Jump to content
Guest hellenic vanagon

Syncro Time!

Recommended Posts

Guest hellenic vanagon

@hellenic vanagon

Δεν γραφεις ενα θεματακι στο περιπου για το syncro να μαθενουν οι νεοτεροι και να θυμουνται οι παλοι?

Eυχαρίστως!

Δεν θα κάνω όμως μία απλή περιγραφή του συστήματος, αλλά μία συγκριτική παρουσίαση των δύο

εφαρμογών της VW, όπου η μία είναι της αρχιτεκτονικής μηχανή/κίνηση εμπρός και μετάδοση με vct πίσω, και η άλλη μηχανή/κίνηση πίσω και μετάδοση με vct εμπρός.

Απ' όσο γνωρίζω ποτέ δεν έχει επιχειρηθεί, διεθνώς, μία τέτοια συγκριτική παρουσίαση, ούτε καν από την VW.

 

(Η παρακάτω παρουσίαση, είναι από μία σχετική που έχω κάνει στο site "4t forum", "T3 SYNCRO 25 YEARS".

Eκει, βέβαια, είναι μέσα από την οπτική ενός Τ3, ενώ εδώ από την οπτική ενός Β3! Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν αλλάζει κάτι στην ουσία της τεχνικής προσέγγισης και ανάλυσης). 

yesyoudo_orig.jpg

035VISCOUSDIF.jpg

036VISCOUSCOUPLING.jpg

037SILICONBEHAVIOR.jpg

Th_b3g60_27.jpg

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ SYNCRO T3, (VANAGON/CARAVELLE/TRANSPORTER),

ΠΡΟΣ SYNCRO PASSAT B3/GOLF,(COUNTRY, RALLYE).

ΣΥΜΜΕΤΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ.

1)TO ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ VCT ΩΣ ΚΛΕΙΣΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΥΟ ΔΡΟΜΩΝ.

α)Το VCT του συστήματος 4x4 της STEYR-PUCH, στην πραγματικότητα λειτουργεί σαν ένα κλειστό κυβερνητικό σύστημα δύο δρόμων.

β)Το σημείο αναφοράς του συστήματος είναι ο κινητήριος άξονας από τον οποίο παίρνει την «πληροφορία», που στην προκειμένη περίπτωση είναι η ταχύτητα περιστροφής.

γ)Προσπαθεί λοιπόν να εξισώσει την ταχύτητα του «slave», (παρασυρόμενου), άξονα με την ταχύτητα του βασικού, που είναι και το σημείο αναφοράς.

δ)Και εάν η ταχύτητα είναι μικρότερη, παρέχει ισχύ με στόχο την αύξηση των στροφών, ενώ αν η ταχύτητα του «slave» είναι μεγαλύτερη αφαιρεί ισχύ, λειτουργώντας σαν ιδιότυπο φρένο στον άξονα που προσπαθεί να ελέγξει.

ε)Αυτός ο τρόπος λειτουργίας θα μπορούσε να παρομοιαστεί με την λειτουργία ενός κλιματιστικού μηχανήματος, το οποίο έχει ρυθμιστεί σε μία θερμοκρασία λειτουργίας, έστω των 20 βαθμών.

ς)Όταν η θερμοκρασία ξεπερνάει αυτό το όριο, παρέχει ψύξη, (αφαιρεί ενέργεια), ενώ όταν πέφτει παρακάτω παρέχει θέρμανση, (προσθέτει ενέργεια).

ζ)Αυτή είναι η έννοια ενός απλού κλειστού κυβερνητικού συστήματος δύο δρόμων, (ενεργειών), ενός συστήματος δηλαδή που προσπαθεί αυτόματα να διατηρήσει την ισορροπία των παραμέτρων εντός των ορίων που του έχουν ανατεθεί.

2)ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΟΧΗΜΑ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/ΚΙΝΗΣΗ ΠΙΣΩ, (VW T3 4x4), ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΧΗΜΑ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/ΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ, (PASSAT B3/GOLF SYNCRO, COUNTRY, RALLY).

