Jump to content
Vassilis63

Ασύμμετρη φθορά μπροστινών ελαστικών POLO 1.4 TDI

Recommended Posts

     Εδώ και κάποιο διάστημα έχω παρατηρήσει ότι το εσωτερικό μέρος των μπροστινών τροχών φθείρεται πολύ περισσότερο από ότι απ' έξω  πιθανότατα λόγω αρνητικής γωνίας κάμπερ ώστε το δυσανάλογα μπροστόβαρο  αυτοκίνητο να μην είναι υποστροφικό αλλά να έχει μια ουδέτερη συμπεριφορά. Δεν μιλάμε βέβαια για -5 μοίρες που έχει η F1 αλλά για κάτι πολύ λιγότερο. 

     Στην αρχή δεν το είχα αντιληφθεί γιατί κάθε 4.000χμ έκανα την αλλαγή προς πίσω για να έχω συμμετρική φθορά στα εμπρός και πίσω ελαστικά και όχι για το μέσα έξω του πέλματος . Τελευταία όμως τεμπέλιασα και καθυστέρησα  να κάνω αλλαγή μπρος πίσω και παρατήρησα ότι είχε χαλάσει λίγο η ευθυγράμμιση έστω  με αυτή τη μικρή διαφορά φθοράς. (πιστεύω αν δεν είχα κάνει καμιά αλλαγή μπρος πίσω μέχρι τώρα η ευθυγράμμιση θα είχε φύγει τελείως) Στις φωτό που ακολουθούν είναι ελαστικά Dunlop SP Sport 01 διαστάσεων 175 70 14 με 26.000χμ

     Η λύση λοιπόν στο πρόβλημα είναι οι πολύ συχνές αλλαγές των εμπρός με τα πίσω ελαστικά.

DSC_0380.jpg

DSC_0381.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Τελικά πέρασε ένας χρόνος για να καταλάβω γιατί τα μπροστινά ελαστικά μου φθείρονταν περισσότερο από την μέσα πλευρά. Η αρχική μου εκτίμηση ότι υπήρχε από μαμά αρνητικό κάμπερ ήταν λανθασμένη. Τελικά σήμερα που άλλαξα ελαστικά σε έλεγχο της ευθυγράμμισης διαπιστώθηκε ότι υπήρχε απόκλιση στον αριστερό τροχό που ήταν και η αιτία της ασύμμετρης φθοράς.

Μετά την αλλαγή βολάν είχα παρατηρήσει ότι το τιμόνι έπρεπε να είναι λίγο δεξιά για να πηγαίνει ευθεία και επειδή δεν τραβούσε δεξιά ή αριστερά υπέθεσα (πολύ κακώς) ότι μετά την αποσυναρμολόγηση-συναρμολόγηση  του αριστερού μπροστινού συστήματος για να αλλαχτεί το βολάν έγινε ευθυγράμμιση και απλά τους ξέφυγε λίγο η ευθεία του τιμονιού.

Προφανώς μετά την αλλαγή βολάν δεν έγινε καμιά ευθυγράμμιση (Γρατσίας, Αγ.Παρασκευή) (τα ξαναβιδώνουμε όλα και όπου κάτσει  :thumbsd:) και φυσικά διαπίστωσα σήμερα ακόμα μια φορά την προχειρότητα που αντιμετωπίζεται ο πελάτης από τις αντιπροσωπίες όταν είναι να κάνουν κάτι εντός εγγύησης.

 

Όσοι λοιπόν έχετε κάνει την αλλαγή βολάν βεβαιωθείτε ότι έχει γίνει η απαραίτητη ευθυγράμμιση

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI

Βασίλη καλοφόρετα και καλοτάξιδα τα νέα ελαστικά. Αυτό με το τιμόνι που γέρνει το έχω και εγώ μετά την αλλαγή βολάν, σιγά μην ασχοληθεί η επίσημη αντιπροσωπεία να κάνει και ευθυγράμμιση (θα έπρεπε βεβαίως στα πλαίσια της συνολικότερης ανάκλησης). Φθορά γενικά δεν έχω παρατηρήσει στα ελαστικά, τα κάνω και γω μπρος-πίσω συχνά.

