Jump to content
Guest Polakias TDI

Τσίριγμα (Ρελαντί & Εν Κινήσει)

Recommended Posts

Guest Polakias TDI

Καλημέρα & καλώς σας βρήκα,

 

Όντας παλιός κάτοχος VW Polo (2002) & ενώ είχα τραβήξει τα πάνδεινα με αυτό, το ξανάκανα...

Πήγα & αγόρασα το νέο Polo 1.4 TDI. Δε λέω, άλλο αυτοκίνητο τελείως, αλλά τα κουσούρια μάλλον παραμένουν.

Και εξηγούμαι:

 

Σε ακινησία και με τον κινητήρα ανοιχτό (κιβώτιο χειροκίνητο) σε ρελαντί, πατάω "ξερογκαζάκι" μέχρι τις 2000-2500 στροφές.

Με το που αφήσω το πόδι από το γκάζι & ο κινητήρας επανέρχεται σε φυσιολογικές στροφές, ακούγεται ένας θόρυβος σαν τσιριχτό, ένας οξύς υψίσυχνος θόρυβος - δεν μπορώ να προσδιορίσω από που.

Το παραπάνω το πρωτάκουσα εν κινήσει κατά την σύμπλεξη της 2ης ταχύτητας, αλλά και σε χαμηλές ταχύτητες εντός πόλεως σε σχετικά ήσυχους από θόρυβο δρόμους.

Ήταν που έπιασε καλοκαίρι και κυκλοφορώ με ανοιχτά παράθυρα βλέπετε...

 

Το μόνο που με ανησυχεί είναι μήπως προέρχεται από την τουρμπίνα & πάρω κάποια στιγμή την τουρμπίνα στο χέρι.

Δεν το έχω ζορίσει το αυτοκίνητο, ίσα ίσα που έχω κάνει καλό στρώσιμο & το οδηγώ ήρεμα και συνετά.

Από αντιπροσωπεία μου είπαν πως είναι θόρυβος που τον κάνουν όλα τα πετρελαιοκίνητα Polo (χειροκίνητα & αυτόματα) & να μη δίνω σημασία, είναι φυσιολογικό.

 

Έχετε ακούσει τον θόρυβο αυτόν έτσι όπως τον περιγράφω;

Θα μπορούσατε να κάνετε μια δοκιμή & να ενημερώσετε το παρόν;

 

Ευχαριστώ & καλώς σας βρήκα.

 

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα & καλώς σας βρήκα,

Όντας παλιός κάτοχος VW Polo (2002) & ενώ είχα τραβήξει τα πάνδεινα με αυτό, το ξανάκανα...

Πήγα & αγόρασα το νέο Polo 1.4 TDI. Δε λέω, άλλο αυτοκίνητο τελείως, αλλά τα κουσούρια μάλλον παραμένουν.

Και εξηγούμαι:

Σε ακινησία και με τον κινητήρα ανοιχτό (κιβώτιο χειροκίνητο) σε ρελαντί, πατάω "ξερογκαζάκι" μέχρι τις 2000-2500 στροφές.

Με το που αφήσω το πόδι από το γκάζι & ο κινητήρας επανέρχεται σε φυσιολογικές στροφές, ακούγεται ένας θόρυβος σαν τσιριχτό, ένας οξύς υψίσυχνος θόρυβος - δεν μπορώ να προσδιορίσω από που.

Το παραπάνω το πρωτάκουσα εν κινήσει κατά την σύμπλεξη της 2ης ταχύτητας, αλλά και σε χαμηλές ταχύτητες εντός πόλεως σε σχετικά ήσυχους από θόρυβο δρόμους.

Ήταν που έπιασε καλοκαίρι και κυκλοφορώ με ανοιχτά παράθυρα βλέπετε...

Το μόνο που με ανησυχεί είναι μήπως προέρχεται από την τουρμπίνα & πάρω κάποια στιγμή την τουρμπίνα στο χέρι.

Δεν το έχω ζορίσει το αυτοκίνητο, ίσα ίσα που έχω κάνει καλό στρώσιμο & το οδηγώ ήρεμα και συνετά.

