Jump to content
Vempire_G4

Κατανάλωση καυσίμου

Recommended Posts

Καλησπέρα.

Θα ήθελα να μοιραστώ μια περίεργη συμπεριφορά στην κατανάλωση καυσίμου, που παρατήρησα στο αυτοκίνητό μου. Την συμπεριφορά αυτή την επιβεβαίωσα μετά από 3 - 4 φορές κι όχι με την πρώτη, οπότε βρήκα και την αιτία.

Άδειασα το αυτοκίνητο, έβγαλα τα πίσω καθίσματα, sub και ότι άλλο μπορούσα, γιατί θα του έβαζα αρκετό φορτίο. Στην διαδρομή κράτησα σταθερή ταχύτητα, 90 χλμ και στο πήγαινε και στην επιστροφή. Η διαφορά που είδα στην κατανάλωση ήταν 0,8 λίτρα στα 100 χλμ. Όταν πήγαινα η μέση κατανάλωση, χωρίς φορτίο, ήταν 6,4 λίτρα ανά 100 χλμ. Όταν γυρνούσα, τέρμα φορτωμένος ήταν 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ. Κι όμως, με φορτίο ήταν μικρότερη η κατανάλωση!!! Έμεινα μ@λ@κ@ς!!!

Φυσικά ο λόγος είναι απλός. Η κλήση που είχε το αυτοκίνητο χωρίς φορτίο ήταν τέτοια, σηκώθηκε το πίσω μέρος, που όλο το αμάξωμα λειτουργούσε ως αεροτομή. Όταν το φόρτωσα όλη η κλήση αντιστράφηκε και με μεγάλη διαφορά!!! Και ενώ κανείς θα περιμένει να είναι η κατανάλωση σαφώς μεγαλύτερη με φορτίο, η πραγματικότητα είναι μακρυά!!! 

Για να μην παρεξηγηθώ για βιαστικά συμπεράσματα, δεν έτυχε μια φορά, το έχω παρατηρήσει αρκετές φορές και πάντα στην ίδια διαδρομή.

Link to comment
Share on other sites

Αν καταλαβαίνω καλά, πάντα πηγαίνεις άδειος κ γυρίζεις με φορτίο, σωστά? Υπάρχουν κάποιοι παράγοντες τους οποίους δεν αναφέρεις όμως. Όταν πηγαίνεις, ξεκινάς με κρύο κινητήρα (ο οποίος καίει παραπάνω) ενώ όταν γυρίζεις έχει ζεσταθεί. Επίσης, δοκίμασες να κάνεις την επιστροφή άδειος? Μπορεί απλά ο δρόμος της επιστροφής να είναι με μικρή κατηφορικη κλίση και να έχει το αποτέλεσμα που περιγράφεις.
Φιλικά πάντα.

Link to comment
Share on other sites

Η διαδρομή είναι 80 χιλιόμετρα. Είναι μεγάλη διαφορά τα 0.8 λίτρα, για να δικαιολογείται με την διαφορά θερμοκρασίας εκκίνησης του κινητήρα.

Αλλά και πάλι και στις δύο περιπτώσεις ξεκινάω με κρύο κινητήρα. Επίσης το έχω δοκιμάσει να πάω φορτωμένος, όχι όμως τέρμα, και να γυρίσω άδειος.

Πάλι είχε διαφορά. Άδειος χειρότερα.

Link to comment
Share on other sites

Όντως, τα 80 χιλιόμετρα είναι αρκετά μεγάλη απόσταση, οπότε δεν τίθεται θέμα κρύου κινητήρα. Υπάρχει υψομετρικη διαφορά μεταξύ των δύο σημείων?

Link to comment
Share on other sites

Δεν γνωρίζω τη διαδρομή, αυτό που ξέρω από εμπειρία πάντως, είναι πως αν έχεις π.χ. παρατεταμένη ανηφόρα όταν πηγαίνεις και σύντομη κατηφόρα για να είσαι τελικά υψομετρικά στα ίδια, έχεις μεγαλύτερη κατανάλωση όταν πηγαίνεις. Δεν αμφισβητώ πάντως τα όσα λες, μιας και είναι γνωστό πως τα αυτοκίνητα που το πίσω μέρος τους χαμηλώνει (σεντάν, κουπέ κλπ.) έχουν καλύτερη αεροδυναμική, απλά μου φαίνεται αρκετά μεγάλη διαφορά, ειδικά για φορτωμένο αυτοκίνητο καθαρά λόγω μείωσης του ύψους πίσω.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.