Jump to content
nikdev

Καθαρισμός Πεταλούδας (Κλαπέτο) - Πλήρης Καθάρισμός Σωληνώσεων - Diy

Recommended Posts

Ο Καθαρισμός Πεταλούδας (κλαπέτο) Εισαγωγής Αέρα Turbo / Compressor ανά 60,000χλμ είναι απαραίτητος για τη σωστή λειτουργία του μοτέρ :

Ξεκινάμε τη διαδικασία αφαίρεσης, με κρύο μοτέρ!

post-5289-0-35553600-1396138412_thumb.jp

Για τα παραπάνω είναι απαραίτητα, μια μικρή συλλογή, ένα σετ πένσες, πανιά, σπρέυ καθαρισμού, άζαξ, μαγνήτη κλπ.. 

 

Ξεκινάμε, στην αρχή αφού βγάλουμε το καπάκι μοτέρ:
post-5289-0-27197100-1396138495_thumb.jp

Εντοπίζουμε την πεταλούδα και αρχίζουμε βγάζουμε τις υποπιέσεις:(30άρι Torx)

post-5289-0-89278700-1396138573_thumb.jppost-5289-0-49942400-1396138616_thumb.jp

Όλη η σωλήνωση και η πεταλούδα βασίζεται σε πατούρες, αρχίζουμε μία μία να τις ξεβιώνουμε:(30άρι Torx)

post-5289-0-74111300-1396138723_thumb.jppost-5289-0-34249100-1396138661_thumb.jppost-5289-0-05505500-1396138746_thumb.jp

Βγάζουμε και την εισαγωγή μας, χοάνη ή παπά: (Σταυροβατσάβιδο, 7-8άρι καρυδάκι για τους κολιέδες, και σκύλα ή Knipex για τους εργοστασιακούς κολιέδες)

post-5289-0-65065000-1396138795_thumb.jp

Αριστερά της πεταλούδας, βγάζουμε το φισάκι της καθώς και το φισάκι δίπλα το λύνουμε και το βγάζουμε από τη σωλήνα για να είναι ελεύθερη:

Λύνουμε επίσης την βίδα (30άρι Torx) της Ν75 για να βγάλουμε τις αναθυμιάσεις μετά:

post-5289-0-17131400-1396138945_thumb.jppost-5289-0-30670800-1396139009_thumb.jp

Λύνουμε λίγο από τη θέση τους πίσω τις υποπιέσεις και την επιστροφή αναθυμιάσεων μετά με προσοχή τραβάμε και τη βαλβίδα άνθρακα πιο πίσω: (Κατσαβίδι ίσιο, πένσα, knipex)

post-5289-0-23017200-1396139043_thumb.jp

Χαλαρώνουμε το κολλάρο Intercooler σε πεταλούδα που βρίσκεται πίσω από το μοτέρ για να μας δώσει χέρι στην τελευταία βίδα που είναι στην πατούρα στη σωλήνωση δεξιά από την πεταλούδα:

post-5289-0-03720000-1396139122_thumb.jp

Λύνουμε την σωλήνα παροχής αέρα στην τουρμπίνα, ξεκινώντας από τις δύο βίδες και τον πλαστικό κολιέ και στη συνέχεια αφαιρούμε τη βίδα που καταλήγει στο αλουμίνιο της τουρμπίνας:(30άρι Torx)

post-5289-0-59644000-1396139244_thumb.jppost-5289-0-30944200-1396139264_thumb.jppost-5289-0-08040100-1396139339_thumb.jppost-5289-0-70329000-1396139366_thumb.jp

 

Ξεκινάμε επιτέλους και λύνουμε τις 3 βίδες της πεταλούδας: (30άρι Torx)

post-5289-0-57256900-1396139428_thumb.jppost-5289-0-22045600-1396139410_thumb.jp

Μεγάλη προσοχή σε όλες τις φλάτζες μην τις τραυματισουμε!

Στο πίσω μέρος της σωλήνωσης δεξιά της πεταλούδας, έχουμε την παροχή στον compressor, αφαιρούμε με προσοχή (πένσα, knipex) τους δύο κολιέδες:

Στη συνέχεια προσεκτικά σιγά σιγά τραβάμε το κομμάτι της σωλήνωσης:

Φαίνεται στα δεξιά μέσα ο σωλήνας αφού βγάλουμε το κομμάτι:

Στα αριστερά επιτέλους η πεταλούδα:

post-5289-0-70259800-1396139586_thumb.jppost-5289-0-00612100-1396139695_thumb.jppost-5289-0-94708200-1396139752_thumb.jp

Με προσοχή και ήπιες κινήσεις την βγάζουμε την πεταλούδα από τη θέση της:

post-5289-0-85917800-1396139797_thumb.jppost-5289-0-63044700-1396139817_thumb.jppost-5289-0-41335900-1396139832_thumb.jp

Έχει λίγη βρωμιά.. Καθαρίζουμε με πανάκι με προσοχή χωρίς να σπρώχνουμε την πεταλούδα εσωτερικά.