Από αντιπροσωπεία μου είπαν πως είναι θόρυβος που τον κάνουν όλα τα πετρελαιοκίνητα Polo (χειροκίνητα & αυτόματα) & να μη δίνω σημασία, είναι φυσιολογικό.

Έχετε ακούσει τον θόρυβο αυτόν έτσι όπως τον περιγράφω;

Θα μπορούσατε να κάνετε μια δοκιμή & να ενημερώσετε το παρόν;

Ευχαριστώ & καλώς σας βρήκα.

Δεν εχω ακούσει τέτοιο θόρυβο σε ρελαντί ουτε εν κινήσει. Ο μονος λεπτός θόρυβος που ακούγεται είναι οταν ανοίγει η τουρμπίνα!

Στάλθηκε από το LG-D802 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Σε ευχαριστώ για την απάντηση Σωκράτη.

Ο πιο εύκολος τρόπος να το παρατηρήσετε (αν το κάνει) είναι στο ρελαντί, με ξερογκαζάκι.

Μόλις επέστρεψα από το συνεργείο. Σε τυχαία επιλεγμένο Polo 1.4 TDI (πελάτη που το είχε φέρει σήμερα για σέρβις), πράγματι το έκανε, πέρα από το test drive.

Αναμένω & άλλες απαντήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ για την απάντηση Σωκράτη.

Ο πιο εύκολος τρόπος να το παρατηρήσετε (αν το κάνει) είναι στο ρελαντί, με ξερογκαζάκι.

Μόλις επέστρεψα από το συνεργείο. Σε τυχαία επιλεγμένο Polo 1.4 TDI (πελάτη που το είχε φέρει σήμερα για σέρβις), πράγματι το έκανε, πέρα από το test drive.

Αναμένω & άλλες απαντήσεις.

Το απογευματάκι που θα επιστρέψω απο την δουλειά θα το κοιτάξω και θα σου πω αν το κάνει και σε μενα!

Στάλθηκε από το LG-D802 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Εμένα πάντως δεν ακούγεται αυτός ο θόρυβος. Και χθες το απόγευμα αλλα και σήμερα το πρωί που το τσέκαρα δεν διαπίστωσα κάτι!

Στάλθηκε από το LG-D802 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Σωκράτη ευχαριστώ για την επιβεβαίωση.

Αρχίζω & ανησυχώ σοβαρά μήπως με "απομάκρυναν" ευγενικά & με αναμένουν αργά ή γρήγορα για αλλαγή τουρμπίνας...

Και αν είναι εντός εγγύηση, πάει στα κομμάτια...

Αν όμως είναι εκτός, κλάφτε με παιδιά, κλάφτε με.

 

Σκέφτομαι την επόμενη βδομάδα να το πάω σε άλλο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, για περαιτέρω διερεύνηση.

Link to comment
Share on other sites

Μπορει πολυ απλα ο Σωκρατης να μην τον ακουει στα αυτια του αυτον τον θορυβο...μην πανικοβάλεσαι , αν το κανουν ολα ειναι φυσιολογικο...
Πολυ πιθανο να ειναι απο το actuator της τουρμπινας κατι που ειναι φυσιολογικο. Ενα βιντεο ισως βοηθουσε αλλα σιγουρα δεν θα ακουγεται.

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Καλή ιδέα the_winner.

Θα το προσπαθήσω αύριο & αν έχει αποτέλεσμα, θα το ανεβάσω.

Ο ήχος είναι πάντως σαν τσίριγμα (ή σκούξιμο που λεν & στο χωριό μου ).

Θα επανέλθω, σε ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Καλημέρα & καλή βδομάδα.

Δυστυχώς δεν είχε αποτέλεσμα η προσπάθεια.

Ο ήχος συνεχίζει.