To σύστημα 4x4 SYNCRO της STEYR-PUCH μοιάζει να έχει κατασκευαστεί για αυτοκίνητα με κινητήρα/κίνηση πίσω.

Στην εντελώς αντίθετη τοποθέτηση, κινητήρας/κίνηση εμπρός, δημιουργούνται ορισμένα «θέματα», για τα οποία ο κατασκευαστής θα πρέπει είτε να κάνει τα «στραβά μάτια», είτε να πάρει κάποια μέτρα.

Για να δούμε:

α)Εντός δρόμου.

α1)Στροφές:

Στα πισωκίνητα, το σύστημα τείνει να φρενάρει τον μπροστινό άξονα, σε κάποιο ποσοστό, ανάλογα με την οξύτητα της στροφής, προσπαθώντας να εξισώσει τις στροφές του με εκείνες του, (σημείου αναφοράς), πίσω άξονα, ο οποίος, ως γνωστόν, ακολουθώντας μικρότερη ακτίνα, περιστρέφεται αργότερα.

ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ:

http://s361.photobucket.com/albums/oo57/hellenic_vanagon/?action=view&current=VolkswagenT3ModelsIntroducingVideo1of3_Trimmed.mp4

Στα προσθιοκίνητα, το σύστημα τείνει να επιταχύνει τον πίσω άξονα σε μια προσπάθεια εξίσωσης με τις στροφές του, (σημείου αναφοράς), μπροστινού άξονα που ακολουθώντας μεγαλύτερη ακτίνα στροφής περιστρέφεται ταχύτερα.

Edited by hellenic vanagon
Link to comment
Share on other sites

Guest hellenic vanagon

Αποτελέσματα της διαφοράς: 

Στα πισωκίνητα, (VW T3), το VCT προκαλεί ένα ήπιο φαινόμενο «μαζέματος» του εμπρός μέρους, ανάλογου με αυτό που εμφανίζεται στα προσθοκίνητα αυτοκίνητα όταν αφήνουμε το γκάζι πάνω στην στροφή.
Σε περίπτωση αύξησης της παροχής της ισχύος από τον κινητήρα πάνω στην στροφή, και ενώ το πίσω μέρος τείνει να υπερστρέψει χάνοντας την επαφή με τον δρόμο, γίνεται ανεπαίσθητα αισθητό ένα «τράβηγμα» του εμπρός άξονα που ξαναβάζει «τα πράγματα στην θέση τους».
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω: αίσθηση κίνησης σε ράγες!

Στα προσθοκίνητα, (PASSAT/GOLF), μετά την είσοδο στην στροφή, εμφανίζεται κατ’ αρχήν υποστροφή, όπως στα 2 WD προσθοκίνητα αυτοκίνητα, και, με κάποια μικρή καθυστέρηση, ένα, (ήπιο και πάλι), φαινόμενο υπερστροφής, που οφείλεται σε ένα, κατά κάποιο τρόπο «γκάζωμα» του πίσω άξονα, ο οποίος ξαφνικά ενεργοποιείται τροφοδοτούμενος από το VCT που προσπαθεί να εξισώσει τις στροφές του με τον εμπρός άξονα! 
Και, αν και τα αυτοκίνητα αυτά, τελικά, στρίβουν εξαιρετικά λόγω τετρακίνησης, δεν παύει η «αίσθηση» που δίνουν να είναι εκείνη ενός αυτοκινήτου που αλλάζει συμπεριφορά από την υποστροφή στην υπερστροφή, πάνω στην στροφή, κάτι που δεν είναι ότι καλύτερο για τον ανυποψίαστο μέσο οδηγό! 


α2)Ευθεία:

α2α)Φρενάρισμα:

Kατά την διαδικασία ισχυρού φρεναρίσματος, στα όρια της εμπλοκής των τροχών, για τεχνικούς λόγους, οι εμπρός τροχοί πρέπει να περιστρέφονται κάπως αργότερα από τους πίσω. 

