Jump to content
PsilosTdi

Κροτάλισμα σε TDi

Recommended Posts

Μπορεί κάποιος να μου πει από που προέρχεται αυτός ο χαρακτηριστικός ήχος στους πετρέλαιο κινητήρες;

Δοκίμασα 2 διαφορετικές εταιρίες καυσίμου και δεν είδα καμία διαφορά στον ήχο.

Δυστυχώς δεν ξέρω το τρόπο να βάλω βίντεο με το tapatak

Link to comment
Share on other sites

    Όταν είναι μικρός ο αριθμός των κετανίων του πετρελαίου  η ταχύτητα ανάφλεξης είναι χαμηλή με αποτέλεσμα να αναφλέγεται μονομιάς όλη η ποσότητα του καυσίμου βγάζοντας το χαρακτηριστικό κροτάλισμα. Αν χρησιμοποιείς ενισχυμένο πετρέλαιο (ΑVIO, VPOWER, κλπ)με περισσότερα κετάνια, το φαινόμενο περιορίζεται.

    Ο αριθμός των κετανίων στο πετρέλαιο μετά τη διύλιση δεν είναι σταθερός όπως στη βενζίνη  (γι' αυτό και δεν αναφέρεται στο πρατήριο)  αλλά διαφέρει ανάλογα με την παρτίδα αργού πετρελαίου. Ενδεικτικά μόνο , 51 κετάνια το απλό πετρέλαιο και 55 το ενισχυμένο.  

   Οι τιμές των κετανίων για το diesel κυμαίνονται από 40 -55 (ανάλογα την παρτίδα του αργού πετρελαίου) ,    Και για το βιοντίζελ από 48-65 (ανάλογα από τι λάδι προέρχεται. Ο κανόνας είναι ότι , όσο περισσότερα κορεσμένα λιπαρά έχει το φυτικό λάδι τόσο περισσότερα τα κετάνια)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για της πληροφορίες.

Εγώ δοκιμάσει EKO AVIO Και vpower.

Σε στάση που έκανα μετά από σερί χλμ με αρκετό φορτίο το κροτάλισμα ήταν τόσο έντονο που φοβήθηκα ότι έχει κάποιο πρόβλημα. Μπορεί να παίζει ρόλο η ακινησία 3 εβδομάδων από το φουλαρισμα πριν το ταξίδι;

"χαλάει " το πετρέλαιο αν μείνει μέρες στο ντεποζιτο μας.

Αν βάλω πρόσθετα που ανεβάζουν τα κετανια θα μειωθεί το κροτάλισμα;

Link to comment
Share on other sites

11 λεπτά πριν , PsilosTdi said:

Ευχαριστώ για της πληροφορίες.

Εγώ δοκιμάσει EKO AVIO Και vpower.

Σε στάση που έκανα μετά από σερί χλμ με αρκετό φορτίο το κροτάλισμα ήταν τόσο έντονο που φοβήθηκα ότι έχει κάποιο πρόβλημα. Μπορεί να παίζει ρόλο η ακινησία 3 εβδομάδων από το φουλαρισμα πριν το ταξίδι;

"χαλάει " το πετρέλαιο αν μείνει μέρες στο ντεποζιτο μας.

Αν βάλω πρόσθετα που ανεβάζουν τα κετανια θα μειωθεί το κροτάλισμα;

1.  με 3 εβδομάδες στο ντεπόζιτο δεν παθαίνει τίποτα,

2. δεν νομίζω να κερδίσεις αν βάλεις  περισσότερα από 55 κετάνια (αν θες όμως δοκίμασε το, δεν θα πάθει κάτι)

3. Θα ζήσεις με το κροτάλισμα, diesel πήρες όχι βενζίνη.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI
8 hours ago , Vassilis63 said:

1.  με 3 εβδομάδες στο ντεπόζιτο δεν παθαίνει τίποτα,

2. δεν νομίζω να κερδίσεις αν βάλεις  περισσότερα από 55 κετάνια (αν θες όμως δοκίμασε το, δεν θα πάθει κάτι)

3. Θα ζήσεις με το κροτάλισμα, diesel πήρες όχι βενζίνη.

Συμφωνώ σε όλα με τον Βασίλη, επιβεβαιώνοντας το "2", δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα σε βαθμό απόδοσης του κινητήρα. Αυτά με την προϋπόθεση πως το πετρέλαιο που βάζεις είναι κάποιας καλής ποιότητας που συνεπάγεται έναν ικανοποιητικό αριθμό κετανίων.

24 λεπτά πριν , PsilosTdi said:

το μόνο που με χαλάει στο ντιζελ το κροτάλισμα.... Αλλά εντάξει αφού δεν δείχνει κάποιο πρόβλημα τότε το ξεπερνάω. Θα δοκιμάσω και καμιά άλλη μάρκα μήπως έχει διαφορά αλλά δεν το βλέπω.

Σε μένα κάποια στιγμή είχε αυξηθεί χωρίς λόγο το χαρακτηριστικό κροτάλισμα. Άνοιγες το καπό και γινόταν χαμός.

