Jump to content
playmaker

Golf 5/6 - Τι Μπουζί Φοράει (Fsi Μοτέρ) [Συζήτηση για Εργοστασιακά και Βελτιωμένα]

Recommended Posts

Βασικές λειτουργίες των μπουζί...

Το μπουζί είναι το εξάρτημα αυτό που δέχεται ρεύμα υψηλής τάσης και εξασφαλίσει τη δημιουργία σπινθήρα μέσα στο θάλαμο καύσης. Οι συνθήκες κάτω απο τις οποίες λειτουργεί είναι υπερβολικά δύσκολες αφού η θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης στιγμιαία φτάνει τους 2500οC και η πίεση τις 50 atm. Έτσι ένα μπουζί πρέπει να αντέχει τεράστιο θερμικό και κρουστικό σοκ που δέχεται εξαιτίας των απότομων μεταβολών της θερμοκρασίας και πίεσης, πρέπει να μονώνει αποτελεσματικά τη ροή ρεύματος χιλιάδων volt, να αντέχει στη διάβρωση που προκαλούν τα κατάλοιπα καύσης, και να είναι τέλεια συναρμολογημένο ώστε να μην επιτρέπει τη διαφυγή αεριών του θαλάμου καύσης μέσα από αυτό.

Ο βασικός ρόλος των μπουζί είναι :

α) να αναφλέξει το μίγμα καύσιμο/αέρα στο θάλαμο καύσης

β) να μεταφέρει τη θερμότητα από το θάλαμο καύσης

Ηλεκτρική Απόδοση μπουζί = η ποσότητα τάσης που απαιτείται από το σύστημα ανάφλεξης για να μπορέσει να σπινθηρίσει το μπουζί.

Θερμική Απόδοση μπουζί = η θερμοκρασία στην άκρη του μπουζί πρέπει να κρατηθεί μέσα σε ένα κατάλληλο εύρος, έτσι ώστε ούτε να υπερθερμανθεί και να δημιουργεί προαναφλέξεις (pre-ignition) αλλά ούτε και να ψυχθεί έτσι ώστε να μην βρωμίζει το μπουζί από υπερβολικές επικαθήσεις.

Όταν η θερμοκρασία λειτουργίας του μπουζί είναι στο ιδανικό εύρος, παρατηρείται μία αυτοκαθαριζόμενη λειτουργία από επικαθήσεις στο άκρο του μπουζί.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι το μπουζί δεν παράγει ζέστη, αλλά αφαιρεί ζέστη. Λειτουργεί σαν εναλλάκτης ζέστης μεταφέροντας ποσά θερμότητας από το θάλαμο καύσης προς το σύστημα ψύξης του κινητήρα.

Αυτό το εύρος μεταφοράς ζέστης από το μπουζί, καθορίζεται από:

" το μήκος της μύτης του μονωτή

" τον όγκο αέρα γύρω από τη μύτη του μονωτή (μεταξύ μονωτή και σπειρώματος)

" Τα υλικά/κατασκευή της πορσελάνης του μονωτή και του κεντρικού ηλεκτροδίου

ngk_optimale_temperaturfenster_zuendkerzen_en.jpg

(πηγή NGK)

Στην αγορά συναντάμε μπουζί θερμά, ψυχρά και ενδιάμεσα (κανονικά). Σε ένα κινητήρα χωρίς μετατροπές δεν θα πρέπει ποτέ να τοποθετούμε θερμά ή ψυχρά μπουζί, παρά μόνο κανονικά.

Τα θερμά μπουζί χρησιμοποιούνται όταν για κάποιο λόγο πρέπει να αποβάλλεται μικρότερη θερμοκρασία από το θάλαμο καύσης έτσι ώστε να καίγεται περισσότερο το λάδι και οι διάφορες επικαθήσεις.

Το αντίθετο στα ψυχρά. Όλα αυτά έχουν να κάνουν με τις θερμοδυναμικές απαιτήσεις του θαλάμου καύσης και όχι με την ποιότητα των μπουζί.

ngk_waermeabgabe_zuendkerze_en.jpg

Κριτήρια κατάστασης μπουζί

Υπάρχουν τρία βασικά κριτήρια διάγνωσης της κατάστασης των μπουζί: σωστής καύσης, βρώμικα από επικαθίσεις και τέλος με επιφάνεια από υπερθέρμανση (overheated).