Link to comment
Share on other sites

Ο ήχος ακούγεται κ με πατημένο συμπλέκτη ή μόνο όταν δεν τον πατάς?? Ίσως να είναι ρουλεμάν στο κιβώτιο. Φίλος μου άλλαξε πρόσφατα στο δικό του, λόγω "αστοχίας υλικού" 

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Για να είμαι ειλικρινής, όπως έγραψα και αρχικά, τον ήχο τον πρωτάκουσα εν κινήσει μόλις έκανα την σύμπλεξη της 2ης ταχύτητας.

Ακούγεται όμως και σε χαμηλές ταχύτητες, δίχως να αλλάζω ταχύτητα ή να πατάω συμπλέκτη.

Ανέφερα αυτό με το ξερόγκαζο, γιατί τότε παρατηρείται εύκολα.

Δεν ξέρω, αν είχα DSG, το μυαλό μου θα πήγαινε και στο κιβώτιο. Εύκολα... Πολλές αστοχίες ρε γαμώτο...

Link to comment
Share on other sites

Ξανα τσέκαρα σήμερα και εν κινήσει αλλα και στο ρελαντί δεν ακούγεται κατι στο δικο μου αυτοκίνητο. Το μονο που μπορώ να ακούσω στο ρελαντί είναι οταν πατάω και μετα αφήνω τον συμπλέκτη εκει που "πιάνει" κάνει ένα μικρό "τακ" χωρις να βαλω καποια ταχύτητα, αλλα χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να το καταλάβεις. Βέβαια αυτο το ειχα παρατηρήσει απο την πρώτη μέρα που το πήρα και ο μηχανικός στην αντιπροσωπεία μου ειπε οτι είναι φυσιολογικό και με έβαλε να κανω την διαδικασία σε αλλα 2 polo το ενα το test drive, και το αλλο το δικο του και όντως έκαναν το ίδιο. Αλλα θόρυβο σαν αυτόν που περιγράφεις δεν έχω ακούσει!

Στάλθηκε από το LG-D802 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Σωκράτη σε ευχαριστω που επιμένεις να βοηθήσεις, το εκτιμώ.

Δεν ξέρω, μπορεί να συμβαίνει μετά από κάποια χιλιόμετρα, μπορεί να μη συμβαίνει και ποτέ σε κάποια μοντέλα.

Το σίγουρο είναι ότι το έχω ακούσει πέρα από το αυτοκινητο μου σε ακόμα 2 αυτοκινητα - βέβαια το test drive αυτοκινητο δεν ξέρω πως να το αξιολογήσω, ως μη αξιόπιστο δείγμα ή ως πολύ αξιόπιστο επειδή το εχουν κοινώς σκίσει και άρα ειναι πιο εύκολο να εμφανίσει προβλήματα;;;

Αυτόν το θόρυβο με το συμπλέκτη Σωκράτη τον ακούω και εγώ.

Άλλο κάνει το δικό μου:

Στο ρελαντί.

Πατάω ξερογκαζιά μεχρι 2000 στροφές.

Αφηνω το γκάζι.

Περίπου με το που φθάνει στο ρελαντί, με ανοιχτή την πόρτα του οδηγού, ακούγεται για μισό δευτερόλεπτο κάτι σαν τσίριγμα, σαν σκούξιμο, ειναι νομίζω οι χαρακτηριστικότερες λέξεις για να το περιγράψω.

Όσες φορές και να επαναλάβω το παραπάνω, ακούγεται.

Πέρα απο αυτήν την συνθήκη, το ακούω και εν κινήσει.

Μηχανολογικά, θα έλεγα πως ειναι κατι σαν κλείσιμο βαλβίδας με δημιουργία -παραπάνω του κανονικού- πίεσης και πρόκληση αυτού του θορύβου ή κατι αλλο που συμβαίνει στην τουρμπίνα.

Βέβαια, μου εχει μπει στο μυαλο απο αυτό το ΣΚ μηπως ο θόρυβος προέρχεται απο την αντλία, μιας και όπως έψαξα και είδα στο Ίντερνετ, εχει και πολλές βαλβίδες και ειναι γενικά ευαίσθητη.

