Jump to content
Komis

Αντικατάσταση Λαμπτήρων Xenon Σε Εργοστασιακά Φανάρια Bi-Xenon Afs

Recommended Posts

Καλησπέρα. Είμαι κάτοχος ενός Passat B6 2008 1.8 TSi.

 

Το αμάξι φοράει τα εργοστασιακά φώτα Bi-Xenon AFS και έπειτα από ~ 7 χρόνια και περίπου  96000 χλμ, με το διακόπτη των φώτων  μονίμως στη θέση Auto, έφτασε η ώρα που οι λαμπτήρες xenon άρχισαν να παραδίδουν πνεύμα!
Το 1ο σύμπτωμα εμφανίστηκε όταν άλλαξε η θερμοκρασία του φωτισμού στη μία λάμπα, όπου από το εργοστασιακό 4200Κ  που έβγαζε, μετατράπηκε σε κάπως πιο μωβ. Επίσης η λάμπα αναβόσβηνε κατά το αρχικό άναμμα  και στο καντράν εμφανιζόταν το μήνυμα: «front left dipped beam not working”.

 

Το πρώτο που έκανα ήταν να βρω τις κατάλληλες λάμπες προκειμένου να αντικαταστήσω τις ΟΕΜ. Ο εργοστασιακός κωδικός είναι ο N 10566103 και αφορά έναν λαμπτήρα xenon D1S ( είναι ουσιαστικά ο λαμπτήρας μαζί με το τετράγωνο ντουί – βάση).

Πήρα τηλ σε 2 αντιπροσωπείες και οι τιμές που μου είπαν με κούφαναν: 208ευρώ η κάθε λάμπα και 140 ευρώ τα περαστικά , σύνολο 556 ευρώ και με μία έκπτωση θα πήγαινε στα~ 470ευρώ !!!  Τα περαστικά είναι αρκετά διότι πρέπει να ξηλωθεί όλος ο μπροστινός προφυλακτήρας προκειμένου να απελευθερωθούν τα φανάρια για να αντικατασταθούν οι λαμπτήρες. Πραγματικά μαθήματα εργονομίας και μηχανολογικού σχεδιασμού από την VW !!!

Οπότε άρχισα να ψάχνομαι μόνος μου : Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις με φθηνές κινέζικες λάμπες ~ 30 ευρώ/τμχ στο ebay,  αλλά αξίζει να δώσεις παραπάνω λεφτά για να πάρεις κάποιους επώνυμους ποιοτικούς λαμπτήρες.   Αμφιταλαντεύτηκα ανάμεσα σε OSRAM Xenarc  D1S και Philips  D1S. Βρίσκεις αρκετά καλές τιμές και για τις δύο μάρκες, από το γερμανικό ebay.

 

Θέλει όμως προσοχή γιατί στο ebay κυκλοφορούν πάρα πολλές κινέζικες απομιμήσεις που παρουσιάζονται ως Osram ή Philips ή ακόμη ως Bosch ( η Bosch δεν ασχολείται με λαμπτήρες xenon και λόγω της πολύ διαδεδομένης πειρατικής χρήσης της επωνυμίας της, έχει αναγκαστεί να βγάλει και επίσημη  ανακοίνωση επ’ αυτού!). Τελικά με κέρδισε η Philips λόγω της σφραγίδας γνησιότητας και ενός κωδικού επιβεβαίωσης, που συνοδεύει τις συσκευασίες της και πιστοποιεί την αυθεντικότητα (πρέπει να μπεις στο site τους για επιβεβαίωση!!). Μετά  το πέρας της όλης διαδικασίας αποδείχθηκε ότι και από το εργοστάσιο το αμάξι φορούσε Philips!!

Γνήσιες λάμπες Philips D1S extra Vision 85415XVC1  βρήκα στα 75ευρό τη μια  + 4 ευρώ αντικαταβολή σύνολο 154 ευρώ!!. Η αντικατάστασή τους έγινε αφού φυσικά ξηλώθηκε ο προφυλακτήρας του αυτοκινήτου. Η διαδικασία είναι ψιλό- επίπονη γιατί πρέπει να ξέρεις πώς να ξεκινήσεις. Με τη βοήθεια του αδερφού μου (βασικά αυτός δούλευε και εγώ ανακάτευα το φραπέ), μας πήρε περίπου 3-4 ώρες.

Ελπίζω να βοήθησα και να μην κούρασα!

Παρακάτω είναι κάποιες photos, με περιγραφή από τη διαδικασία, όπου μπορείτε να πάρετε μία άποψη για τη διαδικασία.

 

Επίσης μπορείτε να δείτε και εδώ : http://www.angelico.ca/files/Passat_B6_Devil_Eye_Headlights_Install_V2.pdf

post-8067-0-87910500-1426960832_thumb.jp

 

post-8067-0-42190000-1426961106_thumb.jp

 

post-8067-0-25515600-1426961143_thumb.jp

 

post-8067-0-61245300-1426961234_thumb.jp

 

post-8067-0-70353400-1426961396_thumb.jp

 

post-8067-0-15694000-1426961439_thumb.jp

 

post-8067-0-90266400-1426961517_thumb.jp

 

post-8067-0-84755600-1426961567_thumb.jp

 

post-8067-0-53272700-1426961623_thumb.jp

 

post-8067-0-49755800-1426961660_thumb.jp

 

post-8067-0-26980100-1426961711_thumb.jp

 

post-8067-0-13128300-1426961773_thumb.jp

 

