Jump to content
tounasL

Golf 4/5/6 - Τζόγος & Βλάβη Στην Τουρμπίνα [Λύσεις και Αντιμετώπιση]

Recommended Posts

Το αυτοκίνητο είναι golf gt 2006 με BLG μοτέρ.

Έχει 70000km με πρόγραμμα το οποίο περάστηκε στα 20000km.

 

Από περιέργεια έβγαλα το κολάρο εισαγωγής για να τσεκάρω την τουρμπίνα και

διαπίστωσα τζόγο στην φτερωτή.

Πιεζοντας την δεξια αριστερά τα πτερύγια ακουμπάνε στο κέλυφος.

 

Δεν υπάρχει όμως κάποιο εμφανές σημάδι φθοράς ούτε στο κέλυφος ούτε στα πτερύγια.

Επίσης δεν παρατήρησα κάψιμο λαδιού ούτε καπνίλα από την εξάτμιση.

 

Οι επιδόσεις φαίνεται να παραμένουν ως είχαν.

 

Είναι φυσιολογικός αυτός ο τζόγος???

Έχει παρατηρήσει κανείς κάτι αντίστοιχο.

 

Παραθέτω ενα βίντεο για του λόγου το αληθές.

 

http://www.youtube.com/watch?v=lUV2OskTHUw

 

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

Φυσιολογικο μην σε ανχωνει, και καινουρια τουρμπινα να δεις εχει τζογους, απο την στιγμη που δεν εχεις σημαδια οτι βρησκει στο κελυφος μην το σκεφτεσε.

Link to comment
Share on other sites

Δες δικο μου βιντεο με την ιδια τουρμπίνα με μόλις 14.000χμ, μην αγχωνεσαι ειναι φυσιολογικό για τέτοιου τυπου τουρμπίνες. Αν πρεσάρεις με το κύκλωμα λαδιου ο τζόγος μηδενίζεται



Υ.Γ Όταν βγάζουμε βίντεο με smartphone το κρατάμε οριζοντια οχι καθετα
Link to comment
Share on other sites

Εγώ έχω το Gt Sport 140 και το Σεπτέμβριο έκανα το μεγάλο service (6 χρόνια). Μου είπαν ότι έχει πρόβλημα η τουρμπίνα και θέλει αλλαγή και όταν τους ρώτησα τι έπαθε, μου είπαν ότι έχει τζόγο και τρίβεται πάνω στο κέλυφος. Επειδή ήμουν περίεργος το κοίταξα κι εγώ να δω τι ακριβώς συμβαίνει και όντως η φτερωτή είχε τζόγο (σαν το βίντεο) και είχε σχηματιστεί ένα μικρό αυλάκι από το τρίψιμο της φτερωτής. Μικρό ήταν όχι καμιά λακούβα! Και βάζοντας το δάκτυλο κολλούσαν πάνω μικρά ρινίσματα από το αυλάκι! Την άλλαξα με ανακατασκευασμένη με κόστος γύρω στα 1100 ευρώ και τώρα παρατηρώ ότι όντως το αμάξι ανοίγει καλύτερα. Να σημειώσω ότι είχε 55.000 χλμ τότε και δεν το ζορίζω ιδιαίτερα. Τους είπα να τη στείλουν στα εργαστήρια τους να μου πουν γτ έγινε αυτή η φθορά μιας και δεν θεωρώ ότι σε τόσα λίγα χλμ έπρεπε να συμβεί αυτή η ζημιά! Ακόμα περιμένω και θα περιμένω πολύ καιρό ακόμα μάλλον! Πιστεύετε ότι έπρεπε να αλλαχθεί γτ βλέπωντας το βίντεο παρατηρώ το ίδιο ακριβώς τζόγο με μόνη διαφορά το αυλάκι από το τρίψιμο. Μου είπαν ότι είναι επικίνδυνο μην μπει κανένα ρίνισμα στην εισαγωγή και να μου κάνει μεγαλύτερη ζημιά. Βέβαια τώρα την άλλαξα την τουρμπίνα, αλλά πείτε μου κι εσείς τη γνώμη σας για τα λεγομενά τους.

