Jump to content
stelaras1

στάθμη ψυκτικού υγρού

Recommended Posts

καλησπέρα,

 

έβλεπα σήμερα την στάθμη του ψυκτικού υγρού (κρύο το αυτοκίνητο 2 μηνών και 1500 χλμ) και είδα ότι είναι στο min!

σας φαίνεται normal; σε εσάς πόσο είναι; δεν θα έπρεπε να είναι στο max;

πάλι για VW με βλέπω..

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν , stelaras1 said:

καλησπέρα,

 

έβλεπα σήμερα την στάθμη του ψυκτικού υγρού (κρύο το αυτοκίνητο 2 μηνών και 1500 χλμ) και είδα ότι είναι στο min!

σας φαίνεται normal; σε εσάς πόσο είναι; δεν θα έπρεπε να είναι στο max;

πάλι για VW με βλέπω..

Έχε υπ' όψη σου ότι όταν είναι ζεστό η στάθμη ανεβαίνει αρκετά.  Πρέπει να είναι στο ΜΑΧ ζεστό και περίπου στη μέση και λίγο κάτω όταν είναι κρύο , οπότε το βλέπεις...

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago , stelaras1 said:

καλησπέρα,

 

έβλεπα σήμερα την στάθμη του ψυκτικού υγρού (κρύο το αυτοκίνητο 2 μηνών και 1500 χλμ) και είδα ότι είναι στο min!

σας φαίνεται normal; σε εσάς πόσο είναι; δεν θα έπρεπε να είναι στο max;

πάλι για VW με βλέπω..

Πρέπει να γράφει στο βιβλιαράκι του αυτοκινήτου πως μετρούνται τα υγρά του ψυγείου ψύξης του κινητήρα. Mε ζεστό ή κρύο κινητήρα 

 

Link to comment
Share on other sites

Κρυο και max.

Οταν αλλαζουμε αντιψυκτικο,δεν συμπληρωνουμε εως να ανοιξει το βεντιλατερ,και μετα οταν κρυωσει σπιτι μας την αλλη ημερα ξανατσεκαρουμε σταθμη και ξανασυμπληρωνουμε γιατι εχει κατεβει;;;Παντα κρυο και max.Ζεστη με κρυο δεν "παιζει" η σταθμη πανω απο ενα δακτυλο....

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago , Abba said:

Κρυο και max.

Οταν αλλαζουμε αντιψυκτικο,δεν συμπληρωνουμε εως να ανοιξει το βεντιλατερ,και μετα οταν κρυωσει σπιτι μας την αλλη ημερα ξανατσεκαρουμε σταθμη και ξανασυμπληρωνουμε γιατι εχει κατεβει;;;Παντα κρυο και max.Ζεστη με κρυο δεν "παιζει" η σταθμη πανω απο ενα δακτυλο....

"at operating temperature, coolant level must be at top marking, with engine cold, it must be in center of hatched area"

Πληροφορία από το εργοστασιακό service manual σελίδα 13 από 24 για golf 5

https://www.sendspace.com/file/rliean

EDIT

Στο βιβλιαράκι για λόγους ασφαλείας δεν μπορεί να σου πει κάνε έλεγχο ζεστό γιατί θα πάει κάποιος μακάκας και θα το ανοίξει ζεστό και θα καεί η μούρη του.

Ο χώρος διαστολής είναι συγκεκριμένος πάνω από το ΜΑΧ, αν παραβιαστεί τα BAR ανεβαίνουν και η τάπα ανοίγει και πετάει έξω το παραπάνω ψυκτικό υγρό. Η εικόνα με τα λερωμένα παγουράκια από έξω είναι σε πολλούς γνωστή.

Και για να το πάμε πιο πέρα το λάδι κινητήρα πως ελέγχεται κρύο ή ζεστό......

Φυσικά ζεστό όταν λέμε ΜΑΧ εννοούμε ΜΑΧ , δεν συμπληρώνουμε στο ΜΑΧ όταν είναι κρύο και μετά όταν ζεσταθεί ας πάει και στο Θεό δε με νοιάζει

Edited by Vassilis63
Link to comment
Share on other sites

49723.jpg

"....Οταν ο κινητηρας ειναι ζεστος, η σταθμη ψυκτικου υγρου ενδεχεται να βρισκεται λιγω επανω απο την επανω ακρη της μαρκαρισμενης περιοχης...."

