Jump to content
Guest Polakias TDI

Ρελαντί - στροφές μέχρι 2500rpm

Recommended Posts

 

20160522-0004.jpeg.[t=1148408594,m=5].jpg

 

Με κοκκινο η εν λογω πεταλουδα,με πορτοκαλι η  καταληξη της  egr που φυσικα ειναι μετα την πεταλουδα και προς την μερια της πολλαπλης εισαγωγης....

 

 

20160522-0004.jpeg.[t=1148408594,m=5].jpg

Edited by Abba
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Vassilis63 said:

Φίλε @Abba , έριξα μια ματιά ψάχνοντας και η πεταλούδα αυτή είναι της EGR και δεν αφορά έλεγχο του αέρα της εισαγωγής. Αυτό που κάνει είναι ότι, ανοίγοντας ή κλείνοντας κατά περίπτωση, μέρος των καυσαερίων οδηγούνται στην εισαγωγή. Σε όποια θέση και αν βρίσκεται η πεταλούδα πάντα ο κινητήρας τροφοδοτείται με φουλ αέρα, φρέσκο ή από την ανακύκλωση των καυσαερίων.

Το 1.4 TDI φοράει αυτή

91a54588268e53475f09b07fd6554ec2.jpg

Αυτο που μου δειχνεις για το 1.4 ειναι αυτο....

https://www.onderdelenlijn.nl/en/car-parts-stock/information/carid/2621811/part/egr-valve/partid/5947396/

Ναι ,αυτο ειναι απο την egr,αλλα αυτο που εδειξα ειναι αυτο...

https://www.onderdelenlijn.nl/en/car-parts-stock/information/make/volkswagen/model/polo/part/throttle-body/partid/5947388/

throttle body....ειναι καθαρα πεταλουδα του κινητηρα,οχι της egr.

Edited by Abba
Link to comment
Share on other sites

Και αυτο ως εξηγηση απο ενα αλλο φορουμ...

http://www.rac.co.uk/forum/showthread.php?16382-how-does-a-diesel-throttle-work

ποστ #5

A diesel does not have a "throttle". It has excess air at all times and the speed is controlled by the fuel injected, which has been calculated from the ECU "map" dependent on accelerator position, coolant temperature, air temperature, manifold (or boost) pressure etc etc.
An "air flap" is fitted into the air inlet duct and acts as a safety device in case the engine "runs away" e.g. oil seal failure in the turbo pumping into the engine. The flap shuts to starve the air.

Και η μεταφραση "κατα Google "..... (  :lol: )

Ένα diesel δεν έχει " γκάζι " . Έχει περίσσεια αέρος ανά πάσα στιγμή και η ταχύτητα ελέγχεται από το καύσιμο εγχέεται , το οποίο έχει υπολογιστεί από το " χάρτη " το ECU που εξαρτώνται από την θέση του γκαζιού , θερμοκρασία ψυκτικού , η θερμοκρασία του αέρα , πολλαπλή ( ή ώθηση ) πίεση κλπ κλπ Ένα " πτερύγιο αέρα" έχει τοποθετηθεί στον αγωγό εισαγωγής αέρα και ενεργεί ως διάταξη ασφαλείας σε περίπτωση που η μηχανή « τρέχει μακριά » π.χ. αποτυχία σφραγίδα του πετρελαίου στην άντληση turbo στον κινητήρα . Το πτερύγιο κλείνει για να λιμοκτονήσουν τον αέρα .

Το πτερυγιο αερα,η κατα τους παλιους το κλαπετο ειναι η ολη διαφωνια μας.Στις βενζινες λεγεται πεταλουδα.Η δουλεια του ειναι να πνιγει το μοτερ να μην κανει τα "δικα"  του......

Edited by Abba
Link to comment
Share on other sites

Οι κινητήρες μας τελικά έχουν αρκετές διαφορές, τέτοια πεταλούδα σαν τη δικιά σου δεν βλέπω αλλά το λογικό είναι  να έχουν βάλει κάτι ανάλογο και στο 1.4 το οποίο όμως με μια πρώτη ματιά δεν το βλέπω. Θα το ψάξω και θα επανέλθω. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ψάχνοντας, βρήκα στην πλαστική πολλαπλή εισαγωγής (κοντά στην κυλινδροκεφαλή) στο πλάι όπως βλέπουμε το κινητήρα δεξιά ένα σύστημα με μια πλαστική πάλι βαλβίδα που κινεί με τον άξονά της κάτι μέσα στην πολλαπλή . (λες να έχει κανένα τριπετάλουδο εκεί μέσα ?)