Link to comment
Share on other sites

Update για το θεμα του τζογου.

Εβγαλα την τουρμπινα και την εστειλα στην turbo exelixis.

Ο μαστορας μου ειπε πως υπαρχει λιγο περισσοτερος τζογος απο το κανονικο αλλα οχι κατι το ανησυχητικο.

Αφου ομως μπηκα στη διαδικασια να τη βγαλω και να τη στειλω αθηνα του ειπα να της κανει ενα σερβις αλλαζοντας κουζινετα και αξονα.

Παρελαβα την τουρμπινα την επομενη μερα .

Παρατηρησα μια αυξηση της πιεσης κατα 0.1 μπαρ σε ολο το φασμα των στροφων.

Ο τζογος στον αξονα υπαρχει και τωρα αλλα ειναι αισθητα μικροτερος.

Οταν εβγαζα την τουρμπινα απο τις 9 βιδες που ενωνουν το καπακι με την πολλαπλη εξαγωγης , οι δυο δεν υπηρχαν καν οι 6 ηταν λασκα και μονο μια ηταν σφιγμενη.

Καλο θα ηταν να ριξετε ολοι ενα ματι σε αυτες τις βιδες....

Edited by tounasL
  • Like 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτός ο τζόγος στα βίντεο είναι αρκετός και ρισκάρεις τριβή της φτερωτής με το κέλυφος.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κι εμενα δεν μου καθοταν καλα γι αυτο και την εβγαλα.

Βεβαια δεν υπηρχαν σημαδια τριβης των πτερυγιων στο κελυφος αλλα καλλιο γαιδουροδενε παρα γαιδουρογυρευε.....

Και επαναλαμβανω....

ΕΛΕΞΤΕ τα μπουζονια της πολλαπλης εξαγωγης!!!!

Τα δικα μου ηταν ολα λασκα και τα 2 ειχαν φυγει τελειως!

Link to comment
Share on other sites

@tounasL Καλορίζικο το ''νεο'' τουρμπο. Καλα εκανες και του εκανες σερβις, αφου το εστειλες στον τουρμπινά ηταν καλή επιλογή.

Σχετικά με τον τζόγο. Στο βιντεο που εβαλα εγώ είναι η δικια μου τουρμπινα με μόλις 14.000χμ . Κοίταξα τον τζόγο διοτι σε αλλαγες του DSG Ακουγα ενα σφύριγμα(σαν ενα ρουλεμαν σκουριασμενο)  οποτε σκεφτηκα μηπως ειναι η φτερωτη που ξυνει το αλουμινιο , εβγαλα τον σωληνα που παει στην τουρμπινα δεν ειχε κανενα σημαδι αλλα ο τζογος ετσι οπως τον τσεκαρα με το κατσαβιδι ηταν μεγάλος .
Αμεσως την επομενη μερα αντιπροσωπεια, ο αρχιμηχανικος ειπε ειναι νορμαλ ο τζογος αυτός . Λιγο πιο κάτω ηταν και ο turbo technology πήγα και ειδαμε την τουρμπινα μου ειπε αυτος ο τζογος ειναι ΝΟΡΜΑΛ λόγω floating κουζινετων δηλαδή ο τζογος μηδενίζεται μολις το κυκλωμα πρεσαριστει με πιεση λαδιου

Βεβαια το δικο του χερι που ειναι εμπειρο ισως τον λιγο παραπανω τζογο τον καταλαβαινει οποτε ξερει ποτε πρεπει να γινει service στην τουρμπινα. Εμας μας φαινεται ο ιδιος . Το λεω αυτο για να μην τρομοκρατηθει ολο το φορουμ και πανε και δουνε τζογους και δουν οτι εχουν και αυτοι και μπαίνουν σε εξοδα .

Edited by the_winner
Link to comment
Share on other sites

Δε θέλω σε καμία περίπτωση να πανικοβάλω κάποιον, ούτε να τον βάλω σε περιττά έξοδα. Ίσως αυτές να είναι οι φυσιολογικές ανοχές της συγκεκριμένης τουρμπίνας.

