vasilisrx8 Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 2 hours ago , SkyNet said: Ποιες είναι αυτές οι περιπτώσεις; Sent from my iPad using Tapatalk οταν εχει να κανει το κοστος σε αυτη και μονο την περιπτωση σε καμια αλλη!τον νου σας εσεις που μπαινετε ταπα παντου polo εχετε οχι evo .τοαμαξι που να παρακαμπτει τους νομους της φυσικης ακομα δεν εφευρεθει.συνελθετε μην προσπαθει κανενας τραυματιοφορεας να σας επαναφερει!!! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkyNet Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 οταν εχει να κανει το κοστος σε αυτη και μονο την περιπτωση σε καμια αλλη!τον νου σας εσεις που μπαινετε ταπα παντου polo εχετε οχι evo .τοαμαξι που να παρακαμπτει τους νομους της φυσικης ακομα δεν εφευρεθει.συνελθετε μην προσπαθει κανενας τραυματιοφορεας να σας επαναφερει!!! Σορρυ αλλά τι σχέση εχει η απάντηση σου στην ερώτηση την οποία έκανα; Sent from my iPad using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιώργος Πανταζής Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 δεν υπαρχει καποιο θεμα..δεν ξερω αν παρεξηγηθηκε ο φιλος..εγω δεν εχω κατι..αλλωστε εκεινος με ειρωνευτηκε...εγω απλα σχολιασα ,αναφερωντας το δικο μ αμαξι! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vasilisrx8 Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 (edited) 1 ώρα πριν , SkyNet said: Σορρυ αλλά τι σχέση εχει η απάντηση σου στην ερώτηση την οποία έκανα; Sent from my iPad using Tapatalk πως δεν εχει.ο ημιακαμπτος αξονας στο μονο που ειναι καλος ειναι στην ελαχιστοποιηση του κοστους παραγωγης και στην εξοικονομιση βαρους και χωρων για το πορτπαγκαζ.στο αμαξι δεν εχει κανενα προτερημα σε σχεση με τα διπλα ψαλιδια οσο αφορα το στησιμο του οχηματος.σε καλυψα τωρα φιλε;; Edited March 14, 2016 by vasilisrx8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkyNet Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 πως δεν εχει.ο ημιακαμπτος αξονας στο μονο που ειναι καλος ειναι στην ελαχιστοποιηση του κοστους παραγωγης και στην εξοικονομιση βαρους και χωρων για το πορτπαγκαζ.στο αμαξι δεν εχει κανενα προτερημα σε σχεση με τα διπλα ψαλιδια οσο αφορα το στησιμο του οχηματος.σε καλυψα τωρα φιλε;; Μάλλον δεν διάβασες την ερώτηση μου. Αναφέρεται πιο πάνω ότι ο ημιάκαμπτος υπερτερεί σε σχέση με ανεξάρτητη ανάρτηση. Η ερώτηση μου λοιπόν ηταν σε ποιες περιπτώσεις συμβαίνει αυτο. Όσο για το ότι δεν έχει κανένα προτέρημα οι απόψεις ειναι διφορούμενες καθώς κορυφαίες υλοποιήσεις (Civic Type R) έχουν πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fovos Posted March 14, 2016 Report Share Posted March 14, 2016 Ποιες είναι οι δημοφιλέστερες κατασκευαστικά επιλογές; Ποια τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα κάθε μίας; Κράτημα και άνεση. Δύο αντικρουόμενες έννοιες με τους μηχανικούς να προσπαθούν να βρουν την χρυσή τομή σε κάθε ανάρτηση που σχεδιάζουν . Πιο βολικά είναι τα πράγματα όταν ο χαρακτήρας ενός αυτοκινήτου είναι π.χ. ξεκάθαρα σπορ. Ποια όμως είναι η βασική λειτουργία της ανάρτησης; Την οποία συναντάμε σε κάθε τροχοφόρο όχημα. Και αυτό διότι αν δεν υπήρχε α) το αυτοκίνητο θα «έφευγε» από τον δρόμο με την πρώτη μετατόπιση φορτίου, και β) οι επιβαίνοντες θα αισθανόντουσαν την παραμικρή ανωμαλία του οδοστρώματος. Καταστάσεις που είχαν γίνει αντιληπτές από τη εποχή με τα κάρα. Ουσιαστικά, η ανάρτηση είναι ένας τύπος ελαστικού συνδέσμου μεταξύ των τροχών και του αμαξώματος διαχωρίζοντας την μη αναρτώμενη ή αναρτημένη μάζα (τροχοί, δισκόφρενα) από την αναρτώμενη ή αναρτημένη (αμάξωμα, κινητήρας, επιβάτες κ.