Jump to content
bill1

Σωστη Αναλογια Καυσιμου Αερα (Afr)

Recommended Posts

Σε BMY μοτέρ:

ο narrowband αισθητήρας μετράει πολύ κοντινές τιμές γύρω από τη στοιχειομετρία 14,7/1.

 

Δεν μπορείς ξαναλέω να χρησιμοποιήσεις αυτές τις τιμές για να εξάγεις συμπεράσματα σε wot πχ 4000-κόφτη σχετικά με το μίγμα.

Χρειάζεται wideband οργανο στην εξάτμιση για να πάρεις σωστές τιμές (wide range of λ values) ->wideband ώστε να εξάγεις συμπεράσματα περί του μίγματος.

ναι ρε φιλε σε ΒΜΥ μοτερ ,και το ξανα λεω οτι με βαση αυτα που εχω διαβασει ισχυει το εξης οσο πιο κοντα εισαι στον ασσο τοσο πιο πλουσιο ειναι το αμαξι (εφοσον εχει narrowband ) ,εννοειται οτι πιο σωστο συμπερασμα θα βγει εαν βαλεις ενα wideband εξωτερικο και δεις ακριβως σε wot τι δειχνει ακριβως .

Link to comment
Share on other sites

ναι ρε φιλε σε ΒΜΥ μοτερ ,και το ξανα λεω οτι με βαση αυτα που εχω διαβασει ισχυει το εξης οσο πιο κοντα εισαι στον ασσο τοσο πιο πλουσιο ειναι το αμαξι (εφοσον εχει narrowband ) ,εννοειται οτι πιο σωστο συμπερασμα θα βγει εαν βαλεις ενα wideband εξωτερικο και δεις ακριβως σε wot τι δειχνει ακριβως .

Τάσο, :drinks:

Δεν καταλαβαίνεις ότι όχι πιο σωστό συμπέρασμα αλλά ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ για το μίγμα θα βγάλεις μόνο με wideband.

 

Με narrowband λ με πχ 0,95Volt (max value) οι τιμές του AFR μπορεί να είναι 10 έως 14,6 τι συμπέρασμα θα βγεί λοιπόν? Κανένα.

Οι narrowband αισθητήρες χρησιμοποιούνται για να παίρνουν τιμές κοντά στη στοιχειομετρία και μόνο κυρίως για το closed loop και για οικονομία κλπ κλπ.

Η μικρή κλίμακα τιμών του narrowband λ (0,1-0,99), "αναγκαστικά" συμπιέζει το μεγάλο εύρος τιμών της κλίμακας του μίγματος (10-18).

 

Υπάρχουν wideband, superband και ultraband που διευρύνουν την κλίμακα τιμών (volts) δίνοντάς μας ακριβέστερα αποτελέσματα.

Στα πιο εξελιγμένα μοτέρ οι κατασκευαστές χρησιμοποίησαν wideband και την ευκαιρία άδραξαν οι βελτιωτές και οι χρήστες για την αποτελεσματικότερη αλλά και ακριβέστερη βελτίωσή τους.

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

Τάσο, :drinks:

Δεν καταλαβαίνεις ότι όχι πιο σωστό συμπέρασμα αλλά ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ για το μίγμα θα βγάλεις μόνο με wideband.

 

Με narrowband λ με πχ 0,95Volt (max value) οι τιμές του AFR μπορεί να είναι 10 έως 14,6 τι συμπέρασμα θα βγεί λοιπόν? Κανένα.

Οι narrowband αισθητήρες χρησιμοποιούνται για να παίρνουν τιμές κοντά στη στοιχειομετρία και μόνο κυρίως για το closed loop και για οικονομία κλπ κλπ.

Η μικρή κλίμακα τιμών του narrowband λ (0,1-0,99), "αναγκαστικά" συμπιέζει το μεγάλο εύρος τιμών της κλίμακας του μίγματος (10-18).

 

Υπάρχουν wideband, superband και ultraband που διευρύνουν την κλίμακα τιμών (volts) δίνοντάς μας ακριβέστερα αποτελέσματα.

Στα πιο εξελιγμένα μοτέρ οι κατασκευαστές χρησιμοποίησαν wideband και την ευκαιρία άδραξαν οι βελτιωτές και οι χρήστες για την αποτελεσματικότερη αλλά και ακριβέστερη βελτίωσή τους.

