη στην καθημερινοτητα .

Βεβαια μετα που το ξερεις το βλεπεις πια .

Στην αλλη φωτο που εχει 28 psi , τότε ειναι που δεν φαίνεται με τιποτα παρόλο που το βλεπεις στο οργανο .

Η απώλεια βέβαια υπάρχει με αποτέλεσμα την επιπλέον φθορά του ελαστικού .

Ασε που κάθε φορά που ξεκινάς μετά απο οποιαδήποτε στάση πολύωρη ή όχι με μια ματιά εχεις αποψη για τις πιέσεις οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσεις με κλαταρισμένο λάστιχο .

Τέλος σε βοηθάει να κατανοήσεις ότι τιο καλοκαίρι πρέπει να αφερείς πίεση ενώ τον χειμώνα να προσθέτεις , πράγμα που λέγεται εδώ μέσα αλλα ελάτε να μου πείτε πιος το θυματε μετα απο λιγο καιρό. Τωρα το βλεπεις με εικονα οποτε και να θες δεν το ξεχνας.

Το καλοκαίρι η πίεση ανεβαίνει στον τροχο μέχρι και 5 psi με μετακινησεις εντος πολης !!!! , φαντάσου στο ταξίδι φορτωμενο φουλ

Link to comment
Share on other sites

Φιλε @manbag μπράβο πολυ καλη δουλειά!!!

Mια παρατήρηση μονο μπορεις να ενσωματώσεις τις φωτο στο ποστ ώστε να ειναι πιο ευκολα αναγνώσιμο το diy.

Link to comment
Share on other sites

Φιλε @manbag μπράβο πολυ καλη δουλειά!!!

Mια παρατήρηση μονο μπορεις να ενσωματώσεις τις φωτο στο ποστ ώστε να ειναι πιο ευκολα αναγνώσιμο το diy.

εχεις pm

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τα καλα λογια :o

Υπάρχει όμως ένα θεματάκι..........

Οταν γυρίζεις το κλειδι για να παρει μπρος το αυτοκίνητο εκεινη την στιγμη γινεται ενα στιγμιαίο blackout σε ολα τα ηλεκτρικα του αυτοκινητου ( οπως και στο ραδιοφωνο - παραθυρα - φωτα - αναπτηρα κ.λ.π. ) με αποτέλεσμα όμως να γίνεται reset στο οργανακι και να χανεται η επικοινωνια με τους πομπους του (βαλβιδες) .

Μετα απο λιγο βεβαια επανακτά την επικοινωνία αλλα ειναι σπαστικο.....:thumbsup:

(Το ιδιο συνέβαινε και απο τον αναπτήρα)

Μάλλον βλέπω να τραβάω γραμμή κατευθείαν απο την μπαταρία , εκτός αν ξέρει κανεις στην ασφαλειοθήκη γραμμή που να εχει ρευμα κατευθείαν

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τα καλα λογια :thumbsup:

Υπάρχει όμως ένα θεματάκι..........

Οταν γυρίζεις το κλειδι για να παρει μπρος το αυτοκίνητο εκεινη την στιγμη γινεται ενα στιγμιαίο blackout σε ολα τα ηλεκτρικα του αυτοκινητου ( οπως και στο ραδιοφωνο - παραθυρα - φωτα - αναπτηρα κ.λ.π. ) με αποτέλεσμα όμως να γίνεται reset στο οργανακι και να χανεται η επικοινωνια με τους πομπους του (βαλβιδες) .

Μετα απο λιγο βεβαια επανακτά την επικοινωνία αλλα ειναι σπαστικο.....:nea:

(Το ιδιο συνέβαινε και απο τον αναπτήρα)

Μάλλον βλέπω να τραβάω γραμμή κατευθείαν απο την μπαταρία , εκτός αν ξέρει κανεις στην ασφαλειοθήκη γραμμή που να εχει ρευμα κατευθείαν

Εχω αλλη γνώμη αν ισχύουν τα παρακάτω

-----------------------------------------

Το συγκεκριμένο μοντέλο θέλει μόνιμη τάση για την επικοινωνία με τους πομπούς (βαλβίδες) και εντολή από τον διακόπτη για να ανοίγει η οθόνη μόνο κατά την λειτουργία του αυτοκινήτου , οπότε έχουμε :

1. Μαύρο (-) TPMS – Καφέ φίσας (μόνιμο αρνητικό)

2. Κόκκινο (+) TPMS – Κόκκινο φίσας (μόνιμο θετικό)

3. Πράσινο(Εντολή) TPMS – Μαύρο φίσας (θετικό απο τον διακόπτη εκκίνησης)

-----------------------------------------

...τοτε εισαι οκ.