Ανεβάζω ένα βίντεο όπου φαίνεται στο ρελαντί ότι βρίσκεται αυτό το σύστημα κλειστό ή σχεδόν κλειστό (υποθέτω). Μόλις πατήσεις γκάζι ανοίγει και αν συνεχίσεις να πατάς  τέρμα μόλις πας 2.500 σαλ ξανακλείνει και οι στροφές μένουν εκεί. @Abba ρίξε μια ματιά αν υπάρχει αυτό το σύστημα στο 1.2 TDI.

http://sendvid.com/0gezd3xc

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Vassilis63 said:

Ανεβάζω ένα βίντεο όπου φαίνεται στο ρελαντί ότι βρίσκεται αυτό το σύστημα κλειστό ή σχεδόν κλειστό (υποθέτω). Μόλις πατήσεις γκάζι ανοίγει και αν συνεχίσεις να πατάς  τέρμα μόλις πας 2.500 σαλ ξανακλείνει και οι στροφές μένουν εκεί. @Abba ρίξε μια ματιά αν υπάρχει αυτό το σύστημα στο 1.2 TDI.

 Μολις "ονοματισες" επακριβως την λειτουργεια του και τον λογο που δεν πρεπει να σβηνουμε τον κινητηρα οσοι εχουν τετοιο συστημα.Οταν ειναι σβηστη η μηχανη αυτη η πεταλουδα ειναι τερμα ανοιχτη(αρα οταν σβησουμε την μηχανη με φαινομενο "runaway",απλως αυτοκτονουμε...και μετατρεπουμε την μηχανη μας σε ...80s πετρελαιο που δεν ειχαν τετοια  συστηματα.).Μολις ξεκιναμε την μηχανη μειωνεται το ανοιγμα της ηλεκτρονικα και οσο παταμε το πενταλ  με νεκρα ,τοσο περισσοτερο κλεινει(..πνιγει..) το ανοιγμα της.Με αυτην την λειτουργια εξασφαλιζεται σχεδον μηδενικος αερας κυριολεκτικα απο τον φρεσκο ατμοσφαιρικο και στον αντιποδα ειναι "τερμα" σχεδον ανοιχτη η egr.Ετσι κραταει πρωτον τις επιθυμητες στροφες που η εκαστωτε κατασκευαστρια εταιρια επιθυμει ως ρελαντι/κοφτη ασφαλειας η τον τελικο κοφτη ( μεσω ecu παντα)και δευτερον λειτουργει( για τα πετρελαια) ως δικλειδα ασφαλειας ( μακρια απο ολους μας τετοια..) στα φαινομενα "runaway".Διχως ατμοσφαιρικο φρεσκο αερα (χαριν του συγκεκριμενου συστηματος) η "συσκευη" πνιγει την μηχανη και την φλογα που υπαρχει στον στροφαλοφορο θαλαμο.Επι τη ευκαιρια επειδη αναφερθηκε,οταν πεταξει τον δεικτη λαδιου απο την πιεση των αναθυμιασεων,ΤΟΝ ΤΑΠΩΝΟΥΜΕ και αυτον γιατι κανει ανοιχτο κυκλωμα ξανα με την ccv (η αντιστοιχη της pcv στις βενζινες) βαλβιδα αναθυμιασεων,με απλα λογια τραβαει αερα απο εκει..

Ευχαριστω για το κατατοπιστικο βιντεο.

Edited by Abba
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago , Abba said:

 Μολις "ονοματισες" επακριβως την λειτουργεια του και τον λογο που δεν πρεπει να σβηνουμε τον κινητηρα οσοι εχουν τετοιο συστημα.Οταν ειναι σβηστη η μηχανη αυτη η πεταλουδα ειναι τερμα ανοιχτη(αρα οταν σβησουμε την μηχανη με φαινομενο "runaway",απλως αυτοκτονουμε...και μετατρεπουμε την μηχανη μας σε ...80s πετρελαιο που δεν ειχαν τετοια  συστηματα.).Μολις ξεκιναμε την μηχανη μειωνεται το ανοιγμα της ηλεκτρονικα και οσο παταμε το πενταλ  με νεκρα ,τοσο περισσοτερο κλεινει(..πνιγει..) το ανοιγμα της.Με αυτην την λειτουργια εξασφαλιζεται σχεδον μηδενικος αερας κυριολεκτικα απο τον φρεσκο ατμοσφαιρικο και στον αντιποδα ειναι "τερμα" σχεδον ανοιχτη η egr.Ετσι κραταει πρωτον τις επιθυμητες στροφες που η εκαστωτε κατασκευαστρια εταιρια επιθυμει ως ρελαντι/κοφτη ασφαλειας η τον τελικο κοφτη ( μεσω ecu παντα)και δευτερον λειτουργει( για τα πετρελαια) ως δικλειδα ασφαλειας ( μακρια απο ολους μας τετοια..) στα φαινομενα "runaway".Διχως ατμοσφαιρικο φρεσκο αερα (χαριν του συγκεκριμενου συστηματος) η "συσκευη" πνιγει την μηχανη και την φλογα που υπαρχει στον στροφαλοφορο θαλαμο.Επι τη ευκαιρια επειδη αναφερθηκε,οταν πεταξει τον δεικτη λαδιου απο την πιεση των αναθυμιασεων,ΤΟΝ ΤΑΠΩΝΟΥΜΕ και αυτον γιατι κανει ανοιχτο κυκλωμα ξανα με την ccv (η αντιστοιχη της pcv στις βενζινες) βαλβιδα αναθυμιασεων,με απλα λογια τραβαει αερα απο εκει..

Ευχαριστω για το κατατοπιστικο βιντεο.

Εδώ πρέπει να πω ότι είχες δίκιο εξ αρχής, ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό μου ότι υπάρχει τέτοιο σύστημα που πράγματι κόβει αέρα.

Μια διευκρίνηση μόνο, αυτό το τριπετάλουδο (εικάζω) σύστημα είναι τοποθετημένο στο τέλος της εισαγωγής λίγο πριν την κυλινδροκεφαλή. Η έξοδος της EGR είναι πιο πριν (μακριά από την εισαγωγή) από το σύστημα αυτό οπότε δεν παίζει ρόλο η EGR αν είναι ανοιχτή η κλειστή.

Αν μπορείς ρίξε μια ματιά στο δικό σου αν έχει κάτι τέτοιο και αν γίνεται μια καλύτερη φωτό από το throtle body για να δω που περίπου είναι τοποθετημένο στο 1.2 TDI .

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Vassilis63 said:

Μια διευκρίνηση μόνο, αυτό το τριπετάλουδο (εικάζω) σύστημα είναι τοποθετημένο στο τέλος της εισαγωγής λίγο πριν την κυλινδροκεφαλή. Η έξοδος της EGR είναι πιο πριν (μακριά από την εισαγωγή) από το σύστημα αυτό οπότε δεν παίζει ρόλο η EGR αν είναι ανοιχτή η κλειστή.

Η αρχη της egr ειναι πισω απο το μπλοκ της μηχανης , λιγο μετα την τουρμπινα.Απο εκει ξεκινανε τα καυσαερια.Νομιζω εχει και ψυγειο συνδεδεμενο με το ψυκτικο συστημα του κινητηρα ωστε να ριχνει την θερμοκρασια των καυσαεριων(δεν ειναι 100% σιγουρος σε αυτο ).Αλλος ενας λογος που δεν πρεπει να αφηνουμε πολυ τα νερα μεσα στην μηχανη πολυ καιρο και οπως εχω μελετησει σε πιο εμπειρους σε ξενα φορουμ,δεν πρεπει να βαζουμε 50/50 αλλα απο 70/30 η 60/40 απιονισμενο νερο/αντιψυκτικο.Ο λογος ειναι οτι το νερο εχει πολυ καλυτερη κυκλοφορια και μεγαλυτερη απαγωγη θερμοτητας απο το 50/50 μιγμα γλυκολης που συνηθως μας βαζουν στα συνεργεια.Με ενα τεστερ που μπορουμε να προμηθευτουμε,μπορουμε να κανουμε μονοι μας την μιξη αναλογα με την θερμοκρασια περιοχης που ζουμε.Το 50/50 ειναι για θερμοκρασιες -40 και σαφως ειναι αχρηστο στους 9 μηνες(12 τολμω να πω,δεν ειδα ποτε οσο ζω -40 στην Ελλαδα μας...) τον χρονο στην χωρα μας ως αναλογια.Ασε που δεν ψυχει καλυτερα απο το 60/40.Ακομα ειμαι στο ψαξιμο για σωστη αναλογια αλλα μαλλον κατι σε 60/40 παιζει καλα .....