Το ξέρω βρε Νίκο μου αυτό το ότι δεν μπορείς να δεις afr και δεν μπορείς να το υπολογίσεις μόνο με το narrowband έχεις απόλυτο δίκαιο δεν αντί λέει κανείς απλά εγώ αναφέρω με βάση αυτά που διάβασα και βάση κάτι σχέδιαγραμματα που έχω δει είναι όταν έχεις narrowband και μετράς τιμές που πλησιάζουν τον άσο η και ακόμα μετράνε άσο τότε δείχνει το σχεδιάγραμμα ότι είναι πλούσιο το μείγμα επίσης δείχνει ότι φτωχό μείγμα είναι όταν οnarrowband μετράει από 0,5 βόλτ και κάτω .

Τώρα για να διαβάσεις ακριβώς μείγμα και να δεις ακριβώς αναλογία afr ναι πρέπει να βάλεις αναγκάστηκα wideband αυτό ισχύει .

Τώρα το πόσο πλούσιο είναι με τις τιμές που να δίνει ο narrowband ακόμα και άσο να χτυπάει αυτό δεν το ξέρουμε με ακρίβεια απλά ξέρουμε ότι είναι πλούσιο αλλά δεν ξέρουμε πόσο πλούσιο είναι .

Στην ουσία τα ίδια πράγματα λέμε αλλά με διαφορετικό τροπο φιλαράκι ,χαχααχζαχαχαχαχ τεσπα

Link to comment
Share on other sites

Το ξέρω βρε Νίκο μου αυτό το ότι δεν μπορείς να δεις afr και δεν μπορείς να το υπολογίσεις μόνο με το narrowband έχεις απόλυτο δίκαιο δεν αντί λέει κανείς απλά εγώ αναφέρω με βάση αυτά που διάβασα και βάση κάτι σχέδιαγραμματα που έχω δει είναι όταν έχεις narrowband και μετράς τιμές που πλησιάζουν τον άσο η και ακόμα μετράνε άσο τότε δείχνει το σχεδιάγραμμα ότι είναι ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ πλούσιο το μείγμα επίσης δείχνει ότι ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ φτωχό μείγμα είναι όταν οnarrowband (για την κλίμακα τιμών του narrowband και μόνο) μετράει από 0,5 βόλτ και κάτω .

Τώρα για να διαβάσεις ακριβώς μείγμα και να δεις ακριβώς αναλογία afr ναι πρέπει να βάλεις αναγκάστηκα wideband αυτό ισχύει .

Τώρα το πόσο πλούσιο είναι με τις τιμές που να δίνει ο narrowband ακόμα και άσο να χτυπάει αυτό δεν το ξέρουμε με ακρίβεια απλά ξέρουμε ότι είναι πλούσιο αλλά δεν ξέρουμε πόσο πλούσιο είναι .

Στην ουσία τα ίδια πράγματα λέμε αλλά με διαφορετικό τροπο φιλαράκι ,χαχααχζαχαχαχαχ τεσπα

Είναι λάθος να λες πλούσιο ή φτωχό βάσει narrowband είναι ασαφές και επικίνδυνο, αυτό εξηγώ.

Γι'αυτό το λόγο το μοτέρ (ΒΜΥ) δεν αξιοποιεί τον narrowband παρά μόνο για closed loop, Οικονομία κλπ και όχι για αναπροσαρμογή μίγματος καθώς γίνεται βάσει υπολογιστικού τύπου βάσει πυρομέτρου κλπ (στο περίπου δηλαδή)

 

Αντίθετα στα cavd λόγω wideband το μίγμα είναι πιο ακριβές και οι διορθώσεις γίνονται λαμβάνοντας υπόψη και τον αισθητήρα wideband σε πολύ μεγάλο ποσοστό.

 

Αυτό που προσπαθώ να υποδείξω, γιατί διαβάζει πάρα πολύς κόσμος και δεν αφορά εσένα που καταλαβαίνω ότι κατανόησες τα λεγόμενα, είναι ότι τις ενδειξεις από narrowband σε bmy,blg μοτέρ δεν τις λαμβάνουμε υπόψη στις μετρήσεις με vagcom.

