Jump to content
geoioa

Μπροστινά Φανάρια

Recommended Posts

καλησπέρα,

μήπως ξέρει κάποιος από εσάς πως μπορώ να βγάλω τα μπροστινά φανάρια από το cc? Γίνεται και χωρίς να βγει ο προφυλακτήρας?

Θα τοποθετήσω προβολείς HID για αυτό θελω να τα βγάλω.

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα!!!Δεν νομίζω να βγαίνουν χωρίς να βγει ο προφυλακτήρας.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν κατάλαβα για ποιό λόγο πρέπει να κατεβούν τα φαναρια για να φορεθεί κιτάκι Xenon (εκτός και αν μιλάμε για αλλαγή σε εργοστασιακό Xenon φωτιστικό σώμα)

Link to comment
Share on other sites

θέλω να τα βγάλω (τα οποία βγαίνουν τελικά και χωρίς να βγει ο προφυλακτήρας) για να τοποθετήσω projectors για hid λάμπες. Το να βάλω στα φανάρια αυτά που είναι  αλογόνου  λάμπες xenon είναι χαζομάρα. το είχα κάνει κάποτε σε άλλο αμάξι και το αποτέλεσμα ήταν να ενοχλούνται όλοι οι άλλοι και εγώ να βλέπω χειρότερα απότι με τις αλογόνου. Για να γίνει σωστά, τουλάχιστον όσο αφορά το φωτεισμό, πρέπει να χρισημοποιηθούν προβολείς κατάλλοιλοι για τέτοιες λάμπες αλλιώς τζάμπα τα λεφτά και ο κόπος.

Link to comment
Share on other sites

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω, αλλα οκ γούστα ειναι αυτά και αποψεις! (σου το λέω έχοντας βάλει εδώ και κάποια χρόνια στα μαμά σώματα Xenon κιτάκι και έχοντας μέτρο σύγκρισης αλλα και του κατά πόσο τυφλώνει ή όχι). Σε αυτό που αναφέρεις γενικά έχεις ένα δίκιο αλλα ρόλο παιζει το φωτιστικό σώμα σαν φωτιστικό σώμα και του CC ειναι μια χαρά.

 

Επισης πάντα έχε κατα νου ότι μεγάλο ρόλο παιζει και ο τύπος της λάμπας! Οταν λεμε Xenon εννοούμε ότι καίνε το αντίστοιχο αέριο... Οι "μαμά" λάμπες Xenon που φυσικά είναι για φωτιστικό με projector είναι εντελώς άλλου σχήματος από ότι τα κιτάκια του εμπορίου που ρεπλικάρουν τις εργοστασιακές. Οπότε και με προτζέκτορα, αλλα με λάμπα από πισω που ειναι Hx τύπου και παλι κανείς δεν σου εγγυάται το αποτέλεσμα ;)

Link to comment
Share on other sites

να σου πω την αλήθεια στα φανάρια το cc δεν έχω δοκιμάσει να βάλω xenon αλλά και πάλι είμαι σίγουρος ότι με τους κατάλληλους projectors για xenon λάμπες το αποτέλεσμα θα είναι καλύτερο. Αλλά όπως είπες απόψεις είναι αυτές.   :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς όπως το λες φίλε μου... "με το κατάλληλο φωτιστικό σώμα". Αυτό ειναι που δεν ξερω πραγματικά τι παίζει με τα φωτιστικα εμπορίου. Είναι σχεδιασμένα με βάση τη λειτουργικότητα, ή είναι σχεδιασμένα με βάση το αισθητικό κομμάτι?

 

Γενικά το αποτέλεσμα του φωτισμού εξαρτάται από τις εξής παραμέτρους:

 

1. Luminous flux (lumens) που ειναι η φωτεινότητα που βγάζει η λάμπα. Αναφορικά, τυπικά μια λάμπα αλογόνου αποδίδει 1500-1600lm. Τυπικά μια Κινεζιά Xenon (τύπου Η7) αποδίδει περί τα 3000-3200lm στα 6000Κ θερμοκρασίας χρώματος (όσο ανεβάζεις τα Kelvin τόσο "μπλεδίζει το φως" και τόσο χάνεις σε lumens), και τέλος τυπικά μια D1S πραγματική λάμπα Xenon (για εργοστασιακή Xenon εγκατάσταση) αποδίδει 3200lm. Τα παράδοξα της όλης υπόθεσης ειναι όμως τα εξής:

α) Στις λάμπες αλογόνου οι λεγόμενες +30%, +50% κτλ κτλ παράγουν τα ΙΔΙΑ lumen αλλα έχουν πολύ μικρότερη διάρκεια ζωής από τις τυπικές. Ουσιαστικά αλλάζει ο ρυθμός που καίνε το αέριο, έχουν βελτιωμένο CRI (color rendering index: καθαρότητα στην ουσιαστική απεικόνιση των χρωμάτων και επομένως διαύγεια), και τέλος έχουν σχεδιασμό που επιτρέπει στην καλύτερη "πλήρωση" του beam angle ("βεντάλια" όπου χύνεται ο φωτισμός) με καθαρό φωτισμό. Σε απλά Ελληνικά, σου δίνουν ότι έχουν και δεν έχουν συμπυκνωμένο/μαζεμένο και για αυτό καίγονται νωρίτερα

β) Επειδή πέφτει η γιούχα για το ότι το αμάξι δεν φοράει ποτηράκια... Από που προέκυψε ότι τα ποτηράκια είναι "καλύτερα"? Εργοστασιακά το αμάξι φοράει Eco λάμπες (Osram είχα εγώ). Μεγάλη διάρκεια ζωής, πολύ κίτρινο φως. Αν έμπαιναν και ποτηράκια/projectors δεν θα φώτιζε ουτε όσο μια πυγολαμπίδα. Να έχουμε κατά νου ότι το ποτηράκι δεν ειναι διαφανές. Υποτίθεται οτι λειτουργεί σαν ανακλαστήρας, αλλά δεν παύει να ειναι μια ΜΗ διαυγής επιφάνεια μεταξύ του δρόμου και της λάμπας. Επίσης να έχουμε κατά νου ότι Halogen + projector ήταν μια μόδα που περασε απο την αυτοκινητοβιομηχανία και η οποία πλεον ολοένα και μειώνεται σαν χρήση από όσο παρατηρώ σε νεότερα μοντέλα.

 

2. Όπως προανέφερα, beam angle. Εδώ παίζουν πολλά δυστυχώς. Η γωνία και το εύρος του φωτισμού είναι συνδυασμός της κατασκευής της λάμπας και του σχεδιασμού του φωτιστικού σώματος. Επομένως σημασία δεν έχει τόσο η ΚΑΘΑΡΗ ΦΩΤΙΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ αλλα πρακτικά το πως μεταφέρεται αυτή στο δρόμο! Πρακτικά μιλώντας, μπορεί να έχει κάποιος τις απιστευτα δυνατές λάμπες, αλλα ο φωτισμός να διαχέεται απο εδώ και απο εκεί... να πετάγεται πολύ αριστερα και δεξιά... και ψηλά στο Θεό... και όλη αυτή η ισχύς να πηγαίνει οπουδήποτε αλλού εκτός απο εκεί που θέλουμε εμείς, όπου ειναι στο δρόμο μπροστά μας!

α) ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ μετά την τοποθέτηση ενός κιτ Xenon είναι να παμε σε ένα ηλεκτρολόγο να μας ρυθμίσει εκ νέου τα φωτιστικά σώματα. Αλλάζει η λάμπα, άρα αλλάζει ο συνδυασμός για τον οποίο μιλάμε. Επομένως υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα το αμάξι να φωτίζει όπου να'ναι... με αποτέλεσμα και να μην βλέπουμε σωστά αλλά και να στραβώνουμε το σύμπαν όλο (και μιλάμε για πληρη ρύθμιση όχι ένα απλό πανω-κάτω)

β) Σημαντικό που πρέπει ΠΑΝΤΑ να θυμόμαστε επίσης (γιατί πολλά μοσχάρια το μπερδεύουν και στραβώνουν). Σημασία δεν έχει να βλέπουμε εμείς απο έξω μια φοβερή δέσμη να φωτίζει το υπερπέραν! Αν φαίνεται να φωτίζει το υπερπέραν τότε παει να πει ότι στραβώνει... ότι φωτίζει πανω απο το δρόμο... και οτι ούτε εμείς θα βλέπουμε, ουτε και όσοι έρχονται απο απέναντι μετά τη ζημια στα μάτια τους!

 

Τέλος, πάντα να έχουμε κατά νου τα ακόλουθα:

α) όλες οι λαμπες έχουν δύο δείκτες διαρκειας ζωής. Ο ένας είναι ο λειτουργικός και ο άλλος ειναι ο αποτελεσματικός. Ο λειτουργικός ειναι το πότε θα καεί η λάμπα... αλλά ο ουσιαστικός ειναι αυτός του αποτελέσματος! Η λάμπα αρκετά πριν καεί αρχίζει σιγά σιγά να πέφτει σε φωτεινότητα (θεωρείται ότι με το που πέφτει η αποδοτικότητα της κάτω απο 70% έναντι της αρχικής της, η λάμπα ειναι για πέταμα). Επομένως, στα φωτιστικά μας σώματα δεν χρειάζεται να περιμένουμε να καούν οι λάμπες. Με το που παρατηρούμε μια σχετική πτώση απόδοσης, καλό είναι να τις αλλάζουμε

β) Τα αμάξια μας έχουν κρύσταλλα/πλαστικα μπροστά τα οποία με τον καιρό τόσο απο τον ήλιο όσο και απο τις σκόνες/άμμους/χαλίκια κτλ κτλ θολώνουν και χαράζονται. Αμεσος αντίκτυπος το ότι μειώνεται η φωτιστική απόδοση και φυσικά διαχέεται λάθος η φωτεινή δέσμη, οπότε παρατηρούμε και ρίχνουμε και ένα γυαλισματάκι αραιά και που στα κατά τόπους καταστήματα επαναφοράς χρωμάτων (πλεον όλοι κάνουν και φανάρια) ώστε να επανέλθει η αρχική διαύγεια και καθαρότητα.

 

Αυτά τα λίγα καθαρά για λόγους ενημέρωσης :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

καλημέρα και πάλι,

Εχεις δίκιο σε αυτά που γράφεις γιαυτό κι εγώ είπα ότι στα φανάρια έτσι όπως είναι ότι ρύθμιση και να κάνεις και <σωστή> που λες ποτέ δεν μπορεί να έχει την απόδοση που έχει ένας προβολέας ο οποίος έχει σχεδιαστεί για xenon λάμπες, ούτε ο προβολέας που είναι σχεδιασμένος για λάμπες αλογόνου. Ο προβολέας για hid λάμπες αν και αρχικα μπορεί να φαίνεται οτι δεν φωτιζει πολύ (γιατί δεν χτυπάει πολύ φως μπροστά από το αμάξι σε ένα σημείο) σε σχεση με ανακλαστηρα + hid τελικός δίνει πολύ καλυτερη ορατότητα γιατι το φως διαχέεται μοιόμορφα στον δρόμο χωρις σκοτεινά ή πολύ έντονα σημεία που οποσδήποτε θα υπάρχουν αν βάλει κανείς hid σε ανακλαστήρα αλογόνου. Εγώ αυτή την μετατροπή θα κάνω. Εχω προμηθευτεί projectors για hid λάμπες μαζί με ballast και λάμπες (συνολικό κόστος φύρο στα 400ε) και θα κάνω την μετατροπή στα φανάρια αλογόνου που έχω τώρα. :db:

Link to comment
Share on other sites

Με 300 euro έχει τα φανάρια της Dectane που είναι και έτοιμα....

Link to comment
Share on other sites

καλησπέρααα και πάλιι

λοιπόν τα φαναρια έχουν είδη αναβαθμιστεί με projectors. Οσο για τα dectane έχεις δίκιο δεν είναι ακριβά και έχουν και τα drl led πάνω αλλά απότι εχω διαβάσει η ποιότητα τους δεν είναι σαν τα oem και τα drl δεν ειναι πολύ φωτεινά. Και ο projector είναι για λάμπες αλογόνου. Επειδή έχω είδη φτιάξει δικά μου drl + φλας και τον controller (φαινονται και με ήλιο πολύ καλά) μέσα στο εργοστασιακό φανάρι των φλας και για καλύτερη ποιότητα αποφάσισα να αναβαθμίσω τα μαμά φαναρια. αυριο θα ανεβάσω photos των projectors.

 

εδώ φαίνονται τα drl's:

http://s899.photobucket.com/user/geoioa/media/20140517_174742_zps01d93b32.mp4.html

 

καλο σας βράδυυ

Edited by geoioa
Link to comment
Share on other sites

Πολύ όμορφο, μπράβο. Μπορείς να δώσεις πληροφορίες για το retrofit? Το έκανες μόνος? Αν ναι, βαθμός δυσκολίας? Ύψος δέσμης πώς ρυθμίζεις? Χρειαστηκες ανταπτορες στην καλωδίωση της φυσας που κουμπώνει στο φανάρι? Ευχαριστώ

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

καλησπέρααα και πάλιι

λοιπόν τα φαναρια έχουν είδη αναβαθμιστεί με projectors. Οσο για τα dectane έχεις δίκιο δεν είναι ακριβά και έχουν και τα drl led πάνω αλλά απότι εχω διαβάσει η ποιότητα τους δεν είναι σαν τα oem και τα drl δεν ειναι πολύ φωτεινά. Και ο projector είναι για λάμπες αλογόνου. Επειδή έχω είδη φτιάξει δικά μου drl + φλας και τον controller (φαινονται και με ήλιο πολύ καλά) μέσα στο εργοστασιακό φανάρι των φλας και για καλύτερη ποιότητα αποφάσισα να αναβαθμίσω τα μαμά φαναρια. αυριο θα ανεβάσω photos των projectors.