Edited by Abba
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Vassilis63 said:

Αν μπορείς ρίξε μια ματιά στο δικό σου αν έχει κάτι τέτοιο και αν γίνεται μια καλύτερη φωτό από το throtle body για να δω που περίπου είναι τοποθετημένο στο 1.2 TDI .

 Θα το κοιταξω αυριο να εχω φως ημερας και θα ανεβασω φωτογραφια.

Link to comment
Share on other sites

Αν η πεταλουδα κανει αυτη την δουλεια ναι δεν το ηξερα, ή τα φλαπς που υπαρχουν μεσα στην εισαγωγη να τα εχουν βαλει σαν δικλειδα ασφαλειας παλι ναι.

Αλλα κραταω μια πισινη για τον κατασκευαστη VW να εχει κανει τετοια προβλεψη ωστε να σωσει τον καταναλωτη απο βεβαια καταστροφη του κινητηρα, σε αλλα diesel μπορει να ισχυει, αλλα για την vw??!! την στιγμη που οι κινητηρες της τα τελευταια χρονια ειναι ελατωματικοι και με ημερομηνια ληξεως απο το εργοστασιο.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dasauto said:

Αν η πεταλουδα κανει αυτη την δουλεια ναι δεν το ηξερα, ή τα φλαπς που υπαρχουν μεσα στην εισαγωγη να τα εχουν βαλει σαν δικλειδα ασφαλειας παλι ναι.

Αλλα κραταω μια πισινη για τον κατασκευαστη VW να εχει κανει τετοια προβλεψη ωστε να σωσει τον καταναλωτη απο βεβαια καταστροφη του κινητηρα, σε αλλα diesel μπορει να ισχυει, αλλα για την vw??!! την στιγμη που οι κινητηρες της τα τελευταια χρονια ειναι ελατωματικοι και με ημερομηνια ληξεως απο το εργοστασιο.

 Ουσιαστικα αυτη η πεταλουδα δεν εχει μονο την χρηση δικλειδας ασφαλειας (πνιχτης) αλλα βασικος σκοπος ειναι για να ρυθμιζει ενα αλλο "μισητο" κατα πολλους συστημα,την erg.Ως γνωστον και οπως εχει ηδη αναφερθει,τα πετρελαια ρυθμιζουν τις στροφες τους εν κινηση μονο απο την εκχυση πετρελαιου αφου ο αερας ειναι περισσειος παντα αλλα οχι "τερματισμενος" μεσα στους κυλινδρους λογω αυτου του συστηματος.Ριχνω πετρελαιο=στροφαρει,δεν ριχνω=κοβει,καπως ετσι δουλευει.Αλλα με την erg για λογους καυσαεριων,επρεπε να ελεγχουν αμεσα τον αερα ωστε να μειωσουν την εκπομπη ρυπων.Εισηγαγαν λοιπον ενα συστημα το οποιο μπορουσε να ελεγχει την ροη και της εισαγωγης και της erg.Παλαιοτερα (90s και μετα..) χρησιμοποιουσαν ντιζα η καποιον στοιχειωδη μονο αισθητηρα.Πλεον στην εποχη που ζουμε ειναι πληρως ηλεκτρονικα ελεγχομενη η ροη.Βασικος λογος υπαρξης ειναι παντα η erg αλλα κατ επεκταση και η ροη του αερα εντος του κινητηρα που καταληγει μαζι με το πετρελαιο ως καυσαεριο ,που αλλου...στην erg.Με αυτο το συστημα πετυχαν ελεγχο καυσαεριων , ελεγχο ροης  εισερχομενου αερα ,μειωση καταναλωσης και φυσικα τις πωλησεις.

 Ετσι λοιπον αφου εχει επιτευχθει επιτυχημενα ο ελεγχος αερα σε πετρελαιομηχανη ( αν δεν το πετυχαιναν πολυ απλα δεν θα ειχαμε erg...),θελοντας και μη,υπαρχει ελεγχος για οποιεσδηποτε συνθηκες λειτουργιας του κινητηρα.Μια απο αυτες τις συνθηκες ειναι και το μη ευκταιο "runaway".Δεν ξυπνησαν οπως σωστα ειπες ενα πρωι και ειπαν "Δεν βαζουμε εναν κοφτη αερα εκει;".Απλα με τον ελεγχο ροης του αερα ,ελεγχεται και αυτο το φαινομενο.Μην ξεχναμε οτι η καυση θελει αερα,χωρις αερα απλα σβηνει.