Στο T3, το σύστημα επιτρέπει αυτή την διαφορά περιστροφής ανάμεσα στους δύο άξονες, δεδομένου ότι εμπρός φτάνει μέχρι το 90% - 95% της ισχύος, (και όχι το 100% η το 50% όπως λανθασμένα αναφέρεται από διάφορες πηγές). Φαινόμενο που γίνεται ιδαίτερα ορατό στην άμμο, όπου ανεβάζοντας τις στροφές του κινητήρα παρατηρούμε το πίσω μέρος να βυθίζεται λίγο περισσότερο από το εμπρός καθώς οι πίσω τροχοί περιστρέφονται ορατά ελαφρά ταχύτερα από τους εμπρός.


Αντίθετα στα PASSAT/GOLF, η ταχύτερη περιστροφή του πίσω άξονα από τον εμπρός θα μετέδιδε τόση ροπή στο VCT που δεν θα επέτρεπε, χωρίς έντονο «κούρδισμα» της μετάδοσης, το ισχυρό, στα όρια της εμπλοκής, φρενάρισμα των εμπρός τροχών. 
Έτσι λοιπόν απαιτήθηκε η προσθήκη ενός μηχανισμού «ελεύθερου τροχασμού», ο οποίος επιτρέπει την περιστροφή των εμπρός τροχών με μικρότερη ταχύτητα από τους πίσω, και ενεργοποιεί την εμπλοκή της τετρακίνησης μόνο όταν ο εμπρός άξονας παίρνει περισσότερες στροφές από τον πίσω. 
Ο μηχανισμός αυτός, ενσωματώθηκε στο, (πίσω), διαφορικό και, με την σειρά του, «απαίτησε»:

1)Eιδικό μηχανισμό, με ρελέ και υποπιέσεις, για την ενεργοποίηση της τετρακίνησης στην οπισθοπορεία, όπου ο «ελεύθερος τροχασμός» καταργείται. Και επειδή, σε περίπτωση κολλήματος, μπορεί να χρειαστεί να κάνει κανείς μπρος-πίσω, η «αναστολή» αυτή του «ελεύθερου τροχασμού», διατηρείται και κατά την κίνηση εμπρός μέχρι να επιλεχθεί η τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο. 



PASSAT/GOLF SYNCRO: ΠΙΣΩ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ/ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΡΟΧΑΣΜΟΣ/VCT/ΒΑΛΒΙΔΑ ΥΠΟΠΙΕΣΗΣ:

 

03a4f96e.jpg

 

 

Όμως στο Τ3 δεν χρειάζεται τίποτα από αυτά, και όπως έλεγε και ένα παληό «μότο» υπέρ της απλότητας, «ότι δεν υπάρχει δεν χαλάει».

2)Χώρο! Έτσι το δεξιό πίσω ημιαξόνιο είναι κοντύτερο από το αριστερό! Βέβαια λόγω της στιβαρότητας της πίσω ανάρτησης και της ομαλής και σταδιακής παροχής της ισχύος όταν αυτό απαιτείται, μοιάζει να μην υπάρχει αλλοίωση στην γεωμετρία της ανάρτησης, αλλά πάντως η συμμετρία πάει περίπατο! 


Εδώ η σύγκριση με το Τ3 και την απόλυτη συμμετρία της πίσω ανάρτησής του.

 

ΦΩΤΟ:

PASSAT/GOLF SYNCRO: ΠΙΣΩ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ-MEΤΑΔΟΣΗ 
(δεξιό ημιαξόνιο κοντύτερο του αριστερού)

 

00068.gif

 

 

ΦΩΤΟ:


T3 SYNCRO: ΠΙΣΩ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ
(απόλυτη συμμετρία)

 

clip_image002.jpg

 

 

α2β) Επιτάχυνση/έλξη φορτίου.


Tα PASSAT/ GOLF, (ίσως και τα Τ4, Τ5, SHARAN, TIGUAN;), SYNCRO, έχουν κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο με συνεχόμενο σασμάν/διαφορικό. Αποτέλεσμα αυτής της τοποθέτησης είναι η έλλειψη χώρου για ισομήκη ημιαξόνια μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Δείτε την σχετική φωτό: 

 

00068gif1.gif

 

Aντίθετα στο VW T3, , η εμπρός μετάδοση της κίνησης είναι απόλυτα συμμετρική. 