Γιατι την επαφη με του πομπους δεν την χανεις, εφ' οσον στο 2 υπαρχει μονιμη ταση, απλα το μηχανάκι χανει την εντολη για να αναψει το display.

Αν αλλαξεις το 3 σε μονιμο τοτε δεν θα σβηνει η οθονη.

Τωρα έλεγξε με ενα πολυμετρο την ωρα που βαζεις μπροστά εχει μονιμη ταση στο 2? Αν ναι αστα ετσι. Αυτη ειναι η λειτουργία του.

Edited by nikoskallithea
Link to comment
Share on other sites

Εχω αλλη γνώμη αν ισχύουν τα παρακάτω

-----------------------------------------

Το συγκεκριμένο μοντέλο θέλει μόνιμη τάση για την επικοινωνία με τους πομπούς (βαλβίδες) και εντολή από τον διακόπτη για να ανοίγει η οθόνη μόνο κατά την λειτουργία του αυτοκινήτου , οπότε έχουμε :

1. Μαύρο (-) TPMS – Καφέ φίσας (μόνιμο αρνητικό)

2. Κόκκινο (+) TPMS – Κόκκινο φίσας (μόνιμο θετικό)

3. Πράσινο(Εντολή) TPMS – Μαύρο φίσας (θετικό απο τον διακόπτη εκκίνησης)

-----------------------------------------

...τοτε εισαι οκ.

Γιατι την επαφη με του πομπους δεν την χανεις, εφ' οσον στο 2 υπαρχει μονιμη ταση, απλα το μηχανάκι χανει την εντολη για να αναψει το display.

Αν αλλαξεις το 3 σε μονιμο τοτε δεν θα σβηνει η οθονη.

Τωρα έλεγξε με ενα πολυμετρο την ωρα που βαζεις μπροστά εχει μονιμη ταση στο 2? Αν ναι αστα ετσι. Αυτη ειναι η λειτουργία του.

Όχι ρε Νίκο εντάξει είναι η συνδεσμολογία ,

το κόκκινο όντως έχει μόνιμη τάση (το έλεγξα με βολτόμετρο, ηλεκτρολόγος γαρ :nea: ) , αλλά την ώρα που βάζεις μπρος στιγμιαία όλα τα ηλεκτρικά βγαίνουν εκτός (το είδα και στην μετρηση με το οργανο αυτο που σου λεω)λογικά μέσω ρελέ για να έχει την μέγιστη ισχύ στην μίζα (υποθέτω) με αποτέλεσμα έστω και στιγμιαία το TPMS κάνει reset και ξεκινά από την αρχή αφού στην ουσία του κόβεται το ρεύμα από το μόνιμο + που θέλει.

Και στον αναπτηρα που το ειχα τα ιδια μου εκανε και μαλιστα το δοκιμασα και στους τρεις αναπτηρες.

Γι΄αυτό είπα ότι θέλει μόνιμη τάση κατευθείαν από την μπαταρία.

Link to comment
Share on other sites

Όχι ρε Νίκο εντάξει είναι η συνδεσμολογία ,

το κόκκινο όντως έχει μόνιμη τάση (το έλεγξα με βολτόμετρο, ηλεκτρολόγος γαρ :nea: ) , αλλά την ώρα που βάζεις μπρος στιγμιαία όλα τα ηλεκτρικά βγαίνουν εκτός (το είδα και στην μετρηση με το οργανο αυτο που σου λεω)λογικά μέσω ρελέ για να έχει την μέγιστη ισχύ στην μίζα (υποθέτω) με αποτέλεσμα έστω και στιγμιαία το TPMS κάνει reset και ξεκινά από την αρχή αφού στην ουσία του κόβεται το ρεύμα από το μόνιμο + που θέλει.

Και στον αναπτηρα που το ειχα τα ιδια μου εκανε και μαλιστα το δοκιμασα και στους τρεις αναπτηρες.

Γι΄αυτό είπα ότι θέλει μόνιμη τάση κατευθείαν από την μπαταρία.

Στο αναπτήρα το κανει δικαιολογημένα, το μονιμο + ομως δεν μπορει να βγαινει εκτος, μου φαινεται περιεργο, αν ειναι πράγματι ετσι πάρε το 2 απο την μπαταρια.

Link to comment
Share on other sites

Στο αναπτήρα το κανει δικαιολογημένα, το μονιμο + ομως δεν μπορει να βγαινει εκτος, μου φαινεται περιεργο, αν ειναι πράγματι ετσι πάρε το 2 απο την μπαταρια.