post-8067-0-33482800-1426961812_thumb.jp

 

post-8067-0-78902200-1426961867_thumb.jp

 

post-8067-0-07352400-1426961939_thumb.jp

 

post-8067-0-72227100-1426961986_thumb.jp

 

post-8067-0-23358500-1426962046_thumb.jp

 

post-8067-0-25133900-1426962085_thumb.jp

 

post-8067-0-21465800-1426962120_thumb.jp

 

post-8067-0-01687100-1426962198_thumb.jp

 

post-8067-0-10631400-1426962235_thumb.jp

 

post-8067-0-80271200-1426962267_thumb.jp

 

post-8067-0-27750600-1426962300_thumb.jp

 

post-8067-0-30529800-1426962338_thumb.jp

 

post-8067-0-12126200-1426962374_thumb.jp

 

post-8067-0-81119500-1426962402_thumb.jp

 

post-8067-0-74214500-1426962434_thumb.jp

 

post-8067-0-30134600-1426962479_thumb.jp

 

post-8067-0-61878600-1426962516_thumb.jp

 

 

Edited by komis
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή δουλειά και μπράβο γιια το μεράκι και το χρόνο που διαθέσατε σου για την όλη διαδικασία (ειδικά το ξήλωμα του μπροστινού προφυλακτήρα)!!! Μήπως όμως καλύτερα να έμπαινε στο How to (ας το δεί ένας moderator και προκαταβολικα ζητάω συγνώμη αν κάνω λαθος)  έτσι ώστε μελλοντικά να φανεί χρήσιμο και σε άλλα μέλη που ίσως το χρειαστούν?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ψεκαστηρες εχεις?

...εννοείς το πλύστικό σύστημα για τα φανάρια??

 

ναι, φαίνονται στις photo 12 - 15

Link to comment
Share on other sites

΄Οταν είναι στο auto ανάβουν τα xenon μόλις ξεπεράσεις τα 160 χλμ.Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα απεγκατάστασης αυτής της λειτουργίας.Επίσης η λειτουργία coming-leaving home μειώνει το χρονικό όριο λειτουργίας τους.

Link to comment
Share on other sites

΄Οταν είναι στο auto ανάβουν τα xenon μόλις ξεπεράσεις τα 160 χλμ.Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα απεγκατάστασης αυτής της λειτουργίας.Επίσης η λειτουργία coming-leaving home μειώνει το χρονικό όριο λειτουργίας τους.

τα 120 χμ νομιζω λεει το βιβλιο 

τελος παντων

στο auto το βραδυ παντα τη μερα ποτε 

το οτι αναβουν αν ξεκλειδωσω το αμαξι το βραδυ συμβαλει και αυτο?

Edited by passatfsi
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα

Δεν είπα ποτέ ότι ό λόγος που χάλασαν είναι επειδή είναι στο auto! Απλά οι λάμπες έφτασαν στο όριο ζωής τους.

Η λειτουργία του διακόπτη στο auto, δε σημαίνει κατα ανάγκη ότι η διάκρεια ζωής των λαμπτήρων θα μειωθεί αισθητά, γιατί σπανίως προκαλεί περιττό άναμμα των φώτων ( δηλαδή να ανάβουν ενώ έξω έχει αρκετό φυσικό φωτισμό).Είναι σωστά ρυθμισμένος ο αισθητήρας από το εργοστάσιο.

Και φυσικά θα συνεχίσω στο auto.

 

Aκόμη και η λειτουργία coming-leaving home αναλλώνει πολύ λίγο χρόνο από το συνολικό διαθέσιμο χρόνο ζωής των λαμπτήρων.

Υποθετικά μιλώντας , αν κάθε ημέρα να έχεις 1 λεπτό "περιττού" coming-leaving home , μαζέυονται 6 ώρες τον χρόνο ! Οι λαμπτήρες ''εχουν ~ 2500h διάρκεια ζωής!

 

Αυτό που "σκοτώνει" τις xenon είναι το σινιάλο που κάνουμε , δηλαδή το ακαριαίο άναμμα και σβήσιμο της λάμπας.

Edited by komis
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που μειώνει το χρόνο ζωής είναι κυρίως το hot restrike, δλδ οταν ζητάς απο τη λάμπα να ξανανάψει αλλά αυτή δεν έχει "κρυώσει" πλήρως, πχ οταν ανάβουν στο leaving home και μετά βάζεις μπροστα και σβήνουν και ξαναναβουν ή οταν περνας διαδοχικά τουνελ και στο ενδιάμεσο επειδή βλέπει φως ο αισθητήρας τα σβήνει και σχεδόν άμεσα ξαναναβουν κλπ κλπ

Το σινιάλο που είναι cold start συνήθως δεν είναι τοσο θέμα αν το κάνεις 1 φορά 

 

Το πόσο μειώνεται η ζωή βέβαια και αν σε βολεύει ή οχι το auto είναι άλλη υπόθεση. Σε audi παλια που είχα εργοστασιακά bixenon με auto λειτουργία προσωπικά τα είχα πάντα στο off τη μέρα γιατί άναβαν πχ για πλάκα κάθε φορά που έβγαινα/έμπαινα στο γκαραζ και γενικά σε άκυρες φάσεις. Οταν περναω τουνελ κλπ πάλι τύπου περιφερειακής Υμμητού ή κακιάς σκάλας τα ανάβω και τα αφήνω αναμένα

Edited by and64
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.