 

εδώ φαίνονται τα drl's:

http://s899.photobucket.com/user/geoioa/media/20140517_174742_zps01d93b32.mp4.html

 

καλο σας βράδυυ

 

http://www.vwclub.gr/vwforum/index.php?showtopic=58151&page=2#entry563489

 

Μπορείς να μας πεις εδώ τι έκανες για τα Drl που έβαλες στα εργοστασιακά φλας και πόσο σου στοίχισε η όλη διαδικασία.

Βγαίνουν παρόμοια και έτοιμα από εταιρία αλλά το κόστος ήταν κοντά στα 250.

Link to comment
Share on other sites

η κέθε πλευρά έχει 5 άσπρα και 4 πορτοκολί osram golden dragon plus leds. Το κάθε led έχει την δική του ψύκτρα και τον δικό του ανακλαστήρα ο οποίος αφήνει γύρο στις 45 μοίρες οριζόντια και 11 μοίρες κάθετα. Το κάθε led είναι max στα 3w αλλά εγώ τα λειτουργώ στο 1.2w γιατί δεν χρειάζεται περισσότερο. Επίσης έχω κάνει και τον controller χρησιμοποιώντας μικροελεγκτή. Τα led στα 1,2W και με τους ανακλαστήρες αυτούς είναι ίσως λίγο πιο έντονα από τα αντοίστοιχα audi. Στην αρχή έψαξα να τα αγοράσω έτοιμα αλλά είχα βρει σε αντίστοιχη ποιότητα μόνο κάτι ακριβά γύρο στα 500ε. Όλα τα άλλα δεν ήτα τόσο φωτεινά. Εμένα μου στοίχισαν γύρο στα 200ε και πολύ δουλειά.

 

οι πρώτες photos από τα φανάρια:

http://i899.photobucket.com/albums/ac196/geoioa/20140601_183413_zps1a0d7a06.jpg

http://i899.photobucket.com/albums/ac196/geoioa/20140601_183308_zpsb9b611bb.jpg

 

τα φανάρια είναι πανω στο αμάξι πλέον και έχει γίνει η απαραίτητη κωδικοποίηση (για να μην στέλνει τάση PWM η κεντρική μονάδα ελέγχου και τρεμοπαίζει το φως ή χαλάσουν τα ballast και να μην βγάζει σφάλματα καμμένης λάμπας). Δεν χρειάστηκαν κανένας αντάπτορας, καμία αντίσταση, κανένα ρελέ ή κάτι τέτοια. Τα digital ballast (35w) τροφοδοτούνται απευθείας από την καλωδίωση του αυτοκινήτου. Θα ανεβάσω photos πάνω στο αμάξι αργότερα. Τα projectors είναι bi-xenon αλλά εγώ τα χρησιμοποιώ μόνο για μεσαία σκάλα δηλαδή δεν έχω συνδέσει το πηνείο μεγάλης σκάλας αλλά αν θελήσω μπορώ να το κάνω αργότερα.

Edited by geoioa
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

και οι photos με τα φαναρια στο αμάξι...

http://i899.photobucket.com/albums/ac196/geoioa/20140604_211931_zpsec80f9c7.jpg

http://i899.photobucket.com/albums/ac196/geoioa/20140604_211900_zps3be48fe2.jpg

http://i899.photobucket.com/albums/ac196/geoioa/20140604_211900_zps60a972ca.jpg

http://i899.photobucket.com/albums/ac196/geoioa/20140604_211829_zps2ad15ec7.jpg

 

Οποιος ενδιαφέρεται να κάνει μια τέτοια μετατροπή θα του δώσω όσες πληροφορίες θέλει. Ο βαθμός δυσκολίας είναι αρκετά μεγάλος κυρίως ότι τα φανάρια είναι κολλημένα με κόλλα η οποία δεν μαλακώνει με την θερμοκρασία. Οσο για τα drl's εκεί θέλει και αρκετές γνώσεις ηλεκτρονικού (εκτός αν προμηθευτείτε έτοιμο τον controller) και πάλι ειμαι διατεθειμένος να βοηθήσω.