α.). Έχει αποδειχθεί πως η μικρότερη δυνατή μη αναρτώμενη μάζα προσφέρει καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά (για όσους νομίζουν πως οι ζάντες αλουμινίου είναι μόνο για λούσο) μιας και μειώνεται η αδράνεια επηρεάζοντας σε μικρότερο βαθμό την λειτουργία της ανάρτησης. Τα αμορτισέρ και τα ελατήρια είναι βασικά συστατικά μίας ανάρτησης. Τα αμορτισέρ φροντίζουν στην απόσβεση των ταλαντώσεων του αμαξώματος, ενώ τα ελατήρια στην στήριξη. Η ανάρτηση μπορεί στην πιο απλή της μορφή να αποτελείται από έναν άξονα με βραχίονες να στηρίζονται στο αμάξωμα έως και πολύ πιο πολύπλοκες κατασκευές, ανάλογα με την σχεδίαση και τον τύπο του αυτοκινήτου. Όποια και αν είναι πάντως η σχεδίαση, θα πρέπει να υπάρχει σωστή και μελετημένη γεωμετρία και τα ελαστικά να εφάπτονται στο δρόμο με τον βέλτιστο τρόπο. Οιγωνίες κάμπερ, κάστερ και η σύγκλιση των τροχών ορίζουν την γεωμετρία μίας ανάρτησης, δίχως να αγνοούμε το τετράπλευρο του Ackermann όσον αφορά στο απροβλημάτιστο στρίψιμο ενός οχήματος. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970 τα περισσότερα αυτοκίνητα διέθεταν μη ανεξάρτητη ανάρτηση, ειδικά στον πίσω άξονα. Βασικά, υπήρχε ένας άκαμπτος άξονας με φύλλα σούστας ή ελατήρια για να στηρίζεται το αμάξωμα και ονομάζεται μη ανεξάρτητη καθώς οποιαδήποτε μεταβολή στον έναν τροχό, μεταφέρονταν στον άλλο. Μιλάμε για μία τεράστια μη αναρτώμενη μάζα , ειδικά στην περίπτωση που υπάρχει και η μετάδοση («ζωντανός» άξονας ή live axle). Πρόκειται για μία ξεπερασμένη και φτηνή λύση στα επιβατικά που προσφέρει πολύ μέτρια οδικά χαρακτηριστικά και συναντάτε μόνο σε ειδικά 4x4 και παλιά αμερικανικά αυτοκίνητα. Οι πλευρικές μετατοπίσεις μπορούν να μετατοπιστούν με μία ράβδο Πανάρ ή με μοχλικό σύστημα (σύνδεσμος Watt). Ωστόσο, μία παραλλαγή της μη ανεξάρτητης ανάρτησης είναι η διάταξη De Dion όπου το διαφορικό εδράζεται πάνω στο αμάξωμα και βρίσκεται εκτός του άξονα («νεκρός» άξονας ή dead axle) μειώνοντας την μη αναρτώμενη μάζα. Προσφέρει καλύτερα χαρακτηριστικά αλλά μειονεκτεί απέναντι στις ανεξάρτητες διατάξεις. Ο άξονας De Dion εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη και σήμερα σε αυτοκίνητα όπως τα Smart ForTwo και πιθανώς στο νέο Renault Twingo. Μία από τις παλαιότερες ανεξάρτητες διατάξεις είναι o «σπαστός» άξονας(swing axle) που χρησιμοποιήθηκε το 1950 στο VW Beetle, την Porsche 356 και την Mercedes 300SL (1954). Το μοναδικό της πλεονέκτημα ήταν η ανεξάρτητη απόσβεση των κραδασμών, κατά τα υπόλοιπα εξαφανίστηκε ως διάταξη μέσα σε μία δεκαετία καθώς το κάμπερ της ήταν απλά χάλια με εξίσου χάλια κράτημα. Η καλύτερη και ακριβότερη κατασκευαστικά επιλογή είναι τα διπλά ψαλίδια που εξασφαλίζουν πολύ καλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά με ιδανικό έλεγχο της γωνίας κάμπερ. Λόγω του κόστους αλλά και του όγκου που καταλαμβάνουν ως διάταξη, τα διπλά ψαλίδια (τα οποία μπορούν να είναι ανισομεγέθη μεταξύ του πάνω και του κάτω) περιορίζονται σε όλα τα καλά σπορ μοντέλα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στους δύο άξονες. Μία πιο απλή λύση για τον εμπρός άξονα είναι ταγόνατα MacPherson. Αποτελούν μία φτηνή, συμπαγή και αξιόπιστη κατασκευαστικά λύση και για αυτό χρησιμοποιούνται στο 99,99% (τρόπος του λέγειν) των σύγχρονων αυτοκινήτων (θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε και στα υποπλαίσια, ώστε η ανάρτηση να μην έχει απευθείας επαφή με το αμάξωμα και να μειώνεται σημαντικά το NVH). Πρόκειται για επινόηση του Earl S. MacPherson που τοποθετήθηκε σε μοντέλο της Ford το 1949 και βασίζεται στην τηλεσκοπική τοποθέτηση του αμορτισέρ μέσα στο ελατήριο. Στην πράξη τα MacPherson δεν προσφέρουν και την καλύτερη γεωμετρία αλλά για τα προσθιοκίνητα -όπου κινητήρας, σύστημα διεύθυνσης και κιβώτιο ταχυτήτων είναι μαζεμένα τόσο κοντά- η μόνη βολική λύση είναι τα γόνατα. Εδώ να πούμε πώς -όπως και στα διπλά ψαλίδια- υπήρξαν μοντέλα με MacPherson και στον πίσω άξονα (αγαπημένη επιλογή των Ιταλών π.χ. Fiat Croma, Tipo, Tempra, Lancia Thema, Dedra, Delta, Alfa Romeo GTV κ.α.). Μία επιλογή που εκτοπίστηκε από τους πολλαπλούς συνδέσμους. Ο ημιάκαμπτος άξονας είναι η δημοφιλέστερη επιλογή των κατασκευαστών για αρκετούς λόγους. Πρόκειται για μία οικονομική κατασκευαστικά λύση που αποτελείται από ένα κοίλο άξονα (μπορεί να εσωκλείει αντιστρεπτική ράβδο) που στηρίζεται σε δύο διαμήκεις βραχίονες. Προσφέρει καλή γωνία κάμπερ και σε υψηλή φόρτιση παρουσιάζονται αρνητικές τιμές βελτιώνοντας το κράτημα του αυτοκινήτου. Από την άλλη, ο ημιάκαμπτος μπορεί να μην είναι ότι καλύτερο για την γεωμετρία των τροχών (συγκρίνοντας με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και διπλά ψαλίδια) αλλά βολεύει στα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα. Και αυτό διότι καταλαμβάνει μικρό χώρο και δεν περιορίζει το πορτμπαγκάζ. Από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 η ανάρτηση μεπολλαπλούς συνδέσμους άρχισε να καθιερώνεται στα μεγάλα σεντάν και στα κουπέ. Είναι σχετικά δύσκολο να περιγράψεις μία multilink διάταξη καθώς ποικίλει ανά κατασκευαστή. Σε γενικές γραμμές υπάρχουν τουλάχιστον τρείς βραχίονες ελέγχου (διαμήκεις και εγκάρσιοι), ενώ συνηθίζεται η περιγραφή ανάλογα με τα σημεία συνδέσμων (π.χ. τεσσάρων συνδέσμων στο Audi A4). Είναι σχετικά δύσκολο να καταλήξει κανείς αν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι είναι καλύτερη ως επιλογή από τα διπλά ψαλίδια αφού όπως είπαμε εξαρτάται από την σχεδίαση (που αρκετές φορές παραπέμπει σε ανισομεγέθη ψαλίδια) και την αποτελεσματικότητα της. Ειδικό βάρος έχουν διάφορες πρωτότυπες αναρτήσεις όπως η υδροπνευματική της Citroenμε ενεργητικά χαρακτηριστικά προσαρμόζοντας τον βαθμό απόσβεσης ανάλογα με την μορφολογία του εδάφους. Ενεργά ή ημιενεργητικά χαρακτηριστικά έχουν διάφορες αναρτήσεις που συνδυάζονται μεηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (εδώ μία ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ρυθμίζει την ροή του λαδιού και την σκληρότητα του αποσβεστήρα) ή πνευματικά (στην περίπτωση της αερανάρτησης). To high light στα αμορτισέρ είναι τα μαγνητοροϊκού υγρού, μια πατέντα της Delphi. Η Mercedes-Benz πρόσφατα παρουσίασε την τελευταία εξέλιξη του συστήματος ABC, ενώ η McLaren MP4-12C βασίζεται στην ανάρτηση της Tenneco (δίχως να αγνοούμε την ενεργητική της Lotus από την F1 την δεκαετία του ’80). Μία πιο light παραλλαγή έχουμε δει από την Peugeot στην πίσω ανάρτηση με πρώτο πεδίο εφαρμογής το 3008. Ολοκληρώνοντας την συνοπτική μας αναφορά στις αναρτήσεις του αυτοκινήτου, θα πρέπει να πούμε πως ακόμη και αν υπάρχει o καλύτερος τύπος διάταξης (π.