post-5289-0-40030700-1396140009_thumb.jppost-5289-0-08849400-1396140106_thumb.jp

Τα κομμάτια που βγάζουμε...

post-5289-0-10837100-1396140128_thumb.jp

Αφαιρώντας και τον κολιέ από την κάτω πλευρά βγάζουμε το μικρό ελαστικό κολλάρο του compressor, για να το καθαρίσουμε: (Πένσα, Knipex)

post-5289-0-38040300-1396140178_thumb.jppost-5289-0-26241900-1396140281_thumb.jp

Ξεκινάμε το καθάρισμα, με απαλές κινήσεις και χωρίς να βιαζόμαστε μία μία σωλήνωση:

post-5289-0-96624200-1396140318_thumb.jp

Αφού όλα στεγνώσουν και κάνουμε ένα διάλειμμα για την μέση, αρχίζουμε με προσοχή την τοποθέτηση, ανάποδα.

Προσέχουμε ιδιαίτερα καθώς σχεδόν όλες οι βίδες μας μπαίνουν σε πλαστικά, οπότε είμαστε προσεκτικοί και φειδωλοί με τη δύναμη που βάζουμε, αλλιώς εύκολα θα χαλάσουμε τα πάσα!

Ο μαγνήτης βοηθάει στην αφαίρεση των βιδών χωρίς να μας πέφτουν μέσα στο χώρο του μοτέρ, αλλά και την επανατοποθέτηση τους!

Αφού τελειώσουμε την τοποθέτηση όλων των τμημάτων κοιτάμε με προσοχή ένα ένα τα φισάκια και όλα τα κλιπς, κολλάρα να είναι στη θέση τους.

Βάζουμε το καπάκι μοτέρ και βάζουμε μπροστά. Παρακολουθούμε σκυμμένοι μήπως κάτι δεν πήγε καλά ή έχουμε κάποια διαρροή.

 

Στη συνέχεια κάνουμε με τη βοήθεια του vcds και μια βασική ρύθμιση της πεταλούδας γκαζιού για να είμαστε οκ.

Πολύ περιληπτικά:

Engine - 60 - Basic Settings -πατάμε το κουμπί ON/OFF... Aφήνουμε για 30'' ακούμε και την πεταλούδα να κινείται και μετά κλείνουμε το section.

post-5289-0-27965200-1396139197_thumb.jp

Edited by nikdev
  • Like 7
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Άψογος και μερακλης και αναλυτικά όσο δεν πάει !
Μια επισήμανση αυτη ειναι η πεταλούδα ή αλλιως κλαπέτο που αλλαζει την ροή αέρα για τον κομπρέσσορα ή το turbo . Το 060 block στο vag com αν δεν κανω λάθος κανει βασική ρύθμιση στην πεταλούδα του γκαζιού και οχι σε αυτη την πεταλουδα (δεν ξερω αν κανει και στις δυο μαζι)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Άψογος και μερακλης και αναλυτικά όσο δεν πάει !

Μια επισήμανση αυτη ειναι η πεταλούδα ή αλλιως κλαπέτο που αλλαζει την ροή αέρα για τον κομπρέσσορα ή το turbo . Το 060 block στο vag com αν δεν κανω λάθος κανει βασική ρύθμιση στην πεταλούδα του γκαζιού και οχι σε αυτη την πεταλουδα (δεν ξερω αν κανει και στις δυο μαζι)

Θεωρώ σωστό να κάνεις και βασική της πεταλούδας γκαζιού μετά για καλό και για κακό :drinks:

Στο επόμενο DIY θα βάλουμε και του γκαζιού :)

 

Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Edited by nikdev
Link to comment
Share on other sites

Άψογος και μερακλης και αναλυτικά όσο δεν πάει !

Μια επισήμανση αυτη ειναι η πεταλούδα ή αλλιως κλαπέτο που αλλαζει την ροή αέρα για τον κομπρέσσορα ή το turbo . Το 060 block στο vag com αν δεν κανω λάθος κανει βασική ρύθμιση στην πεταλούδα του γκαζιού και οχι σε αυτη την πεταλουδα (δεν ξερω αν κανει και στις δυο μαζι)

Σωστα τα λες. το 060 κανει μονο την πεταλουδα γκαζιου, η οποια στην περιπτωση αυτη δεν εχει βγει απο την θεση της οπως μας διχνει.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολυ καλο και χρησιμο για εμας τους μαστροχαλαστες!!!

Ειδες καμια διαφορα πριν και μετα τον καθαρισμο οπως σε δυναμη ή καταναλωση;

Link to comment
Share on other sites

Πολυ καλο και χρησιμο για εμας τους μαστροχαλαστες!!!

Ειδες καμια διαφορα πριν και μετα τον καθαρισμο οπως σε δυναμη ή καταναλωση;

Σευχαριστώ.

Όχι ιδιαίτερα. (ειδικά αν έχεις εργοστασιακό φίλτρο θα είναι ακομα πιο καθαρό)

Link to comment
Share on other sites

Up

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.