Βέβαια, αναφέρεις φθορά στην εσωτερική πλευρά, κάτι που θα πάω να δω σε λίγη ώρα, δεν το έχω παρατηρήσει είναι η αλήθεια.

Ευθυγραμμιση αναμένω να κάνω και εγώ σε κανα μήνα που θα αλλάξω ελαστικά.

 

Update: επιβεβαιώνω και εγώ με τη σειρά μου αυτό που αναφέρει ο Βασίλης για ασύμμετρη φθορά στην εσωτερική πλευρά των μπροστινών τροχών, λόγω της ευθυγράμμισης που ποτέ δεν έγινε.

Edited by Polakias TDI
Link to comment
Share on other sites

Αν δεν έκανες  την εργασία στην ίδια αντιπροσωπία με μένα, τότε πολύ πιθανό να είναι γενικό το φαινόμενο...

Τα καινούρια ελαστικά είναι τα uniroyal rain expert 3   220€.  Σε επώνυμα ήταν τα πιο φτηνά που βρήκα, γενικά οι τιμές ξεκινούσαν από 180 €. Μόλις τα στρώσω θα γράψω εντυπώσεις.

 

Τα προηγούμενα dunlop sp1 έβγαλαν 43.000 μέχρι που εμφανίστηκαν από τη μέσα μεριά τα πρώτα λινά έχοντας θα έλεγα μια σταθερή απόδοση (σε στεγνό) μέχρι το τέλος

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI
5 hours ago , Vassilis63 said:

Αν δεν έκανες  την εργασία στην ίδια αντιπροσωπία με μένα, τότε πολύ πιθανό να είναι γενικό το φαινόμενο...

Τα καινούρια ελαστικά είναι τα uniroyal rain expert 3   220€.  Σε επώνυμα ήταν τα πιο φτηνά που βρήκα, γενικά οι τιμές ξεκινούσαν από 180 €. Μόλις τα στρώσω θα γράψω εντυπώσεις.

 

Τα προηγούμενα dunlop sp1 έβγαλαν 43.000 μέχρι που εμφανίστηκαν από τη μέσα μεριά τα πρώτα λινά έχοντας θα έλεγα μια σταθερή απόδοση (σε στεγνό) μέχρι το τέλος

Είναι λοιπόν γενικό το φαινόμενο δυστυχώς...

Είμαι μεταξύ Michelin & Continental, αλλά είμαι ανοικτός σε προτάσεις. Με τα "μαμά" Bridgestone δεν έχω παράπονο σε κράτημα και φθορά, αλλά το θεωρώ σκληρό λάστιχο για τη χρήση που κάνω (κάνω χιλιόμετρα σε εθνική, αλλά δεν είναι η βασική μου χρήση), οπότε σκέφτομαι κάτι διαφορετικό να βάλω ως αλλαγή.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Vassilis63 said:

Τελικά πέρασε ένας χρόνος για να καταλάβω γιατί τα μπροστινά ελαστικά μου φθείρονταν περισσότερο από την μέσα πλευρά. Η αρχική μου εκτίμηση ότι υπήρχε από μαμά αρνητικό κάμπερ ήταν λανθασμένη. Τελικά σήμερα που άλλαξα ελαστικά σε έλεγχο της ευθυγράμμισης διαπιστώθηκε ότι υπήρχε απόκλιση στον αριστερό τροχό που ήταν και η αιτία της ασύμμετρης φθοράς.

Μετά την αλλαγή βολάν είχα παρατηρήσει ότι το τιμόνι έπρεπε να είναι λίγο δεξιά για να πηγαίνει ευθεία και επειδή δεν τραβούσε δεξιά ή αριστερά υπέθεσα (πολύ κακώς) ότι μετά την αποσυναρμολόγηση-συναρμολόγηση  του αριστερού μπροστινού συστήματος για να αλλαχτεί το βολάν έγινε ευθυγράμμιση και απλά τους ξέφυγε λίγο η ευθεία του τιμονιού.