Εργοστασιακο βιβλιο.......( χαλια εικονα αλλα με λιγη προσπαθεια ειναι κατανοητο..)

Και τα λαδια κρυα τα κοιταμε σαν σταθμη,ζεστα θα ειναι απλωμενα μεσα στην μηχανη και θα λειπει κανα μισοκιλο+,γιαυτο περιμενουμε να κατσουν......Εαν τραβηξεις δεικτη λαδιου σε λειτουργια μηχανης ,καπου στην μεση θα τα δεις τα λαδια οχι στο max +......

Edited by Abba
Link to comment
Share on other sites

Τα λαδια ελενχονται με ζεστο κινητηρα μετα το σβησιμο περημενεις 5-10 λεπτα και μετρας στο μαξιμουν, Αν μετρησεις και συμπληρωσεις στο μαξιμουν με κρυα λαδια την αλλη μερα, το σιγουρο ειναι οτι οταν ζεσταθουν τα λαδια θα διασταλουν και θα ξεφυγεις απο το max της σταθμης, με οτι συνεπαγετε αυτο στην πιεση του στροφαλοθαλαμου.

Νωμιζω και το ταμπελακι αυτοκολητο μπροστα την μετωπη που υπαρχει, το διευκρινιζει αυτο.

Και ενα αλλο tip?? για αυτα που λεω....το λαμπακι ελειψης λαδιου αναβει οταν ο κινητηρας χασει 1 λιτρο λαδιου, αν ελενξετε την βεργα με ζεστο κινητηρα η σταθμη ειναι ακριβως στο minimun, αν ελενχτει την αλλη μερα θα ειναι κατω απο το minimun γιατι τα λαδια ''μαζεψανε''

Θα μου πεις πως θα το δω αυτο αφου δεν καιει λαδια το μοτερ μου??? Στο 16αρι 4αρι μου στο προηγουμενο μοτερ που ειχα και εκαιγε λαδια, αυτο παρατηρησα.

 

Τελος το οτι με -20 δεν θα ποιασει ο κινητηρας θερμοκρασια λειτουργιας δεν υσχειει, το 2005 που ημουν Γερμανια και κυκλοφορουσα με ενα astra 1.6, με -15 εξωτερικη ανεβαζε κανονικα θερμοκρασια, απλα αντι να ποιασει θερμοκρασια λειτουργιας σε 10 λεπτα πχ μεσα στην πολη, ανεβασε σε 30 λεπτα. Αν δεν αναιβαζει με τιποτα αυτο σημαινει κολημενος θερμοστατης ανοιχτος, κυκλοφοραει τα νερα συνεχεια στο ψυγειο.

Edited by dasauto
Link to comment
Share on other sites

Ανοιξε το βιβλιαρακι με τις οδηγιες χρησης του αυτοκινητου και διαβασε το σημειο που λεει πως να ελενχεις τα λαδια σου, και που πρεπει να ειναι η σταθμη του και θα -μαθεις- σου λυθουν ολες οι αποριες.

Link to comment
Share on other sites

Το σωστότερο και λογικότερο ειναι να ελέγχεις τα πάντα όταν ειναι κρύα και πριν δουλέψει το αμαξι, έτσι δε θα έχεις απώλειες εξαίτίας της ζέστης του κινητήρα και της κίνησης των υγρών (λάδι, ψυκτικό υγρό). Αν δουλέψει όλο και κάτι θα μείνει στο κινητήρα.

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν stelaras1 για να απαντήσω στην απορία σου και για να σταματήσει αυτή η αντιπαράθεση που υπάρχει εδώ για τα λάδια τα ψυκτικά υγρά κ.λ.π. ανέτρεξα στο έντυπο οδηγιών χρήσης του αυτοκινήτου μας. 