Οποιος εχει ορεξη για κατατοπιστικη μελετη βαζω ενα λινκ.Εχει τομη του συστηματος που εχει το δικο μου αλλα λιγο πολυ οι λειτουργιες ειναι οι ιδιες σε ολες τις εταιριες,ελεγχος ροης αερα κατω απο οποιεσδηποτε συνθηκες.

http://www.myturbodiesel.com/wiki/egr-system-faq-for-vw-and-audi-tdi/

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dasauto said:

 την στιγμη που οι κινητηρες της τα τελευταια χρονια ειναι ελατωματικοι και με ημερομηνια ληξεως απο το εργοστασιο.

 Πιστεψε με ,τιποτα δεν εχει ημερομηνια ληξης,απλως λαθος χρηση.Δεν μιλαω φυσικα για ελλατωματικα ανταλακτικα,εκει ολες οι εταιριες εχουν.Οι γερμανικες εταιριες κατασκευαζουν για πολυ συγκεκριμενη χρηση αυτοκινητα.Θελεις μικρο;παρε αυτο αλλα αν το βαζεις φαναρια δεν σου φταιμε.Θελεις ταξιδιαρικο; παρε αυτο αλλα μην ζητας να μπαινεις με 200 σε στροφες.Θελεις σπορ;παρε αυτο αλλα μην ζητας να εχει 30 ευρω το σετ τακακια απο τα εξαπιστονα.Λιγο πολυ ολες ετσι κανουν αλλα οι γερμανικες ειναι πιο σφιχτες,πολυ πιο σφιχτες σε αυτο το θεμα δεν δινουν ευκολα περιθωρια εσφαλμενης χρησης οχηματος.

Edited by Abba
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Vassilis63 said:

Αν μπορείς ρίξε μια ματιά στο δικό σου αν έχει κάτι τέτοιο και αν γίνεται μια καλύτερη φωτό από το throtle body για να δω που περίπου είναι τοποθετημένο στο 1.2 TDI .

20160524-0001.jpeg

Γενικη κατοψη της μηχανης,η πεταλουδα ειναι διπλα απο τον δεικτη λαδιου....

 

20160524-0002.jpeg

...και ενα κοντινο.Φαινεται ξεκαθαρα η θεση της πριν την erg και αρκετα πριν την πολλαπλη εισαγωγης.

Link to comment
Share on other sites

Άλλος κινητήρας εντελώς, εγώ νόμιζα επειδή φοράνε ίδιας διαμέτρου πιστόνια αλλά άλλης διαδρομής θα ήταν κάτι παρόμοιο, αλλά καμιά σχέση...

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Vassilis63 said:

Άλλος κινητήρας εντελώς, εγώ νόμιζα επειδή φοράνε ίδιας διαμέτρου πιστόνια αλλά άλλης διαδρομής θα ήταν κάτι παρόμοιο, αλλά καμιά σχέση...

Το 1.2 βασιζεται εξ ολοκληρου στο 1.6 tdi. Δεν εχω κοιταξει κωδικους απο ανταλλακτικα αλλα σκεψου το σαν ενα 1.6 μειον τον ενα κυλινδρο,εχει ιδιες διαδρομες και διαμετρους στα πιστονια.Πολυ πιθανον να εχουν ιδια πιστονια,μπιελες,βαλβιδες με τα συναφη,πρεπει να εχει πολλα κοινα .

Edited by Abba
Link to comment
Share on other sites

Mia τελευταία διευκρίνηση, η έξοδος της EGR πάει κατ΄ευθείαν στην εισαγωγή παρακάμπτοντας την  περιβόητη πεταλούδα?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Vassilis63 said:

Mia τελευταία διευκρίνηση, η έξοδος της EGR πάει κατ΄ευθείαν στην εισαγωγή παρακάμπτοντας την  περιβόητη πεταλούδα?

Στο 1.2,ναι.Η περιβοητη πεταλουδα εινα βασικα για να ρυθμιζει την ροη του αερα,το ποσο θα "αραιωνει" τα καυσαερια που εισαγωνται στην εισαγωγη.Σε χαμηλες στροφες/φορτιο ειναι κλειστη για να περνανε περισσοτερα καυσαερια και να ριχνουν τους ρυπους αφου ανακυκλωνονται ενω αντιθετα σε πολλες στροφες/πολυ η πληρες φορτιο ανοιγει για να περναει περισσοτερο οξυγονο ωστε να παραχθει η επιθυμητη ισχυς που χρειαζομαστε.Αυτη ειναι συνοπτικα η λειτουργια της υπο νορμαλ συνθηκες λειτουργιας κινητηρα.

Edited by Abba
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.