Προφανώς μετά την αλλαγή βολάν δεν έγινε καμιά ευθυγράμμιση (Γρατσίας, Αγ.Παρασκευή) (τα ξαναβιδώνουμε όλα και όπου κάτσει  :thumbsd:) και φυσικά διαπίστωσα σήμερα ακόμα μια φορά την προχειρότητα που αντιμετωπίζεται ο πελάτης από τις αντιπροσωπίες όταν είναι να κάνουν κάτι εντός εγγύησης.

 

Όσοι λοιπόν έχετε κάνει την αλλαγή βολάν βεβαιωθείτε ότι έχει γίνει η απαραίτητη ευθυγράμμιση

Μακάρι να είχα δει το αρχικό σου ποστ πριν ένα χρόνο... πράγματι Polo, Ibiza, (υποθέτω και A1) κτλ, δεν έχουν camber ούτε μπροστά ούτε πίσω ή έχουν μια ελάχιστη γωνία της τάξης του -0.x (που δεν ρυθμίζεται χωρίς camber plates) και είναι αδύνατο να προκαλέσει επιπλέον φθορά στο εσωτερικό των τροχών. Μιας που έχεις και mk5 Golf, αυτά λοιπόν, όπως και τα mk6 και φαντάζομαι και τα mk7 (υποθέτω και οι αντίστοιχες γενιές Leon, Α3) κτλ, έχουν περίπου -1 με -1.5 camber πίσω που είναι και ρυθμιζόμενο stock (υπάρχει παξιμάδι που ρυθμίζει τη γωνία), με εύρος που φτάνει το -4 (που είναι πάρα πολύ), ενδεικτικά "in-spec" για stock αμάξι θεωρείται μέχρι -2. Μπροστά βέβαια έχουν και αυτά ένα ελάχιστο αρνητικό camber όπως Polo, Ibiza κτλ που για να ρυθμιστεί χρειάζονται camber plates.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/17/2017 at 0:26 ΠΜ, Polakias TDI said:

Είμαι μεταξύ Michelin & Continental, αλλά είμαι ανοικτός σε προτάσεις. Με τα "μαμά" Bridgestone δεν έχω παράπονο σε κράτημα και φθορά, αλλά το θεωρώ σκληρό λάστιχο για τη χρήση που κάνω (κάνω χιλιόμετρα σε εθνική, αλλά δεν είναι η βασική μου χρήση), οπότε σκέφτομαι κάτι διαφορετικό να βάλω ως αλλαγή.

Ρίξε μια ματιά στο tyrereviews για να έχεις μια εικόνα.

Michelin saver plus, Continental Premium Contact 5, και αυτό που έβαλα και ψάξε και για άλλα που σε ενδιαφέρουν.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Energy-Saver-Plus.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/Premium-Contact-5.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniroyal/RainExpert-3.htm

Link to comment
Share on other sites

Guest Polakias TDI
15 hours ago , Vassilis63 said:

Ρίξε μια ματιά στο tyrereviews για να έχεις μια εικόνα.

Michelin saver plus, Continental Premium Contact 5, και αυτό που έβαλα και ψάξε και για άλλα που σε ενδιαφέρουν.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Michelin/Energy-Saver-Plus.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/Premium-Contact-5.htm

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Uniroyal/RainExpert-3.htm

Ok. Μου τράβηξες το ενδιαφέρον με το Uniroyal. Ευχαριστώ.

Μου κάνει εντύπωση το ποσοστό στο πεδίο της φθοράς του Michelin. Ανέκαθεν θεωρείτο μια εταιρεία που κατασκεύαζε "μαλακά" λάστιχα.

Link to comment
Share on other sites

On 8/18/2017 at 5:02 ΜΜ, Polakias TDI said:

Μου κάνει εντύπωση το ποσοστό στο πεδίο της φθοράς του Michelin. Ανέκαθεν θεωρείτο μια εταιρεία που κατασκεύαζε "μαλακά" λάστιχα.