1fa9b8fcc2.jpg υπερθέρμανση

5ea0b076e7.jpg κανονική καύση το λευκό / γκρι χρωματισμός είναι ακίνδυνο. Προέρχεται από πρόσθετα καυσίμων που αφήνουν υπόλειμματα όταν καίγονται.

296d70effe.jpg επικαθήσεις άνθρακα εμφανίζονται αν ο σπινθηριστής συχνά λειτουργεί κάτω από το όριο του αυτο-καθαρισμού θερμοκρασίας (450 ° C)

Από τι εξαρτάται η καλή ανάφλεξη.

Για τη σωστή απόδοση του κινητήρα αλλά και την εύκολη εκκίνηση του, η ποιότητα και η κατάσταση των μπουζί είναι μέγιστης σημασίας.

Το τυπικό μπουζί απαιτεί ένα εύρος τάσης από 5.000-25.000V από το πηνίο ανάφλεξης για να μπορέσει να σπινθηρίσει. Η ακριβής τάση που απαιτείται εξαρτάται:

" Από το διάκενο ακίδας, όσο μεγαλύτερο το διάκενο τόσο μεγαλύτερη τάση απαιτείται. Για αυτό το διάκενο στα μπουζί πρέπει να τηρείται στις προδιαγραφές του.

" Από την κατάσταση - φθορά του ηλεκτροδίου. Λερωμένα μπουζί ίσως να μην σπινθηρίσουν καθόλου!

" Από το φορτίο του κινητήρα. Όσο αυξάνεται τόσο αυξάνεται και η ανάγκη για τάση στα μπουζί. Εάν τα μπουζί είναι φθαρμένα ή το διάκενο της ακίδας είναι μεγάλο, ενδεχομένως να παρουσιάσουν διαλείψεις σπινθηρισμού.

" Από την αντίσταση των μπουζί και των μπουζοκαλωδίων αυξάνουν την απαίτηση τάσης. Η αλλαγή φθαρμένων ή κατεστραμμένων μπουζοκαλωδίων απαιτείται για βελτίωση της ανάφλεξης.

" Από τις περιβαλλοντικές συνθήκες λειτουργίας (θερμοκρασία-υγρασία-βαρομετρική πίεση). Χαμηλή θερμοκρασία, αυξημένη υγρασία και υψηλή βαρομετρική πίεσης απαιτούν περισσότερη τάση για να σπινθηρίσει το μπουζί.

Επομένως, η ανάφλεξη για να είναι αξιόπιστη, απαιτείται ένα πηνίο ανάφλεξης σε άριστη κατάσταση, μπουζοκαλώδια χωρίς προβλήματα και τέλος ένα καθαρό και σε καλή κατάσταση μπουζί με σωστό διάκενο στην ακίδα. Εάν ένα από αυτά τα κριτήρια δεν πληρείται, θα υπάρξει αδυναμία σωστής ανάφλεξης.

Αναβάθμιση μπουζί

Όταν φθάσει ο καιρός για αλλαγή των μπουζί, ενδεχομένως να θέλουμε να αναβαθμίσουμε τα μπουζί με άλλα "μακρύτερης διάρκειας" διαφόρων επιστρώσεων, όπως της πλατίνας (long-life platinum ή gold-platinum).

Αυτά είναι ακριβότερα, αλλά αντέχουν και πολύ περισσότερο. Πολλά από αυτά έχουν διάρκεια ζωής από 60.000-100.000Km και ίσως είναι καλή περίπτωση εάν αλλάζουμε τα μπουζί μόνοι μας και η πρόσβαση των μπουζί είναι ιδιαίτερη δύσκολη.

Μια άλλη επιλογή είναι τα μπουζί " απόδοσης". Αυτά συνήθως έχουν μοναδικές κατασκευαστικές λύσεις στο ηλεκτρόδιο του μπουζί, όπου αυξάνουν την ποσότητα του σπινθήρα ή ακόμη και τις οδούς του σπινθηρισμού έτσι ώστε να εξασφαλίσουν πάντα το σωστό σπινθηρισμό χωρίς απώλειες. Αυτά τα μπουζί είναι πάντα πιο ακριβά από τα τυπικά και πολλές φορές διαρκούν και περισσότερο. Είναι μια καλή επιλογή, εάν θέλουμε να αναβαθμίσουμε την απόδοση της ανάφλεξης.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΜΠΟΥΖΙ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΣΑΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.

Τι είναι το μπουζί ιριδίου.