Σύμφωνα λοιπόν με το βιβλιαράκι οδηγιών του Up, αν η στάθμη βρίσκεται κάτω από το MIN τότε ανάβει η προειδοποιητική λυχνία του ψυκτικού μέσου και έπειτα πρέπει να σταθμεύσεις σε οριζόντιο και σταθερό έδαφος, να αφήσεις τον κινητήρα να κρυώσει και τότε να συμπληρώσεις ψυκτικό υγρό με αναλογία τουλάχιστον 40% ψυκτικό υγρό G13 ή G12 plus-plus και το υπόλοιπο με απεσταγμένο νερό. Το βιβλιαράκι επίσης σημειώνει ότι συμπληρώνεις μόνο όταν η στάθμη βρίσκεται κάτω από το MIN! Όταν ο κινητήρας είναι ζεστός είναι πιθανόν η στάθμη να είναι λίγο πάνω από το MAX. Σε περίπτωση που συμπληρώσεις υγρό, πρέπει να βρίσκεται εντός των ενδείξεων του δοχείου διαστολής και ποτέ να μην συμπληρώσεις πάνω από την ένδειξη MAX. Τέλος αναφέρει ότι συμπληρώνεις απεσταγμένο νερό μόνο σε περίπτωση ανάγκης και ότι είναι καλό να αποκαταστήσεις την σωστή αναλογία ψυκτικού-νερού όσο το συντομότερο γίνεται. 

Γενικά οι στάθμες MIN και MAX είναι κοντά μεταξύ τους, οπότε ενδεχομένως μπορεί και να σε μπέρδεψε κάτι τέτοιο. Εφόσον όμως δεν έχεις κάποια ένδειξη στο καντράν και το ψυκτικό δεν είναι κάτω από το MIN, τότε είσαι μια χαρά. Αν βέβαια έχεις θέμα και καίγεσαι, πήγαινε και κάνε μια ερώτηση σε ένα εξουσιοδοτημένο service. 

IMG_20160704_175721886.jpg

IMG_20160704_175759518.jpg

Edited by Petros K
Link to comment
Share on other sites

Ετσι ακριβώς τα διάβασα και γνωριζω κι εγώ,οπως πολύ σωστά κι αναλυτικά τα λέει ο Πέτρος!!!

Link to comment
Share on other sites

Για τα λάδια που αναφέρατε, καλό είναι όσοι τα "τρέχετε" κ σαν νοιάζουν οι επιδόσεις να μην παραγεμίζετε τα λάδια γιατί άμα έχει περισσότερο λάδι από το επιτρεπτό δεν είναι κάλο γιατί το λάδι θα τρώει ''σφαλιάρες'' στο κάρτερ σε κάθε περιστροφή του στροφάλου. Εγώ πάντα το έχω γύρω στα 3/4.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Screenshot_1.png

Screenshot_2.png

Ξεστραβωθητε καλυτερα λεω εγω.....

Παντα κρυα τα υγρα τα μετραμε για να εχουμε ακριβη μετρηση σταθμης και οχι στο περιπου .......Οταν ειναι ζεστα,λειπουν.

Ως αναφορα για την θερμικη διαστολη των λαδιων αυτοκινητων( το τονιζω) ειναι απο 15% με 20% αναλογα της ρευστοτητας.(απο τους 5C μεχρι τους 65C περνει σχεδον 7-10% διαστολη και δεν εχει ακομα καπνισει,σκεψου την κολαση που θα ερθει στους επομενους 30 C η και παραπανω γιατι οπως ξερουμε το λαδι δεν εχει θερμοστατη........)

Link to comment
Share on other sites

ρε παιδια ειναι δυνατον να μη ξερει καποιος οτι ΟΛΑ τα υγρα σε ενα αυτοκινητο τα μετραμε ΚΡΥΑ?

ειτε λαδι ειτε υγρα φρενων ειτε νερα ψυγειου ειτε ακομα και τη βενζινη?????