Στον 1.8 και 2.0 tsi που έχω εμπειρία, οι τουρμπίνες έχουν σχεδόν μηδενικό τζόγο ακόμα και μετά από πολλές χιλιάδες χλμ.

Εντελώς ενημερωτικά πάντως, το κέλυφος και η φτερωτή είναι δύο τρισδιάστατα αντικείμενα, τα οποία μπορεί να έρθουν σε επαφή σε σημεία που δεν είναι ορατά με την αφαίρεση του κολάρου, όπως δείχνει το σχήμα-τομή.

 

2s8l7xu.jpg

 

Αφαιρώντας το κολάρο βλέπουμε τα πιθανά σημεία επαφής που δείχνουν τα μπλε βέλη, τα οποία είναι και τα πιθανότερα σημεία επαφής, αφού εκεί συνήθως βρίσκει πρώτα. Δεν αποκλείεται όμως αν η τουρμπίνα έχει αποκτήσει και αρκετό αξονικό εκτός από ακτινικό τζόγο, να βρει και εκεί που δείχνει το πράσινο βέλος.

Edited by stef80
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ ! Και εγω οταν το πρωτοείδα πιστεψα οτι η τουρμπίνα ειναι για πέταμα για αυτο και πηγα αμέσως αντιπροσωπεια τους οποιους δεν πιστεψα και πήρα και γνώμη απο τον turbo exelixis , ο οποιος ειπε οτι οι τζογοι ειναι εντός των ανοχων του κατασκευαστή . Θα μπορούσε να μου πει οτι δεν ειναι οκ για να παρει λεφτά αλλά δεν το έκανε .
Μου εξήγησε οτι στις συγκεκριμένες τουρμπινες το σημείο έδρασης-τριβης ειναι floating . Δηλαδή υπαρχει τζογος ο οποιος εκμηδενίζεται μόλις το κυκλωμα λαδιου ανεβάσει πιεση .
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=253123
 

Link to comment
Share on other sites

Άμα θες πέρνα να σου δώσω μια Ν75.

Σ ευχαριστώ πολύ Νίκο!

Μόλις γύρισα απ το συνεργείο, αλλάχτηκαν και η ν75 και η σκάστρα με τις τελευταίες εκδόσεις, οι πιο πρόσφατοι κωδ.είναι:

Ν75 03C906283B

N249 03C145710E

Μετά την αλλαγή τ αμάξι δουλευει άριστα, η μετάβαση απ τον κομπρέσσορα στο τούρμπο είναι πιο άμεση και η απόκριση του γκαζιού σ ολο το εύρος στροφών είναι θα ελεγα υποδειγματική. Εχουμε βέβαια 1 τζόγο στον αξονάκι της φτερωτής, με το δάχτυλο βλέπεις οτι κουνιέται ο άξονας χωρίς να βρίσκει όμως στα τοιχώματα. Καθαρή είναι και η παλιά η σκάστρα χωρίς μάκα κλπ.

Αλλαγή τουρμπίνας αποκλείεται, η λύση που σκέφτομαι ειναι αλλαγή άξονα και φτερωτής.

Αν την αφήσω έτσι ως εχει θα χω κανα πρόβλημα? Αντε κι έσπασε κάποια στιγμή, θα αλλάξω αξονακι και φτερωτη τότε.

Ποια η γνώμη σας ?

Edited by chrispant
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Αστην ετσι, με το λαδι τσιτωνει. Με 150ε την κανεις επισκευη. Οταν χρειαστει πες μου

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ο αξονας εχει τζογο πανω κατω , μεσα εξω δεν πρεπει να εχει! Με το λαδι ο αξονικος τζογος μηδενιζεται ,ετσι ειναι αυτες οι τουρμπινες εχω κουνησει αξονα απο τετοια τουρμπινα στα 1000χμ και ηταν το ιδιο με το δικο μου στα 14.000χμ

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nikdev μπορείς να μου πεις κάτι παραπάνω για το σερβις της τουρμπινας γιατί μάλλον χρειάζεται να της ριξει καμιά ματιά κάποιος γνώστης. Αν εχω map sensor, που θα τον βρω και τι κάνει ρε παιδιά αυτός?