Το μπουζί ιριδίου είναι μια νέα γενιά μπουζί, υψηλής απόδοσης, που χρησιμοποιεί για ηλεκτρόδιο υλικό από ιρίδιο.

Κορυφαίες εταιρίες κατασκευής μπουζί ιριδίου είναι η NGK και η Denso. Λόγω του υλικού μπορεί να επιτευχθεί εξαιρετικά λεπτό ηλεκτρόδιο, της τάξης των 0.4mm (Denso) - 0.6mm (NGK) σε σχέση με τα 2.5mm ενός απλού μπουζί.

Εχει γινει αντιληπτό οτι οσο στενοτερη και μυτερη ειναι η φορτισμενη επιφανια(ηλεκτροδιο) ποσο λιγοτερη ταση χρειαζεται για τη δημιουργια σπινθηρα.

Βασει αυτου, τα μπουζι ιριδιου εχοντας μικροτερη ακιδα απο τα συνηθισμενα-απλα μπουζι δημιουργουν ευκολοτερα σπινθηρα, κατι το οποιο βοηθα στην εκκινηση του κινητηρα κατω απο δυσκολες συνθηκες (κρυο-υγρασια κ.τ.λ.).

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του ιριδίου.

Συνοπτικά είναι :

ισχυρότερο ηλεκτρικό πεδίο στον σπινθήρα, καλύτερη επιτάχυνση, οικονομία καυσίμου, αυξημένη ισχύς και λιγότερη φθορά.

Ισχυρότερο ηλεκτρικό πεδίο: όσο μικρότερο είναι το ηλεκτρόδιο τόσο περισσότερο συγκεντρωμένος είναι ο σπινθηρισμός με ισχυρότερο ηλεκτρικό πεδίο. Όσο ισχυρότερο είναι το ηλεκτρικό πεδίο τόσο χαμηλότερες είναι οι απαιτήσεις σε τάση για το μπουζί και η διαδικασία εκκίνησης γίνεται ευκολότερη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την μακροζωΐα των πολλαπλασιαστών των μπουζί, γιατί λειτουργούν με χαμηλότερες απαιτήσεις (πηγή denso).

Καλύτερη επιτάγχυνση: Λόγω του ισχυρότερου ηλεκτρικού πεδίου και της καλύτερης συγκέντρωσής του, η καύση γίνεται ομαλότερη. Δοκιμές (σε μοτοσυκλέτα 250cc) έχουν δείξει ότι υπάρχει μια καλυτέρευση της τάξης των 0.7 δευτερολέπτων σε επιτάγχυνση 0-150Km/h (πηγή denso).

Οικονομία καυσίμου: και εδώ παρόμοιες έρευνες, έδειξαν ότι μπορεί να εξοικονομηθεί μέχρι 5% καύσιμο σε σύγκριση με απλά μπουζί (πηγή denso).

Αύξηση ισχύος: το μπουζί ιριδίου σε σχέση με το απλό ακίδας 2.5mm βελτιώνει κατά 1,4% την ισχύ του κινητήρα - (πηγή denso).

Λιγότερη φθορά: τα ηλεκτρόδια στα συμβατικά μπουζί είναι συνήθως από νικέλιο (σε ακριβότερα χρησιμοποιείται ακόμη και πλατίνα). Το νικέλιο και η πλατίνα δεν είναι καθαρά μέταλλα, αλλά κράματα που περιέχουν και άλλες προσμίξεις μετάλλων. Ανάλογα τη σύσταση του κράματος, οι ιδιότητες των υλικών μπορούν να μεγιστοποιηθούν. Χρησιμοποιώντας την ίδια προσέγγιση η εταιρία Denso, αναμιγνύει το ιρίδιο με το ρόδιο. Το στρώμα ρόδιου καλύπτει το ιρίδιο, βελτιώνοντας τις ιδιότητες του ιριδίου.

Η θερμοκρασία που συνήθως λιώνει τα ηλεκτρόδια σε συμβατικά μπουζί είναι κοντά στους 1500 βαθμούς Κελσίου για το νικέλιο και κοντά στους 2000 βαθμούς Κελσίου για την πλατίνα. Η αντίστοιχη τιμή για τα μπουζί ιριδίου προσεγγίζει τους 2500 βαθμούς Κελσίου- (πηγή denso).

Ποια είναι τα μειονεκτήματα του ιριδίου.

Το μόνο μειονέκτημα είναι η τιμή του, η οποία είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με το απλό μπουζί.