Δείτε την σχετική φωτό: 

Τ3 SYNCRO: ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ-ΜΕΤΑΔΟΣΗ
(απόλυτη συμμετρία)

 

fcbe574f.jpg

 

 

Και τι έγινε; ίσως θα πείτε. Σε τι ενοχλεί αυτό;


Για δείτε το σχετικό βίντεο όπου παρουσιάζονται τα αποτελέσματα αυτής της μη συμμετρικής εμπρός μετάδοσης όπου, εκτός των άλλων, δοκιμάζεται και ένα εγκάρσιας τοποθέτησης κινητήρα, μη συμμετρικών ημιαξονίων, σημερινό PASSAT:

 

 

 

Σας ακούω: «Και γιατί να πιστέψουμε αυτό που λέει η SUBARU η ο συγκεκριμένος κύριος/αντιπρόσωπος; Δεν ξέρει η VAG;»


Ναι, αλλά για δείτε τι λέει η «μαμά» VAG σε μία παρουσίαση της εμπρός μετάδοσης των ΑUDI Q7/VW TOUAREG/PORSCHE CAYENNE που κάνει:


AΠΟΣΠΑΣΜΑ PDF AUDI

 

 

Q7TOUAREGSYMMETRICALFRONTDIF.jpg

 

Έτσι λοιπόν το τιμόνι του Τ3 είναι εντελώς ελεύθερο από τις ασσύμετρες τάσεις που προκαλούν μικροκινήσεις αριστερά-δεξιά κατά την επιτάχυνση στο τιμόνι των PASSAT/GOLF.

Edited by hellenic vanagon
Link to comment
Share on other sites

Guest hellenic vanagon

α2γ)Μετάδοση κραδασμών:

Στο τιμόνι των PASSAT/GOLF SYNCRO μεταδίδονται οι κραδασμοί της λειτουργίας ενός προσθοκίνητου αυτοκινήτου, αφού η όλη δομή τους είναι ίδια με τα αυτοκίνητα μπροστινής κίνησης.

Στο Τ3 SYNCRO οι κραδασμοί της μετάδοσης φιλτράρονται πριν φθάσουν στο τιμόνι κατά ένα πολύ σημαντικό ποσοστό, έως και 100% ανάλογα με τις συνθήκες.

 

T3 SYNCRO: ΤΟ SILENT BLOCK ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ:

 

large_85d1dce891f2ff52ece499ccc6656529.j

 

 

PASSAT/GOLF κ.τ.λπ..

 

Ο ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΣΑΙΑ ΤΡΙΒΗ: (H ΜΕΣΑΙΑ ΤΡΙΒΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΤΟΥ Τ3).

 

fdbdc67b_zps6da0073b.jpg

 

 

β)Εκτός δρόμου:

Eντάξει, τα PASSAT/GOLF SYNCRO δεν παρουσιάστηκαν σαν «εκτός δρόμου», (με εξαίρεση το GOLF COUNTRY που είναι για «light off roading»). Έχουν βέβαια EDL εμπρός που κάνει ότι μπορεί, αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπουμε και για το «τρέχον» PASSAT του βίντεο της SUBARU.

Απλά να πούμε εδώ ότι το Τ3, (αλλά και οποιοδήποτε αυτοκίνητο με την δυνατότητα «κλειδώματος» του εμπρός, πίσω και κεντρικού διαφορικού), έχει απόλυτα συμμετρική μετάδοση και με μία δεύτερη έννοια εκτός της γεωμετρικής, δηλαδή μπορεί να κινηθεί με μόνο ένα τροχό να έχει πρόσφυση, οιονδήποτε από τους τέσσερεις. 

Και για να προλάβω την ερώτηση: ναι το VCT επέχει θέση κεντρικού διαφορικού και με το 95% της ροπής που μεταδίδει μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο όταν ένας μόνο εμπρός τροχός έχει πρόσφυση.

Edited by hellenic vanagon
Link to comment
Share on other sites

Guest hellenic vanagon

Εσωτερικό:

56709ce8.jpg

 

Λευκά γράμματα, μαύρο φόντο, πράσινος φωτισμός: ότι φιλικότερο για τα μάτια!

Ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού. (Μερικές ολικές).

P1160220_zps28e9e483.jpg

 

Στο λυκόφως του cockpit

P1160248_zps892e9272.jpg

 

Mfa zoom

P1160250_zps008f7c94.jpg

 

Φώτα!

P1160260_zps34b1b0d0.jpg

 

Θέλει να το αποκαλούν "ΤΟΥ". (Διακρίνεται το climatronic)

P1150212_zpse9109154.jpg

 

Serenata notturna

P1150179_zps7c31892a.jpg

Edited by hellenic vanagon
Link to comment
Share on other sites

Guest hellenic vanagon

Κινητήρας:

 

PASSATG60.jpg

 

Σύγκριση με τον VR6 που τον διαδέχθηκε:

 

 

"I managed to improve the "stock pulley" Corrado from 16.5 sec in the quarter mile to under 15.5 sec without ever going into the motor, but drag racing hardly tells the whole story. In a fifth gear low rpm test from 25-80 mph, the G60 car with the stock pulley beat a stock VR6 by almost 9 seconds, and many 5.0 Mustangs have fallen by the wayside once speeds climb over 100 mph.

 

The G60 will never have the spirited, quick revving feel of the VR6, but it has it's place too. It can out handle and out brake the VR6, and bought used; costs a lot less. Not to mention fuel economy. Some will fall in love with it if it's running the way it was intended. All can enjoy the G60 when it's properly maintained. And when the G60 is properly tuned, perhaps massaged a bit, well, even the VR6 owners will have to think twice before taking you on. Of course they'll be at the filling station while you're still out on the highway. We all know that positive manifold pressure is the way to nirvana."

 

και 

 

"Anyway, in general, a g60 corrado is cheaper to run, and better in corners because VR6 is nose heavy,"

 

Πηγή:

 

http://vwcorrado.freecarblogs.com

 

 

Απρόσμενα, έχουν αρχίσει να τοποθετούν g60 και σε Τ3, όπου ροπή και αντοχή είναι το, κυρίως, ζητούμενο.

Σε Καναδά και Νότιο Αφρική:

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aJnzPCfh698J:www.syncrosa.co.za/forum/viewtopic.php%3Ff%3D23%26t%3D1172+vw+syncro+g60+off+road&cd=15&hl=el&ct=clnk&gl=gr

Edited by hellenic vanagon
Link to comment
Share on other sites

Guest hellenic vanagon

Περιοδικό 4Τ, τευχος 214, 7/1988, από την γνωριμία με τα GOlf rallye, (syncro, g60) & Passat syncro g60

 

"Οι άνθρωποι της VW, σκεπτόμενοι… γερμανικά, έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο πρώτα για τους πελάτες τους και μετά για τους αγώνες. Η ένδειξη Ράλλυ δεν πρέπει να τρομάζει. Απλά προδίδει τις προδιαγραφές του μοντέλου, ενώ επιβεβαιώνει και την επιστροφή της VAG στο χώρο. Από εκεί και πέρα το αυτοκίνητο είναι ΤΕΛΕΙΑ φτιαγμένο και μπορεί να οδηγηθεί το ίδιο γρήγορα ή σιγά από μια κυρία ή από έναν οδηγό αγώνων! Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ίδιες λύσεις εφαρμόζονται στο Πασάτ, ένα καθαρά οικογενειακό αυτοκίνητο, όπου η πιο μαλακή ανάρτηση, η πιο έντονη υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού και οι μικρότεροι τροχοί, το αλλάζουν. Tου διαφοροποιούν το χαρακτήρα χωρίς όμως να το κάνουν απρόσωπο, αφού ο G60 και το σύστημα σύνκρο διατηρούνται όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το αυτοκίνητο στο περιθώριο της δοκιμής του Γκολφ..." 

 

Στρατής Χατζηπαναγιώτου

 

(O γνωστός κορυφαίος οδηγός αγώνων και δημοσιογράφος στον ειδικό τύπο αυτοκινήτου, "Stratisinio").

Edited by hellenic vanagon
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.