Ωστόσο, θα πρέπει για την ωρα να εμπιστευτώ το συνεργείο που μου ειπε πως έβαλαν ακουστικό και κατέληξαν πως ειναι θόρυβος απο την τουρμπίνα (δεν το ειπα απο την αρχη για να μην κατευθύνω την συζήτηση ή το αυτί).

Link to comment
Share on other sites

Μήπως απλά ακούς την τουρμπίνα και αγχώνεσαι άσκοπα?
Πάνε σε κάποιον γνωστό μηχανικό σου και κάνε ότι έχεις πει εδώ στο φόρουμ...Πιστεύω θα σε βοηθήσει περισσότερο στην επίλυση του προβλήματος, αν υπάρχει φυσικά!!!
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Μήπως απλά ακούς την τουρμπίνα και αγχώνεσαι άσκοπα?

Πάνε σε κάποιον γνωστό μηχανικό σου και κάνε ότι έχεις πει εδώ στο φόρουμ...Πιστεύω θα σε βοηθήσει περισσότερο στην επίλυση του προβλήματος, αν υπάρχει φυσικά!!!

Θα πάω σίγουρα FSI, απλά δεν έχω προλάβει ακόμα.

Επίσης θα δοκιμάσω να τραβήξω βίντεο με βιντεοκάμερα, μπας και καταφέρω να ακουστεί ο ήχος και σε εσάς.

Link to comment
Share on other sites

Φιλε καλησπερα. Νομιζω οτι ξερω για ποιον ηχο λες...

Σε ξερογκαζια (οχι ομως μεχρι 2.000στρ) απλα μια γρηγορη ξερογκαζια και λιγο πριν πεσουν οι στροφες στο ρελαντι και εμενα ακουγεται ενα ηχος σκουξιματος καπως ετσι: "γουινκ" - Μη γελατε!

 

Το κανει παντα λιγο πριν φτασει στο ρελαντι και μονο σταματημενο ή ξερογκαζια γενικοτερα...

Στο συνεργειο δεν το ακουνε (ναι καλα) αλλα αφου ελεγξα και ενα αλλο 1.2tdi που ειχαν εκει και εκανε ακριβως τον ιδιο θορυβο σταματησε να με απασχολει.

Το ανακαλυψα πολυ καιρο πριν με ξερογκαζιες σε δυσκολο παρκαρισμα και μετα το τεσταρα και βρηκα πως μπορεις να το "ενεργοποιησεις" να ακουστει...

 

Το τι ειναι δεν εχω ανακαλυψει...

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Φιλε καλησπερα. Νομιζω οτι ξερω για ποιον ηχο λες...

Σε ξερογκαζια (οχι ομως μεχρι 2.000στρ) απλα μια γρηγορη ξερογκαζια και λιγο πριν πεσουν οι στροφες στο ρελαντι και εμενα ακουγεται ενα ηχος σκουξιματος καπως ετσι: "γουινκ" - Μη γελατε!

 

Το κανει παντα λιγο πριν φτασει στο ρελαντι και μονο σταματημενο ή ξερογκαζια γενικοτερα...

Στο συνεργειο δεν το ακουνε (ναι καλα) αλλα αφου ελεγξα και ενα αλλο 1.2tdi που ειχαν εκει και εκανε ακριβως τον ιδιο θορυβο σταματησε να με απασχολει.

Το ανακαλυψα πολυ καιρο πριν με ξερογκαζιες σε δυσκολο παρκαρισμα και μετα το τεσταρα και βρηκα πως μπορεις να το "ενεργοποιησεις" να ακουστει...

 

Το τι ειναι δεν εχω ανακαλυψει...

 

Ευχαριστώ eNeRGy. Για πες μου όμως αν είναι ο ίδιος!!!

 

Τα κατάφερα παιδιά, τον ηχογράφησα!

Ακούστε τα αρχειάκια ήχου και περιμένω γνώμες, απόψεις & αν μπορείτε να το επαληθεύσετε στο δικό σας αυτοκίνητο (αν συμβαίνει ή όχι).

Ακούγεται καθαρά το ότι πατάω ξερογκαζάκι, πως πέφτουν οι στροφές και τσακ, να'το το σκούξιμο!