Το διαβασμα των μπουζι

Παλιότερα μια απλή επιθεώρηση της κατάστασης των μπουζί μας έδειχνε πάρα πολλά πράγματα και πληροφορίες για την κατάσταση του κινητήρα.

Ακόμη και σήμερα είναι ένας καλός και εύκολος τρόπος διάγνωσης προβλημάτων.

ΠΗΓΗ:rider-s-land.pblogs.gr

ΠΗΓΗ:NGK

+1000
Link to comment
Share on other sites

 ΜΠΟΥΖΙ BOSCH PLATIN F5DP0R εγω βαζω αυτα στο τφσι,απο ποιος παλιες συζητησεις αυτα ειχανε βγει τα ποιο καλα για το μοτερ μου.τωρα βεβαια εχουν βγει και αλλα αλλα δεν ασχολειται και κανενας με τα τφσι για να ξερουμε τι αλλο περνει σε καλυτερο ακομη

Edited by quicksilver
Link to comment
Share on other sites

λολ εχασε κανεις για να βρουμε εμεις κανα αλογο?

οχι βρε εγκυκλοπεδικα ρωταω....

Link to comment
Share on other sites

 
NGK Iridium X Colder Spark Plug Set - 2.0 TFSI
 
product_code.jpgQuick Code:AWS80201
mpn.jpgProduct Code:WZ-PLUG-NGK-BKR8EIX(X4)
  • email_product.jpg
  • review_product.jpg
  • add_to_wishlist.jpg
  • add_to_compare.jpg

Fitting Difficulty

more information here

0spanners.jpg
Awesome.jpg
Price Inc. VAT: £30.95
Available To OrderProduct Dispatched Time:

In 1-2 Working Day(s)*

QtyAdd to Basket

*Product Availability: Due to stock changing constantly, if this product is out of stock on the day of purchase please allow 7-14 working day(s) for dispatch. Stock Information Here

If you are unsure about anything regarding this item please call our Sales/Customer Service Team on 0161 776 0777, Alternately please use our new Online Chat

Product Overview
The plugs come Pre Gapped, ready to fit!

Suitable for:

* VW Golf Mk5/Mk6

* VW Jetta

* VW Scirocco

* Audi A3 / S3

* Audi TT / TTS

* Seat Leon

* Skoda Octavia

* KTM X-Bow

 

ngkirdium.jpg

  • ngkirdium.jpg
Price-Match-Promise.jpg
 
Details
This set of 4 NGK Iridium spark plugs are one step colder than the standard 2.0 TFSI spark plugs. A colder heat range spark plug is often used when the engine is highly modified and subjected to heavy loads. Having seen an Increasing amount of the KO4 2.0TFSI Engines fouling plugs prematurely, These colder plugs help to keep the misfires away when running performance software! Spark plugs with a colder heat range remove heat from the spark plug quicker, helping to reduced the timing pull required from the Engine Control Unit. Recommended for on KO3 TFSI/TSI Engines running Stage 2 or Stage 2+ and KO4 TFSI/TSI Engines running Stage 1, Stage 2, or Stage 2 + The plugs come Pre Gapped, ready to fit! Suitable for: * VW Golf Mk5/Mk6 * VW Jetta * VW Scirocco * Audi A3 / S3 * Audi TT / TTS * Seat Leon * Skoda Octavia * KTM X-Bow
 
 
 
και μετα απο αυτα γιατι λεμε οτι στα τφσι θελουμε ngk 7aria????γιαννη θυμασαι την συζητηση μας?
 

λες να καναμε λαθος που ακουσαμε τα παιδια μετα τφσι απτα πασσατ που λεγανε για βελτιωμενα τα 7ρια και μονο για big turbo τα 8ρια της NGK?

 

Σωστός. :bow:  Όταν έχεις φούλ επιθετικό αβάνς και θέλεις και το τελευταίο γά'ι'δαρο επιβάλεται το 8αρι ή ακόμη και το 9αρι!!!!

Link to comment
Share on other sites

ΜΠΟΥΖΙ NGK :  ZFR6S-Q

Link to comment
Share on other sites

Εχει βρει κανενας τα μπουζι αυτα εκτος αντιπροσωπειας? Αν ναι μπορει να μου πει καποιος το μαγαζι ?

Edited by granset
Link to comment
Share on other sites

Τα εργοστασιακα η αντιστοιχα απτο εμποριο.

Sent from my iPhone5 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.