 

ΥΓ. Υπήρχε αντίστοιχο περιστατικό που προσπαθούσα να εξηγήσω γιατί η τιμή στο vagcom της θερμοκρασίας καταλύτη δεν είναι ενδεικτική και ακριβής ώστε να λαμβάνεται υπόψη ως θερμοκρασία καυσαερίων EGT.

Ο οδηγός επέμενε, μέχρι που έβαλε πυρόμετρο και είδε την αναντιστοιχία τιμών πριν και μετά.

 

Καλησπέρα σας.Έχω ενα vw golf 6 1.4 tsi 160 bhp.Σήμερα μου άναψε η λυχνία καυσαερίων και μετά μου έκανε πρόβλημα στις αλλαγές ταχυτήτων(dsg).Γνωρίζει κανείς τι μπορεί να συμβαίνει;

Πόσταρε στην ενότητα προβλήματα είσαι offtopic.

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

τεσπα οκ φιλε νικο δεν προκειται να το συνεχισω αλλο εγω καταλαβαινω ακριβως τι λες πιστευω να εχεις καταλαβει και εσυ τι λεω ετσι ? :drinks:

 

απο εκει και περα οκ επειδη το διαβαζει το θεμα οντως πολυς κοσμος ας κρατησει το εξης , οτι και να βλεπει απο το vag com ( εφοσον φοραει μοτερ ΒΜΥ ) να μην αναπαυθει σε αυτα που βλεπει θα πρεπει να βαλει ενα εξωτερικο wideband για να δει ακριβως το μειγμα για να εχει το κεφαλι του ησυχο .

 

τα αλλα που λεμε ειναι υψηλη θεωρια και εαν πουμε να το συνεχισουμε θα παει αλλου το θεμα χωρις να βγαζει ακρη ο κοσμος που διαβαζει :thumbsu:  ;)

Edited by tasossline t
Link to comment
Share on other sites

να επιστρεψω στο θεμα και να πω αμαξι φιλου τουρμπο εχει https://www.google.gr/search?q=air+fuel+ratio+gauge&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=H22hVPaPHMbtO-CfgYAI&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1440&bih=766#tbm=isch&q=air+fuel+ratio+autogauge&facrc=_&imgdii=_&imgrc=7NX4xbQdn58-kM%253A%3BMAZZqkHFhamswM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.trackandrace.com%252FImages%252FMX5%252FGauge1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.mx5nutz.com%252Fforum%252Findex.php%253Fshowtopic%253D142931%3B1000%3B684

Ενταξει ισως κατακρεινετε την μαρκα τεσπα αυτο εχει,πειτε μου λιγο καθως και οι 2 ασχετοι πια η σωστη αναλογια και πως λειτουργει?δηλαδη πωε πρεπει να ειναι στις 3000σαλ πως ρελαντι και πως κοφτες 6000-7000σαλ ?

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρες,

 

Θα ξεθάψω το ποστ για κάποιες ανησυχίες μου.

 

Ξεκινώντας το αμάξι το afr κιμένεται από 14,0 με 15,4. Ώς εδώ πιστεύω ότι βρίσκεται σε λογικά πλαίσια. Κατά την διάρκεια της αναμονής όμως υπάρχουν σκαμπανευάσματα στο afr (είδα μέχρι και 17,8) όπως και στο μοτερ γιατί φένεται ότι τρέμει.

Επίσης στις χαμηλές ταχύητες 1η, 2α, 3η εαν πάω σταθερά κάτω από 2,400rpm υπάρχουν τα ίδια σκαμπανευάσματα και το afr κυμαίνεται από 14,4 - 16,5. Εαν πατήσω γκάζι επανέρχεται στα κανονικά επίπεδα. Εαν το γκάζι παραμήνει σταθερό στις 3,000rpm όλα είναι κανονικά, οπότε φανερά το πρόβλημα είναι στις χαμηλές στροφές.

 

Μπορεί κάποιος να μου δώσει κάποια βοήθεια επί του θέματος; (έχω μετρήσει την αντλίκα με vag-com και δίνει ακριβώς ότι ζητάει το πρόγραμμα).

 

Το αυτοκίνητο φοράει αντλία autotech.