χ. διπλά ψαλίδια) δεν σημαίνει πως θα έχουμε και το καλύτερο κράτημα. Η σχεδίαση της ανάρτησης είναι το παν για την επιτυχία και ακόμη σημαντικότερο είναι να βρίσκεται σε ένα σωστά δομημένο και δύσκαμπτο πλαίσιο. Στο τελευταίο κρύβεται η μεγάλη επιτυχία που είχε το πρώτο Ford Focus (το διάσημο από τα ράλι και τον αξέχαστο Colin McRae) και λιγότερο στην πολυδιαφημισμένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων «cross blade». Αλλά έτσι είναι το μάρκετινγκ, πιο εύκολα προβάλλεται μία πιασάρικα αποκαλούμενη ανάρτηση, παρά ένα ολόκληρο πλαίσιο. Επί της ευκαιρίας και τα περί μάρκετινγκ …πολύς κόσμος δεν γνώριζε καν πως οι πρώτης γενιάς FSI του VW Group διέθεταν μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Αλλά οι ειδικοί δεν το πολυφώναζαν τότε, καθώς το αρκτικόλεξο VVT είχε συνυφανθεί κυρίως με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία; Πάνω απ’ όλα το γόητρο… 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koniordos Posted March 22, 2016 Report Share Posted March 22, 2016 Ο.κ. παιδια...να μιλαμε σοβαρα...το πολο εχει γενικα μαλακή ανάρτηση. το μπαίνω ταπα σε στροφές ειναι υποκειμενικό.τωρα μπαίνω με τι 1.2 tdi που λεει το παληκαρι θελει κουβέντα...δηλ φιλε αν είχες το gti πως θα εμπαινες?αν είχες το s3??? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vassilis63 Posted March 22, 2016 Report Share Posted March 22, 2016 1 ώρα πριν , Koniordos said: Ο.κ. παιδια...να μιλαμε σοβαρα...το πολο εχει γενικα μαλακή ανάρτηση. το μπαίνω ταπα σε στροφές ειναι υποκειμενικό.τωρα μπαίνω με τι 1.2 tdi που λεει το παληκαρι θελει κουβέντα...δηλ φιλε αν είχες το gti πως θα εμπαινες?αν είχες το s3??? Ο.κ. είναι μαλακή η ανάρτηση.... πρέπει δηλαδή να έχει ανάρτηση πίστας για να πάει κάποιος να το στρίψει σβέλτα??? Το αυτοκίνητο στρίβει παρακάτω έτσι .... τι δεν καταλαβαίνετε? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koniordos Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Φιλε, πιο πριν έγραφες στρίβει ταπα...τωρα λες να στρίψει σβέλτα...σε λιγο θα πεις να στρίβει σχετικά σβέλτα... και θες να μάθεις κατι?για να στρίψεις σβέλτα με ασφάλεια θες ανάρτηση. για να στρίψεις ταπα θες πολυ καλη ανάρτηση! και κατι ακομα...οταν λεμε ταπα εννοούμε ολα μεσα... οταν λεμε σβέλτα εννοούμε σχετικά γρήγορα... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vassilis63 Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 7 hours ago , Koniordos said: Φιλε, πιο πριν έγραφες στρίβει ταπα...τωρα λες να στρίψει σβέλτα...σε λιγο θα πεις να στρίβει σχετικά σβέλτα... και θες να μάθεις κατι?για να στρίψεις σβέλτα με ασφάλεια θες ανάρτηση. για να στρίψεις ταπα θες πολυ καλη ανάρτηση! και κατι ακομα...οταν λεμε ταπα εννοούμε ολα μεσα... οταν λεμε σβέλτα εννοούμε σχετικά γρήγορα... Ξεκινώ με μια συμβουλή, μην προκαλείς από το πληκτρολόγιο κάποιον που δεν ξέρεις. Μέχρι τώρα έχω ταπεινώσει πάρα πολλά άσχετα παιδάκια σαν εσένα και έχουν φύγει με το κεφάλι κατεβασμένο. Εγώ δεν μασάω τα λόγια μου όποτε θες εδώ είμαστε να δούμε αν μπαίνει το πολάκι τάπα ή όχι. Αλλιώς μόκο. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedy Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Χαμηλώστε τους τόνους και μην σας πιάνει το πατριωτικό μέρα που είναι. Αν θέλετε να μαλωσετε, εδώ δεν είναι ο χώρος που θα το κάνετε. Συνεχίστε πολιτισμένα την συζήτηση. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAF JOHN Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 χαχαχαχαχαχα 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koniordos Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Ρε φιλε που σε έθιξα εσενα;;; ασε λοιπόν τα φιλοσοφικά με τα ταπεινωματα και τα ρέστα και μάθε να μιλας και να γραφεις σωστά... ουτε εγω μασάω τα λόγια μου...ασε τα μοκο λοιπον Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni_power Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 1 ώρα πριν , RAF JOHN said: χαχαχαχαχαχα Από που το ξέθαψες αυτό ρε χρόνια είχα να το δω...!!!! κλαίω από τα γέλια ρε φίλε ....... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XIONOULIS Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 (edited) del. το αφηνω ασχολιαστω για να μην πικρανω κοσμο...παντως μην κρινουμε τον ενθουσιασμο πολυ αυστηρα οπως κανουν οι αλλες λεσχες...μονο σε καφεδες λυνονται αυτα που δεν τους βλεπεις ομως να τα λενε αυτα εκει...δεν εχω ακουσει τετοιες ατακες ακομη στις συγκεντρωσεις μας... Edited March 25, 2016 by quicksilver 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
activious Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 (edited) επειδη πηγαινετε να χαλασετε ενα ωραιο θεμα,ο επομενος που θα αρχισει να ειρωνευεται καποιον θα εχει warn...ειναι κριμα να διαβαζουμε τετοια πραγματα μερες που ειναι... δεν καθομαι να δω ποιος φταει και ποιος ξεκινησε ,απλα σταματαμε εδω και συνεχιζουμε ομορφα.... Edited March 25, 2016 by activious Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
6n2 Posted March 25, 2016 Report Share Posted March 25, 2016 Δεν υπαρχει πολο R,r line ισως. R line ειναι το πακετο,ζαντες,χαμηλωμα,προφυλακτηρες κ.α. Δεν ειναι ουτε πιο στενο ουτε πιο φαρδυ απο το κανονικο Polo. Το πολο R ειναι το 2lt που αν δεν κανω λαθος δεν κικλοφορει ελλαδα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
takisbrax Posted March 26, 2016 Report Share Posted March 26, 2016 πριν απο 3-4 χρονια,αν θυμαμαι καλα, εκανα βολτα με ενα ντιζελακι πολο με το 1.200αρι 3κυλινδρο μοτερ που εκανε σαν τρακτερ και την ανυπαρκτη ηχομονωση. σαν κρατημα το αμαξι μου αρεσε αναλογος και του μεγεθους του αυτοκινητου και αυτο αυτο κυριως λογω της σχετικα σκληρης αναρτησης που φοραγε. Φυσικα εννοιες παω ταπα,το χωνω στις στροφες,το στριβω κτλ........ειναι κατι που ΔΕΝ θα το ελεγα γιατι πρεπει να ειμαστε και λιγακι εγκρατης . Εχω ομως μπει και σε αρκετα πολο ιβιζα τα οποια απο το 1993 εως και σημερα εχουνε παραπλησια φυλοσοφιας αναρτηση και μπορω να πω με βεβαιοτητα οτι με καλη αναρτηση μπαινουνε σαν ιντερσιτι στις στροφες.Απο γεωμετρια ειναι πολυ καλα σχεδιασμενα γενικα.Αν ομως βαλεις πολυ καλη αναρτηση για να το στριβεις θα πρεπει να πεις χαιρετισματα στην ανεση κατα 70% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...