σε λιγο θα δουμε καμια ερωτηση του στυλ πως δουλευει η κορνα"...!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

καλημέρα σας,

πιστεύω πως έχει απαντηθεί το θέμα σχετικά με την αρχική ερώτηση (στάθμη στο min ψυκτικού υγρού), καθώς και επιπρόσθετα μια σειρά από άλλα θέματα που καλό είναι όσο απλοϊκά και εάν ακούγονται σε κάποιους να διευκρινίζονται και να συζητούνται κι αυτά, πχ έλεγχος στάθμης υγρών, πότε γίνεται, πως γίνεται η πλήρωση κτλ (ευτυχώς η επέκταση έγινε μέχρι τα λάδια :)

δημιουργούν βέβαια ένα μικρό "χάσιμο" στο θέμα αλλά όποιος θέλει τα διαβάζει, άλλωστε όσο ζούμε μαθαίνουμε :bling:

 

ευχαριστώ όλους :thumbsu:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Abba το βιβλιαρακι με τις οδηγιες χρησης του αυτοκινητου σου το διαβασες??? τι λεει εκει μεσα η μαμα vw και πως να ελενχεις τα λαδια στον κινητηρα σου, το διαβασες ή απλα γκουγκλαρεις και περνεις γνωμες κια κανεις του κεφαλιου σου??? και βαση του δικου σου κεφαλιου πρεπει να πραξουν και οι υπολοιποι....το βιβλιαρακι γραφει οδηγιες για το εκαστοτε αυτοκινητο/κινητηρα που αντιστοιχει.

 

πχ στο corsa που εχω, εχει μπροστα στην μετωπη ταμπελακι αυτο IMG_9389_zps6f400684.jpg

 το οποιο οπως γραφει με ζεστο κινητηρα, σβηστε και περιμενετε 5 λεπτα, ελενχξτε την σταθμη . Παρομοιο γραφει και για golf 4 στο manual. Με τα λεγομενα σου τι πρεπει να κανω??? να μετραω με κρυο κινητηρα???? 

 

Λες θερμικη διαστολη των λαδιων στην αρχη 20%, μετα λες 15-20%, παρακατω το εριξες 7-10%, ποσο τελικα ειναι η θερμικη διαστολη των λαδιων, γιατι αν πχ στον 1.8-20vt που περνει 4,5λιτρα λαδι, και του βαλω 4,5 λιτρα λαδι με κρυο κινητηρα με το μεγαλυτερο ποσοστο που γραφεις 20% θερμικη διαστολη τα 4,5 λιτρα θα γινου 5,4lt στους 90 βαθμους....1λιτρο πανω απο το max της βεργας σωστα???? ειναι σωστο αυτο???  ποιο λογικο μου φενετε το μικροτερο ποσο που εγραψες 7% και ακομα ποιο λογικο το ποσοστο που εγραψε ο βασιλης.

 

Τελος δεν ειναι αναγκη να εκφραζεσε με λεξεις τυπου, πινετε μπυρες, ξεστραβωθητε και λοιπα....αυτο δηλωνει ενα ανθρωπο ασταθη γιατι καποιοι δεν συμφωνουν μαζι του...

Edited by dasauto
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ ρε παιδιά τόσα χρόνια τα λάδια τα μετρούσα με ζεστο κινητήρα, και ποτέ δεν είχα ελλείψεις λαδιού από service σε service. Και ο μηχανικός πάντα έτσι τα τσέκαρε. Τώρα για το νερό δεν είμαι πολυ σίγουρος. Πάντα κρύο το ελέγχω μην γίνει κανά μπαμ και βρεθώ με εγκαύματα.

 

Το κάνω λάθος τόσα χρόνια άραγε?

Link to comment
Share on other sites

Τελικά αρκεί να διαβάζουμε καλά το manual που τα εξηγεί όλα! Επίσης για το service κλπ δε ξέρω αν αλλάζετε λάδια γρηγορότερα, αλλά εγώ πάντα ακολουθώ το κατασκευαστή (λογικά ξέρει!), και η χρήση που κάνω σε κάθε αμάξι ειναι normal.

Link to comment
Share on other sites

τελικά αυτό που έκανα ήταν πλήρωση μόνο με λίγο απεσταγμένο νερό (μου το είπαν από 2 VW service - το βιβλιαράκι λέει μόνο σε περίπτωση ανάγκης - τόσα ξέρουν κι αυτοί...πφφφ) έφτασε η στάθμη ανάμεσα στο ΜΙΝ/ΜΑΧ (αυτό κάνα χρόνο πριν)

σήμερα πάλι που τσέκαρα η στάθμη ήταν λίγο κάτω από το ΜΙΝ ... τι να πεις

που θα βρω το ψυκτικό  υγρό με G13 ή G12 plus-plus ;

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.