Link to comment
Share on other sites

Το 16.5 δεν ειναι φυσιολογικο ουτε για πορεια ουτε για ρελαντι.

Ο πρωτος που πρεπει να επισκεφθεις και να σου λυσει το προβλημα ειναι ο προγραμματιστης σου.

Στον κοφτη το μειγμα σου ειναι καλό;πόσο εχει;

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago , Passatoukos said:

Το 16.5 δεν ειναι φυσιολογικο ουτε για πορεια ουτε για ρελαντι.

Ο πρωτος που πρεπει να επισκεφθεις και να σου λυσει το προβλημα ειναι ο προγραμματιστης σου.

Στον κοφτη το μειγμα σου ειναι καλό;πόσο εχει;

 

Συμφωνώ απόλυτα, όμως λόγω απόστασης είναι λίγο δίσκολο να γίνει άμεσα.

Το μείγμα μου είναι ακριβώς όπως πρέπει να είναι στον κόφτη αλλά και σε οποιαδήποτε ταχύτητα άνω των 2.800. (στον κόφτη έχει 11,7)

Ουσιαστικά μόνο σε χαμηλές στροφές έχω το πρόβλημα σε 1η, 2α, 3η.

Υπάρχει περίπτωση να είναι πρόβλημα μπούζι; Είναι εφικτό να αλλάζει το μείγμα αν υπάρχει πρόβλημα; (το λέω γιατί όταν το μείγμα φτωχαίνει αρχίζουν τα missfires )

Edited by Volkswagen1992
Link to comment
Share on other sites

Να φτωχυνει το μειγμα σου λογω μπουζι ειναι δυσκολο,ασχετα που αυτο κυριως το καταλαβαινεις με πιεση και σε υψηλες στροφες.

Το προβλημα δημιουργηθηκε ξαφνικα η υπηρχε/δεν το ειχες αντιληφθει;

Και επισης με τι μετρας το Afr?(Vag com-torque-AEM?)

 

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα προυπήρχε σε πολύ μικρό βαθμό και εκτιμούσα ότι ήτανε οκ στο ρελαντί. Τώρα όμως έχει αυξηθεί η διάρκεια του.

Π.χ με 1η ή 2α στις 2000rpm έχω καταγράψει τρελά missfires και το afr να ανεβοκατεβαίνει από 13,0-16,5.

Το afr το μετράω με aem οργανάκι.

Link to comment
Share on other sites

Θα το προτιμούσα να είναι προγραμματιστικό, θα φτιαχτεί πιο εύκολο παρά να ψάχνω μηχανικά. revlimit

Link to comment
Share on other sites

Το έκανα αλλά τίποτα. Υπάρχει περίπτωση να είναι κάτι στα μπεκ ή αντλία και μπουκώνουν στα χαμηλά;

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα.Εγω που σε golf gt έχει narrowband λ με προγραμμα 0.94 στον κόφτη έχω πλούσιο μίγμα παιδιά;


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Αμα εχεις 0.94 στον κοφτη πηγαινε να το κοιταξεις γιατι θα σιγολιωσει σαν λαμπαδα στην ανασταση!

 

Αν και κατι λαθος θα κοιτας,0.94 στον κοφτη δεν θα χε μεινει τιποτα ορθιο

Link to comment
Share on other sites

φαντασου ότι εγω στις 6000 έχω 0,75 ,'οπωε είπε και ο φίλος παραπανω κάτι λάθος πρέπει να βλέπεις.το 0,94 ε'ιναι πάρα πολύ φτωχό

Link to comment
Share on other sites

Εγώ για αρχή θα σας κάνω μια παράθεση τι έργαψε ο Νίκος πιο πάνω,

On 8/9/2014 at 5:40 ΠΜ, nikdev said:

Τάσο, :drinks:

Δεν καταλαβαίνεις ότι όχι πιο σωστό συμπέρασμα αλλά ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ για το μίγμα θα βγάλεις μόνο με wideband.

 

Με narrowband λ με πχ 0,95Volt (max value) οι τιμές του AFR μπορεί να είναι 10 έως 14,6 τι συμπέρασμα θα βγεί λοιπόν? Κανένα.