 

Ελέγξτε και αναμένω απόκριση από όσους πετρελαιάτους Πολάκηδες μπορούν & θέλουν να βοηθήσουν.

 

ΥΓ: δεν επιτρέπει το forum να ανεβάσω αρχεία ήχου, συνεπώς τα έβαλα όλα σε ένα zip file & τα ανέβασα.

Polo Sound.rar

Link to comment
Share on other sites

Όχι πήγαινε να το δουν μην το αφηνεις...

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

εμενα τετοιο θορυβο δεν κανει φιλε πολακια!!!πηγαινε σε καποιο αλλο εξουσιοδοτημενο να το δουν

 

Φίλε Βασίλη, εσύ έχεις συνηθίσει & σε άλλους ήχους & rpm (rx8 :good:) και δεν είσαι το αντιπροσωπευτικότερο δείγμα :hmm:

Σε ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Για να δούμε...

Υπενθυμίζω πως τον έχω πράγματι ακούσει αυτόν τον θόρυβο και σε άλλα Πόλο πετρελαιοκίνητα, αυτόματο & χειροκίνητο (το ένα ήταν του κουτιού, για παραλαβή).

ΔΕΝ παρατηρείται όταν είναι κρύος ο κινητήρας, θέλει λίγο να ζεσταθεί.

Όχι πήγαινε να το δουν μην το αφηνεις...

 

Ευχαριστώ φίλε FSI. Αρχίζω & ανησυχώ λιγάκι.

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

ΕΠΙΛΟΓΟΣ - ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

 

Μεγάλη ικανοποίηση αλλά και ταυτόχρονα μεγάλη απογοήτευση...

Και εξηγούμαι:

 

Όταν ήμουν 15, εμφάνισα έναν οξύτατο πόνο σε ευαίσθητη περιοχή των αντρών.

Οι γονείς μου με πήγαν άμεσα στην καλύτερη (θεωρητικά τουλάχιστον) νοσοκομειακή μονάδα των Αθηνών & της Ελλάδος.

Η απόκριση των κορυφαίων γιατρών της μονάδας ήταν άμεση εγχείρηση στο σημείο με κόστος δυσανάλογο του οικογενειακού εισοδήματος, παρά ταύτα η υγεία ήταν, είναι & πρέπει να είναι υπεράνω όλων.

Ο παιδίατρός μου που με ήξερε & τον ξέραμε από μικρό παιδί είπε πως θα αντιμετωπιστεί με χορήγηση αντιβίωσης & τέλος, ούτε εγχείρηση, ούτε τίποτα.

Τον εμπιστευτήκαμε για πολλούς λόγους.

Την επόμενη μέρα ήμουν περδίκι & δεν ξαναεμφάνισα κάποιο πρόβλημα ποτέ.

 

Στο θέμα μας τώρα:

Το αυτοκίνητο το πήγα για έλεγχο σε κορυφαία (θεωρητικά τουλάχιστον) μονάδα της εξουσιοδοτημένης Volkswagen των Βορείων Προαστείων, απ' όπου & το αγόρασα.

Έμεινε στο συνεργείο για έλεγχο για δύο (2) συνεχόμενες ημέρες.

Το πόρισμα ήταν πως, "μετά από λεπτομερή εξέταση, με μεθόδους του στυλ στηθοσκοπίου που χρησιμοποιούν οι γιατροί, μετά από δοκιμές εν στάση αλλά και εν κινήσει, μετά από λιπάνσεις που κάναμε σε όλα τα σημεία, ο θόρυβος που έχετε ήδη ακούσει οφείλεται στην τουρμπίνα και είναι κάτι φυσιολογικότατο, καθότι το κάνουν και άλλα ντιζελοκίνητα μοντέλα Polo".

Πράγματι άκουσα τον συγκεκριμένο θόρυβο και από άλλα ντιζελοκίνητα Polo.