Ναι και όμως και στον διακόπτη των φωτων το μονιμο + κάνει ακριβώς το ίδιο !!

Δεν ξέρω στην ασφαλειοθήκη αν μπορέσω να βρω + που να μην κόβεται κατα την εκκίνηση , οταν βρω χρονο θα το ψάξω και θα δουμε , εκτος και αν καποιος αλλος ξερει κατι και βοηθήσει .(που θα μπορουσαμε να βρουμε μεσα + κατευθειαν απο μπαταρια)

Edited by manbag
Link to comment
Share on other sites

Δες του ραδιοφώνου. Όταν το βάζεις μπροστά σταματάει το ραδιόφωνο? Αν όχι τότε μάλλον θα είσαι κομπλέ.

Και εκεί το ίδιο συμβαίνει όπως είπα και πιο πάνω , τελικά βλέπω να μην την γλυτώνω την γραμμή .... :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν πυκνωτές (για τα ηχοσυστήματα τους πουλάνε κυρίως), που τους βάζεις με την μπαταρία, για να μην γίνεται αυτό. Φαντάζομαι και απ' ευθείας να πάρεις, λόγω του ότι η μίζα σχεδόν βραχυκυκλώνει το κύκλωμα (παίρνει πολύ ρεύμα), θα έχεις το ίδιο πρόβλημα. Πριν τραβήξεις καλώδια δοκίμασε το πάνω στην μπαταρία.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν πυκνωτές (για τα ηχοσυστήματα τους πουλάνε κυρίως), που τους βάζεις με την μπαταρία, για να μην γίνεται αυτό. Φαντάζομαι και απ' ευθείας να πάρεις, λόγω του ότι η μίζα σχεδόν βραχυκυκλώνει το κύκλωμα (παίρνει πολύ ρεύμα), θα έχεις το ίδιο πρόβλημα. Πριν τραβήξεις καλώδια δοκίμασε το πάνω στην μπαταρία.

Μου έδωσες μια ιδεα, κανε το παρακάτω κύκλωμα.

...αναμονή μέχρι να το φτιάξω.

Link to comment
Share on other sites

Μου έδωσες μια ιδεα, κανε το παρακάτω κύκλωμα.

...αναμονή μέχρι να το φτιάξω.

Πιστεύω οτι με αυτο το μικρο και φτηνό κυκλωματάκι δεν θα εχεις πρόβλημα, τα διοδάκια ειναι κοινα, των 1-2 αμπερ.

tpms.png

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω οτι με αυτο το μικρο και φτηνό κυκλωματάκι δεν θα εχεις πρόβλημα, τα διοδάκια ειναι κοινα, των 1-2 αμπερ.

tpms.png

........... :question: :question: :question::w00t: :w00t: :rofl: :rofl:

θα τρελαθωωωωωωωωω , που πας και τα βρισκεις ρε Νικο ......

Θα το φτιαξω παντως απο περιεργια και θα σου πω .

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω οτι με αυτο το μικρο και φτηνό κυκλωματάκι δεν θα εχεις πρόβλημα, τα διοδάκια ειναι κοινα, των 1-2 αμπερ.

tpms.png

Δωσε κανα στοιχειο παραπανω για τα διοδακια και την ταση των πυκνωτων , σε εναν που πηγα βιαστικα σημερα δεν βοηθησε , δεν ειχα χρονο και για περαιτερω ψαξιμο....στειλε οτι μπορεις και θα παω αυριο μηπως το κανω το ΣΚ

Πόσο κόστισε?

Ποιο αδερφε ?

Edited by manbag
Link to comment
Share on other sites

Οι πυκνωτές και τα διοδακια ειναι προφανές οτι το μίνιμουμ της τάσης πρεπει να είναι 12ν.

Εδω κατω κατω

http://www.alifragis.com.gr/view_cat.php?cat_id=606&page=8

Ηλεκτρολυτικός πυκνωτής 2200μf/25V Cap-73

Δίοδοι απο αυτην και κατω κάνουν όλες

Δίοδος silicon 1N 5400

http://www.alifragis.com.gr/view_cat.php?cat_id=645&page=3

Σε ενα κατάστημα ηλεκτρονικών αν τους ρωτήσεις αυτα ειναι παιχνίδια για αυτους θα στα δίνανε σε χρονο μηδέν.

Καταστήματα τωρα είναι

1 Στην Καλλιθέα, Σκρα 39

2 Ο γνωστός Κατουμας http://www.katoumas.gr/shops.htm

...και πολλα αλλα.

Edited by nikoskallithea
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.