Οι narrowband αισθητήρες χρησιμοποιούνται για να παίρνουν τιμές κοντά στη στοιχειομετρία και μόνο κυρίως για το closed loop και για οικονομία κλπ κλπ.

Η μικρή κλίμακα τιμών του narrowband λ (0,1-0,99), "αναγκαστικά" συμπιέζει το μεγάλο εύρος τιμών της κλίμακας του μίγματος (10-18).

 

Υπάρχουν wideband, superband και ultraband που διευρύνουν την κλίμακα τιμών (volts) δίνοντάς μας ακριβέστερα αποτελέσματα.

Στα πιο εξελιγμένα μοτέρ οι κατασκευαστές χρησιμοποίησαν wideband και την ευκαιρία άδραξαν οι βελτιωτές και οι χρήστες για την αποτελεσματικότερη αλλά και ακριβέστερη βελτίωσή τους.

Edited Αύγουστος 9, 2014 by nikdev

 

και κατά συνέχεια να σας πώ ότι εγώ με το vagcom βλέπω ότι στον κόφτη είμαι 0,90-0,92 και στο afr που έχω στο αμάξι είναι 11,20 οπότε μην βλέπετε μέσω vagcom ακόμη και στο περίπου είναι λάθος.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ευγε νεε μου!


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ για αρχή θα σας κάνω μια παράθεση τι έργαψε ο Νίκος πιο πάνω,
 
και κατά συνέχεια να σας πώ ότι εγώ με το vagcom βλέπω ότι στον κόφτη είμαι 0,90-0,92 και στο afr που έχω στο αμάξι είναι 11,20 οπότε μην βλέπετε μέσω vagcom ακόμη και στο περίπου είναι λάθος.

Και εγώ μέσω vagcom βλέπω από 0,90-0,94 στον κόφτη.
Όποτε να μην ανησυχώ


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Η πιο ωραια παντως και σιγουρη οδηγηση με Narrowband εγκεφαλο ειναι ενα οργανο Wideband.

Ειναι τα πιο ωραια 200€ που πεταξα ποτέ!

Ακομα και τωρα που τον εγκεφαλο τον εκανα Wideband το εχω ακομα και το κοιταω και ειμαι ησυχος.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 3/31/2018 at 3:52 ΜΜ, gnikosr said:


Και εγώ μέσω vagcom βλέπω από 0,90-0,94 στον κόφτη.
Όποτε να μην ανησυχώ


Sent from my iPhone using Tapatalk

Όχι να μην ανησυχείς καθόλου.

 

On 4/1/2018 at 4:15 ΠΜ, Passatoukos said:

Η πιο ωραια παντως και σιγουρη οδηγηση με Narrowband εγκεφαλο ειναι ενα οργανο Wideband.

Ειναι τα πιο ωραια 200€ που πεταξα ποτέ!

Ακομα και τωρα που τον εγκεφαλο τον εκανα Wideband το εχω ακομα και το κοιταω και ειμαι ησυχος.

Το είπες πολύ ωραία, τα πιο ωραία 200ευρώ στο αμάξι.

Με παρότρυνση του Νίκου έβαλα το οργανάκι, αν και για να είμαι ειλικρινής στην αρχή δεν καταλάμβαινα την αξία του.

Μετά όμως που υπήρχε όντως πρόβλημα και διαγνώστηκε αμέσως χωρίς να χάσουμε χρόνο κοιτόντας δεξιά και αριστερά κατάλαβα ότι είναι πολύ καλό εργαλείο για εποπτεία.

Link to comment
Share on other sites

On 31/3/2018 at 3:52 ΜΜ, gnikosr said:

Και εγώ μέσω vagcom βλέπω από 0,90-0,94 στον κόφτη.
Όποτε να μην ανησυχώ







Sent from my iPhone using Tapatalk

Να ανησυχεις γιατι δεν εχει καμια σχεση με το πραγματικο σου μιγμα.

Εγω δεν εχω καταλαβει ακομα τι ψαχνεις τοσο καιρο με τις ερωτησεις που κανεις.
Φορας προγραμμα η οχι;

Πηγαινε καντο μαμα και βαλε ενα προγραμμα και τελος, πριν παθεις καμια ζημια

 

Edited by nikdev
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πρόσοχή η άγνοια κοστίζει..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.