Αν και με έπεισαν με την μαναντζερίστικη προσέγγιση και την πειθώ του "μεγάλου μαγαζιού", δεν με έπεισαν με την επιχειρηματολογία τους, με την απροσδιοριστία ως προς την ακριβή προέλευση του ήχου από την τουρμπίνα (αν και δεν άκουγα τον ήχο από την τουρμπίνα) αλλά και την προσέγγιση του στυλ "το κάνουν όλα τα ντιζελοκίνητα Πόλο, μην αγχώνεστε, δεν είναι απολύτως τίποτα, έχει σχέση με την τουρμπίνα αλλά είναι φυσιολογικό".

 

Σήμερα το πρωί το πήγα σε αρκετά μικρότερη εξουσιοδοτημένη μονάδα στην περιοχή της Μεταμόρφωσης.

Ο τεχνικός σύμβουλος (όχι κάποιος από τους μηχανικούς που δούλευαν εκείνη τη στιγμή, το επισημαίνω για να καταλάβετε στο τέλος γιατί η κοινή-απλή λογική & προσέγγιση είναι και η πιο δύσκολη) αντιμετώπισε το θέμα άμεσα & δίχως καθυστερήσεις του στυλ "να κλείσουμε ραντεβού να το φέρετε να το αφήσετε μέσα & θα το δούμε":

1. Ξερόγκαζο, άνοιγμα καπό, άκουσμα του ήχου από τον σύμβουλο (όχι μέσα από τον κινητήρα),

2. Σήκωμα επί τόπου στη μπάρα με μένα στη θέση του οδηγού να πατάω γκάζι,

3. Εντοπισμός του ήχου από το κεντρικό - πίσω μέρος,

4. Ειδικότερος εντοπισμός ήχου σε κομμάτι παρόμοιο με συνημμένες φωτογραφίες,

5. Επίθεση γράσσου στο σημείο,

6. Επίλυση προβλήματος (μου είπε πως δεν είχε ξαναντιμετωπίσει κάποιο παρόμοιο θέμα, ούτε πως είχε ακούσει για αυτό και πως ήμουν ο πρώτος που το ανέφερε).

 

Χρονική διάρκεια αντιμετώπισης προβλήματος: 10-15 λεπτά max.

 

Το σημείο το οποίο παρήγαγε τον ήχο ήταν το ελατήριο επαναφοράς στο οποίο ενώνεται η ντίζα του γκαζιού, στο κέντρο του αυτοκινήτου, περίπου κάτω από το χειρόφρενο. Τοποθετήθηκε γράσσο και τόσο άμεσα και απλά επιλύθηκε το πρόβλημα.

 

Τα συμπεράσματα σαφώς και είναι δικά σας, στα δικά μου έχω ήδη καταλήξει.

Κοροϊδία και παντελής έλλειψη σοβαρότητας και επαγγελματισμού από μεγάλα "μαγαζιά" στο χώρο του αυτοκινήτου, αμεσότητα, καθαρό μυαλό & στόχος η προσέλκυση Πελατών μέσω της σωστής δουλειάς και όχι μέσω της διαφήμισης και του promotion από άλλα.

Να ομολογήσω πως είμαι έντονα εκνευρισμένος γιατί ΔΕΝ γίνεται να μένει στο ένα συνεργείο δύο μέρες το αυτοκίνητο & να αποκρίνονται πως δεν έχει τίποτα και στο άλλο συνεργείο, μέσα σε 10 λεπτά να έχει λυθεί το πρόβλημα. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Υπάρχει θέμα.

 

Συγνώμη που μακρυγόρησα, θεωρώ όμως πως έπρεπε να το κάνω, γιατί νομίζω πως είναι καλό να μεταφέρουμε τις εμπειρίες μας και εδώ μέσα, τόσο για παραδειγματισμό, όσο και για τιμωρία αυτών -ατόμων και εταιρειών- που δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Τελειώνω λέγοντας πως "όσο ζούμε, μαθαίνουμε".

 

Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας.

post-27679-0-82866500-1435145130_thumb.j

post-27679-0-06248700-1435145139_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Χρησιμο feedback

Sent from my iPhone5 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.