Ο φωτισμός από τα hid ... καμία σχέση με τα αλογόνου. Ειναι πλατύς και σε βάθος και χωρίς να ενοχλεί τους απέναντι.

Edited by geoioa
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραία η μετατροπή σου..

Πόσο σου βγήκε το κόστος της μετατροπής για τα φανάρια?

Είναι μόνο για την μεσαία σκάλα.

Πόσο κάνουν τα εργοστασιακά xenon από το CC? 

Link to comment
Share on other sites

το κόστος ηταν περίπου 300ε. τα φαναρια είναι bi-xenon (έχουν ένα πηνίο που αλλάζει την θέση του σκίαστρου) αλλά εγώ σύνδεσα μόνο την μεσαία. Απόσο ξέρω τα εργοστασιακά είναι αρκετά ακριβά (αν και μεταχειρισμένα θα μπορούσα να βρω κοντά στα λεφτά που έδωσα) και το μειονέκτημα είναι ότι δεν θα είχα ρύθμιση ύψους δέσμης με τα εργοστασιακά εκτός αν έβαζα και τον αισθητήρα + καλώδια στο πίσω ψαλίδι και το εγκεφαλάκι για να έχουν αυτόματη ρύθμιση που σημαίνει όμως και άλλο κόστος.

Link to comment
Share on other sites

Όντως περίεργος τον αισθητήρα στο πίσω ψαλίδι τον έχει το αμάξι μου. Λογικά και ο εγκεφαλακι θα υπάρχει εγκατεστημενο . Οπότε θέλει το διακοπτακι μόνο και τα φανάρια. Τα φανάρια δίκιο έχεις καινούργια είχα ακούσει για τιμές στο 1000€.

Ωραία η δουλειά που έκανες πάντως. Γνώσεις και όρεξη να έχεις.

Στάλθηκε από το GT-I9505 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Γύρω στα 300 κάνει το κομμάτι στα αλογόνου... οπότε κάνε τα μαθηματικά Γιώργο!

 

Geoioa, μια απορία... Για να βάλεις το ποτηράκι/προτζεκτοράκι μέσα, άνοιξες το φανάρι? (εννοώ κέλυφος πλατης με κρύσταλλο), και αν ναι πως το έκανες χωρίς να σπασει, και το βασικότερο πως το σφράγισες μετά ξανά? Επισης για την ακριβή τοποθέτηση γωνίας του προτζέκτορα πως έκανες τον υπολογισμό? (ή άλλαξε όλο μαζί το "κινούμενο μέρος" του φαναριού οπότε έγινε retrofit απευθείας από μόνο του?)

 

Χαράς το κουράγιο σου που ασχολήθηκες τόσο πολύ! :thumbsu:

Link to comment
Share on other sites

ναι τα φανάρια έπρεπε να ανοιχτούν. (εννοώ να αποκοληθεί το κρύσταλλο) Εκεί ήταν η δύσκολη δουλειά αλλά με πολύ υπομονή και επιμονή τα άνοιξα. Kολλήθηκαν πάλι με την ίδια κόλλα σαν αυτή που χρησιμοποιείται για παμπρίζ. O projector βιδώνει πάνω στο ανακλαστήρα αλογόνου και θέλει πολύ προσοχή στην ρύθμιση ώστε να είναι εντελώς οριζόντια. Εννοείται ότι για να γίνει αυτό τα φανάρια μπαίνοβγαίνουν πάνω στο αμάξι για δοκιμή με το κρύσταλλο κουμπωμένο (όχι κολλημένο) μέχρι να είναι εντελός οριζόντια. Μετά κολλάμε τα κρύσταλλα και αφού στεγνώσει βάζουμε πανω τα φανάρια και πλέον ρυθμίζουμε πάνω κατω δεξιά αριστερά με τα ρυθμιστικά του φαναριού. (εγώ το πήγα σε ένα συνεργείο για να ρυθμιστεί σωστά το ύψος δέσμης). πάντως είμαι πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα εννοώ το πως φωτίζει. Το ύψος της δέσμης ρυθμίζεται χειροκίνητα όπως και πριν με τα αλογόνου. Σημαντικό: με vcds πρέπει να τσεκαριστεί το xenon without shutters ή with shutters ανάλογα αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε την έξοδο της CECM για τα πηνία του bi-xenon και τα ballast να είναι 35w.

Edited by geoioa
Link to comment
Share on other sites

Χαρά στο κουράγιο και στην υπομονή σου φίλε μου!!!! :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.