nikosp11 Posted July 26, 2013 Report Share Posted July 26, 2013 (edited) Στο παρακάτω θέμα θα γίνει αναφορά στο πως μπορούμε να αλλάξουμε μόνοι μας τα λάδια και του φίλτρο λαδιού του αυτοκινήτου μας. Η εργασία έγινε σε Skoda Superb MY2009, 1.8 Tsi, αλλά είναι πάνω-κάτω η ίδια για όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτου μάρκας.Τοσο ο συνακτης του παροντος, οσο και το vwclub, δεν φερουν ευθυνη για τυχον βλαβες που μπορει να προκυψουν απο τη χρηση του οδηγου!!!!Για αρχή, τα απαραίτητα εργαλεία.Θα χρειαστούμε:1) Τρίποδα για να στηρίξουμε το αυτοκίνητο (*δεν στηρίζουμε ΠΟΤΕ το αυτοκίνητο στο γρύλο, μιας και υπάρχει περίπτωση να σπάσει/καταρεύσει. Τον χρησιμοποιούμε μόνο για να ανυψώσουμε το αυτοκίνητο)2) Καστάνια3) Καρυδάκι 18mm*Aντί για τα 2 και 3 μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε γερμανικό κλειδί, πολύγωνο, γαλλικό. Ό,τι έχουμε διαθέσιμο4) Φιλτρόκλειδο5) Νέο φίλτρο λαδιών (ο κωδικός μπορεί να διαφέρει για άλλα μοντέλα)6) Νέα λάδια7) Δοχείο συλλογής των παλιών λαδιών(πχ, λεκάνη)Προεραιτικά:8 ) Ροπόκλειδο με δυνατότητα σύσφιξης 30Nm.9) Τάπα κάρτερ10) Ροδέλα κάρτερ11) Γάντια μιας χρήσης12) Χαρτί κουζίνας13) Χωνί*Όσων αφορά τα 9 και 10, το επίσημο service manual αναφέρει να γίνεται αλλαγή τους σε κάθε αλλαγή λαδιών. Προσωπικά τόσο σε αυτό, όσο και σε άλλο αυτοκίνητο που συντηρώ, δεν τα έχω αλλάξει ποτέ και δεν είχα κάποια διαρροή ή "δάκρυσμα".1) Ξεκινάμε σηκώνοντας το αυτοκίνητο. Δίπλα στο τρίποδο μπήκαν ξύλινα δοκάρια για έξτρα ασφάλεια σε περίπτωση που πέσει το αυτοκίνητο από τα τρίποδα.Ασφαλίζουμε και τις πίσω ρόδες με τάκους2) Ζεσταίνουμε το αυτοκίνητο για 5 λεπτά, ώστε να ανέβει η θερμοκρασία των λαδιών, να γίνουν πιο ρευστά και να στραγγίξουν πιο εύκολα.3) Παρατηρούμε τη θέση της τάπας του κάρτερ. Βρίσκεται λίγο πιο μπροστά από τη γέφυρα.4) Αφού βάλουμε το δοχείο συλλογής στην κατάλληξη θέση, ξεβιδώνουμε την τάπα. Προσέχουμε ιδιαίτερα γιατί το λάδι θα είναι ζεστό.5) Ξεβιδώνουμε το φίλτρο του λαδιού, χρησιμοποιώντας το φιλτρόκλειδο. Φροντίζουμε να καλύψουμε την γύρω περιοχή με χαρτί κουζίνας, ώστε να μην στάξει το λάδι απο το φίλτρο στο χώρο του μοτέρ.Στο συγκεκριμένο όχημα το φίλτρο βρίσκεται στα αριστερά του μηχανοστασίου, δίπλα στην υποδοχή για την τροφοδοσία του παγουριού των υαλοκαθαριστήρων.6) Αλοίφουμε την τσιμούχα του νέου φίλτρου με ελάχιστο λάδι, ώστε να εξασφαλίσουμε καλή στεγανότητα.7) Βιδώνουμε το νέο φίλτρο στη θέση του, και το σφίγγουμε με το χέρι. ΔΕΝ χρειαζεται παραπάνω σφίξιμο. Αναφέρεται ρητά στις επίσημες οδηγίες της Skoda/VW.8 ) Αφού βεβαιωθούμε ότι έχουν στραγγίσει όλα τα παλιά λάδια, καθαρίζουμε την παλιά τάπα του κάρτερ(ή αγοράζουμε καινούρια) και την τοποθετούμε. Βιδώνουμε με 30Νm ροπή.9) Προσθέτουμε μια ποσότητα νέου λαδιού( στο συγκεκριμένο μοτέρ 4,5 λίτρα), βάζουμε μπροστά για 5-10 δευτερόλεπτα να κυκλοφορήσει λάδι στο φίλτρο λαδιού, σβήνουμε και συμπληρώνουμε όσο χρειάζεται ώστε να είναι σωστή η ένδειξη της βέργας.Τελειώσαμε!!!Χρόνος: Περίπου 1 ώρα, (με τον περισσότερο χρόνο να τον καταναλώνει η ανύψωση και ασφάλιση του αυτοκινήτου.)Καλές δουλειές!!!!!Τοσο ο συνακτης του παροντος, οσο και το vwclub, δεν φερουν ευθυνη για τυχον βλαβες που μπορει να προκυψουν απο τη χρηση του οδηγου!!!! Edited July 26, 2013 by nikosp11 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...