Ο όρος γενικά "μαλακό λάστιχο" ή "σκληρό λάστιχο"  στη γλώσσα των καθημερινών οδηγών αφορά το πλαινό του ελαστικού. Ένα "μαλακό ελαστικό" είναι άνετο στις λακούβες ,συνήθως αθόρυβο και γενικά καταπονεί λιγότερο το αμάξωμα, κατστρέφεται όμως εύκολα από απροσεξία (το γνωστό κόψιμο σε πεζοδρόμιο). Το Michelin πάντα ήταν ένα τέτοιο "μαλακό ελαστικό" που ικανοποιούσε την πλειοψηφία των οδηγών αφού ήταν άνετο και έβγαζε πολλά χιλιόμετρα λόγω σκληρής γόμας στο πέλμα.

 

'Αρα λοιπόν άλλο θέμα η σκληρότητα του πλαινού και άλλο η σκληρότητα της γόμας.

Τα αγωνιστικά ελαστικά έχουν πολύ σκληρά πλαινά (βοηθά αυτό στην κατευθυντικότητα και στις απότομες αλλαγές πορείας) και πολύ μαλακή γόμα. Πως να χαρακτηρίσεις αυτό το λάστιχο σκληρό η μαλακό? από άνεση και θόρυβο κύλησης δεν το συζητάμε, τραγικό. 

Edited by Vassilis63
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να ακούσεις πώς κάνουν τα R888 καθώς επιταχύνει το αμάξι, κάτι σαν ελικοφόρο αεροπλάνο καθώς ανεβάζει στροφές πριν την απογείωση, δηλαδή ψηλώνει και ο τόνος καθώς επιταχύνει ενώ αρχίζουν να ακούγονται ήδη από πολύ χαμηλά 20-30. Μάλιστα είχε τύχει να το σχολιάσω σε άλλο forum και απ' ότι φαίνεται η παρομοίωση αυτή παίζει πολύ. Τα Cup της Michelin που είχα πριν έκαναν και εκείνα θόρυβο αλλά τελείως διαφορετικό, ένα συνεχές "ιιιιιιι" χωρίς να αλλάζει ο τόνος κατά την επιτάχυνση και άρχιζαν να ακούγονται από τα 80-90. Για την επιτάχυνση και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε πάντα για χαλαρά όχι πάτημα, σε πάτημα η εξάτμιση τα υπερκαλύπτει για πλάκα. Πάντως με πορώνει ο συγκεκριμένος ήχος από τα 8άρια, μόνο στο ταξίδι θα τα προτιμούσα πιό ήσυχα, όπως και την εξάτμιση άλλωστε, αλλά δε βαριέσαι πιό συχνές στάσεις. Όσο για την άνεση έτσι κι αλλιώς φοράω σκληρότερη ανάρτηση οπότε δεν μου λέει κάτι. Είμαι βέβαιος όμως ότι η πλειοψηφία των οδηγών θα τα θεωρούν όπως είπες τραγικά στο θόρυβο και την άνεση.

 

Να προσθέσω και δυο ακόμη πράγματα, όπως είναι φυσικό αυτού του είδους τα ελαστικά είναι και πιό ανθεκτικά στις λακούβες δηλαδή δεν έχω ακούσει ποτέ να πέταξαν βυζάκι π.χ. αλλά από την άλλη υποφέρουν περισσότερο από κρύο και ήλιο. Σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν (παρκαρισμένο το αμάξι) καταστρέφεται η συνοχή και υπάρχει κίνδυνος να φύγουν κομμάτια, αν και τις περισσότερες φορές επανέρχεται το compound, ενώ κάτω από τον καυτό ήλιο ξεραίνονται γρηγορότερα και άρα χάνουν αυτό για το οποίο σχεδιάστηκαν. Αν δεν είχα υπόγειο γκαράζ που η θερμοκρασία όλο το χρόνο κυμαίνεται από +7 μέχρι +25 και με χαμηλή υγρασία δεν θα τα διάλεγα. Όμως, μεταμορφώνουν το αμάξι δίχως υπερβολή.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.