Edited by jimakos75
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nikdev μπορείς να μου πεις κάτι παραπάνω για το σερβις της τουρμπινας γιατί μάλλον χρειάζεται να της ριξει καμιά ματιά κάποιος γνώστης. Αν εχω map sensor, που θα τον βρω και τι κάνει ρε παιδιά αυτός?

Τι αμαξι εχεις ;

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Καλησπερα και απο μενα,

 

πριν την περιγραφη μου να σας ενημερωσω οτι το αμαξι επειδη το ταξιδευω δεν ειμαι ο λατρης της υπερστροφιας και της υπερβολης.

 

με 115Κ Κμ και για πρωτη φορα παρατηρησα οταν εκκινει το πρωι γαλαζιο καπνο οπου βρωμαει λαδιλα και δει εντονο αν δοκιμασεις να του ανεβασεις στροφες. (το αναφερω απλα. δε το κανω ποτε αν δεν ζεσταθει σωστα)

επισης παρατηρησα και εναν οχι ευχαριστο ηχο. ειναι σαν μεταλικο τριψιμο ρολεμαν.  γριτζι γριτζι γριτζι..μολις ζεσταθει και κλεισει το ΤΣΟΚ σταματαει - μειωνεται κατα 90%.

 

επισης στα 90Κ περασα  apr προγραμμα με σκοπο την ακομα χαμηλοτερη καταναλωση και επιτευχθει. :unsure: παραλληλα ομως με τα προηγουμενα παρατηρω την μικρο-ανοδο της καταναλώσης της ταξης 1+λιτρο/100Κμ

πιστευω οτι κατι παιζει με το τζογο της τουρμπινας και περναει λαδακι ενω για το τελευταιο σκεφτομαι καποιον λαμδα ή καταλυτη.

 

οι γνωμες σας...πολυτιμες.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπερα και απο μενα,

 

πριν την περιγραφη μου να σας ενημερωσω οτι το αμαξι επειδη το ταξιδευω δεν ειμαι ο λατρης της υπερστροφιας και της υπερβολης.

 

με 115Κ Κμ και για πρωτη φορα παρατηρησα οταν εκκινει το πρωι γαλαζιο καπνο οπου βρωμαει λαδιλα και δει εντονο αν δοκιμασεις να του ανεβασεις στροφες. (το αναφερω απλα. δε το κανω ποτε αν δεν ζεσταθει σωστα)

επισης παρατηρησα και εναν οχι ευχαριστο ηχο. ειναι σαν μεταλικο τριψιμο ρολεμαν.  γριτζι γριτζι γριτζι..μολις ζεσταθει και κλεισει το ΤΣΟΚ σταματαει - μειωνεται κατα 90%.

 

επισης στα 90Κ περασα  apr προγραμμα με σκοπο την ακομα χαμηλοτερη καταναλωση και επιτευχθει. :unsure: παραλληλα ομως με τα προηγουμενα παρατηρω την μικρο-ανοδο της καταναλώσης της ταξης 1+λιτρο/100Κμ

πιστευω οτι κατι παιζει με το τζογο της τουρμπινας και περναει λαδακι ενω για το τελευταιο σκεφτομαι καποιον λαμδα ή καταλυτη.

 

οι γνωμες σας...πολυτιμες.

Θέλει επισκευή και όσο την αργείς ανεβαίνεις σε κόστος.

Πρέπει να και η τρίβεται η φτερωτή εισαγωγής στο αλουμίνιο, από τα λεγόμενά σου.

 

Αν αργήσεις θα χρειαστεί άξονας, σώμα, θρος, εμπρός φτερωτή, δακτύλιοι  κλπ .

Να ξέρεις ότι σίγουρα φεύγει και λάδι και πάει στον καταλύτη και στον 1ο λ.

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

Είναι εύκολη η πρόσβαση στις βίδες (μικρο-μπουλόνια) που παρατήρησες ότι ήταν ξεβίδωτα; Όπως κοιτάμε τον κινητήρα είναι δεξιά και κάτω;

Θα μπορούσες να μας διευκολύνεις με κάποια φωτογραφία;

Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων. 

