Jump to content
Guest dahlback

Audi R10

Recommended Posts

Guest dahlback

dgEntity_46563.jpg

Με πετρελαιοκινητήρα στο Le Mans!

Τα τελευταία χρόνια η Audi κυριαρχεί πλήρως στον φημισμένο 24ωρο αγώνα του Le Mans, με τα φώτα της δημοσιότητας να πέφτουν πάνω στους νικητές οδηγούς της. Αυτή τη φορά, τα βλέμματα στράφηκαν στην Audi πολύ πριν την εκκίνηση του αγώνα αφού η παρουσίαση του αυτοκινήτου με το οποίο θα τρέξει φέτος, ίσως σημάνει και την αλλαγή του ρου της αγωνιστικής ιστορίας.

Στο Παρίσι λοιπόν, η Audi παρουσίασε το R10 το πρώτο sportcar που θα διεκδικήσει τη νίκη με κινητήρα diesel! Παρόμοια σχέδια πρέπει να σημειώσουμε ότι έχει και η Peugeot αλλά το δικό της αυτοκίνητο δεν θα βρεθεί στην πίστα για δοκιμές πριν τα τέλη του 2006, πράγμα που σημαίνει ότι η συμμετοχή του στον αγώνα του Le Mans θα γίνει το 2007.

Η Audi λοιπόν είναι ένα χρόνο μπροστά αλλά και ενώπιων μίας μεγάλης πρόκλησης. Ο προκάτοχος του R10, το R8, είναι ο μόνιμος νικητής στον φημισμένο αγώνα αντοχής από το 2000 μέχρι τώρα ενώ συνολικά έχει συμμετάσχει σε 77 αγώνες ανά τον κόσμο, επικρατώντας στους 61!

Το ντεμπούτο του R10 που είχε ξεκινήσει μυστικά δοκιμές από τα τέλη Νοεμβρίου θα γίνει τον Μάρτιο, στον 12ωρο αγώνα του Sebring και θα ακολουθήσουν εντατικές δοκιμές ενόψει του καλοκαιρινού αγώνα του Le Mans. Το R10 είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Audi Sport και της ομάδας του Reinhold Joest, όπως άλλωστε και το R8.

Οι διαφορές του από τον προκάτοχο είναι οι εξής:

Έχει μακρύτερο μεταξόνιο. Ο κινητήρας είναι φυσικά ολοκαίνουριος, φτιαγμένος από αλουμίνιο, 12κύλινδρος 5.5 λίτρων Bi-Turbo TDI. Θα είναι λιγότερο ηχηρός και θα έχει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, πράγμα που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό πλεονέκτημα σε ένα αγώνα αντοχής. Η ισχύς του φτάνει του 650 ίππους με πολύ καλύτερη ροπή από εκείνη του προκατόχου του. Μάλιστα, η μεγάλη καμπύλη ροπής θα συνεπάγεται και λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων άρα μικρότερη καταπόνηση κιβωτίου/οδηγού.

«Το πρόγραμμα του R10 ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που έχω αντιμετωπίσει στο αγωνιστικό τμήμα της Audi», δήλωσε ο αγωνιστικός διευθυντής της Γερμανικής εταιρείας, Dr Wolfgang Ullrich και συνέχισε: «Η τεχνολογία TDI δεν έχει χρησιμοποιηθεί ιδιαίτερα στους αγώνες μέχρι σήμερα και εμείς είμαστε οι πρώτοι που θα αντιμετωπίσουμε αυτή την πρόκληση. Και είμαστε έτοιμοι να γράψουμε νέα κεφάλαια στην ιστορία τόσο των αγώνων όσο και της πετρελαιοκίνησης»

Όσο για τους λόγους στροφής της Audi στην επιλογή κινητήρα για το αγωνιστικό της πρωτότυπο, αποκαλύπτονται από τις δηλώσεις του Dr. Martin Winterkorn, προέδρου της Audi: «Το αγωνιστικό πρόγραμμα θα βοηθήσει τη γνώση μας πάνω στους πετρελαιοκινητήρες και αυτή η γνώση θα περάσει στα επιβατικά αυτοκίνητα. Σήμερα, ένα στα δύο Audi πουλιέται φέροντας κινητήρα diesel και πιστεύουμε ότι στο μέλλον η ζήτηση τους θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο».

Edited by dahlback
Link to comment
Share on other sites

πετρέλαιο, μαλιστα, για μενα είναι σιγουρη η πρωτη θεση, αν οχι η δευτερη. επειδη διαβαζω γενικα ξενα sites και περιοδικα, oi diesel έχουν πολλα πλεονεκτηματα εναντι των βενζινοκινητων kai ειδικα η audi με τους πετρελαιοκινητηρες.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.