Τελικά είχε ξεσφίξει ένας σύνδεσμος από το φίλτρο αέρα με αποτέλεσμα τους παραπάνω κραδασμούς και δονήσεις.

Δες το και αυτό @PsilosTdi ή κάτι παρόμοιο, σε περίπτωση που έχεις διαπιστώσει μεγάλη αλλαγή στον ήχο.

 

Πέραν αυτών, τις καλημέρες μου και στους δυο σας.

Link to comment
Share on other sites

Ρε αδερφέ προσπαθείς να κόψεις το κροτάλισμα στον πετρελαιοκινητήρα;δεν το κατάφεραν επιστήμονες και μηχανικοί ένα ενισχυτικό θα το κάνει;πάρτι απόφαση ντίζελ πήρες όχι βενζινα!!!!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago , vasilisrx8 said:

Ρε αδερφέ προσπαθείς να κόψεις το κροτάλισμα στον πετρελαιοκινητήρα;δεν το κατάφεραν επιστήμονες και μηχανικοί ένα ενισχυτικό θα το κάνει;πάρτι απόφαση ντίζελ πήρες όχι βενζινα!!!!!!

+1

Link to comment
Share on other sites

Βαλε καλό καύσιμο από πρατήριο που εμπιστεύεσαι και φρόντισε να συμφιλιωθεις με την επιλογή του diesel και τα κουσούρια του.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Βρήκα αυτό για το κροτάλισμα... Ενδιαφέρον,

Σε τι οφείλεται ο ιδιαίτερος και φανερά αντιληπτός θόρυβος των πετρελαιοκινητήρων;

Ο θόρυβος στους πετρελαιοκινητήρες είναι αποτέλεσμα θορύβου των μηχανικών μερών και της καύσης. Οι ιδιότητες του καυσίμου επηρεάζουν μόνον τον θόρυβο της καύσης. Στους πετρελαιοκινητήρες το ντήζελ αυτοαναφλέγεται λίγο μετά την έγχυση.Σε αυτό τον χρόνο υστέρησης το καύσιμο ατμοποιείται και αναμιγνύεται με αέρα στον θάλαμο καύσης.Η καύση προκαλεί απότομη απελευθέρωση θερμότητας και απότομη αύξηση της πίεσης στον θάλαμο καύσης. Η απότομη αύξηση της πίεσης ευθύνεται για το "κτύπημα ντήζελ" το οποίο είναι φανερά αντιληπτό στους κινητήρες ντήζελ.

Πώς μπορούμε να μειώσουμε αισθητά το "κτύπημα" ενός κινητήρα πετρελαίου;

Ο αριθμός κετανίου μετρά την ευκολία με την οποία το ντήζελ αυτοαναφλέγεται στον θάλαμο καύσης. Είναι σημαντικός παράγοντας και σχετίζεται με την εκκίνηση σε χαμηλή θερμοκρασία και την ομοιόμορφη καύση. Καύσιμο με υψηλό αριθμό κετανίου έχει μικρή περίοδο υστέρησης αυτοανάφλεξης, ενώ ντήζελ με χαμηλό αριθμό κετανίου έχει μεγάλη περίοδο υστέρησης αυτοανάφλεξης. Επομένως αυξάνοντας τον αριθμό κετανίου, μειώνεται η περίοδος υστέρησης αυτοανάφλεξης και μειώνεται και ο θόρυβος από το "κτύπημα".

Ξεκινάμε δοκιμές

Μέτρησα με ντεσιμπελομετρο (στο κινητό μου) και της δονήσεις από το μοτέρ.

Μόλις μαζέψω μερικά στοιχεία θα τα γράψω.

Πάντως δεν ξέρω γιατί αλλά όλα αυτό το ψάξιμο για βελτιωτικα, καλό πετρέλαιο, σωστό και καλό λάδι με έχουν κάνει να αγάπησω το TDi μου

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μερικές μετρήσεις που έκανα με το κινητό

Η μία είναι πάνω στο μοτέρ και μετράει τους κραδασμους

Η άλλη είναι πάνω στην μπαταρία πάλι κραδασμους

Και το desibel είναι μέτρηση θορύβου πάνω από το φίλτρο πετρελαίου.

Σε ζεστό και κρύο μοτέρ.

EKO Avio

Cold

Vibrometer max 8.3

Στην μπαταρία 5.3

Decibel 77.

Hot

Vibrometer 7.2

Στην μπαταρία 5.8

Desibel 73-74

---------------------------------------------

Shell V-power+liquid Moly

Cold

Vibrometer max 7.7

Στην μπαταρία 4.2-4.5

Desibel 73-75

Hot Ζεστός

Vibrometer 7.7

Μπαταρία 4.2-4.5

Desibel 73-75

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Εντύπωση μου έκανε το ζεστό κρύο της vpower

Θα δοκιμάσω και το AVIO ξανά αλλά με το liqui moly βελτιωτικο.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.