Link to comment
Share on other sites

Είναι εύκολη η πρόσβαση στις βίδες (μικρο-μπουλόνια) που παρατήρησες ότι ήταν ξεβίδωτα; Όπως κοιτάμε τον κινητήρα είναι δεξιά και κάτω;

Θα μπορούσες να μας διευκολύνεις με κάποια φωτογραφία;

Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Μιλάμε για τις βίδες στην πολλαπλής εξαγωγης, οι οποίες βρίσκονται στο εμπρός μέρος του μοτέρ, στο μοτέρ 1.4 Tsi.

Είναι αρκετά δύσκολά προσβάσιμες μερικές από αυτές. Η ροπή σύσφιξης είναι συγκεκριμένη και η υπερβολή θα οδηγήσει σε κομμένα μπουζόνια.

post-5289-0-71011000-1418162209_thumb.jp Στην φωτογραφία αυτή μπορείς να δεις καθαρά για ποιες βίδες μιλάμε.

Σου συνιστώ, γιατί απότι κατάλαβα είσαι αρχάριος, να απευθυνθείς σε ένα συνεργείο.

Εαν έχεις περισσότερες απορίες άνοιξε ένα ΝΕΟ θέμα να το συζητήσουμε.

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ. Ναι, είμαι αρχάριος, οπότε θα απευθυνθώ σε κάποιο συνεργείο. Σήμερα το πρωί πέρασα από τον Μακρή (SEAT) για να παραλάβω μια απόδειξη που είχα ξεχάσει και τον ρώτησα για το θέμα. Μου είπε ότι έχει συμβεί κάποιες φορές, αλλά δεν είναι κάτι συνηθισμένο.

 

Τον ρώτησα αν μπορεί να το τσεκάρει άμεσα και μου είπε όχι. Θέλει κάποιο χρόνο. Δεν είχα χρόνο και έφυγα, αλλά θα επαναλάβω αυτήν την επίσκεψη είτε στο Μακρή είτε στο Φιλοσίδη (τους εμπιστεύομαι και τους 2 εξίσου) γιατί παρόλο που μου είπε ότι αν συνέβαινε κάτι τέτοιο πιθανότατα θα άκουγα θόρυβο (ειδικά στο ξεκίνημα), θέλω να σιγουρευτώ...

Άλλωστε εσύ νομίζω συμπτωματικά το ανακάλυψες ότι είναι ξεβίδωτα τα μπουλόνια και όχι επειδή άκουσες κάτι περίεργο έτσι δεν είναι;

 

Τώρα όμως παρατήρησα κάτι στα προηγούμενα γραφόμενα: 

o TunasL αναφέρει:

"Οταν εβγαζα την τουρμπινα απο τις 9 βιδες που ενωνουν το καπακι με την πολλαπλη εξαγωγης , οι δυο δεν υπηρχαν καν οι 6 ηταν λασκα και μονο μια ηταν σφιγμενη."

 

Μιλάμε σίγουρα για τις ίδιες βίδες, γιατί μου είπες για βίδες στην πολλαπλής εισαγωγής και όχι στην εξαγωγή.

 

 

Ευχαριστώ και πάλι.

Βαγγέλης.

Edited by developer
Link to comment
Share on other sites

ολες οι τορμπινες ακομα και καινουργια στο κουτι τους...εχουν τζογο.και καποια στιγμη να καιει λαδι.και οταν ειναι πιεσμενο.!! δεν υπαχει προβλημα..μονο αν του  ζηταει το προγραμμα μεγαλη πιεση τοτε θα υστερει η τουρμπινα..δεν θα δεινει αυτα που του ζηταει!! ...αν γλειφει το καβουκι...θελει επισκευει..δεν το σηζηταμε...!!. πολυ καλος ο αντρεας...tourbo exelixis.....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

γεια σε ολους εχω το jetta tsi του  2008 χιλ 81000 ξαφνικα καπνος απο την εξατμιση ασπρογαλαζιο χρωμα, διαγνωση τουρμπινα κοστος πολυ μεγαλο γνωριζει καποιος αν επισκευαζεται καθε γνωμη δεκτη ευχαριστω. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.